/spanien/barcelona/forum/20203.aspx/spanien/barcelona/forum/20203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-10-30 17:36
Kan också lägga till, till diskussionen att jag tydker Txiki o Laporta är kassa på det här med kontrakt. Jag vet inte hur många som kan gå som Bosman nästa år men det är X antal miljoner som kan gå åt pipan.
Bara t.ex som nu med Busquets, kontraktet går ut 2010.Att man inte förlängt det innan för att ävenj om han inte platsar i A-laget låna ut honom, och sen eventuellt sälja honom för några miljoner efter hans prestationer under utlåningen.
Tycker dem är alldeles för slappa med det här.

Samma med Iago Falque, istället för att säga, "jag räknar inte med dig", titta på andra lösningar, någon klubb var säkert intresserad utav att låna honom. Då kunde man istället dragit en vit lögn och sat till Iago att han hade nog utvecklats bättre genom att gå på lån.
Istället sårar man honom och sen skeppar av hinom till Juventus gratis.

Pinsamt är bara förordet, på både sportsligt och ekonomiskt plan.
Barcelona Rambla
2008-10-30 17:31
En trevlig video om La Masia.
Barcelona Criff
2008-10-30 17:31
Ja jag hoppas verkligen att Laporta & Txiki sätter igång kontrakts snack direkt med Assulin.
Jag vill inte se en till ung talang försvinna för Laporta ska spara små pengar eller vänta tills hans kontraktstid går ut och vara självsäker att Assulin vill stanna.
Barcelona Rambla
2008-10-30 17:27
Ämne: Assulin får inte all....
Det är helt riktigt. I diskussionen så förutsätter vi ju att han en dag får sitt dubbla medborgarskap. En dag jag för övrigt fasar för. Då har han ett eu-pass och då lär PL-klubbarna verkligen vakna till liv då han mycket lättare får arbetstillstånd.
Barcelona Criff
2008-10-30 17:25
Assulin får inte alls spela med Spanska landslaget :) Han har fortfarande Israeliskt medborgarskap, han har alltså inte fått Spanskt ,men det sägs dock vara på gång.
Efter det får han också lira med Barcelonas A-lag och ändå kunna spela med B-laget samtidigt.
Barcelona Antonio Puerta
2008-10-30 17:22
Ämne: Ämne: Ämne....
Okej Tack för alla svar Kul att snacka med er:d
Barcelona Rambla
2008-10-30 17:17
Ämne: Ämne: Gai Ass....
Det är väl självklart att det är Gai själv som i slutändan bestämmer. Väljer han att spela en tävlingsmatch för a-laget så innebär det ju att han helst av allt vill representera sitt hemland Israel. Precis som Bojan själv väljer att spela för Spanien och inte Serbien.
Barcelona Ghazza
2008-10-30 17:16
Oj, vart det en träningsmatch han spelat med A-truppen? Nåja, kul att han fortfarande har "valet" att kunna spela för Spanien! =)
Barcelona Antonio Puerta
2008-10-30 17:15
Ämne: Gai Assulin har enda....
Men det är ju bra men är det inte så att om nån av dessa förbundkaptener tar ut Tex Gai Assuilin till en tävlingmatch är han tvungen då att köra för det landslaget eller är det han som bestämmer

Barcelona Barca o Mort!
2008-10-30 17:15
Stämmer det som Rambla säger, tror dock att han fortsätter i Israel..
Barcelona Rambla
2008-10-30 16:51
Gai Assulin har endast spelat tävlingsmatcher för Israels U21. För A-laget har det hitills bara blivit en träningsmatch och därmed har han rätten kvar att välja vilket land han vill representera.
Barcelona Pep.G
2008-10-30 16:38
Okkapokka

Hahaha det var med till Sunol som jag menade det där med Maradona:P

Suñol

Tyck vad du vill. Maradona är överskattad och så kommer jag alltid att tycka:P

Barcelona Antonio Puerta
2008-10-30 16:32
Jaha Tyckte att det var synd att han inte hade valt Spaninens landslag han hade fått vinna fler titlar och så men han kankse känner för sitt landslag israler.

Tack för svaret Ghazza ändå.:D

Barcelona Ghazza
2008-10-30 16:28
Ämne: Grabbar Har en liten....
Gai har redan debuterat i Israels A-landslag, så han kan inte spela för Spanien.
Barcelona Antonio Puerta
2008-10-30 16:26
Grabbar Har en liten fråga här .

Angående Gai Yigaal Assulin som spelar i B-Laget han kan ju spela för spaniens landslag och Israels landslag vet någån här inne om han har valt nån av dessa landslag och spela för.

Skulle vara jätte Tacksam om någon svara på min fråga.

Visca Barca!!
Atlético senken
2008-10-30 15:10
Lujàn//

Tack så mycket för snabbt svar :) han måste nämligen börja leverera i mitt superliga ;)
Spanien Söderström
2008-10-30 15:09
Vad tycker ni om den här översättningen jag fick från Google Translator? (Se länktips)
Barcelona Bojano
2008-10-30 14:18
Okkapokka.

Fyfan vilken video :O Mycket bra !!! (Y)
Barcelona Suñol
2008-10-30 14:04
Pep.G : hur jävla svårt ska det vara och förstå? om du inte sett argentinas matcher i vm86 så kan du inte uttala dig ifrågan. Om du försöker inbilla dig att Ronaldo var lika dominant 2002 så är det bara sorgligt.
Deportivo Creus
2008-10-30 13:36
Ämne: Underbar Barca-video....
Riktigt bra. Fick rysningar.
Barcelona Okkapokka.
2008-10-30 13:27
Pep.G

Det jag menade med mitt inlägg tidigare var att Ronaldo inte förde Brasillien till guld på _egen_ hand. Utan att han hade mycket hjälp från hans lagkamrater men ändå så var han en stor del i degen. Sen vet jag inte varför du tar upp Maradona med mig när ja inte skrivit ett dyft om just denne?
Barcelona Pep.G
2008-10-30 12:37
Okkapokka,Barcelonito

Svara på min fråga då, om ni säger att alla spelare hade sina roller i Brasiliens guldlag 2002, spelade Maradona ensam mot 11 spelare i varje match ?
Man kan inte säga så. Antingen så hade Maradona en stor del i guldet 86 så som Ronaldo hade 2002, eller så kan ni inte säga att han vann VM till Argentina på egen hand.
Real Madrid Zizou_spars
2008-10-30 12:14
Canaletes //
Hahahaha!! Den är underbar verkligen!!
Spelarna skiter fullständigt i att det ligger en supporter i högen och att vakterna försöker få bort honom. De slänger sig på bara. Riktigt sköna bilder! :-)
Barcelona LionelMessi_19
2008-10-30 11:47
Haha ;)
Barcelona LaBarca
2008-10-30 11:42
– Det finns klubbar med moral, som Barcelona. De har betydligt bättre moral än vad Real Madrid någonsin kommer att ha.

haha ferguson sa detta. och det är sant. =)
Barcelona Okkapokka.
2008-10-30 11:41
Underbar Barca-video i länktips. Sammandrag om Barcelona som klubb.

FC Barcelona - My Passion
Barcelona J.Gamper
2008-10-30 11:36
Hahaha... Ferguson hatar verkligen Real Madrid
Barcelona Lujàn
2008-10-30 11:32
senken

Både Gudjohnsen och Pedro började träna som vanligt igen för några dagar sedan så de är snart tillbaka på planen.
Atlético senken
2008-10-30 11:06
Hur länge kommer Gudjohnsen vara skadad ?
Barcelona Barcelonito
2008-10-30 10:44
Haha när Lennon gjorde målet fick han ju tårar i ögonen själv. Det är så jävla kul med fotboll när det blir så. Bentleys gest var också grym när han sprang ända till andra sidan för o fira med sina egna fans efter att ha blivit utbuad hela tiden. Riktig skön match var det. Det var ju lika skönt med Barces seger mot Espanyol.

Det finns ju inget roligare än när Ronaldo tror att han hade blivit tvåa efter Kaka. Haha hans min när han ger andrapriset till Messi är klockrent.
Annons: