/spanien/barcelona/forum/20195.aspx/spanien/barcelona/forum/20195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cape
2008-12-10 23:23
FCB

Jag med, men efter ett antal reider in i motståndarnas straffområde av Messi så är det väl naturligt hos vissa spelare att sparka ner honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-10 23:22
Andreas-

Iallafall tills September :P
Haha men aa jag vill också ha revansch på de. Nu med Zambrotta borta behöver vi inte oroa oss för indianpassningar till Scholes (:
Barcelona Cape
Pep.G

Det behöver man alltid:), Real vann 3-0 och Raul gjorde två och spelade även fram till Robbens snygga mål, dom spela riktigt bra, men Zenit är Zenit och Barca är Barca
Barcelona FCB :)
Cape

Ja, det är väldigt rimligt, och jag har en oerhört stark känsla av att Messi gör ett straffmål. Vet inte varför men :)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-10 23:21
United är de lag jag hatar mest efter Real Madrid. Dom klubbarna påminner mycker om varandra på något sätt

Sen så var dom långt ifrån bättre än oss förra året när vi möttes i semin, ett misstag från Zambrotta och en kanon från Scholes avgjorde. Även om det bevisar hur lite skillnad de kan vara på vinst och förlust i CL.

Men som många andra har vill jag gärna ha revansch på Manu.

Drömmen vore ändå: Chelsea i åttondelen, Manu i kvarten, semin mot Pool, finalen mot Real Madrid. Då hämnas vi på alla lag :D

Andreas

De kanske misstolkades, men jag var anningen ironisk. Klart att jag skulle kolla!
Barcelona Pep.G
2008-12-10 23:20
Tyvär så middade jag Real-matchen idag. Kan nån berätta om hur matchen var ? Behöver man stressa inför classico eller :P
Barcelona Cape
2008-12-10 23:20
Helt ärligt så är 4-1 ett rimligt resultat, annars (om Real vinner) blir det 2-3
Andreas-
2008-12-10 23:19
Ämne: Ämne: Matchbi....
Om jag på förhand skulle få veta att Barca skulle krossa Real så skulle jag kolla på den matchen mer än någonsin..
Cape

Funkar den också ;)
Barcelona Cape
0-1 elfte minuten
1-1 nittonde minuten
2-1 trettioandra minuten
3-1 fyrtionionde minuten
4-1 sjuttioåttonde minuten
Barcelona Cape
2008-12-10 23:17
Barca kommer ha ett bollinnehav på 65-35. Det första målet görs av Raul genom en snabb kontring. Barca svarar snabbt genom Henry som glider igenom på vänsterkanten, slår in den till xavi som prickskjuter 1-1. Messi kör en reid på sin kant och blir kapad av madridspelare i straffområdet, sätter själv straffen 2-1. 2-1 står sig efter massivt tryck av barca och enstaka chsner för real. Det första som händer i andra halvlek är higuain som skjuter i ribban. Barca svarar genom ett fint samspel mellan xavi och messi som resulterar i att eto´o, fri med målvakten kan göra 3-1. Matchen börjar nu bli ganska chansfattig och Barca håller i bollen hela tiden. Hleb har kommit in i 70onde och spelar fram messi utanför straffområdet som välplacerat sätter bollen till höger om casillas, 4-1.

En solklar matchbild enligt mig.
Barcelona Suhel
Tja!

Jag åker imorn till Barcelona och undrar om någon vet hur man kan ta reda på när barca tränar så man kan få sig en lite sneek peek?

Andreas-
Skulle vara underbart skönt att slå ut Chelsea i åttondelen och sen ta United i kvarten. Revansch på United känns nästan som ett måste annars kommer Unitedfansen gå runt o snacka om att "dem vann senast" för länge. Nu när Barca dessutom är ett lag i toppform så ser jag helst United så tidigt som möjligt så vi skickar hem dem en gång för alla.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-10 23:16
Ämne: Matchbild på lördag:....
Synd att du inte var från framtiden för då hade jag inte behövt kolla på matchen...
Barcelona Cape
2008-12-10 23:16
Haha, FCB :)

Skrev min matchbild igår såg ut såhär:
2008-12-10 23:14
Matchbild på lördag:

Barcelona tar tag i taktpinnen från start och skapar några riktigt farliga chanser inledningsvis. Real Madrid har lite defensivare utgångspunkter än tidigare möten, främst på grund av sargad backlinje och Barcelonas otroliga offensiv. Real Madrid satsar på blixtsnabba kontringar med Higuaín i spetsen, och skapar en del farligheter. Barcelona fortsätter trycka på men har svårt att få utdelning. Till sist orkar inte Real längre och Barca gör 1-0. Kort därefterkommer 2-0 efter slarv av Salgado. Higuaín reducerar och det blir darrigt i barca. Real trummar på en period och skapar bra chanser men Valdés storspelar. Barca kommer igen och sätter 2 mål i slutet, varav 1 på straff av Messi, som lägger den lågt till vänster om Casillas. Ett tröttkört Madrid tappar sedan skärpan och Xavi smeker in 4-1.
Slut!

Barcelona - Real Madrid 4-1 (1-0)

Henry 40'
Eto'o 57'
Higuaín 64'
Messi 74 (straff)
Xavi 86

Låter det rimligt?
Vad tror ni ?

Visca
Barcelona Tomba11
Ämne: tomba11

aa samma ....Just det, det är en regel som fans av la Liga är vana vid. Men som saknas i England och Italien vad jag vet. Där är det väl målskillnad som gäller i första hand. Jag gillar att resultaten mellan två lag gäller om de kommer på samma poäng. Det är mer rättvist även om Barca förlorade en ligavinst på grund av denna regel 2006/2007. Se länken.

Det är därför Barca måste få ett bra resultat på lördag! En vinst är nödvändig - och gärna många mål. :p
Barcelona Ciao-V
Jag tippar på att vi kommer att möta Arsenal.
Det vore något att förena gamla vännerna. Henry, Hleb, Cesc, Messi, Yaya Toure och sin bror.
Vore mycket intressant match på många sätt.
Barcelona Barçanist
"Barca kommer garanterat få ett bra lag, dessa är de som de kan få möta:
Chelsea, Inter, Lyon, Arsenal.
Känns som att det var bättre att komma 2:a i gruppen, känns inte som att något av de lagen hade passat oss särskillt bra. Tror Barca får stryk av alla utom Lyon."

HAHA! Nej fy vad mycket jag skrattar nu!
Vad pratar pajasen om? Stackars p10..
Barcelona Cape
2008-12-10 23:07
tomba11

aa samma regel som i spanska ligan då
Spanien Söderström
2008-12-10 23:06
Mohamed: Skickligt, även om jag inte direkt känner igen mig. Det är svårt att få något i den stilen bra. Bra gjort!
Barcelona Tomba11
2008-12-10 23:06
Juve vann sin grupp eftersom de slutade på samma poäng som Real Madrid och reglerna säger följande:

Group stage
If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the following criteria are applied to determine the rankings:

a) higher number of points obtained in the group matches played among the teams in question;

Juventus won both games vs Real Madrid.
Juventus wins the group.
Barcelona Cape
2008-12-10 23:04
Jag gillar inte att det är låga odds för barca och höga för real..
Barcelona El_Duderino
2008-12-10 23:03
Jag är nöjd med alla lag utom Chelsea i åttondelen.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-10 23:02
Ska vi vinna Champions League ska vi också vinna mot de bästa lagen. Möter hellre tufft motstånd nu i början till skillnad från förra året då vi fick lag som Celtic och Schalke.

Vi kastar in oss i helvetet direkt tycker jag ;)
Barcelona Rey Etoo
2008-12-10 23:01
Nej juve kom etta
Gemini
2008-12-10 23:01
El_Duderino,

Nej, Juventus vann sin grupp, Real Madrid blev tvåa.

För övrigt: Måste berömma de som fördömde de rasistiska inläggen på puertan. Civilkurage...
Barcelona Tomba11
2008-12-10 23:00
Ämne: hur kommer det sig a....
Läs reglerna för Champions League.
(Se länk för PDF)

Lag från samma liga kan inte mötas i den första knockoutronden.
Däremot kan de mötas i nästa omgång, dvs i kvartsfinalerna.
Barcelona Cape
2008-12-10 23:00
Trots att jag är mycket belåten med att Ramos ställde upp med en såpass stark elva i en så betydelselös match (bara för att ge calderon + mijatovic lite arbetsro) kan jag inte låta bli att hoppas att Raul kör vidare på sitt bra-varannan-match som han gjort stora delar av den här säsongen..

Visca Barca
Barcelona Rey Etoo
2008-12-10 22:59
ja juste kom på det nu men det lätt lite overkligt i mitt huvud att de skulle komma före inter, märkligt
Annons: