/spanien/barcelona/forum/2017.aspx/spanien/barcelona/forum/2017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-10-04 20:56
Det är Real som är bättre. Real är tvungna att höja sig och Real vet att vi tappade poäng så dem spelar för sina liv
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2015-10-04 20:55
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Äh, nu får du väl sluta vara så bitter. Straffen var väldigt fin med fingertopparna och den ska Navas ha cred för. Dock borde Griezman ha skjutit den mot marken, men men..
Barcelona Barca4life98
2015-10-04 20:54
Alltså vad gör Torres på plan...
Barcelona Zyzz
2015-10-04 20:53
Som sagt.....ALLA viker ner sig mot Real. Hade de missat mot oss? Knappast...
Barcelona DM1982
2015-10-04 20:52
[QUOTE=Messi es el fenómeno número uno]Spelmässigt ja, det tycker jag. De har släppt in 1 mål och radat upp mängder med chanser framåt. [/QUOTE] Ok. När jag pratar med maränger så är de inte nöjda med säsongsinledningen. Överlag har alla topplag spelat skakigt under säsongsinledningen, inget lag sticker ut.
Barcelona Gabriel
Det är en sån säsong. Vi kan inte göra mål på våra straffar och de andra gör inte mål på straffarna mot Madrid.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Oerhört dåligt slagen straff om något, ja navas går rätt håll men tar han inte den så är det pinsamt.
Barcelona Andreas-
2015-10-04 20:51
Real vinner ligan i år. Atletico viker sig fullständigt.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-04 20:51
Wow, grym räddning på straffen av Keylor.
Barcelona jawwa
2015-10-04 20:50
Så klart missar dem
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-10-04 20:46
[QUOTE=DM1982]Oerhört starka? Verkligen? [/QUOTE] Spelmässigt ja, det tycker jag. De har släppt in 1 mål och radat upp mängder med chanser framåt.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-10-04 20:44
där dog den matchen atletcio kommer tyvärr sära på sina ben ikväll
Barcelona DM1982
2015-10-04 20:43
[QUOTE=Messi es el fenómeno número uno]Vilken start av real. De ser oerhört starka ut så här långt in på säsongen. [/QUOTE] Oerhört starka? Verkligen?
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-10-04 20:41
Vilken start av real. De ser oerhört starka ut så här långt in på säsongen.
Barcelona Zyzz
2015-10-04 20:40
Mot oss hade Atletico gjort mål där. ALLA lag överprestera mot oss, men underpresterar mot Real. Helt sjukt vad lätt alla gör det för Real v
Barcelona Andresito
2015-10-04 20:25
Äntligen derbydags. Hoppas på en riktig smuts- och grismatch i sann Madrid-anda.
Barcelona LeoMessi
2015-10-04 20:15
Enda gången man är nöjd med värvningar är så länge någon annan i något annat lag inte presterar. Kan inte man bara gilla en spelare utan att vilja ha hit honom?
Barcelona Gabriel
2015-10-04 20:14
enkos

Okej, men med all respekt, om man tänker som du så kunde vi lika gärna sålt Neymar efter 1 säsong för han levde verkligen inte upp till förväntningarna. Om man tänker som du borde vi ha sparkat Rijkaard efter hans första halvår i klubben. Om man tänker som du borde vi ha sålt Messi när han hade sin svacka. Om man tänker som du hade vi gått miste om många, många titlar tacke vare att man gör en bedömning utifrån form och inte utifrån spelare eller tränares förmågor.

Sen håller jag med om att Suarez förtjänar kritik, men att vilja byta ut honom som du vill bara pga en dålig form och att Lewa just nu rockar scenen är löjligt enligt mig. Men fine, ska komma ihåg det här mot våren sen.
Barcelona enkos
2015-10-04 20:10
Gabrile
Förra säsong är förra, Om man tänker som du att vara tacksamma för vad man gjort förr i tiden och bara blunda och vara tyst för vad som händer i år är bara fel speciellt när det gäller ett lag som Barcelona och en spelare som kostat nästan en miljard. Suarez har varit rena katastrof denna höst och förtjänar all kritik, killen kan inte ens stå på benen, har en obalans som inte liknar en fotbollsspelare, kan inte ens kontrollera bollen, att han gör mål här och där skulle min mormor ha också gjort på så många chanser.. Och sen att ni försvarar honom med att han krigar, det skiter jag i, jag vill se honom göra mål och inte krig.. Hade jag varit LE hade jag bänkat honom ...
Barcelona enkos
2015-10-04 20:04
Två ynglingar , Torres och Correa på mittfält för Atletico mot Real, luktar inget gott
Villareal torskade nu mot Levante..
Barcelona Gabriel
2015-10-04 20:03
Tycker det är lite tråkigt att uppskattningen och tacksamheten för de spelare som gav oss ett så fint år förra säsongen inte är mer än så här. Tänker självklart främst på Suarez. Det är uppenbart att han inte är i form, det kan vilken kotte som helst se, men jag undrar vilken typ av fotbollskunnande man sitter på om man inte vet vilken världsklass spelare Suarez är. Nu snackas det om att man borde ha haft Lewandowski i laget istället för Suavesito. Aldrig säger jag. Ni har glömt alla de viktiga målen Suarez stod för den förra säsongen. Avgörande mål mot Real Madrid, det målet var ren och skär världsklass. Den nedtagningen och det avslutet i ett sådant pressat läge med så kort tid på sig finns det fan inte många spelare i världen som hade klarat av. Han står för avgörande prestationer och mål i hela uslagsspelet i Champions League. 2 mål borta mot City, 2 mål borta mot PSG, 2 assist borta mot Bayern München och ett helt avgörande mål mot Juventus i finalen under en period där vi var som mest pressade och det faktiskt såg riktigt illa och oroväckande ut för vår del. Hur kan ni glömma det? Att man kritiserar honom visst det kan jag köpa för det ska han ha, han är inte alls bra just nu och det är irriterande att se han så klumpig som han är samt att han behöver 50 målchanser för att trycka dit 1 boll, men att man vill byta ut honom - där har kritiken gått över gränsen tycker jag. Suarez ÄR en vinnare, en krigare som aldrig ger upp. Han kanske inte är i form och ser otroligt klumpig ut, det är frustrerande men vad som är än mer frustrerande är att vissa här inne tvekar på hans kvalitée som spelare. Hur bra var Suarez under hösten förra säsongen? Hur många chanser brände han inte då? Jag sa samma sak då som jag tänker säga nu (om inte den gode Kröjf tänker påminna oss alla igen om den enstaka gång jag lät matchens hetta och känslorna styra då jag kallade Suarez för korpenspelare borta mot Deportivo - också under hösten när han ofta sög btw), Suarez må missa chanser och se allmänt bedrövlig ut för tillfället men likt förbannat kommer han ändå vara den som står för de avgörande målen för oss när det vankas stormatcher och det börjar dra ihop sig i La liga och CL mot våren. Jag tänker stå bakom Suarez, det var helt rätt värvning att göra och redan första året med honom vann vi CL igen och trippeln. Ni pratar om Alexis, ja han var grym idag, men hade vi vunnit trippeln med Alexis istället för Suarez? Inte en chans, glöm det. Suarez är en episk vinnare med en krigarskalle, det är sånna spelare man vill ha i laget. Att sen vissa hamnar ur form emellanåt är bara mänskligt, men när det väl släpper för Suarez så kommer alla hans tvivlare att krypa till korset och be om förlåtelse.
Barcelona Kröjf
2015-10-04 19:24
Mr Dashir

Roligt med seriösa diskussioner som omväxling. Återkommer med svar på dom frågeställningar du väcker nytt liv i, när den värsta influensafebern lagt sig. Vem vet, Coach Pep eller LennyRomario kanske hinner före och gör det överflödigt.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-04 19:23
Enkos - Suarez missar men även Neymar speglar också det spelet som vi i dagsläget ser. Självförtroendet är inte där hos dom det är en faktor till att dom missar så sjukt mycket.

Vet du för övrigt hur många mål Lewa gjort den här säsongen? Känns som han han ligger ett par bollar före Messi och Ronaldo.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-04 19:02
Justa Dimision Meanwhile vi, ut med Mascherano från mittfältet och in med Gumbau.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-04 19:02
Dröjer nog ett tag innan vi får se

Busquets-Iniesta
Arda - Messi - Neymar
Suarez

Men när den dagen kommer nånstans i april en CLkväll på Camp Nou, finns det inga lag att vara rädd för. Fortsätter Rakitic såhär går Arda rakt in i elvan utan tvekan och hans energi behövs.

Nu kommer en hel del "enkla" enkla matcher innan Villareal kommer på besök. Atletico förlorar nog inte mot både Barca och Madrid hemma på kort varsel.
Barcelona enkos
2015-10-04 18:56
Barcelonistas

Hade vi haft Lewandovski i laget hade vi haft fullt pott.. Killen är så klinisk framför mål.. ikväll hade han 2 skott och gör två mål... Suarez behöver 22 skott att göra 1 mål
Barcelona Junta Dimision
2015-10-04 18:55
Dat mittfältsbredd när man byter ut Thiago mot Arturo Vidal...
Barcelona Liunil Masse
2015-10-04 18:54
Bayern, fi fan vilken form.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-04 18:49
enkos - Bayern är världens bästa lag just nu. Dom är i bäst form för tillfället. Men det är inte nu man ska va bäst utan det är under våren så jag är inte speciellt orolig.
Barcelona enkos
2015-10-04 18:47
Lewandovski gör två nya mål och har nu gjort 12 mål på ca tre matcher.. Världens bästa striker utan konkurrens. .. Hade han tagit hand om straffar hade han gjort många fler
Annons: