/spanien/barcelona/forum/20210.aspx/spanien/barcelona/forum/20210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2008-11-26 00:12
MadridistaN,

Haha, ifall det är så som du säger väntar jag verkligen desperat på att få reda på ifall ni har en formsvacka som dem flesta i ert forum säger eller bara en dålig tid som jag hoppas sträcker sig så kort som det bara går. El classico med ett lag på plan är inte roligt, om du förstår vad jag menar ;)

Godnatt nu
Barcelona Barcanist
2008-11-26 00:08
Gudi y Messias

Rijkard och Guardiola blundar inte.. Det är det som är grejen, dem vet vad dem gör/gjorde.
MadridistaN,
2008-11-26 00:07
Barcanist

Kan man ha en formsvacka i 2år? Det visste inte jag. Du menar kanske dåliga tider? Man kan f*n inte ha fomrsvacka i 2 år. De var inte formsvacka ni hade utan ni hade interna problem som gick över spelarna och tog mycket uppmärksamhet.

Ja då kan ja säga som att: Valdez har bättre form just nu än Casillas och inte att Valdez är bättre än Casillas just nu. Du formulerade dej fel bara, men jag förstår tanken att du vill säga att Valdez spelar bättre nu och det kan ja hålla med om. Sen behöver du inte vara så sur.

Ja tycker det är alltid trevligt att skriva i ert forum. Kul och se vad rivalen tänker, tror och tycker om det som man själv tänker, tror och tycker.
Gudi y Messias
2008-11-26 00:06
Jag som culé är själv uppriktigt orolig över att ha Valdes som sista utpost.

Vi har världsklassiga anfallare.
Världsklassiga mittfältare.
Världsklassiga försvare..och en odåga till målvakt.

Blev lite förvånad över att Guardiola inte köpte in en ny klassmålvakt då han tillträdde, trodde bara det var Rijkaard som blundade för Valdes brister.
Barcelona Barcanist
2008-11-26 00:03
MadridistaN,

nää, just det!
Real Madrid är inne i samma sak som drabbade Barcelona för 2 år sen och fortsatte tills i år då det tog stopp. En FORMSVACKA!

Och iochmed att ni har en formsvacka så är Valdés bättre än Casillas i dagsläget.. Det är det jag har sagt hela tiden vafan.
MadridistaN,
2008-11-26 00:03
Gudi y Messias

Jojo jag förstår.
Gudi y Messias
2008-11-26 00:02
MadridistaN,

Som Ghazza sa längre ner, att jämföra Messi med Robinho är som att jämföra Casillas med Valdes, tråkigt men sant. Antar att du förstår att jag menar till Casillas och Messis fördel.
MadridistaN,
2008-11-26 00:01
Barcanist

Det är bara för att Casillas form är inte så bra just nu, inte så konstigt med tanke på att ingens form är godkänd just nu i Madrid.
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:58
MadridistaN,

Vadfan är det jag pratar om? DAGSLÄGET.

Och joo, i dagsläget är Valdés klasser bättre än Casillas.
Och ja, Messi är bättre än Robinho.. Men det känns som om Robinho inte är låångt borta trots allt. Han dominerar ju i det Brasilianska landslaget.
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:56
Gudi y Messias

Tunga målvaktsnamn bildas i tunga klubblag.
Valdés var hade ingen hört innan han kom till A-laget.
Och när han väl kom till A-laget så skärpte han sig och blev den världsmålvakt han är idag (jag säger inte att han är bäst i världen, men top 5 är han helt klart med i..)

Själv skulle jag föredra Buffon i Barcelona, men han är ju så långt borta så.. Men han är min favoritmålvakt.
MadridistaN,
2008-11-25 23:56
Ämne: Gudi y Messias

Ne....Du måste skämta med det skriver om Casillas och Valdez. Anledningen till at Valdez inte har släppt in många mål är att Barca defensiv har varit riktigt bra. Kommer du ihåg förra året vad som händen är försvaret inte höll? När Reals försvar inte håller brukar Casillas rädda Real Madrid ofta om inte alltid. Casillas har släppt in många bollar i år pga Reals taskiga form, skador men framförallt den sjukt dåliga defensiven. Hade barca haft en likadan usel defensiv så hade Valdez släppt in er bollar än Casillas.

Måste ändå säg att Messi är faktiskt bättre än Robinho, jag inser det nu när ja får följa Messi mer och mer. För när Robinho speladei Madrid då snackades det mycket om honom och fokuset var på honom men nu inser jag.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:53
Criff

Än har han inte fått tillfälle. Men bara en tidsfråga då vi utsätts för kvalificerat motstånd.

Barcanist

Håller med, det är givetvis stort. Dock har vi även av tradition (skulle man nästan kunna tro åtminstonde) att aldrig ha riktigt tunga målvaktsnamn.

Jag menar: Enke? Bonano? Rustu? Hesp? Kom igen grabbar..

Det finns en uppsjö av dem därute, bara att välja och vraka. Vem skulle ni föredra?
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:53
Gudi y Messias

Det är Casillas som inte är i närheten av Valdés denna säsong..
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:49
Gudi y Messias

Javisst.. Varför inte?
Barcelona är en av världens bästa klubblag och dem flesta i laget är egna produkter.

Valdés, Iniesta, Pique, Puyol, Xavi, Messi, Bojan, Pedro, Vazquez, Sanchez, Busquets, Suaréz ..

Och, Barcelona har vart en av världens bästa klubblag i stort sett varje år.. Och när kom Valdés? 2003 eller 04 har jag för mig att Rustu lämnade plats för då ynglingen Valdés.

Snälla, säg mig ett världslag som har så många egna produkter som Barcelona & alltid hållit så hög nivå som Barcelona håller? För just nu kommer jag inte på någon
Barcelona Criff
2008-11-25 23:48
Gudi y Messias´, nämn ett mål som Valdes orsakat helt på egen hand denna säsongen då?

När vi drabbar ihop med dem stora elefanterna? Valdes var väl inte ansvarig för något utav målen hela förra årets CL äventyr?

2006 stod han i samtliga matcher och vi vann CL.

Dem enda tabbarna mot de "stora elefanterna" är Liverpool matchen då han först gled över mållinjen och sen sköt bollen rakt ut så Rise eller Sissoko eller vem det var sköt bollen i ribban.

Annars tycker jag mest hans tabbar kommer i ligamatcher. Kanske för han är mindre koncentrerad.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:45
Shi

Förstår att du är bekväm med situationen att se oss behöva ha honom som målvakt. Nämen visst, han funkar väl i ligaspelet, orolig däremot för att han är något att ha i längden då vi drabbar samman med de stora elefanterna.

Tycker i vilket fall det blir lite väl då folk säger att han är klasser bättre än Casillas.

Culé i all ära, men ibland får man svälja stoltheten och säga att Valdes inte är i närheten av Casillas.
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:44
Shi

Tack!
Gudi y Messias
2008-11-25 23:44
Barcanist

Ja, och när vi ändå är i farten så sträcker vi oss så långt som till att leta spelare i korpen och VM för hemlösa.
Real Madrid Shi
2008-11-25 23:43
No offence, men är Valdés verkligen så dålig som många påstår?

Tycker helt ärligt att han är en av ligans bästa målvakter.
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:42
Gudi y Messias

Nu när vi ändå rabblar upp alla sorters målvakter kan vi väl ta och sätta upp Brommapojkarna & AIKs målvakter på bordet?
Gudi y Messias
2008-11-25 23:42
Criff

Det har ju ryktats om Benzema, därför värt att diskuteras, de övriga spelarna jag nämner är spelartyper vi saknar.

Tycker bara det är dags att klubben sväljer stoltheten och sätter den egna produkten Valdes på bänken eller åtminstonde värvar en målvakt som kan ge anspråk på en ordinarie plats. Viktigt inför CL-slutspelet.
Barcelona barcadinho
2008-11-25 23:40
Det känns ibland att samma saker kommer tillbaka igen här. Valdés diskussion.
Hmmm. Det är som att tiden har rollat tillbaka.
Fortsätt bara.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:39
Barcanist

Det hoppas jag verkligen, det är nu under denna perioden vi får svar inför januarifönstret..
Gudi y Messias
2008-11-25 23:38
Barca o Mort!

Han behöver inte ha meriter på nacken, men de man kan förvänta sig av en klubb med vår status är en målvakt med talang..

Vad skulle ni tro om René Adler? Akinfeev kanske? Almunia?
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:37
Gudi y Messias

Ja, det kanske han har nu när Real Madrid har en formsvacka.. Men men, vår backlinje har inte satts på prov än, likaså vår målvakt.. Längtar till Sevilla, Valencia & El Classico matcherna.. Efter dem 3 matcherna kan vi snacka målvakt igen
Barcelona Criff
2008-11-25 23:37
Gudi y Messias, Jag vet inte hur du kan vara så säker att en ny målvakt kommer göra det bättre?

Barcelona har hållt lågt snitt med insläppta mål med Valdes i målet, även om han gjort tabbar har han räddat laget många gånger. Jag tror det jämnar ut sig i längden.

Men men, jag kan inte ta dig riktigt seriöst heller för under 2 timmar har du pratat om att du vill värva, Benzema, Juninho, Frey(stoppa in valfri målvakt) & Chiellini.

Jag vet inte ett lag i världen som hade haft råd med den silly season.
Barcelona Barca o Mort!
2008-11-25 23:34
Gudi y Messias

Senast vi slog på stort med en målvakt var väl Rustu och jag har inte så många bra minnen därifrån..
Barcelona barcadinho
Anton/

Tack för artikeln inför matchen imorgon.
Jag håller med dig om Cáceres. Jag hoppas att han får chansen imorgon istället för Sylvinho.

Jag är lite orolig för att ha Márquez+Pique, samt Busquets som försvargänget i mitten.
Men det löser sig nog. Jag hoppas att Sporting kommer inte ha mycket boll överhuvudtaget.
Det är en mycket svår borta match på papper iaf.

En liten liten sak bara - Sporting är väl klara för åttondelsfinal och inte sextondel:)

Vi har nu tre spanska lag vidare och imorgon kommer den fjärde (Atletico) att bli officiellt vidare.
Bra för ligans rykte.

Jag hoppades i och för sig att bli av med ett av dessa fyra för naturliga skäl, men men...
Gudi y Messias
Barcanist

Sedan ska det ju betonas att Casillas har betydligt mer att göra än Valdes dessa dagar.
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:33
Gudi y Messias

Nej, Robinho är en väldigt bra fotbollsspelare..
Desamma med Valdés.

Men, jag tycker iallafall att i dagsläget är Valdés klasser bättre än vad Casillas är..
Och det är väl det vi räknar? För att det han gjorde år 2006 i CL finalen räknas inte.
Annons: