/spanien/barcelona/forum/20189.aspx/spanien/barcelona/forum/20189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2008-11-03 17:24
Om det här är sant så är det verkligen skumt gjort av Messi. Duda märkte nog inte loskan då spottloskan måste ha hamnat någonstans på ryggen eller armen. Det är så jag tolka situationen från bilden iaf :P
Barcelona 1&onlyMessi
2008-11-03 17:20
momo nije är bara ute o cyklar.. vakna grabben
Barcelona tarrak
2008-11-03 17:15
momo nije

Du som påstår dig ha sett händelsen på rörliga bilder (som av någon anledning hålls hemliga för oss andra), hur reagerade Duda på spottloskan? Man tycker att det borde blivit ett visst tumult som kanske fångats av de 100-tals kamerorna på plats. Möjligtvis en protest efteråt? Eller bryr han sig inte om någon spottar på honom?
Spanien Söderström
2008-11-03 17:14
Ämne: Jag såg hela sekven....
Var såg du det då?
Barcelona 1&onlyMessi
2008-11-03 17:12
duda borde känna sig över viktig/lycklig om nu messi har verkligen spottat på honom :P hahha .. han kan gå ut på marknaden o sälja den tröja med namnet på "spotad av messi" hahahha om inte ens duda har sagt nåt .. vrf ska andra bry sig? ^^^
momo nije
2008-11-03 17:10
Jag såg hela sekvensen på TV igårkväll.Ni får tror vad ni vill men det finns tv-bilder på händelsen och förhoppningsvis dyker dessa tv-bilder snart upp på nätet.
Barcelona Smacked
2008-11-03 17:04
Personligen ser jag detta som rent skit. För det första, jag antar att några av er har spelat en fotbollsmatch när det verkligen öser ner regn. Jag har själv spelat då och jag kan säga så här,det blir jävligt jobbigt med allt vatten som man får på sig. En naturlig reaktion blir då att spotta när man får en hel del vatten över sig och munnen. En annan så ser bilden aningen photoshopad ut. Nej,Messi spottar inte på folk,han är ingen Totti.
Barcelona Rambla
2008-11-03 17:00
Som sagt, flera spelare spottade under matchen inte bara Messi. Nu har någon sensationskåt journalist hittat en vinkel där det kan tolkas som om Messi spottar mot Duda. Personer som momo ninje vill verkligen att detta ska vara sant. Avundsjukan mot Messi för att han är så överlägsen alla spelare finner inga gränser att folk nästan är beredda att ta till vad som helst för att svärta ner hans anseende. Inte någon gång under matchen såg det ut att vara irriterat mellan Messi och Duda. Varför skulle Messi få för sig att medvetet spotta mot Duda då?
Barcelona LionelMessi_19
2008-11-03 16:53
Rambla har helt rätt.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-03 16:53
mono nije

Kan du dela med dig tv-bilder/kipp eller är du bara full med skitsnack som de flesta andra?
Barcelona Vampíro
2008-11-03 16:52
Typiskt Marca, nu när det väl går bra för Barça så försöker de snabbt att skapa turbulens i laget. Varför skulle ens Messi spotta på någon? Barça var klart bättre och vann relativt enkenlt, skulle inte tro att Messi var speciellt frustrerad under matchen. Nej så länge det inte finns någon video som visar att Messi klart och tydligt spottar på Duda så tror jad inte på det.
Barcelona Rambla
2008-11-03 16:51
Ämne: Rambla
Jag ser att ....
Du ljuger. Jag såg hela matchen igår och det visades flera gånger bilder på Messi när han spottade. Aldrig i riktning mot Duda. Förresten, Duda låg ju mer ner än vad han stod upp i sina filmningar så frågan är ju hur Messi kan spotta mot honom då?
momo nije
2008-11-03 16:47
Rambla
Jag ser att Messi går i Eto´s fotspår.

Okkapokka.
Du har så rätt,Fabianos agerande var idiotiskt!Jag har sett tv bilderna och Messi spottar på Duda.
Barcelona Rambla
2008-11-03 16:42
Ämne: Nyheten om Messis id....
Och vad ser du?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-03 16:38
momo nije

Hur får du det till ett "idiotiskt agerande" får jag fråga? Bilden som publicerats förtjänar inte ens att kallas för en "spottloska" och om du kollar lite närmre på bilden så ser du att Leo står framför Málaga-spelarna. Jag vet att Messi är en superspelare men något han inte har är ett superspott som kan skruvas upp i andras ansikten.

Något som var ett "idiotiskt agerande" var Fabianos filmning igår, Nu när du ändå började snacka om idiotiska ageranden.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-11-03 16:12
Kan någon skicka bilden eller videon på när Messi spottar på Malaga spelare.
momo nije
2008-11-03 16:10
Nyheten om Messis idiotiska agerande kommer inte ursprungligen från Marca utan från spanska tv4.
Marca skrev igår om Malaga publikens behandling av Eto´o(se länktips).Jag antar att man bara ser det man vill se....Kom igen nu cules,nu vill jag höra bortförklaringar!
Eliaz08
2008-11-03 15:58
Messi är inte den typen av spelare heller att spotta på andra spelare, han har bara kul på planen och spelar vackert fotboll.
Domaren borde stängas av pga hans okunnighet tycker jag, att domaren inte ställt in matchen mot Málaga är ett skandal. Man såg inget av planen, det va en stor pool.
Vid dåliga väderförhållande, som i matchen mot Málaga, alla spelare spottar till höger o vänster och det betyder inte att man spottar på varandra!
Barcelona J.Gamper
2008-11-03 15:38
Om han verkligen skulle lacka ur pga av att han fått mycket stryk så finns det flera andra tillfällen då han borde ha fått raseri utbrott... matchen mot Espanyol t.ex.

Som många sa här inne, väldigt svagt bevis. Bilden är ju fjantig. Synd att Marca sjunker så lågt.
Barcelona Culéé
2008-11-03 15:21
tror inte att spanska förbundet eller vilka de än är som bestämmer om avstängningarna (stavning) så tror jag inte att det där är tillräckligt med bevis.
så jag är inte oroad. tror inte själv att Messi-dona är en sånn spelare, absolut inte i mina ögon.
Visca barca y Messi!
Villarreal Grande Messi!
2008-11-03 14:38
Hehe, den där bilden på Messis loska är ju bara fjantig. Om det där är det enda bildbeviset dom har så är det ju bara löjligt. Du kan ju omöjligt se att han spottar mot Duda och man kan omöjligt se att den träffar..

EDIT:
DM1982, du kom före ;)

Eliaz08
2008-11-03 14:18
Duda

hahaha...skrev det till Marca också :)
Barcelona Duda
2008-11-03 14:13
Haha.. Messi spottade inte på mig, det kan jag lova!
Barcelona el Flaco
2008-11-03 13:32
Det var säkert Schuster som skrev den artikeln om Messi, hehe. Ännu ett bevis på att Marca är Madrids egna privata skvallerblaska.
Delarocha RIP Puerta
2008-11-03 13:13
Det där ser la inte ens ut som en spottloska? Ser ju helt ärligt ut som att det tillhör nån banderoll eller liknande på läktaren. Om det där är beviset för att han ska stängas av så ehm, aa lycka till.
Barcelona DM1982
2008-11-03 13:01
Om det enda beviset för att Messi skulle ha spottat är det där fotot är det nog helt osannolikt att han blir avstängd. Det är inte mycket till bevis.

Å andra sidan är det inte helt omöjligt att Messi blir förbannad och faktiskt spottar mot Duda, Messi får jäkla mycket stryk varje match och någon gång kommer han lacka ur.
Eliaz08
2008-11-03 12:41
Skitsnack säger jag, Messi är inte en sån spelare att spotta på andra. Hade varit Totti så hade jag köpt Marcas sk. nyhet.
Så jävla onödigt nyhet, jag trodde att Marca skrev om sport/fotboll men deras nyheter börjar likna mer o mer BlondinBellas blogg.
Barcelona Rambla
2008-11-03 12:10
Ämne: Man ser nästan på ha....
Sluta nu! Alla spelare gick omkring och spottade konstant under matchen. Det är väl inte så konstigt med tanke på hur planen såg ut och många av spelarna gjorde fina dykningar i vattenpölarna. Den vinkeln på fotot bevisar absolut ingenting. Dessutom, om han verkligen spottat mot Duda, tror du då inte det hade blivit en stor uppståndelse på planen?

Barça krossar allt i deras väg och går upp i serieledning och vips så hittar Marca en spottloska som de påstår Messi riktar mot Duda. Kom igen nu va, ni har väl varit med förr när Marca går igång? Det är konstigt att Marca inte nämner appljuden är Samu blev utbytt.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-03 12:09
Som jag ser det har han inte ens huvudet riktat mot Malagaspelaren/spelarna och att han är en liten bit framför dom. Så om hans "spottloska" in skruvas rakt upp i ansiktet på malagaspelaren så är det där ingeting.

Vanlig Marca-propaganda bara.
Barcelona Barcelonito
2008-11-03 11:59
Man ser nästan på hans kroppspråk att han vill spotta på spelaren. Hoppas jag har fel, men tror tyvärr inte det.
Annons: