/spanien/barcelona/forum/20193.aspx/spanien/barcelona/forum/20193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Grande Messi!
2009-01-19 21:51
Blaugrana93

Dom visar Roma-Inter....
Villarreal Grande Messi!
Delarocha RIP Puerta

Hehe, ja detta har jag SOM TUR är missat..
Barcelona Blaugrana93
Canaletes

Men visas matchen på onsdag på tv4 Sport eller är det Zlatans match som går före som vanligt?
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 21:47
pc_80

Det finns mycket bättre och billigare sidor än Barcelonas officiella. Länktips, det är den enda jag kan. Men jag kan hjälpa dig och leta efter billiga sidor?
Barcelona pc_80
2009-01-19 21:44
tarrak

Ja, det blir ju så. Då kanske man ska hoppas på Panathinaikos i kvarten, haha!

Bokar man sina kvartfinalbiljetter på barcas hemsida så tidigt som möjligt när och om motståndet har bestämts då eller?
Barcelona Culéé
pc_80

Spela roll ifall Puyol, Messi , Eto´o blir skadad, du borde gå för att titta på vår vackra klubb, inte 2-3 spelare?

Oha789

Visst det kanske var en dum fråga men skulle va kul och se vad andra tycker! =)

Canaletes

Man borde ta kontakt med tv4sport och säga att man åtminstone borde visa matchen efter Italienska Cupen. Spela roll om vi missar en del.
Delarocha RIP Puerta
Grande Messi; du har missat snacket totalt eller? Halva forumet verkar vara övertygade om att bränna 200 miljoner på en medioker spelare som inte vunnit en proffsmatch på två år är en bra idé. Det är absurt men tyvärr sant.
Canaletes
2009-01-19 21:40
Dem har ändrat tiden till Espanyol - Barca. Den spelas 22:00 nu! :)
Barcelona Oha789
2009-01-19 21:40
Culéé

HAHA det var lite dålig fråga...

Man älskar ju en klubb för att dom kallas för det dom gör... jag älskar Camp nou och tycker den är så stort med sitt namn.. jag skulle inte känna igen Arenan om den hette nåt annat...

Det är som att säga Vad skulle ni vilja att Barcelona skulle hetta istället om ni fick bestämma :D

Men svaret på din fråga om du så mycket vill ha den...

jag skulle vilja att den heter Camp nou :D
Villarreal Grande Messi!
2009-01-19 21:39
BlueRed.

Haha. Menar du allvar när du säger att folk här inne vill ha Bale från Spurs till Barca? Det var det sjukaste.... En pojkspoling som knappt platsar i Bottenham ska väl ändå inte lira i vackra Barca?

Aja, hoppas Pep & CO inte är ute efter honom i alla fall. :)
Barcelona pc_80
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Nej jag tänkte på det också, det hade varit trist som fan.

Men om man först köper biljetter till eventuell CL kvartsfinal efter att åttondelsfinalerna är klara och man har fått motståndare(?) så finns det bara tre ligamatcher fram tills kvartsfinalen, och eventuell CdR match/matcher också.

Då är det bara att hoppas att ingen skadar sig. Men även om någon blir skadad så blir det säkert en grym upplevelse ändå
Canaletes
obbe

Robben har själv sagt att Messi är bättre än han, ge upp!

Kolla länktips
Barcelona tarrak
2009-01-19 21:38
pc_80

Det beror helt på motståndet. Förra säsongen var det inga problem att få tag på kvartsfinalbiljetter men då mötte man Schalke. I semifinalen mot United var det jättesvårt och dyrt, men vill man ordnar det sig alltid. Jag kommer själv vara på plats i Barcleona när kvartsfinalen spelas, så jag håller vekligen tummarna för att de går vidare från åttondelen. I värsta fall får jag nöja mig med Recreativo i ligan.
Delarocha RIP Puerta
2009-01-19 21:38
Culée; Nou Camp. Eller Santiago Bernabue bara för skojs skull.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-01-19 21:36
obbe

Jag hoppas du var sarkastisk när du skrev det där. Antar att du inte var seriös med det inlägget.
Barcelona Oha789
2009-01-19 21:36
jag undrar om det där med att bygga om Camp nou var lögn eller om det är på riktigt för jag tyckte det såg ut som om det var på allvar och att dom skulle sätta igång ganska snabbt?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-01-19 21:34
tja!!
bra match mot deportivo:)
Barcelona Culéé
2009-01-19 21:33
Om någon av er fick bestämma över ett nytt namn istället för Camp Nou, vilket skulle det vara?
Delarocha RIP Puerta
2009-01-19 21:31
Obbe;

Nej. Du har fel. Försök inte mer med detta skitsnacket. Du vet att du har fel.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-19 21:23
pc_80

Sen vet du inte om Messi, Xavi och Puyol är skadade eller inte, men man får hålla tummarna :).
Barcelona pc_80
2009-01-19 21:20
Tack för hjälpen alla.

Börjar dock bli tveksam om det är ett bra val att åka och kolla på Barca-Espanyol nu när man ser att matchen borta mot Lyon i CL bara är några dagar efter.
Det finns nog en chans att Guardiola kommer låta några viktiga spelare börja på bänken.
När man väl är på plats skulle man ju helst vilja se 90 minuter av Messi, Xavi, Puyol och alla andra. Skulle inte vara roligt om Messi sitter på bänken hela matchen eller bara gör ett kort inhopp på slutet.

Vet ni hur det är att få tag på biljetter vid eventuell kvartsfinal i CL?
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 21:18
BlueRed.

Visst tar Messi det lungt nu för tiden. Jag menar efter Pereas tackling i cupen lär han inte spela som han brukar göra, tror jag iaf. För den tacklingen var riktigt riktigt läskig. Madrid spelarna var ju ute efter messis ben istället för bollen.
Barcelona BlueRed.
2009-01-19 21:16
Personligen så tycker jag att Messi inte alls har fått så mycket boll som man förväntat sig. Dessutom så tar han det mycket lugnt nu och brukar även passa bollen till någon av mittfältarna samt Alves (Kan väll räkna in honom som mittfältare också). Visst bjuder han på sina dribblingar genom 4-5 försvarare men inte alls lika ofta som förut.
Barcelona Para Siempre
2009-01-19 21:13
Obbe

Verkar som om du missat senaste Real Madrid matcherna. Enligt mina ögon så är alla upp spel till Arjen Robben och under 90 minuter är det väldigt många bollar som söker Robben så varför skulle han ha mindre boll kontakt än Messi?
Barcelona BlueRed.
2009-01-19 21:12
För er som vill/ville ha Bale till Barcelona så kan jag tipsa er om att kolla på veckans EuroTalk.
Barcelona Barca o Mort!
2009-01-19 21:11
obbe

Spelet funkade ju inte i barca förra året, ändå var Messi bättre än vad Robben är nu?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-19 21:11
obbe

Knappast att Robben är bättre än Messi och det beror knappast på att han får för lite bollar. Är det någon som får mycket boll där framme i Real är det just Arjen.
jacooob
2009-01-19 21:07
nån mer som tror vi utklassar espanyol :D
Real Madrid obbe
2009-01-19 21:04
Kanske en känslig fråga.

Men vårat spel som ni vet, funkar inte direkt optimalt, långbollar, högst två-tre passningar på raken, sen bryter motståndaren och håller bollen längre än oss och rullar runt på våran defensiva planhalva, för att snacka i simpla fotbollstermer. Det också på våran hemmaplan.

Och så ska det naturligtvis inte vara. Robben har fått rätt lite bollar att jobba med, men ändå gör han något väldigt bra varje match.

Jag menar om man skulle slänga in Robben i det barca som funkar för er nu, där det kommer mycket boll hela tiden att jobba på..

Jag undrar då om han inte hade uträttat lika bra saker om än bättre än Messi, för att ta ett exempel, kan ta någon annan spelare.

Jag menar det är betydligt svårare att prestera bra saker själv, där lagets passningsspel och spel i allmänt inte funkar optimalt. Än det är hos er där det flyter på mer.

Åsikter?
Barcelona Barcalonawi
2009-01-19 20:56
Ja vet att det är fotboll man ska diskutera här, men intressant ändå å nämna att Regal Barca och madrid har hamnat i en å samma grupp i Euro League tillsammans med Macabi å Alba berlin. Tror att det blir spanska lagen som tar sig vidare, men det kommer å bli bra matcher där :)
Annons: