/spanien/barcelona/forum/2019.aspx/spanien/barcelona/forum/2019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-01-08 22:16
Messi fick flest röster
Barcelona Ali G
2016-01-08 21:46
Lionel Ney Messi

Även om han spelar för vår rivaler så måste man erkänna att han är en världsklass mittback dock är han Överskattad. En dålig mittback startar helt enkelt inte för lag som Real eller Spanien.

El Tridente

När eller på vilket sätt har jag snackat ner Barcas insatser och hyllat Madrid? Uppenbarligen är man ett Troll för att man hänvisar till vad Suarez tycker om Ramos.
Barcelona Barca4life98
2016-01-08 21:40
Enkos True true, vi har ändå ett bra läge liksom. Atletico hemma också så allt är i våra händer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-01-08 21:39
@Barca4life98:

Ja förutom Villareal. . Så under våren gäller att ta alla poäng som möjligt för alla tappade kan vara avgörande. . Plus är att vi har el clasico hemma
Barcelona Barca4life98
2016-01-08 21:33
enkos Barca har ju också spelat borta mot alla dom lagen?
Barcelona enkos
2016-01-08 21:11
Då Suarez missar returen vill jag se Messi ta hans plats, alltså sitt gamla position så Arda tar Messis plats. .
Barcelona Nemesis 10
2016-01-08 21:11
Jag vet inte längre vad man ska tro grabbar, Suarez åker på en 2 matchers ban i kuppen för att han säger att motståndarna är värdelösa i spelartunneln medans INGEN har nämnt något om den medvetna stämpling på Messi av Espanyols målvakt som kunde ha skadat Messi ordentligt.
Det är liksom inte så att man tror att allt det här har skett regelrätt när självaste presidenten för LFP går öppet ut och säger att han är en Real Madrid supporter.Spanien må ha bättre lag och spelare men förbundet ligger tusentals mil efter PL när det gäller professionalitet.

Låt oss visa resten av världen att vi är ostoppbara. Visca Barca!!
Barcelona enkos
2016-01-08 21:09
@Erik Satie:

Real har spelat alla sina svåra bortamatcher i ligan förutom Barca. De har spelat mot Atletico, Valencia, Sevilla, Bilbao, Celta, Villareal.. så Zidane kan ju knappast misslyckas. . Med andra ord kommer Real art vinna många av sina matcher resten av säsongen så Barca å sin sida måste vinna även sina för att hålla Real på avstånd. .
Barcelona Neymar N11
2016-01-08 21:03
FC Barcelona will immediately proceed to appeal the ban. If the sanction holds up, Suárez would miss the return leg next Wednesday and a hypothetical first leg of the quarter-finals, should Barça qualify. #fcb live Suarez kommer bara missa CDR matcher så det är lugnt, han kan spela i ligan.
Barcelona neymar JR
2016-01-08 20:49
För styrelsen är pro Madrid
Tiki-Taka
2016-01-08 20:38
Pinsamt agerande av Bartomeu och styrelsen, att de går ut med ett uttalande gällande Alves Twitter meddelande, men inget kring Espanyols rasistiska påhopp på Neymar eller deras grisiga spel. Alves är en fri man som får yttra sig fritt...varför ska styrelsen blanda sig i för!? Jävla piss president och styrelse som inte har några bollar för att skydda klubben eller spelarna. Avgå för i helvete!
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 20:31
Tror att Real kommer höja sig och faktiskt spela riktigt bra i någon/några månad/månader för att sedan plana ut. Ofta när man genomgår en positiv förändring (som man ändå får säga att tillförseln av Zidane är) är effekten i början stor för att sedan lugna sig.Jag är inte orolig. Det skulle vara om detta håller i sig till April.
Barcelona Rambla~
2016-01-08 20:19
@Liunil Masse:

Fy fan, alla människor med ett normalt sunt förnuft vet att alla de där punkterna stämmer klockrent. De som punkterna pekar mot och som är skyldiga till dessa vidrigheter borde ju för fan skämmas ansiktet av sig när det läser det där.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-01-08 20:18
Erik Satie

Skönt blir en upplevelse och se Ronaldos face när Messi lyfter femte guldbollen
det är om han ens vågar dyka upp.

Barcelona Rambla~
2016-01-08 20:15
@Barcelonistas:

Målvakten Pau Lopez har inte fått något straff alls. Du måste mena Diop och Perez som båda fick röda kort.
Barcelona Erik Satie
2016-01-08 20:09
Ryktas om att Messi får 1000000% av rösterna på måndag.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-08 20:08
James kmr undan när han kör 200km de + undan polisen. Hade det varit Neymar så hade man gjort världens grej av det hela.

Barcelona Barcelonistas
2016-01-08 20:03
Hur fan kan han luffaren i Espanyols målet bara få 1 match? Trött på den här korruptionen som härjar här. Suarez två matcher detta är ett skämt.

Han diapo elr va fan han heter ska få 5 matchers om inte mer för stämplingen på Messi.
Barcelona LegendenN10
2016-01-08 20:03
De regerande trippel mästarna FC BARCELONA***** Det svider något Grovt hos real och dess fans tillsamman med den korrupta spanska förbundet som än idag drömmer sig tillbaka till Franco tiden att se oss vinna titlar på löpande band och det med stil och klass #0-4 inte med fusk och Tur.
Barcelona Busquets
2016-01-08 19:26
Spanjorerna kokar att Katalonien ska bli självständigt därför ser vi Barca attackeras på alla möjliga sätt och håll. Espanyol kavalkaden är en del av det.

Vad som är patetisk att klubben pissar på att skydda sina spelare och när Alves gör det släpper de en kommuniké om att vi håller inte med Alves. Vilka fega kräck. Barto och Rosell juntan äcklar mig till Max.
Barcelona Busquets
2016-01-08 19:22
Kan ni tänka er Barca i tyskaligan? Bayern vs Barca om liga titeln. Ett rivalitet baserad på respekt. En liga med god ekonomi och fullt av talanger. En liga som hade gjort Barca bättre ekonomiskt. En liga där de värderar sina ungdomslag a la La Masia där du är tvungen att ha fotbollsanläggning. En liga där de hade behandlat Barca och varandra med respekt. Fyfan vad kul det hade varit. Real hade försvunnit bort tillsammans med resten av spanska korrupta ligan.

Jag tror att franska ligan och tyska hade dött för att ha Barca i sin liga som kan stå upp mot psg eller Bayern och göra ligan mer attraktiv och jämn. Tyskland ligger långt bort? Men tänk på att tyska ligan har bara 16 lag, längre vinter uppehåll och längre sommaruppehåll. Det gynnar Barca. Min önskan hade varit tyskaligan om Katalonien blir självständigt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-01-08 19:18
Jag tar all negativ uppmärksamhet från folk, medier och spelare som något positivt. Alla kastar skit mot oss så fort det händer något , även om det inte vi som är de värsta.

När det inte finns mycket att klanka ner på rent fotbollsmässigt letar man efter annat , vi har skördat hem titlar de senaste året och spelat underbart.

Vi är absolut inga änglar , många av våra spelare filmar, trash-talkar och håller på med annat trams. Men det förekommer i ALLA lag , bara så fort Barcelona-spelare gör något är det 100 gånger värre. Vi är den bästa klubben i världen och har varit det i snart 7,8 år med någon udda säsong som undantag.

Låt folk snacka och skämma ut sig och låt våra spelare spela skiten ur de lag som vågar hetsa mot oss :)

Barcelona Busquets
2016-01-08 19:14
FOUR:
FCB fails to denounce the behavior of the Espanyol team. But they do censure Alves for his thoughts.

Get me out of this madhouse...
Barcelona Busquets
2016-01-08 19:14
Ali g är Madrid fan som är Neymar fanboy och trollar här klädd i Barca tröja.
Barcelona Fuerza
2016-01-08 19:12
@Liunil Masse:

Huvudet på spiken!
Barcelona Fuerza
2016-01-08 19:10
Ali G:

Troll. Det har du visat några gånger nu. Har informerat moderator.
Barcelona LegendenN10
2016-01-08 19:09
Suarez har än så länge haft lekstuga med ramos och pepe. Så ifall Suarez sagt ngt sånt om ramos-råttan så måste Suarez ha tyckt synd om honom. Pique är bra mycket bättre än ramos enligt mig som dessutom spelar i ett lag (tidernas bästa) som spelar offensivt och med ett högt backlinje. Med andra ord är lättare för en back att försvara när laget spelar med lågt försvarslinje än tvärtom. Pique > råmos alla dagar i veckan
Barcelona El Tridente
2016-01-08 18:49
@Ali G:

Jag har inte förstått vad för typ av supporter du är, alltid snackar ner våra insatser och hyllar Real Madrid såfort chansen ges.

Är du Realfan och Barcafan?
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 18:35
[QUOTE=Liunil Masse]@English_AS: "When we don't have the ball, everyone has to defend," Zidane said of his formation ideas. "The best way to defend is to have the ball." Hahaha detta sa exakt Pep när han kom till oss. Va dig själv Zidane :P [/QUOTE] Får se om övermänniskorna CR Bale Benz osv underrättar sig för laget. Väldigt låg sannolikhet. Inte samma som att ha Pedro Villa Iniesta Xavi Messi som växte upp i ödmjukhet. Kan bli tufft för Zidane att hantera detta dagisgäng.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-01-08 18:31
[QUOTE=Mdawg]Lionel "Rey" Messi. Inte jag heller. Men som sagt, troligtvis är det av andra än just fotbollsmässiga orsaker. Min teori: han lever på fanboys och vad media målar upp honom som. [/QUOTE] Det är exakt det. 12 åriga fanboys som är sura för Barca vann allt. De har bara kollat på real och de flesta valde säkert hela real. Ramos James och CR ska inte vara med. Dom gjorde en dålig säsong, åkte nästan ut mot Schalke, förlora mot Juve. Åkte ur Copa. Dom övertygade ingenstans. Det är tråkigt hur en som James går före Busquets som är klasser över alla mittfältare. Pogba är också överskattad. Kollar Juve mycket och utan Vidal och Pirlo är han en skugga av sitt forna jag. De skulle varit Busquets Iniesta och De Bruyne/Rakitic. Kanske låter partisk men ett lag som vinner allt har ju inte vunnit med en spelare bara. Suarez avgjorde mötet mot City och PSG och satte avgörande målet i finalen. Nej vi tar CR istället. Finns ingen logik alls. Men media kommer alltid föra kampanj för real och CR, han vann 2 Balon D'or enbart pga media.
Annons: