/spanien/barcelona/forum/2016.aspx/spanien/barcelona/forum/2016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-08-27 18:08
Nu lär väl Madrid inte kunna placeras på samma halva som Barca? Vilket är löjligt om det stämmer. Tv styr allting.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barc6
2015-08-27 18:06
Zubi, han kan inte bara göra dåliga affärer, han har även problem med öppna bollarna.
Barcelona Canaletes
2015-08-27 18:04
RIGGAT!!! Zubi drog Barcelona först!!!
#uefalona #illuminati
Barcelona Rambla~
2015-08-27 18:01
Ah så vinnarna från förra CL är automatiskt i pot1? Kunde mao blivit 2 spanska lag i första pot om vi missat ligan i våras.
Barcelona Rambla~
2015-08-27 17:58
Jävla tråkigt att inget av lagen från Milano spelar CL nu när finalen väl spelas på San Siro.
Barcelona AndreD
2015-08-27 17:57
@DM1982:

Efter lottningen vid 19.00 kanske
Barcelona 5puyol5
2015-08-27 17:56
Maldini har spelat 8 CL-finaler, vilken legend!
Barcelona Rambla~
2015-08-27 17:54
Oh, två legender.
Barcelona L.A.M Nr 10
Zubi! Legend!
Barcelona 5puyol5
Zubi ska vara med i lottningen, hoppas på att han revanscherar sig nu lite!
Barcelona Rambla~
2015-08-27 17:53
Zubi ska dra bollar? Åh herregud det blir en super-jinx. Nu är jag livrädd. :)
Barcelona grande jw
Zubi. HAHA!
Barcelona AndreD
Vad fan gör Zubi där hahahaha
Barcelona Barclasico
Hah zuuuuubiiiiiiii
Barcelona Rambla~
2015-08-27 17:50
Tre spanska lag i pot 2 som vi inte kan få. Vad gör Valencia där? Hur kan deras ranking vara så hög efter att ha varit bort från CL under flera säsonger? Tre engelska lag vi kan få och dessutom Porto och Bayer Lev. Hm, oddsen på ett lite lättare lag från denna pot är ju så där.
Barcelona Zamboza
2015-08-27 17:50
@Messi es el fenómeno número uno:

Barcelona El Messias
2015-08-27 17:47
Uefa.com de visar lottningen
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-08-27 17:46
Någon med Stream?
Barcelona Deulofeu
2015-08-27 17:43
Fördelen att komma med ett riktigt tungt lag är att man slipper dom i åttondelsfinalen.

Nackdelen kan vara att man kanske inte ens tar sig vidare.

Jag personligen hoppas på en så lätt grupp som möjligt och att Real får en tuff grupp det vore fantastiskt om så vore fallet vi har nästan alltid otur med lottningar.

Kom igen nu Zubi gör Barca en sista tjänst.
Barcelona Mido
2015-08-27 17:38
[QUOTE=barca_joe]Kommer Ronaldo närvara på galan nu då han kanske känner att han ej kommer få något pris? [/QUOTE] Såg en bild på en stol som är reserverat för honom
Barcelona barca_joe
2015-08-27 17:36
Kommer Ronaldo närvara på galan nu då han kanske känner att han ej kommer få något pris?
Barcelona DM1982
2015-08-27 17:34
[QUOTE=Erik Satie]Vilken tid utses UEFA Best Player? Är det 17.45, eller 18.00? [/QUOTE] Du menar vilken tid Messi får priset? Tror att det är 18.
Barcelona 5puyol5
2015-08-27 17:27
Jag tror Barca får Man utd och hoppas Real får PSG
Barcelona Barcelonistas
2015-08-27 17:17
Man United hoppas jag på. Tycker dom har en go arena och att se Barca spela där hade varit sjukt nice. Senast var la under frank 07/08 säsongen där vi mötte United på Old Trafford.
Barcelona Gabriel
2015-08-27 17:09
När det kommer till CL-lottningen så ber jag egentligen bara om en sak och det är att få slippa Manchester City. Inte för att jag fruktar dem, tvärtom, men det är otroligt tråkigt att se oss möta samma lag om och om igen. Detta är ändå Champions League, det är då man vill se sitt lag möta lag man sällan fått/får chansen att se. Hade varit roligt att se oss möta ett lag som Roma i Champions League igen, visst mötte vi dem i Gamper men det kan inte jämföras med Champions League, hade också varir kul att få recansch på Roma för sist vi mötte dem 2001-2002 där vi åkte på rejält med pisk borta med 3-0.

Sen vill man självklart ha Malmö i sin grupp också.
Barcelona Gabriel
2015-08-27 17:00
Barcadinho

Min vän, när har jag nämnt något om att en trupp ska bestå av 25 galacticos? Du får det att låta väldigt fel när du skriver så, du är mycket väl medveten själv om att det knappast är vad jag menat med mina inlägg. Okej, jag har problem med brist-på-inställning spelare. Fabregas, Song, Adriano mfl hamnar i den kategorin. Med det sagt så har jag absolut ingenting personligt emot just varken Song eller Adriano - Song var aldrig en spelare vi borde ha värvat från första början och där är det slut på den diskussionen för min del, och Adriano har faktiskt bidragit med en hel del under sina år hos oss och jag anser det ha varit en lyckad värvning MEN att tiden för hans goodbye har kommit.

Allvarligt nu? Bosön och Halmstad? What? Amigo vi pratar om FC Barcelona, en av världens mest framgångsrikaste och mest historiska klubbar som finns och odiskutabelt den klubb som haft det laget som kommer att gå till historien som det bästa någonsin med Pep-eran, och du använder Bosön och Halmstad som exempel. Kom igen, bättre kan du. Men för all del, om vi ska prata om sånna termer så självklart kan jag hålla med dig om att de fotbollsspelare som spelar på den nivån hade gjort i princip allting för att få den karriär som Alex Song har haft. Men nu är vi inne på FC Barcelonas forum och diskuterar saker kring den här klubben, inte spelare i en ordentligt mycket lägre nivå.

Sen gällande Messi, alltså, Messi har gett sig själv rätten att gå på plan hur jäkla mycket han själv vill egentligen vad beträffar mig med tanke på allt han gett den här klubben. Det finns ingen spelare i våran historia som varit så betydelsefull för oss vad gäller framgångar och titlar. Det han gjort för oss saknar motstycke, så om Messi hade en period där han brast i motivation och var allmänt sämre tränad än vad han är nuvarande så har han mitt okej för det. Med det sagt ska det trots allt påminnas om att när Messi väl befann sig i den positionen så var jag duktigt irriterad och förbannad på honom, det minns jag även att jag skrev i det här forumet. Varför nämner jag det här? Helt enkelt för att visa prov på min uppenbara avsky mot spelare som inte ger allt dom kan. Men men, I studens hetta klagade man på Messi även då, fast Messi är som sagt Messi, han är inte Alex Song och han är inte någon Anders från Bosön eller vad du vill jämföra det med.

Vi kommer inte hålla med varandra om det här, så får det bli. För mig så håller truppen en skrämmande låg nivå bortsett från startelvan och kanske ytterliggare 3 spelare. Och i min värld har varken Alex Song eller Adriano något att göra i FC Barcelona, sen att de haft fina karriärer ändå är en helt annan femma men det är också en annan diskussion. Jag tycker jag har sagt vad jag kunnat om det här ämnet nu, nu ser jag fram emot CL lottningen.

Väl mött compadré.
Barcelona 5puyol5
2015-08-27 16:58
Jag tycker det är konstigt att Perez inte köpt en galactico denna säsong med tanke på den katastrof-säsong som marängerna hade. Han måste ju försöka få fansen med sig. Reals anfall är tunnare än Atletico, Barca, Bayern, Chelsea och PSG. Benzema som enda strikern och Ronaldo och Bale de enda yttrarna då jag anser att Isco inte fungerar på kanten och Jese är för skadebenägen. Går Ronaldo sönder så kommer Real få stora problem med att producera mål.
Barcelona Erik Satie
2015-08-27 16:37
Vilken tid utses UEFA Best Player? Är det 17.45, eller 18.00?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-27 16:27
Vampiro Håller helt o hållet med dig. Transferbanen har gjort att vår trupp är klen. Hamnar vi i en svår grupp så kan det kosta oss ligatiteln. Ge oss en enkel! Vilken tid börjar sändningen?
Barcelona Barcadinho.
2015-08-27 16:19
Gabriel - du har nämnt tre spelare de senaste 24 timmar som du hatar alt avskyr, spelare som bär/har burit vår tröja !

Vi kan inte ha en trupp som består av 25 galacticos och inte heller av 25- glödhet karaktärer. Det kommer inte funka.

Song är en grym spelare relativt sätt, men passar inte i Barcas nivå. Hur många 16-17 åringar som var med sist i elitlägret i Halmstad eller Bosön kommer ha en ungefär likadan fotbolls karriär som Song? Min gissning - ingen.
De allra flesta av dem skulle drömma om en sån karriär.

Och attityd - tom Messi hade flera matcher för förra säsongen där han visade noll motivation. Han promenerade halva säsongen och tom gått upp i vikt under jul uppehållet. Ska vi döma ut honom för det?
Song har gjort vad han kunde. Nivån var bara för svårt. Jag upplevde inte att han brast med motivation.

Kruyf - ditt sätt att se på Adriano är så långt ifrån vad jag tycker, men det får bli så.
Annons: