/spanien/barcelona/forum/20202.aspx/spanien/barcelona/forum/20202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-10-28 10:15
Rafa Marquez Interview.
-Is it true that if you wanted to leave, you could have? You did receive offers from Italy and England.

-It's true, I received offers that were both interesting at a sporting and economical level.

-And why didn't you accept any of them?

-There isn't a team better than Barça sporting wise and economically I feel well-paid. For me, money has never been a priority. What I received in Mexico, I received ten times more at Monaco. When I signed for Barca, I received an even bigger pay increase.

Vart är alla dessa spelare idag? Vi behöver fler lirare som bryr sig mer om det sportsliga än om det ekonomiska!
Barcelona Criff
2008-10-28 10:09
Real har också fått fram massvis med spelare genom sin ungdoms verksamhet, men dem hamnar alltid i de sämre lagen i La liga.
Det krävs mycket för att dem ska få lira med A-laget. Ruben De La Red är väl den senaste som till och med spelar med Landslaget.
Men det var längesen dem fick fram någon Crack såsom Casillas, eller Raul om man kan räkna honom som kom när han var 16 från Atletico.

Villareal har också Santi Cazorla på gång som jag tror kommer blomma ut och bli en världstjärna.

Annars är Sevilla rätt grymma på det, Sergio Ramos, Reyes, Alves, Puerta och Capel som är de främsta väl.
Där måste man väl säga att både Ramos och Alves är riktiga Cracks!

Det är kul att se ändå att så många lag i spanska ligan får fram så pass bra lirare, och såklart är det mest kul att Barcelona leder :)
Barcelona LeoMessi10
2008-10-28 09:43
barca har gjort riktigt många spelare, ska inte räkna dem som är kvar i barca utan dem som blev sålda, ex fabregas, jose reina, simao, quaresma, sergio garcia, dos santos och mkt fler orkar inte ta upp alla namn
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-28 08:48
J.Janerique:

Har du koll på vem Reals senaste ungdomstalang är? Jag tror att Iker är den senaste att lyckas i A-laget eller har jag fel. Nu menar jag super stjärna och inte Miguel Torres (om du nu tänkte säga det).
Barcelona Rambla
2008-10-28 08:35
J.Janerique:

El Madrid, Sevilla, Villarreal, Atlético mm har minst lika bra cantera som Barcelona. Det handlar väl mer om hur klubbarna väljer att träna och utveckla spelarna. I Barcelona så verkar det premieras att producera cracks på mittfältet. Frågan man kan ställa sig då är, hur många unga talanger passerar helt obemärkta förbi just för att få fram en supertalang?

När det gäller Cesc så är det väl rätt så uppenbart att han har La Masia i sitt DNA. Den teknik, bollkontroll, passningskicklighet och spelförståelse är ju La Masias varumärke. Om det nu är Arsenals, varför utvecklar de inte fler spelare med hans egenskaper? Det räcker att man nämner Xavi, Iniesta, Messi och Bojan så inser de flesta var teknik, bollkontroll mm kommer ifrån.
Barcelona devaK
2008-10-28 03:11
Klart han var oslipad diamant, han var ju 16 år bara
Barcelona SaM__-
2008-10-28 01:58
Pep.G: Arsenal tycker jag kan triumfera sig med äran att det var dem som gjorde Fabregas till det han är idag. Dem som utvecklade honom till en världsstjärna, det kan vi inte ta ifrån dem. Men finns inget som säger att INTE Fabregas kunde blivit lika bra i Barca som han nu blev i Arsenal.

Fabregas var en oslipad diamant när han kom till arsenal. Arsenal gjorde att han blommade ut. Inget mer med det. Men som sagt, jag tror att han hade blommat ut även om han hade stannat i Barca.
J.Janerique
2008-10-28 01:57
Pep.G,

Just i detta fall så sår det inte att vara orärlig. Barca får fram helt enkelt fler ungdomsstalanger än vad Real Madrid gör, om vi nu ska jämföra megaklubbarna. Det står utan tvivel. Eran största juvel är inte dock Fabregas, utan den är Messí som ni fick fram. Lätt världens bäste spelare just nu, även om Cristiano säkert tar priset.

Men jag snackar även om andra som Bosquets, Dos Santos, Bojan och så vidare. Det är därför man starkt beundrar Barca för en sak: Och det är deras ungdomsakademi. Skillnande situtioner råder i Madrid, även om vi som alltid kan luta oss tillbaka på Guti, Raúl och Casillas....
Canaletes
2008-10-28 00:40
asså om arsenalsfansen verkligen säger så är ju dem riktigt korkade/dumma i huvet!! :O
Barcelona el Flaco
2008-10-28 00:26
J Ohoo/

Dog av skratt när jag såg det klippet. Tror inte ens att jag hade hoppat ner på det sättet för att krama om Messi.
Barcelona FCB_Alex
2008-10-28 00:19
Någon som vet var man kan ladda ner Valdés räddningar mot bilbao?
Barcelona J Ohoo
2008-10-28 00:08
Nu vet jag inte om detta har varit postat tidigare här, men det är kul att flickorna faktiskt faller för Messi =)
Barcelona Pep.G
2008-10-28 00:02
J.Janerique

Fan vad jag gillar när Real fans är ärliga. Man blir glad faktist:D

När det gäller Fabregas så fortsätter Arsenal fansen o envisas om att det är deras egna produkt. Om att det var dem som gjorde han till den han är.
J.Janerique
2008-10-27 23:56
Det största "rånet" i spansk fotboll på modern tid var ju Cesc. Men det är faktiskt ganska slående att Fabregas (likt nästan alla andra) "egna" talanger i Arsenal, kommer från en annan klubb. Med risk för att bli tjatig, men Barcas ungdomsakademi är av världsklass. Hur man får dem unga att spela med dem bästa är en konst i sig...
Barcelona Pep.G
2008-10-27 23:53
Barcelonito

Kunde inte ha sagt det bättre. Dessutom så är alla Arsenal "talanger" får andra klubbars ungodakademier. Hahaha och sen så säger dem att det är deras egna produkter.
Barcelona Pep.G
2008-10-27 23:51
tarrak

Skulle det inte vara bättre med Jeffren som reserv till nån vänsterytter än Sanchez som reserv till nån central mittfältare. Dessutom så imponerade Jeffren på mej i somras, mer än vad Pedro gjorde.
Barcelona Barcelonito
2008-10-27 23:27
Vilka saker man läser här ibland, sälj Hleb och Henry och köp Kerrison.

Så gör vi, säljer båda, Hleb efter 2 månader i klubben och Henry nu när han äntligen spelar bra och har varit bland Europas bästa spelare i 10 år och köper en "talang". Vi har nämligen inga egna talanger själva i truppen förutom Messi, Iniesta, Pique, Bojan, Pedro, Sanchez, Busquets som alla får chansen i A-laget och Gai, Tiago, Dos Santos, Abraham och Nolito som är på gränsen.

Ibland undrar man vad det är för folk som har tillgång till datorer och internet.

Den här "JÄTTEATTRAKTIVA" fotbollen Arsenal spelar med massa småbarn som tar på sig för stort ansvar är ingenting som Barcas stil. Visst är det kul o se många ungdomar i laget för o kunna skryta om dom sen, men det ger inga titlar och framgång. Och det slutar med att stjärnorna får nog och flyttar till lag som Barcelona som Henry och Hleb.

Barcelona har världens bästa ungdomsakademi och de matchas in perfekt. Vartannat år dyker 3 blivande världsspelare upp och det är Barca ensamma om av toppklubbarna.

Arsenal kan köpa sina ungdomar och förlora titlar men Barca skapar dom själva, ger dom chansen försiktigt och blandar dom ihop med köpta eller egna storstjärnor.

Helt ärligt så blir jag förbannad om Barcelona köper spelare under 24 år. Undantaget är sånna som Pique som återvänder.

Barcelona barcadinho
2008-10-27 23:22
Ja, Jeffren.
Grabben imponerade alla culés under träningsmatcherna innan ligan började.
Jag personligt var helt säkert på att han ska flyta upp till A-laget, när jag förstod att Barca inte kommer värva någon vänsterytter.

Men Pep hade sina planer och han tycker nog att han har tillräckligt med anfallare.

Busquets och Sanchez spelar inte på samma position och har inga samma uppgifter under en match (så som Tarrak skriver).

(jag måste sova)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-27 23:18
Ok tack, man hört hört just den frasen ett antal gånger denna säsongen.."Ha marcado Samuel Eto'o"...

Iaf j*vligt kul att de visar Barca imorgon, en trevlig överraskning. Äntligen får vi se Cáceres och Piqué bilda mittpar, de är som en yngre version av marquez o puyol där pique är som puyol i spelstilen.

Tror att Abraham startar på högerbacksplatsen, sen de andra tre är ganska självklara. Busquets självklar, Bojan och Hleb även de ganska självklara. Hoppas det blir en fin tillställning!
Barcelona BlueRed.
2008-10-27 23:16
barcadinho

Fortsätter Atletico förlora så tror jag Ramos blir en kandidat till tränarposten.
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 23:11
westinhoblaugrana:

Tror att det betyder nått: Har målat ex, Eto har precis målat för barca :)
Barcelona barcadinho
2008-10-27 23:08
Men vad roligt att de visar matchen imorgon. Det var en överaskning. Pinto spelar väl, eftersom det är en tradition i CdR att 2:a målis får chansen (förra säsongen fick Valdes spela en del eftersom Jorquera var skadad).

Yaya går ingenstans - det är jag 100 på. Pep är inte så dum att släppa en så viktig balansspelare. Barca har inte panik behov för att tjäna typ 15 milj euro på honom heller.

Jag undrar hur Dos Santos mår idag när hans "pappa" Juando Ramos fick sparken. Det kommer att kännas lite tomt i hans hjärta. Så är det när man inte vet vad ordet tålamod betyder. Men synd för Juando. Det kan svänga fort. För bara 5 månader sen var han en gud, då Tottenham vann FA-cupen och idag är han arbetslös.

Jag ser att det är några marränger här så jag vill grattulera er om en sak. Märker ni nån skillnad nu från förra året när Real gör mål? Ju, i fiol var det något jäkla hårdrock bomba efter varje mål. Äckligt och det förstör fotbollen. Toppen var att man gjorde samma sak på en del matcher i EM. Äckligt.
Men ni har förstått nu att man ska låta PUBLIKEN och göra en bra stämmning efter ett mål och inte någon idiot spansk DJ.
Fotboll är inte än nån jäkla rockkonsert, tack och lov.
Vill man sjunga we well rock you så får man nog åka någon annan stans
Grattis alltså.
2008-10-27 23:02
Kan nån berätta för mig vad "Ha marcado" betyder?
De spanska kommentatorena säger ofta så efter ett mål..
Barcelona tarrak
2008-10-27 22:58
Ämne: tarrak

Vet du va....
Antagligen för att de inte konkurrerar om samma platser. Pep tycker antagligen att han har så bra täckning på ytterplatserna att Jeffren inte behövs. Skulle man ställa två spelare mot varandra, så är det snarare Pedro och Jeffren det stod emellan.
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 22:52
westinhoblaugrana:

Hahahaha va roligt
Barcelona Pep.G
2008-10-27 22:51
tarrak

Vet du varför han inte kom upp till A-laget när spelare som Sanchez gick upp:S
2008-10-27 22:51
Hoshiar

Bara för att han tränar så betyder det inte att han e med. ;)
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 22:49
Vf e inte Gai med imon , när han tränade med laget idag ?

Några kommer säkert skriva att : bara för att han tränar så betyder det inte att han e med.
Men jag menare det ej så hoppas ni förstår min fråga.
Barcelona tarrak
2008-10-27 22:11
Jeffren har varit skadad sedan i början av september. En stor muskelbristning om jag inte minns fel. Vet inte hur rehaben har gått, men åtta veckor sa läkarna i den första prognosen.
Barcelona Pep.G
2008-10-27 22:05
Nesto

Han är skadad tror jag för annars varför ska han inte vara med när spelare som abraham och Nolito vara med :S ???
Annons: