/spanien/barcelona/forum/20185.aspx/spanien/barcelona/forum/20185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2008-11-04 12:57
Ämne:
....
Skulle inte du återvända till dina fora? Ändå är du kvar här och fortsätter skriva. Tycker du om oss så mycket?
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-04 12:49
Jag tyckte jag såg Ezquerro på någon dålig bild från Juan Unzués fars begravning. Någon som kan verifiera om det var han?
2008-11-04 12:31
endatjejen

Messi spottar mot Duda och inte på honom. Det är en helt annan sak.

Jag vet inte vart du får ''Ska man spotta MOT någon alls då?? '' Jag har inte sagt att man ska spotta mot någon. Men du måste se skillnaden mellan PÅ och MOT.

Medans med du snackar om ''skitet'' här på detta forum så kan du lika gärna lämna eftersom det är du som tar med dig ''skitet'' hit.
Barcelona barcadinho
2008-11-04 12:19
Messi kommer inte få en avstängning för det
(om inte någonn jäkla maräng i kommittén ”spottar” massa med skit för att övertala de andra grabbarna på sina stolar).
Och jag tycker inte att han ska straffa för det.

Varför?
Pga att man inte har tillräckligt med bevis.
Det är precis som en vanlig rättegång.
Man ska vara 100 procent säker när man fäller ett dom.
Det ska inte vara KANSKE eller en tolkningsfråga.
Det går inte att se i de rörliga bilderna hur alvarigt var hela händelsen.
Och med kanske-tolkning i handen, så bör man inte straffas.
Man ska vara säker på sin sak, eller gå ut och undersöka saker och ting innan man dömer.
Duda själv har inte klagat på något (och inte den andra spelaren som springer i närheten där borta).

Så vadå. Ska man straffa Messi, eftersom Marcas journalister har sina egna tolkningar.

Ha en bra dag annars.
Idag är det en CL-match (med streaming tyvärr).
endatjejen
2008-11-04 11:54

endatjejen
2008-11-04 11:54
Ämne: -----

Lyssna nu ....
Barca PXM/

U´ve made my day :)
Las Palmas Pio pio
2008-11-04 11:51
Men helt ärligt.

Messis loska, fär jävla onödigt. Men Guardiola sa redan igår vad som måste sägas. Duda sa också att det är inget att bryr sig om - se länktips.

Men att folk nu ifrågasätter Messi för detta och för att han har gjort mål med handen är bland det barnsligaste och löjligaste jag har sett. Samma folk som hävdar att Pedja och Schuster gör rätt med sina uttalanden kring domare.

Zidanes tilltag mot Materazzi glöms bort osv. Dubbelmoral i allra högsta grad. Gå och rannsaka er själva.

Guardiola har mkt seny, och där har många andra mkt att lära sig.
Barcelona Barca-nist
2008-11-04 11:51
T.o.m Zidan med sin storhet och sportslighet föll för andras osportsliga sätt. tyvärr är det så men man är bara en människa!
Barcelona Barca-nist
2008-11-04 11:47
endatjejen:
ingen försvarar ett sådant handling, men är det sant eller inte vet ingen om förutom Messi själv.
tidningar skriver mycket skit det borde du veta. speciallt Marca-
Om han har gjort det personligt mot nån annan så borde han straffas för det.
Barcelona Barca_PXM
2008-11-04 11:46
-----

Lyssna nu och försök att förstå mig, jag skyller inte bara bara bara på Duda. Det e inte rätt av Messi att spotta, JAG SKYLLER INTE BARA ENDAST PÅ DUDA. Och JAG ERKÄNNER HELT OCH HÅLLET att Messi gjorde bort sig, men i princip jag TYCKER personligen att Duda få ta lite ansvar för spottet.

Duda e också ansvarig lite gran bara, för om slänger vilka ord som helst. Det kan leda till vad som helst, försök att fatta jag försvarar inte Messi men Duda får skylla sig själv i princip.

Det finns fotbollspelare som e riktigt CP, de kan reagera med knytnävar om någon slänger ord till de. Jag påstår inte det e rätt varken att spotta eller slå eller sparka, jag e emot det när det gäller i fotboll.

Men hade det varit brassen Edmundo, han e KAOS i huvudet. Han skulle misshandla skiten ur Duda, det e exempelvis resultat på att om Duda skulle slänga FULA ord mot TYP Edmundo. Jag erkänner att Messi gjorde fel och förtjänar avstägning men inte grov avstägning, hoppas DU E EXTREMT NÖJD.
endatjejen
2008-11-04 11:42
Att ens försvara en sådan här handling är OTROLIGT. Jag har sagt mitt. Ha, nu en fortsatt bra dag. =)

Återvänder till mina forum, där vi slipper sånt här skit ;)
Barcelona Barca-nist
2008-11-04 11:39
Ämne: J.Gamper

Jag vet....
man borde skriva om zlatan varje match då
(menar ej svensk media de skriver ändå)för han spottar var 5e min hehe
Barcelona Kim
2008-11-04 11:38
Duda gnäller inte. Duda har inget otalt med Messi. Duda har inte blivit spottad på, enligt honom själv. Vad är det du hakar upp dig på?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-04 11:35
Tur att Messi inte spottade på Duda då.
endatjejen
2008-11-04 11:33
Ämne: Ämne: Jag har....
hahaha....gött svar=)

Man förväntar sig f** inte att någon ens tänker tanken, att spotta på en?? Eller hur?
endatjejen
2008-11-04 11:33
Barcelona Kim
2008-11-04 11:29
Ämne: Jag har läst Ramblas....
Nej, du har naturligtvis rätt, endatjejen. Duda är en halvblind, döv & mentalt frånvarande person. Hur skulle han kunna notera att Messi, hela en och en halv meter ifrån honom, försökte spotta på honom?
endatjejen
2008-11-04 11:21
Jag har läst Ramblas inlägg.

Men Duda kanske INTE märkte att Messi spottat mot honom, så därav hans uttalande.
Men poängen här är GLASKLAR: Man (det ser definitivt ut som om Messi avsiktligt spottar mot Duda), man spottar INTE mot NÅGON. Det är inte rumsrent! PUNKT!
Barcelona Okkapokka.
2008-11-04 11:13
Så går de när man tror på saker som inte finns, Ungefär som spöken.

endatjejen// Läs Ramblas inlägg.
endatjejen
2008-11-04 11:11
Nu är det den STORE Messi som spottat och antagligen kanske han kommer undan med en varning! Det är skillnad på VEM som gör det, se länk.

Humphrey/

Ska man spotta MOT någon alls då??
2008-11-04 11:07
Messi spottade MOT Duda och inte PÅ. Det är 2 helt olika saker.
Barcelona Rambla
2008-11-04 11:01
Duda har nu i en radiointervju sagt att han inte har/hade några meningsskiljaktigheter med Messi. Jag tror nog att han om någon hade märkt om Messi hade försökt spotta på honom.

Se där, alla ni som var så jävla säkra på att Messi spottar med avsikt att träffa Duda. Där fick ni!
Barcelona Kim
2008-11-04 10:43
Jag kan inte för mitt liv förstå varför mitt inlägg är det dummaste du läst, du märklige människa utan namn (men med en massa streck). Vad är så märkligt? Att Messi skulle kunna träffa en person med en spottloska från 1,5 meters håll? Förklara för mig, vad har jag skrivit som är så dumt?

Som criff säger, jag har också markerat mot spelare som sagt saker till mig, genom att spotta ner i marken. Däremot har jag aldrig spottat mot någon spelare. Det blir en vansinnig skillnad mellan två sådana handlingar.

Messi spottar, ja. Spottar mot Duda? Ja, det ser ut så utifrån de fantastiska kameravinklar som har fångat situationen. Försökte Messi träffa? Det vet vi inte, och de enda som kan svara på det är Lionel Messi & Sergio Duda. Är det så illa, att loskan träffade eller var menad att träffa, så måste vi vara konsekventa och inse att Messi förtjänar en avstängning, det är inget konstigt med det.
Barcelona Bjornee
2008-11-04 09:36
Letar efter en artikeln om La Masia som jag läste för länge sen på fotbollskanelen.se
Den handlade om hur akademin var uppbyggd och hur man tränade. Vad jag minns var den översatt från GOAL tidningen. Är det någon som vet vart jag kan hitta den?
2008-11-04 09:36
Om Messi nu försökte spotta på Duda så hade han antagligen sagt något för jävligt. Man vet inte om han nu spottade på honom för att vinkeln helt enkelt är bakifrån.

Maränger, ni minns väll Zidane i VM-finalen när han gick fram och ''knockade'' Materazzi? Plötsligt så sa alla maränger att det var rätt åt Materazzi pga några ord och när Duda har sagt något åt Messi och Messi vill svara tillbaka med en liten spottloska så blir det kaos?

Försök att dra av era madrid-glasögon och var inte enögda.

Dra inte några slutsatser för ingen här inne vet vad som sades på planen och om Messi verkligen försökte spotta på Duda eller inte.
Spanien Söderström
2008-11-04 09:25
Visst spottar Messi mot Duda, och visst ser det ut som om han menar att träffa honom, men håll med om att Duda borde se vad Messi gör? Jag hoppas i alla fall att det blir avstängning om han försökte träffa. Konstigt att ingen av dem kommenterat bilderna.
2008-11-04 09:22
Om Messi nu försökte spotta på Duda så hade han antagligen sagt något för jävligt. Man vet inte om han nu spottade på honom för att vinkeln helt enkelt är bakifrån.

Maränger, ni minns väll Zidane i VM-finalen när han gick fram och ''knockade'' Materazzi? Plötsligt så sa alla maränger att det var rätt åt Materazzi pga några ord och när Duda har sagt något åt Messi och Messi vill svara tillbaka med en liten spottloska så blir det kaos?

Försök att dra av era madrid-glasögon och var inte enögda.

Dra inte några slutsatser för ingen här inne vet vad som sades på planen och om Messi verkligen försökte spotta på Duda eller inte.
Barcelona Mojito
2008-11-04 08:00
Maränger

Klart det har betydelse om Duda sa något eller inte, tänk om Messi gjort det utan provokation?

Kul också att oavsett om det handlar om domare som "dömer bort" Real eller spottloskor så måste madristas in här och få bekräftat att det är sååå synd om Real och att Culés alltid ser Barca subjektivt.
Man kan ju undra varför...mindervärdeskomplex?

CL i kväll, Basel på besök. Hoppas Sylvinho får spela, och att Victor Sanchez gör bättre i från sig denna gången.
Barcelona Criff
2008-11-04 06:42
------, hänger ditt liv på att Barcelona fansen ska "erkänna" att Messi har gjort fel?
Ha din egen åsikt så finns det säkert fler som har sin egen.

Jag kan dela med min egen åsikt, spottloskan är fel, men då han varken träffade eller såg ut att ens vilja träffa så tycker jag den pinsamheten han har fått utstå hittils räcker.
Jag vet inte hur många gånger jag i stundens hetta spottat ner i marken för att markera att någon inte betyder ett skit för mig. Det var väl ungefär så Messi menade också.
För om Messi hade träffat så lita på att Duda hade inte vänt på huvudet och sprungit vidare. Inte en chans!
Och precis som Kim sa, hade han verkligen velat träffa honom så hade han gjort det också.
-----
2008-11-04 02:46
Kim

Det är nog det dummaste jag läst någonsin.

Barca_PXM

Varför skyller du på Duda också? Om han sagt något eller inte sagt något spelar väl ingen roll? Vet du ens hur mycket som sägs på planen? Det hade varit spott-krig på planen ifall alla spottade så fort någon provocerade med ord.

Till och med på St:eriks cupen så hör man olika ord från spelare. Inte behöver man spotta?

Messi gjorde fel, inse! Detta glömmer alla snart, men man måste kunna erkänna.

God natt!
Annons: