/spanien/barcelona/forum/20187.aspx/spanien/barcelona/forum/20187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-01-11 15:07
el capitano

Tackar, har letat efter en sån där addon till Firefox länge.
Barcelona Mojito
2009-01-11 15:05
6 timmar kvar till match.
Sedan jag googlade statistiken för hur Barca presterat mot Osasuna, 10-10-10, och att vi dessutom inte vunnit på de tre senaste försöken har en viss oro infunnit sig.

Det verkar dock som att vi ställer upp med ett starkt lag och allt annat talar också till vår fördel. Kanske just det som är roten till oron?

Den stora frågan är väl hur backlinjen kommer att se ut? Marques är avstängd samtidigt som Abidal varit lite krasslig.
Barcelona Ciao-V
2009-01-11 15:03
Den eviga debatten om C. Ronaldo och Messi, tar den aldrig slut?
Intressant att följa faktiskt men jag kan bara tillägga att bägge två lär spela i sina lag idag.
Vad jag har kunnat läsa så har Messi aldrig spelat mot Osasuna förut i deras hemma arena. Det blir första gången idag förhoppningsvis om han får spela.
C. Ronaldo å andra sidan har haft svårigheter med att göra mål mot Chelsea.

Ska vi slå vad om vem av dem som briljerar idag? Låter mer vettigt än att hålla på att jämföra dem varje dag,:).
Barcelona Kim
2009-01-11 15:03
Minutvisaren når nu hel timme och Sofiakyrkans klockor klämtar 15 gånger. Två matcher spelades av igår, och som culé kan man väl knappast undgå att glädjas åt 3-3 i gårdagens sena - men ack så fantastiska match. Två timmar återstår innan ligans medelmåttiga lag påbörjar sin två timmar långa veckotjänst. De stora matcherna placeras sent på kvällen, och vi ska få njuta, ge er bara till tåls några timmar till. Först ska fantastiska lag som Bilbao, Betis, Mallorca och... Real Madrid beträda den gröna planen. Ok, att hamna klockan 17 är ingen stor grej. Men att göra det två veckor i rad? Det börjar lukta medelmåtta om den store aktören från centrala Spanien. ;)
el capitano
2009-01-11 14:57
Ämne: Hej igen

Nu har j....
Om du använder Firefox webbläsare kan du fixa tillägg tjänsten DownloadHelper gratis och sen kan du ta hem alla video från olika sidor med ett enda knapptryckning.

*Länktips
Barcelona FCBMessi_10
2009-01-11 14:57
Hahaha att jämföra Ronaldo och Messi är som att fråga sig vilket djur är starkast mellan en Tiger (Messi) och en Dalmatin (Ronaldo)... Det finns ingen bättre och det har inte funnits någon i hans klass sen Maradonna eller Pelé vi vet och resten av fotbollsvärlden vet det!! och hur frustrerade alla madridistas är och det märks eftersom dom jämför Robben som är skrattretande med Messi så önskar dom alla innerst inne att Messi var deras produkt och inte vår sen kan dom säga vad dom vill!!!
Barcelona Barcamartin
2009-01-11 14:56
Bluered och mojito

Tack så mycket jag har googlat jäkligt länge utan att hitta nåt. Men det är tur att man alltid kan lita på riktiga cules på svenskafans om inget annatn funkar :D
Barcelona Mojito
2009-01-11 14:53
Barcamartin

Kolla länktips, sidan har de flesta mål o höjdpunkter, vet dock inte hur det är med Copa del Rey.
Barcelona BlueRed.
2009-01-11 14:53
Barcamartin

*Länk

Alla höjdpunkter från matcher som Barcelona spelar.
Barcelona Barcamartin
2009-01-11 14:50
Hej igen

Nu har jag en sån här fråga igen...
Är det någon som vet om det finns en sida där man kan ladda ner barcelona höjdpunkter. Jag hade nämligen tänkt mig att börja samla på barcelona mål. Jag vet att redaktionen lägger ut länkar till zshare, tack så mycket för det. Men jag vill gärna ladda ner höjdpunkterna från Mallorca-matchen, och länkarna finns inte kvar.

Tack på förhand

Visca el Barca
Barcelona Sersari
2009-01-11 14:45
Ronaldo är en grym spelare, håller med Lukas till vis del om att han inte presterar i stormatcherna, men han har blivit bättre på det. Han nätade mot alla storlagen i PL förutom Chelsea, vilka han istället såg till att göra mål på i CL-finalen. Att Messi är en bättre fotbollsspelare än vad Cristiano Ronaldo är tycker nog många, inklusive mig själv.

Jag tycker att Ronaldo är en mycket bra spelare som ska få sitt erkännande, men han har sina barnsliga och patetiska utspel, vilket gör det svårt för många! Det är till stor del hans eget fel, han verkar inte bry sig och fortsätter irritera människor. Han måste ha ett jävla psyke för att fortsätta som han gör. Men han är ändå världens bästa spelare för den gångna säsongen och det ska han ha stor cred för, även om man älskar Messi, vilket även jag gör.
Barcelona Mojito
2009-01-11 14:45
ja visst borde jag släppa frågan, men jag vet inte med hur många mil Messi är bättre än Robben, det är det som är grejen.... tror just nu på 100.

Och, om du läser igenom inläggen från igår, ser du att du undvikit svara på minst 2 av frågorna.
Så vem som snackar skit av oss är oftast du. Men detta kan vi ta via andra kanaler om andan faller på.
Barcelona Christ
2009-01-11 14:44
Artikel om Gudjohnsen. Bra läsning.
Barcelona Pep.G
2009-01-11 14:44
Culéé

Kommer ihåg när vi spelade pojkfotboll, alla skulle försöka sig på "Ronaldinho-finten"..

Haha vilka tider det var asså !

Valdebebas

Har du verkligen sagt att Robben är bättre än Messi !!!!????
Barcelona Rambla
2009-01-11 14:42
Valdebebas:

"Jag höll med om det mycket av det du säger i ditt inlägg, dock tycker jag det är lite konstigt att du säger att man bara ska förbise något en person skriver med belägg för sina åsikter. För du kan ju knappast påstå att du är vidare opartisk i dina åsikter?"

Ta inte allt på så stort allvar. Jag menade att han skulle förbise din åsikt mest på skoj, just av den anledningen att du antagligen skulle skriva på forumet så fort någon jämnför Messi med en annan spelare och då självklart ha en annorlunda åsikt. Men som sagt, jag var inte speciellt seriös och allvarlig i den kommentaren.

Jag antar att du är opartisk när du påstår att Robben är en bättre fotbollspelare än Messi? JO, för Robben har gör ju verkligen fler mål eller assits än Messi. Robben har ju verkligen en fantastisk teknik och ett fantastisk spelsinne? Robbens bollmottagningar och förstatouch är ju verkligen världsklass och fantastiska jämfört med Messis mer mediokra dito. Obs! Jag är inte alls ironisk eller sakastisk nu. ;)

Och snälla, ingen vidare debatt Messi vs. Robben nu tack. Jag håller mig helst utanför den.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-01-11 14:41
Tja!!
varför bråkar alla om vem som är bäst mellan messi o c.ronaldo.
c.ronaldo vann guldbollen för att han gjorde 42 mål o united vann cl o ligan medans barca tyvärr inte vann något.
Men just nu är de bara dumt att jämföra messi me c.ronaldo.
Messi är så mycket bättre än c.ronaldo:)
MVH XAVI O INIESTA
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:39
Mojito

Grejen är väl att då jag går in i diskussion då jag inte stämmer överens med andras åsikter. Känns onödigt att bara ge respons på någons inlägg för att hålla med.

Hade förövrigt fullt upp med att svara på alla frågor, och fick då kritik för det med motfrågor om att jag hellre skulle vilja vara culé. Så att du säger att jag inte stog till svars för mina åsikter är är kvalificerat skitsnack.

I vilket fall, släpp Robben/Messi-diskussionen nu som du så länge uppmanat om. Den verkar verkligen ha satt myror i huvudet på dig.
el capitano
2009-01-11 14:34
Messi är världens bästa spelare, folk får säga/skriva hur mkt de vill.
Visst C Ronaldo gjorde 42 mål men han snodde alla frisparkar och straffsparkar också, Ronaldo sjunker i allas ögon mer o mer med sina filmningar och drama queen beteende. Han nästan gråter så fort missar han en målchans/straff.
Messi kommer från en annan planet, killen blir ned sparkad gång på gång utan att tappa humöret, ett bra och färskt exempel är el clásico.

Så snälla jämför inte Messi med Ronldo
Lukas.RP
2009-01-11 14:34
Valdebebas

Jag kan säga det utan att följa PL. Räcker med att jag kollar på det material vi har redan.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:30
Lukas.RP

Säger han som inte följer PL.
Barcelona Barcamartin
2009-01-11 14:29
De Goda

Matchen är slut nu. Men jag tittar på barcas officiella hemsida, uppe i ena hörnet på sidan står det liveresultat.
Barcelona Mojito
2009-01-11 14:29
Valdebebas

Att vi väljer att försise dig handlar väl snarare om att du alltid har en annan åsikt än oss.
Vi vet aldrig om vi ska ta dig på allvar eller om du bara är ironisk, t ex med tanke på de inläggen du hade igår ang messi vs robben där du väljer att endast svara på inlägg som passar dig, och undviker direkta frågor av andra.

Och, detta är ingen inbjudan till en vidare i diskussion från gårdagens inlägg, bara så att du medveten om detta. Bara ett svar på varför du blir förbisedd. Så, var så god.
Lukas.RP
2009-01-11 14:28
Han vore ingen tillgång för Barça.

Men som någon nämnde, jag bryr mig inte om dessa priser. De betyder ingenting.
sebbaa
2009-01-11 14:26
DaniAlves

Du har så rätt så, nåväl, hoppas nån kan rätta till detta.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:23
Lukas.RP

Som jag nämnde tidigare är jag inte heller något fan av Ronaldo, vilket inte heller ger mig anledning att förneka hur bra han är. Och ja, den Ronaldo vi såg förra säsongen vore en stor tillgång för alla lag, och Real Madrid är inget undantag. Precis som Messi.
Barcelona Smacked
2009-01-11 14:21
Valdebabas
Precis
Lukas.RP
2009-01-11 14:21
Sersari

Jag kollar på videon minst en gång i veckan. Så otroligt mycket känslor inblandade. När jag ser honom i Milantröjan förstår jag inte vad som hänt. Trodde han skulle bli kvar i Barça för alltid. Denna saga hade fan inte ett gott slut.

Valdebebas

Du vinner. Vet att Realfans är hardcore Ronaldofans och grämer sig över att han inte spelar i den vita tröjan i detta nu.

Dock vill jag bara avsluta med: Ronaldo är en spelare jag alltid kommer att störa mig på. Nuff said.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-11 14:17
Smacked

Jag håller med dig, det är fråga om ett antal personers åsikter bara.

Det är som att bedöma hur bra en spelare är efter antal landskamper, då det hela hänger på bara en persons åsikt.
Barcelona Exclusive
2009-01-11 14:16
Messi gör två mål ikväll :D
Barcelona Sersari
2009-01-11 14:16
Lukas.RP

Måste varit en av de mest känslosamma filmer jag sett av honom, om inte den bästa som jag har sett. Har inte ens talat om Ronaldinho efter flytten till Milano, men kan inte sluta att tänka på honom nu igen och vad han betydde för mig i alla fall.
Min största idol faktiskt, känns som att man svikit när man inte längre följt och brytt sig om honom efter flytten. Glömmer honom aldrig. Underbar video, tack!
Annons: