/spanien/barcelona/forum/20216.aspx/spanien/barcelona/forum/20216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2008-10-29 23:34
Okkapokka

Du har FEL! :P
Mot Zaragoza föl vi hemma när dem utvisade Ronaldinho (feldömdt, sk*tdomare)
Jag kommer ihåg de väldigt bra eftersom vi skulle möta real madrid i semin. och jag kommer ihåg de ännu bättre eftersom Zaragoza vann med 6-1 hemma eller 7-2. haha
Barcelona Okkapokka.
2008-10-29 23:30
Rambla

Känner precis likadant som du.

Cantaletes

Rätta mig om jag har fel men är det inte tre semifinaler i rad?

05/06 - Semifinal mot Zaragoza
06/07 - Semifinal mot Getafe
07/08 - Semifinal mot Valencia
Canaletes
2008-10-29 23:27
Suñol

Såg du dokumentären om Maradona igår eller? ;)
Barcelona Suñol
2008-10-29 23:26
Canaletes: Men inte vår holländske vän ;)
Barcelona Suñol
Inget fel på cupen där är ju vi dom mesta mästarna men nu är det som sagt ett tag sedan 98 eller något liknande va?
Canaletes
precis. Det räddade ju Valencias fiasko säsonf förra året
Barcelona Rambla
2008-10-29 23:21
Copa del Rey säger sig alla fans skita i, ja när man väl åkt ur alltså. Likt förbannat är det en väldigt trevlig pokal att vinna när man väl är i finalen. Det blir alltid folkfester och oftast bra matcher.
Barcelona Suñol
2008-10-29 23:20
Pep.G: Två gånger har Maradona testat positivt för dopning den ena kokain som knappast är prestationehöjande utan nöjesdrog den andra gången var efedrin för att gå ner lite i vikt inför VM så det är ju inte såatt han systematiskt bloddopat sig eller tagit nandrolon eller liknande preparat.

Det Maradona gjort som ingen annan gjort är att mer eller mindre själv tagit sitt landslag till VM guld(Garrincha 62 sägs ju varit något liknande) dessutom tagit ett relativt mediokert lag som Napoli till två liga titlar. är det att vara överskattad?

Angående Maradona som tränare kommer han ju inte vara själv då det snackas ju om att bilardo ska vara med och han vet ju hur man tränar ett lag.

Hoppas du kan läsa det nu. Det var SF som jävlades och tog bort åäö och satte ditt något annat. Inte för att jag tyckte det var omöjligt och läsa men men...
Canaletes
2008-10-29 23:19
Rambla

hahaha bra skrivet ;)
Men bättre för oss, Barca måste vinna CdR de här året nu. 2 semifinaler irad ju!
Barcelona Criff
2008-10-29 23:09
hahaa verkligen för mycket luft! Frågan är om dem körde med en B-betonad start elva eller?
5 - 0 är hursomhelst skamligt och nästan omöjligt att vända, men värre saker har hänt.
Jag funderar fortfarande på hur Getafe kunde vända 5 - 2.

Natti!
Barcelona Rambla
2008-10-29 23:07
Villarreals inför-artikel till kvällens match.

"Börjar jakten på trippeln här?"

Hö hö, snacka om att fått för mycket luft. ;)
Barcelona Okkapokka.
2008-10-29 23:04
Nian!

Välkommen till gänget på Les Rambles ;-)
Canaletes
2008-10-29 23:03
Fan Spurs asså, helt sjukt! Jag är fett avundsjuk att min kompis e där, men de kompenserar sig att han är en Arsenalfan :)
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-10-29 22:56
Fyfan! Villareal förlora med 4-0! Jag tror det här är effekten efter 4-4 matchen mot Atletico. Villareal kommer vara i dåligt form ett par matcher tror jag. FYFAN 5-0!!!! HAHA!

EDIT! ARSENAL 4 - 4 TOTTENHAM! Vilket derby, inte för att skryta men visste att Tottenham skulle få minst kryss. De kommer växa efter den här matchen.
Barcelona Criff
2008-10-29 22:53
Hahahaha silka skrällar,

Poli Ejido 4 - 0 Villarreal

Ponferradina 1 - 0 Sevilla

Villareal kommer åka ut!!

EDIT: 5 - 0!!!! hahahahaha
Barcelona Pep.G
2008-10-29 22:50
Suñol

Haha vill inte låta otrevlig eller nåt, men jag förstod inte texten:P
Barcelona Barça-fan
2008-10-29 22:44
Så har man gått runt och sagt till alla på universitetet att sporting vinner ikväll men hann inte lägga in ett odds innan spelstopp. 0-1. Typiskt. :(
Barcelona Kim
2008-10-29 22:30
Oj oj oj... Poli Ejido leder för tillfället med 3-0 mot Villarreal i spanska cupen. Kan bli snurrigt att vända det här för de gula u-båtarna.
Barcelona Messi#10
2008-10-29 22:02
angående mötet mot malaga i la liga så tror jag den matchen kommer vara riktigt svår.

dem har varit bra de senaste ´matcherna och ligger på en uefa plats.

dem har också tagit 3 poäng mot sevilla på bortaplan så den här matchen kommer vara riktig svår.

skönt att pedro och guddy är tillbaks så vi slipper spela men sanchez. nu har vi bara keita och milito som är skadade och keita är säkert tillbaka tills la liga matchen efter malaga eller mötet mot basel.
Barcelona Barcelonito
2008-10-29 21:53
Iniesta, Messi, Xavi, Eto'o är spelarna från Barcelona som är nominerade till världens bästa spelare av Fifa. För mig är Messi och Iniesta top 3 iaf. Dessutom är Deco också med.

Real har Casillas och Nistelrooy, Valencia har Villa och Atletico har Aguero med i listan.

En annan Barcabekant är Fabregas. Men det är ju nästan solklart att Ronaldo tar priset. 2 titlar och 40 mål.
Barcelona Barcelonito
2008-10-29 21:53
Barcelona barcadinho
2008-10-29 21:40
Det är så löjligt vad Calderon säger om domarna.
Ingen av de stora klubbar i England, Spanien, Italien och några till har rätt att komma och klaga över "diskriminering" från domarnas sida.
Ingen!
Varför?
Eftersom totalt sett så gynas dessa klubbar. De får oftare fördelar (särskilt på hemmaplan) från domarna. Inte varje match och varje minut, men totalt sett.
De som har rätt att gnälla är de mindre klubbarna.

Maradona då?
Vi får väl se hur det kommer att funka med VM-kvalet. Man drar igång igen efter jul och matcherna är tuffa. Argentina imponerade inte riktigt än och det kanske kommer att se ut bättre.
Barcelona Nian!
2008-10-29 21:33
Hej grabbar är ny här.

Ser att ni snackar om Maradona som förbundskapten för Argentina.

Personligen tycker jag att det känns sisådär, säkert en duktig spelare när han spelade. Men jag får alltid någon ruggig känsla av när en stor spelare ska ta över ett klubblag/landslag, floppar.
Får väl hoppas att han lyckas, men tror han kan få det lite svettigt. Men bara för att han just är Maradona, så lär det inte bli värsta grejen av det. Messi kanske bli målvakt nu, allt för att Aguero ska få rubrikerna. Haha, ne.

Vi får se..

Tror också på Argentina i VM 2010, Messi vinner hela sk*ten åt dom ;)
Barcelona Tompa
2008-10-29 20:55
Maradona som ny förbundskapten i Argentina var sannerligen en riktig högoddsare. Hur kommer det att gå? Tja, spontant känns det inte som (enligt mig) världens genom tiderna bäste spelare inte är någon man för att ta hand om Argentinas landslag eller något klubblag överhuvudtaget.

Å andra sidan kommer han garanterat att höja spelarna. Det behövs ingen djupare tankeförmåga för att inse att Messi, Kun Aguero o CO-s självförtroende kommer få en riktig kick. De kommer ge precis allt när en levande legend sitter på tränarbänken. Min gissning är också att Maradona mest kommer att fungera som en galjonsfigur. Det blir Carlos Bilardo (tränade ju guldlaget 1986) och andra tidigare medlemmar från landslaget som Maradona plockar in som i praktiken kommer sköta laget med laguttagningar, taktik mm.

Argentina i VM 2010. Kan bli totalfiasko men jag blir samtidigt inte förvånad om de vinner sitt tredje VM-guld.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-29 20:20
Criff

Jo men det är så typiskt "madridista" att göra sådana uttalanden. Att en styrelse inte ska kunna bete sig moget är konstigt..

Hoppas precis som du att fler försvarar domarna så att Real får skämmas. Och till madridistas som läser detta, JA ni har haft vissa domslut emot er. Men att klaga på det är bara barnsligt. Tror inte Schuster o Ramón kommer klaga så mycket när besluten går deras väg.
Barcelona Criff
2008-10-29 18:56
Pinsamma Real Madrid är. Del Nido, Aguirre och Laporta har alla gått ut och försvarat domarna över att dem gör ett väldigt tufft arbete, och att man måste låta dem göra misstag precis som alla andra. Hoppas fler yttrar sig om det så det "stora fina vita laget" får stå i skamvrån!
Barcelona Barcelonito
2008-10-29 18:17
Det handlar inte om att ingen vågar sparka Maradona. Han är dum själv som valde att bli tränare när han inte har någon som helst kunskap. Han kan leva som Gud och vara älskad resten av sitt liv, men nu som tränare har han mer press på sig än någon annan för att fortsätta vara den Gud han är i Argentina. I Argentina spills det blod pga. fotbollen och ingen är säker.
Barcelona Ciao-V
2008-10-29 18:17
Maradona var en gudabenådad fotbollspelare under sin tid. Världens bästa då.
Visst är han oprövad men jag tror inte att man ska döma hans tränarförmågor och ledaregenskaper i förhand. Han är en tävlingsmänniska enda ner i fotknölarna. Han är bäst, vackrast och störst.
Han kan nog få till något i det argentinska landslaget. Om inte annat under perioden.

Han har tillgång till resurser i laget, i form av spelare som många tränare bara kan drömma om.
Jag tippar Argentina som världsmästare 2010.
Den som lever får se, men det är vad jag tycker.

Edit: Intressant ämne för oss, då vi har vår Messi med i landslaget.
Barcelona Suñol
2008-10-29 18:01
Jag vet e fan vad som hände med den det var SF som gick troll i det inlägget.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-29 17:31
Man förstår knappt din text Suñol..?
Annons: