/spanien/barcelona/forum/20204.aspx/spanien/barcelona/forum/20204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-10-30 00:55
Vad tycker ni om Higuaín ?
Barcelona Suñol
2008-10-30 00:53
Gud är störst: om man ser omständigheterna kring den matchen så gjorde diego helt rätt(handbollen), vilket dom flesta som inte är tatcherianer tycker.

Själv minns jag först från em 88 så jag har bildat mig en uppfattning av att jag sett på inspelade matcher från 86(farsan hade en gammal beta-max redan 85 det ni!) och framför allt finalen(där för övrigt min far är helt säker på att Schumacher var köpt då han mer eller mindre ger bort minst ett mål) som jag sett otaliga gånger för att sedan springa ut på gatan som Völler eller litbarski...
Barcelona Kim
2008-10-30 00:36
Oj vad nostalgiskt det blev nu. Jag har inga jätteminnen från VM 1986 faktiskt, jag var trots allt bara fem år gammal. Men mer än att jag kommer ihåg lite enstaka fragment av någon kille från Argentina, som gjorde ett vansinnesmål med ett ryck från halva planen, så har jag nog faktiskt inga större minnesbilder från dessa spel.
Barcelona Barcelonito
2008-10-30 00:31
Brasilien hade som helhet mycket bättre lag på pappret än Argentina, men de hade inte Maradona. Brassarna hade nämligen "bara" Zico.
Barcelona Barcelonito
2008-10-30 00:29
I gruppspelet gjorde han målet mot Italien. 1-1.
I kvartfinalen gjorde han 2 mot England. 2-1.
I semifinalen gjorde han 2 mål mot Belgien. 2-0

Okej, De hade Valdano och Burruchaga men Maradona var helt överlägsen. Jag har samlingsvideo från de flesta VM spelen, i modern tid. De nya har jag inte för det finns inga riktigt klassiska samlingsvideo.
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-10-30 00:23
Barcelonito

Du säger Pep.G var 11 år när vm medronaldo var, då undrar jag hur gammal du var under vm 86´ med Maradona. Kan tänka mig du tänker mest på matchen mot England och där gjordehan ändå ett fuskmål med handen.

Lite ironiskt eller hur?
2008-10-30 00:20
Barcelonito

Dt var faktiskt Edmilson som var helt otrolig i defensiven då.
2008-10-30 00:19
FC-Barcelona

Fyfan man kan inte träffa krysset rakare än det där!
Barcelona Barcelonito
Pep.G

Ronaldo förde Brasilien til VM-Guld på egen hand???

Du var 11 år och minns kanske inte så bra. De hade världens bästa höger och vänsterbackar. De hade Rivaldo när han var världens absolut bästa spelare. De hade en ung Ronaldinho som precis börjat ta för sig och göra sitt stora genombrott. Gilberto Silva va helt fantastiskt deffensivt.

Ronaldo vann skytteligan på ett självmål mot Costa Rica i gruppen som Fifa felaktigt gav bort till Ronaldo. Det skulle aldrig ske om det var någon annan anfallare som hade gjort det målet.

Ronaldinho och Rivaldo var minst lika mycket delaktiga i guldet och att säga att Ronaldo spelade lika mycket roll som Maradona hade för deras VM-Guld är bara rent skitsnack. Maradona var 51% av ett lag. Både i Argentina och Napoli.
Barcelona FCB_Alex
tror top 3 i världen just nu toppas av tre barca spelare: Messi, Iniesta och Eto'o elr vad tror ni?
Barcelona Okkapokka.
2008-10-30 00:13
Pep.G

De var inte bara Ronaldo som tog Brassarna till guld och inte heller 'nästan' bara han. Utan de var hela Brasilien och alla i laget, som hade sina roller och uppgifter som tog dom till guld. Sen om Ronaldo kanske gjorde flest mål så kan man inte kolla bort från Ronaldinhos och framför allt Rivaldos prestationer. Sen så gjorde Scolari ett och annat med detta lag så de var långt ifrån Ronaldo som självmant tog Brasilien till guld som du påstår.
Barcelona FCB_Alex
2008-10-30 00:12
Någon mer än jag som inte kan fatta hur jäkligt bra Barca spelar förtillfället? Så jäkla underbart :D
Canaletes
2008-10-30 00:02
Okkapokka

Exakt! År 06 är oförglömligt!
Har också tänkt på om vi skulle möta madrid i CdR, skulle bli riktigt kul :D
Barcelona FC-Barcelona
2008-10-30 00:01
Kolla på första målet hellt jävla magisk!!! anndra är oxå fin men inte i närheten av första
Barcelona Okkapokka.
2008-10-29 23:52
Juste så var det.. Men vad spelade de för roll när vi vann ligan och CL? :D

Har för mig att de kan bli en eventuell kvartfinal mellan oss och Real madrid i årets CdR om båda lagen går så långt då. Skulle bli intressant och se men jag föredrar att det bara är två El Clasicon per säsong.
Barcelona Pep.G
2008-10-29 23:47
Suñol

VM 2002 så tog Ronaldo till Brasilien till VM guld nästan bara på egen hand.

Många spelare har gjort mer för sitt klubblag och landslag än vad Maradona har gjort och därför så tycker jag att folk överskattar honom när dem säger att han är bäst genom tiderna.
Canaletes
2008-10-29 23:34
Okkapokka

Du har FEL! :P
Mot Zaragoza föl vi hemma när dem utvisade Ronaldinho (feldömdt, sk*tdomare)
Jag kommer ihåg de väldigt bra eftersom vi skulle möta real madrid i semin. och jag kommer ihåg de ännu bättre eftersom Zaragoza vann med 6-1 hemma eller 7-2. haha
Barcelona Okkapokka.
2008-10-29 23:30
Rambla

Känner precis likadant som du.

Cantaletes

Rätta mig om jag har fel men är det inte tre semifinaler i rad?

05/06 - Semifinal mot Zaragoza
06/07 - Semifinal mot Getafe
07/08 - Semifinal mot Valencia
Canaletes
2008-10-29 23:27
Suñol

Såg du dokumentären om Maradona igår eller? ;)
Barcelona Suñol
2008-10-29 23:26
Canaletes: Men inte vår holländske vän ;)
Barcelona Suñol
Inget fel på cupen där är ju vi dom mesta mästarna men nu är det som sagt ett tag sedan 98 eller något liknande va?
Canaletes
precis. Det räddade ju Valencias fiasko säsonf förra året
Barcelona Rambla
2008-10-29 23:21
Copa del Rey säger sig alla fans skita i, ja när man väl åkt ur alltså. Likt förbannat är det en väldigt trevlig pokal att vinna när man väl är i finalen. Det blir alltid folkfester och oftast bra matcher.
Barcelona Suñol
2008-10-29 23:20
Pep.G: Två gånger har Maradona testat positivt för dopning den ena kokain som knappast är prestationehöjande utan nöjesdrog den andra gången var efedrin för att gå ner lite i vikt inför VM så det är ju inte såatt han systematiskt bloddopat sig eller tagit nandrolon eller liknande preparat.

Det Maradona gjort som ingen annan gjort är att mer eller mindre själv tagit sitt landslag till VM guld(Garrincha 62 sägs ju varit något liknande) dessutom tagit ett relativt mediokert lag som Napoli till två liga titlar. är det att vara överskattad?

Angående Maradona som tränare kommer han ju inte vara själv då det snackas ju om att bilardo ska vara med och han vet ju hur man tränar ett lag.

Hoppas du kan läsa det nu. Det var SF som jävlades och tog bort åäö och satte ditt något annat. Inte för att jag tyckte det var omöjligt och läsa men men...
Canaletes
2008-10-29 23:19
Rambla

hahaha bra skrivet ;)
Men bättre för oss, Barca måste vinna CdR de här året nu. 2 semifinaler irad ju!
Barcelona Criff
2008-10-29 23:09
hahaa verkligen för mycket luft! Frågan är om dem körde med en B-betonad start elva eller?
5 - 0 är hursomhelst skamligt och nästan omöjligt att vända, men värre saker har hänt.
Jag funderar fortfarande på hur Getafe kunde vända 5 - 2.

Natti!
Barcelona Rambla
2008-10-29 23:07
Villarreals inför-artikel till kvällens match.

"Börjar jakten på trippeln här?"

Hö hö, snacka om att fått för mycket luft. ;)
Barcelona Okkapokka.
2008-10-29 23:04
Nian!

Välkommen till gänget på Les Rambles ;-)
Canaletes
2008-10-29 23:03
Fan Spurs asså, helt sjukt! Jag är fett avundsjuk att min kompis e där, men de kompenserar sig att han är en Arsenalfan :)
2008-10-29 22:56
Fyfan! Villareal förlora med 4-0! Jag tror det här är effekten efter 4-4 matchen mot Atletico. Villareal kommer vara i dåligt form ett par matcher tror jag. FYFAN 5-0!!!! HAHA!

EDIT! ARSENAL 4 - 4 TOTTENHAM! Vilket derby, inte för att skryta men visste att Tottenham skulle få minst kryss. De kommer växa efter den här matchen.
Annons: