/spanien/barcelona/forum/20167.aspx/spanien/barcelona/forum/20167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona chonchocorito
2008-11-05 17:51
Kollade nyss på senaste programmet av euro talke med David Fjäll. Kviborg var också med, och han säger att Franco (diktatorn) hjälpte klubben Barcelona så att dom ej gick i konkurs. någon som vet om detta stämmer?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-05 17:43
Culéé

Inte en chans att Busquets ska spela dom matcherna. Yaya måste spela.
Barcelona Culéé
2008-11-05 17:41
inte bara det att han är borta i el clasico, vi har viktigare matcher innan de, valencia (hemmaplan) och sevilla (bortaplan).
6 VIKTIGA poäng innan el clasico.
möjlig startelva till el clasico?
---------Valdes-----------
Alves--Puyol--Marques/pique--Abidal
-----Xavi--Sergio--Keita-----
----Messi---Eto´o---Henry/Hleb?
vad tycker ni?
intressant att följa slutspurten av året!
vamos barca.

Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 17:34
Om han nu är borta 6 veckor så är han tillbaka 16:e December och han kan vara tillbaka tidigare. Räkna inte bort han från clasico.
Barcelona chonchocorito
2008-11-05 17:33
#LÄNK
Barcelona dios del fútbol es el Xavi
2008-11-05 17:29
Synd att Iniesta blev skadad nu när han är som bäst! Nu gäller det för Hleb att visa varför vi köpte honom. Tycker att Henry ska också visa vad han går för. Jag tycker att han har tappat för mycket nu och jag vet att han kan så mycket bättre.
Tycker att vi borde starta med Messi, Eto'o och Xavi för med dem så är det målkalas varje match.

Iniesta recuperar su!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 17:28
Hepp, man får ta och bita ihop och hoppas på att Iniesta kryar på sig. Nu är det upp till bevis för Hleb. Hoppas han tar vara på sin chans.
Barcelona Culéé
2008-11-05 17:27
kanske det är så att han är borta 6 veckor men jag har också sett spelare som har kommit tillbaks rekordsnabbt, en spelare som Iniesta så är det inte omöjligt. så räkna inte ut han från el clasico.
Barcelona Jeffren Suarez #17
2008-11-05 17:23
fan vad ledsen man blir när man inte kan ställa upp med sitt bästa lag i el classico.

men vi är iallafall vidare och det räcker med 1 vinst till så är vi klara 1:a i gruppen så det känns gött.
Barcelona Unicef
2008-11-05 16:40
Skönt att Maradona inte valt att kalla Messi till matchen Scotland-Argentina 19Nov.
Spanien Söderström
2008-11-05 16:34
Jag kan tänka mig att Hleb får spela ungefär så mycket på vänsterkanten som Iniesta skulle ha gjort (förutsatt att det går bra förstås), men kanske mindre på mittfältet, det är ju fler som konkurrerar om positionerna där?

Förresten Rambla, var det du som tipsade om La Liga Loca? Tack i så fall, den är rätt rolig.
Barcelona Rambla
2008-11-05 16:09
Ämne:
Brukade inte Henry....
Vad ska Henry göra när det är tränaren som säger åt honom att spela där? Det är för honom bara att bita ihop och gilla läget.
Barcelona Rambla
2008-11-05 16:08
ElDuroDeFCB:
Tja, "una ruptura del septum intramuscular" är väl en rejäl muskelbristning i den främre lårmuskeln antar jag. Du var ju själv inne på att det tar minst 6v att läka.

När det gäller Hleb så är vissa lite väl tidiga att döma ut honom som någon slags flopp. Hur länge har han varit i Barcelona? Det är väl högs 3 månader och då har han varit rätt allvarligt skadad i 1 månad. Hur i h-e ska han redan nu kunna prestera drömfotboll hade ni tänkt er?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-05 16:00
De enda som får mig att bli glad nu är att tänka "Tur att de inte var Messi som blev skadad." Då hade de vart än mer jobbigt.
Barcelona tribente_magico
2008-11-05 15:47
Barcelonito//

menar såklart inte att henry är dålig, men vill inte se han på vänsterkanten, och hleb har ja inte nämnt som en dålig ersättare alls, bara han kommer i form så är han grym.
barca löver
2008-11-05 15:46
gött att vi ä vidare i cl iallafall...men jävligt synd att iniesta ä borta ett bra tag
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 15:46

Brukade inte Henry alltid söka sig till vänster när han spelade för Arsenal eller har jag helt fel?
Spanien Söderström
2008-11-05 15:40
Ämne: Det är nu bekräftat.....
Nej, vad hemskt. Stackarn! Som sagt, hoppas att Hleb kommer igång, och att Henry inte får spela för mycket på vänsterkanten såvida han inte helt plötsligt börjar bli bra där.
Kixer
2008-11-05 15:35
Vad ni gnäller på Henry! Vad gjorde Eto´o när han blev inbytt igår? Inte ett skit. Och kom ihåg att det var Henry och ingen annan som spelade fram fint till Messi som gjorde mål.

Tur att det är Pep som tar ut laget. Självklart att han är inte lika bra som för två tre år sedan men han är fortfarande en bra spelare.
Barcelona Barcelonito
2008-11-05 15:34
Dessvärre? Ok, vet inte hur man kan ha bättre ersättare till en spelare. Hleb och Henry, och så säger man "dessvärre". Suck...
2008-11-05 15:27
tror dessvärre pep kommer köra med henry på vänsterkanten, eftersom har sagt att han skulle va en nyckelspelare i år så tror ja han inte vågar sätta 2 st spelare framför henry, skulle trycka ner henry ordentligt, även fast ja tycker både hleb o iniesta är bättre på kanten.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 15:26
Rambla

Står det vilken typ av skada? Muskelbristning ska inte ta 6-8veckor för att bli bra!
Barcelona Rambla
2008-11-05 15:24
Det är nu bekräftat. Iniesta blir borta 6 till 8 veckor. Fy fan, när vi väl får skador så är det alltid långvariga sådana och på nyckelspelare. Nu känns det verkligen surt. Upp till bevis nu Hleb, det är dags att visa varför du blev värvad.
2008-11-05 15:23
Barzani//

den diskusionen har redan varit, så tror inte många orkar ta den igen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 15:21
Madridistan A

Muskelbristning på den främre lår muskeln tar mellan 4-6 veckor intensiv rehab för att läka...Försöker man påskynda processen så är chansen till att muskeln brister igen 100%. Explosiva spelare som Iniesta råkar oftast för såna bristningar, det är inte ovanligt i dagens fotboll, eftersom de tränar varje dag och har match 2 ggr vecka. Det gör att musklerna inte hinner vila upp sig och därför kan en snabb ryck få muskeln att brista. Messi gjorde det mot Celtic förra säs. på champions legue, Roben råkar ut för såna vart annat dag ungefär.

Jag åkte på 2 muskelbristningar på mindre än ett halv år på framsidan av låret. Det tar sin tid, 4-6 veckor oavsett om man är proffs eller inte

Barzani
2008-11-05 15:19
Vad säger ni om Messis spott på Duda?
2008-11-05 15:14
jag hoppas inte henry ersätter iniesta på vänsterkanten!, då kommer det bli likadant spel som förra året, och ja går så långt att vi kan hamna i en rejäl formsvacka med henry på vänsterkanten, hela spelet stannar upp och blir enformigt.

Då ser jag mycket hällre pedro eller hleb där, båda är irrationella i sitt spel och mycke bättre på att utmana en mot en från kanten. hoppas pep håller med!
sebbaa
2008-11-05 15:05
Madridistan A

De beror väl helt på hu "grov" den e. Men vi lär som sagt få veta mer inom kort, bara att avvakta!
Madridistan A
2008-11-05 15:00
sebbaa

Tror inte. En muskelbristning tar väl inte så lång tid att läka:S Måste vara något värre.
sebbaa
2008-11-05 14:57
Misstänkt muskelbristning? Rätta svare frår vi väl då undersökningarna e klara, idag, eller imorgon senast gissar jag
Annons: