/spanien/barcelona/forum/20219.aspx/spanien/barcelona/forum/20219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2008-12-22 12:56
Kungen RAÚL Gonzalez Blanco!//

Säsongen 03/04, 18 poäng bakom Real Madrid som låg 1a och vi låg på 12de plats ända fram till juluppehållet. När säsongen var slut låg vi tvåa och hade kommit förbi Real Madrid och vi hade bara lånat in Edgar Davids under vintertransfer. Det där är minns lika svårt.
Malibou
2008-12-22 12:50
Ämne: FCBMessi_10

Real....
Supercupen är en annan grej. Och nu i har halva säsongen gått plus barca's "tuffa" spelschema så blir man lite sliten. så att vända på el madrigal var inte så dåligt:)
Barcelona Culéé
2008-12-22 12:48
haeger

12p ifrån Real ;)
Real Madrid Kungen RAÚL Gonzalez Blanco!
2008-12-22 12:29
FCBMessi_10

Real Madrid-Valencia, Supercupen, 24/8. Det som hände där är nog svårare.
Barcelona haeger
2008-12-22 11:34
FCBMessi_10

Jadu, Numancia vände 1-3 underläge till 4-3 på 6minuter mot Valladolid.
Barcelona FCBMessi_10
2008-12-22 11:23
Ämne:
Som B.G sa tidigar....
Håller med dig till 100% kallesiete!!!

Det är utan snack världens bästa lag... Hur många lag klarar av det barca gjorde igår vände ett 1-0 underläge till 1-2 på ca 10 min och sen få en orättvis utvisning på pique i 75 min och ändå hålla mot och fortsätta anfalla även fast villareal hade Messi låst hela matchen...

Barcelona Joanilson
2008-12-22 11:22
enda problemet jag kan hitta med Barca är att den där jokern som man slänger in för att ändra matchbilden inte finns. Henry var ju en ifjol men han har ju varit så bra att han blivit startman, Keita känns inte som en spelare som vänder en match på egen hand, Hleb finns isåfall men han har ju inte rosat marknaden direkt såhär långt. Bojan är för ung och Gudjohnsen och Busquets känns inte heller som den typen av spelare. Arshavin eller Marek Hamsik skulle kunna vara sådana spelare
Barcelona kallesiete
2008-12-22 10:39

Som B.G sa tidigare så har vi verkligen underbara "problem".

Hleb är riktigt bra och kommer in i det mer och mer. Han är en utmanare både till vänster-vingen och som mittfältare bredvid Xavi. Keita är också väldigt bra och gör en del mål. Caseres duger alla gånger. Med mera, med mera.

Iniesta tillbaka också till nästa omgång.

På pappret världens bästa lag, och för tillfället - solklart på planen också.
Barcelona haeger
2008-12-22 10:34
Det roliga är att nästan alla tror vi har 12p försprång när det egentligen är 10p.
Barcelona Mojito
2008-12-22 08:54
Tänk om Messi hade haft samma härliga blick som Xavi igår, nu såg han lite uppgiven och småsliten ut.

Angående vad som skrivs i Puertan;
Hittar man inte några rätt hos sig själv att prata om måste man hitta fel på motståndarna för att hitta fokus.
Det är lättare att förstärka något man är bra på, dvs hata Barca, än att förändra något som är ens svaghet - att inse att man inte längre är bäst.

Samma sak kommer hända oss när det svänger, hoppas bara att vi har lite mer mognad, självinsikt, och kan diskutera varför vi inte presterar som vi ska.

Sen vill jag också hylla Xavi för hans enorma insats igår. Han var överallt, bröt passningar, gjorde en assist, drev på, satte press, avslutade - ja allt.

Och just de... Pique hade inte ett enda felaktigt uppspel igår och var riktigt bra. Fortsätter han utvecklas så här har vi en backklippa i vardande!

Nu är det jul, hoppas alla Culés får en bra avslutning på året, den tidiga julklappen kom igår!

Visca Barca y Feliz Navidad
Delarocha RIP Puerta
2008-12-22 05:39
Men grejen som knappt någon här verkar förstå med vänsterbacksplatsen och Abidal är ju den att i nuläget bildar Barca en trebacks linje när Dani Alves går upp, Abidal går in i planen tillsammans med mittbackarna. Vi spelade ju även trebacks linje mot Villarreal efter utvisningen. Så att värva in en lika offensiv vänsterback som Dani Alves är ju hur korkat som helst. Då får vi 2 mittbackar kvar i defensiven mer eller mindre. Tycker det funkar betydligt bättre när Alves tar hela högerkanten, Messi flyter in i banan och kombinerar mer centralt och även Xavi glider ut mot högern mer och mer har jag märkt när Messi går in. Tycker Abidal duger gott och väl som en defensiv vänsterback som han gjort fram tills den första halvlek igår.
Barcelona Etoo_the toominator
2008-12-22 02:46
Vi beöver ej någon anfallsförstärkning. Inte fören till sommaren isåfall. Och då ska den fanimej va klass. klass nog att peta Henry. Benzema,Aguero, Rooney eller C Ronaldo är dom enda jag kan tänka mig isånafall på vänstern. Kanske ribery också. V. Perise hade även han vart ett bra alternativ. I holland dominerar han från sin högerpossition i 3 mannanfallet. Livsfarlig när han får slinka in från höger mot mitten och avlåssa sin vänster. Dock är det en possition som inehas av Messi. Och Van Persie hade således bara blivit en bänknötare hos oss. Såvida inte man kan flytta messi ut till vänstern istället.Oavsett va dom två andra anfallsplattserna beträfar finns där ej någon som petar messi (världens bäste överhuvudtaget) och etoo (världens bäste anfallare). Det är långt ifrån akut med någon förstärkning överhuvudtaget igentligen, men en ny vänsterback (Evra) och ny mittback (Albiol) skulle ivartfall jag välkomna. Milito har inte imponerat på mig personligen och tycker han är alldeles för lik puyol för att man ska va riktigt säker när dom spelar. riviga och korta i rockarna trotts viss spänst. Men hade som sagt hellre sett långe albiol där. Sen har Milito en hel del skadeproblem också
Barcelona The Game
2008-12-22 02:37

Oromoyo86

Håller med om att offensiven håller högsta klass men defensiven ser jag att vi har en väldigt bra, stark konkurrens mässig defensiv, och med lite "competiton" får vi ut förhoppningsvis det maximala ur all den potenial alla unga backar vi har i Barca, Pique, Caceres, Henrique.
Barcelona Oromoyo86
2008-12-22 02:32
Jag tycker att barca ska satsa lite mer på defensiven. Offensiven håller högsta klass redan. Jag menar 3 mål per match, helt otroligt?
Barcelona #10/ S. Busquets
2008-12-22 01:41
Ämne: Även fast jag skrive....
Jag tycker Iniesta och Toure är givna och Busquests med tiden. Dessutom om Van Persie skulle komma till Barca skulle det bli en skit bra förstärkning...
Barcelona Sürer
2008-12-22 01:38
ett absolut nej till arsjavin o salomon kalou, ser ingen plats för dom i laget, tkr hleb sett piggare ut på sistonde det tar ju tid och anpassa sig, tkr offensiven ser väldigt bra ut men om någon ska värvas in ser jag van persie som en förstärkning

angående vänsterback abidal tkr han får oförtjänt mkt kritik men visst börjar han komma till åren o zhirkov är oerhört intressant sen ser jag helst att man försöker lufta in en vänsterback från b-laget om de finns en lovande sådan har ingen koll, lahm ett annat hett altervativ alltid bra i stora turneringar.

skönt att killen jag alltid försvarat titi henry börjar leverera
Barcelona B.G
2008-12-22 01:25
Även fast jag skriver ner tänkbara köp som Kalou och Zhirkov betyder det inte att jag vill att de kommer till klubben.
Skiver bara ner vilka spelare jag kan tänka mig skulle kunna spela i Barcelona som alternativ. För just nu har Barcelona ett otroligt bra lag som har en mycket bra sammanhållning. Man ser verkligen att gruppen trivs tillsammans tillskillnad från förra säsongen. Moralen i truppen spelar en mycket stor roll. Det råder stor harmoni i truppen och ser man över spelartruppen kan man se att vi inte har divor som t.ex C.Ronaldo, S.Ramos, S.Aguero, Robinho Deco, Adriano, Ronaldinho Cassano & Guti dvs spelare som vill ha lite störra uppmärksamhet kring sig.
Det vi däremot har är ödmjuka spelare som Xavi, Puyol, Henry, Messi, Marquez... Listan är lång, kan nämna nästan hela spelartruppen förutom kanske Valdes & Eto´o. Den senare är kanske inte den mest ödmjuka spelare i världen och Valdes har en kaxig look, känner han inte privat men verkar vara lite småkaxig.

Men frågan som jag ställer er är om vilka som kommer matchas när samtliga spelare är skadefria för just nu presterar hela truppen bra fotboll. Men när vi spelar CL ska de bästa 11 spela. Vi kan ju rotera mycket nu när vi har försprång på 12 poäng då spelartruppen är så jämn och hungrig.

Lyxproblem kallas det va?

Keita, Toure, Bosquets, Hleb, Iniesta, Gudjohnsen ? krigar om två platser brevid Xavi

Henry / Hleb / Iniesta ? Iniesta konkurrerar även med Henry om vänsteranfallsplatsen, detsamma gäller nog Hleb

Marquez, Milito, Pique eller Cáceres ?
Vem ska bilda mittlås med Puyol?

Spelare som är opetbara är Valdes, Alves, Abidal (kan inte se att Silvinho bänkar honom och någon högerfotad spelare vill jag inte se på vänsterbacken), Puyol, Xavi, Messi & Eto´o.

Godnatt
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 01:24
Ett Äkta Barca Fans

Minst sagt. :)

God natt.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2008-12-22 01:23
forza barcelona
Barcelona barcadinho
2008-12-22 01:22
B.G/

Du skriver om ett rykte att Busquets är på väg norråt till Arsenal...

Hur kan det stämma?
Han har skrivit ett kontrakt tills 2013 med Barca den här veckan.

(God natt)
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 01:08
Ja då var det uppehåll också. Vet inte hur jag ska klara mig utan att se på Barca. Tack och lov så har man 4 matcher ner laddade, får njuta av repriser även om det inte är lika kul.

Barcelona De Goda
2008-12-22 01:05
God Jul alla Barca vänner!

Vi ses om två veckor
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 01:04
Dizzy

Jag får hoppas på att du har rätt och inte är dizzy ;-P.
Barcelona Dizzy
2008-12-22 00:57

Så jävla gött att vi leder ligan med 12 poäng. Real har inget att hämta mot Barca!

Vi kommer vinna ligan.

Visca Barcaaa
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:57
Rivaldo_gudarnas gud

Håller absolut med dig. Real fansen är sura pga sitt spel och måste släppa frustrationen över Barcelona. Dem vill inte visa sin fruktan mot oss och därmed så börjar dem håna oss.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-12-22 00:52
Angåeende vad real fansen skriver inne på sitt skitforum så tycker jag vi ska ha tillräklig stolthet att totalt skita i det. Vi är helt överläggsna den klubben i allt just nu. Så låt dom kasta sina avundsjuka blickar mot oss. Håna oss med deras avundsjuka patetiska kommentarer om hur laget som ligger 12 poäng före dom är sämre en dom. Vrf skall vi ens reagera på sån skit? Att fansen till tidernas mest meriterade klubb känner sig tvingade att sänka sig till den nivån är sedan en helt annan story. Tror faktist inget annat lags fans en just deras skulle häva ur sig att dom är bäst i världen när man ligger 6a i sin inhemska liga. Deras totala avsaknad av verklighetsförankring är något man skall skratta åt och njuta av. Inte gå in i diskussion med. Verkligheten för oss som lever i den går ju faktist så att barca till det närmsta är klara ligasegrare i december med det kanske bästa spelet i vår klubbs historia. Och real kämpar m europaplattserna. Inte ligan som dom vill göra gällande. Utan europa plattserna! Så till alla cules. Njut. Ty vi spelar på en helt annan nivå en real nu.
Barcelona el Flaco
2008-12-22 00:48
Ämne: Zhirkov och Kalou är....
Vettigt inlägg, håller med till 100%. Tror ej att Barça kommer köpa någon spelare under vinteruppehållet.
Barcelona BlueRed.
2008-12-22 00:45
B.G

Håller inte med, Kalou var en talang som hamnade i Chelsea, tyvärr. Han är duktig, kunde bli duktigare men att han ska ersätta Eto'o finns inte i denna värld just nu.
Barcelona Dedeffo
2008-12-22 00:45
Zhirkov och Kalou är orealistiska värvningar som kommer från skit källor.
Barcelona Culéé
2008-12-22 00:44
Joanilson

Ah förstår inte heller vad han skulle göra i Barcelona.

Annons: