/spanien/barcelona/forum/20158.aspx/spanien/barcelona/forum/20158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Betis Falcao10
2008-11-04 01:06
lite synd att messi spottade, killen har ju så bra rykte, men så e de kan även hända den bästa, jag själv älskar totti som spelare alla kastade skit på honom när han spotta på dansken. Spelare lär sig av sina misstag, i stundens hetta kan vad som helst hända, men jag försvarar samtidigt inte spottloskan. tror dock inte detta kommer förstoras lika mkt som tottis loska, då totti är ett hatobjekt för många länder pga att han e italienare, hoppas messi går ut o ber om ursäkt, gillar verkligen honom som fan , han kommer utan tvekan bli den störste fotbollsspelare genom tiderna om han fortsätter i den takt han gör

Sen vet man inte om han missa eller träffa, troligen enligt mig träffa han då han endast var metern ifrån ungefär, rätt svårt o missa då.
Barcelona Kim
2008-11-04 01:03
Ämne: Barca_PXM

Duda är....
Jag har aldrig sagt att han inte förtjänar någon form av straff för spottloskan, för den hör inte hemma på en plan, men hade han verkligen velat träffa så hade han gjort det, tro mig. Men visst är det en markering från Messis sida, en illa vald åtgärd. Men så svårt är det inte att lyckas skjuta iväg en salivklump och träffa ett mål ett par meter bort, så hade han velat träffa så hade han också gjort det.
Barcelona Barca_PXM
2008-11-04 01:00
Shi

Jag håller med, det finns ingen ursäkt. Messi kan inte försvara sig, men jag skyller på båda Messi och Duda. Jag behöver inte förneka det, och tycker att båda Messi och Duda gjorde bort sig.
Barcelona Barcelonito
2008-11-04 00:58
Haha det kvittar om han träffar, inte träffar eller missar. Det han gjorde var väldigt fult. Och då förtjänar han avstängning. Det sa jag från första början när bilden visades. Man ser på hans kroppspråk att han vill spotta på Duda. Hoppas han lär sig av sitt misstag.

Angående handsmålet förra säsongen så ser jag absolut inget fel med det. Hänger säsongen på en vinst mot Espanyol och laget spelar dåligt så får man helt enkelt göra mål hur det än går. Det skulle alla andra fans också tycka om det vore deras spelare som hade gjort det i ett sånt viktigt skede av ligan.
Real Madrid Shi
2008-11-04 00:56
Barca_PXM

Duda är portugis, och visst säger han något, Messi spottar inte mot honom utan anledning, men det rättfärdigar inte loskan.

Kim

Alltid skönt med förnekelse, lite för tjocka glasögon?
Barcelona Kim
2008-11-04 00:52
Ämne: Varför vägrar ni ins....
Messi spottar för många gånger per träningspass för att missa en spottloska på 1,5 meter. Hade han velat träffa Duda så hade han gjort det från det avståndet.
Barcelona Barca_PXM
2008-11-04 00:52
-----

Det e ingen snack om saken, Messi spottar avsiktigt på Duda. Men om man kollar och iaktar ordentligt på Duda innan Messi spottar, jag ser Duda snackar med Messi. Det innebär att Duda säger nåt, det kan vara nåt fult eller provoserande till Messi.

Det e omöjligt att Duda säger nåt vanligt och Messi spottar utan anledning, annars om det var så då borde Messi vara galen i huvudet. Jag har för mig att Duda e brasse och en annan sak, alla vet hur relationen mellan brassar och argentinare är i fotboll. Det e bara hat mellan de när det gäller fotboll, hoppas att Messi inte upprepar spottet.
FooTBaLL
2008-11-04 00:50
Sluta tro att du är guds barn eller en ängel, vad än Messi gör på plan bör du skita i fullständigt. gå tillbaks till den forum du tillhör för den här är FC.BARCELONA'S FORUM, Sorry..
Barcelona tribente_magico
2008-11-04 00:40
Pep.G//

tack så mycket för svaret!, chippen spelar väl i riyad nu?, trodde nästan det va så att chippen va näst intill överlägsen i den där ligan, att den va typ som allsvenskan.
-----
2008-11-04 00:32
Varför vägrar ni inse att han spottar på Duda??

Jag ser 34 inlägg här inne om att Messi inte spottar utan försöker spotta och Duda bara står i vägen. Skojar ni eller? Man ser ju klart och tydligt på videon att han spottar på Duda.

Sen om han träffar eller inte skiter jag fullständigt i, så länge han VILL träffa honom.

Sluta tro Messi är guds barn och en ängel.
Barcelona messi199
2008-11-04 00:07
Ämne: westinhoblaugrana
....
Hur kan man glömma hands målet?
Real Madrid Shi
2008-11-04 00:05
westinhoblaugrana

Att skylla det på Marca går inte nu. Messi är en underbar spelare men han är inte guds bästa barn, nån som minns hands målet?
Barcelona Pep.G
2008-11-03 23:55
tribente_magico

Dom är faktist rätt bra. Mycket bättre än lagen i allsvenskan har jag för mig. Kanske ligger dem på Basel nivå. Högre än allsvenskan ligger dom iallafall enligt mig.
Eliaz08
2008-11-03 23:53
Tack för den fantastiska införrapporten tarrak. Ser framemot matchen, synd bara att varken Viasatsport eller TV6 visar matchen. Juste det är engelska lag som spelar imorgon också så varför visa annat!!!
Jag ska kolla matchen på viasatondemand.

Barcelona Ghazza
2008-11-03 23:39
Det var en riktig kanon-införrapport tarrak.

Tack!
Barcelona BlueRed.
2008-11-03 23:37
Fint att Pep samlar ihop grabbarna under Juan Carlos Unzué fars begravning, även om jag tror att alla hade dykt upp om han inte hade sagt något.

Bra inför rapport tarrak!

Barcelona westinhoblaugrana
2008-11-03 23:36
Messi spottade mot Duda, men träffade inte. Kolla på videon ni som inte tror på det. Efter highlightsen.
Barcelona tribente_magico
2008-11-03 23:33
Någon här som vet hur bra klass ligorna i saudi arabìen tex ligan som chippen spelar i nu. Är det samma klass som allsvenskan eller mer som mittenlagen i europas toppligor?,

lite offtopic men.
Barcelona Moe-_-
2008-11-03 23:30
Man ser helt klart att Messi inte spottar på Duda. Min egen analys av bilden är att Messi springer lite före de två Malagaspelarna och om Messi då ska spotta på Duda så måste han vrida om huvudet ganska mycket bakåt vilket han nu inte gör. Han spottar inte på Duda utan framför honom.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-03 23:28
ViktorioL

Roligt att du tyckte om den ;)
Barcelona haeger
2008-11-03 23:27
barcadinho

Bilden kanske inte visar hur han spottar mot Duda men videon gör det.
Det går inte att komma ifrån det.
Barcelona barcadinho
2008-11-03 23:04
Messi spotar inte på Duda, utan mot hans riktning. Han träffar inte och bilden är inte ett tillräckligt bevis för ett osportligt beteende. Det blir inga straffar för en sån sak.

Men man kan inte låta bli och tycka illa om madrid-smörja som spridds hela tiden.
Och den här klubben och dess anhängare och jurnalister kräver respekt i gengäld.
Jaså.
Real Madrid ViktorioL
2008-11-03 22:53
Haha

Roligt skrivet i införraporten FCB - FCB.

"Det enda vi vet, är att vi inte vet någonting alls."

Hehe, det var kul :)
Barcelona haeger
2008-11-03 22:49
FCBarçelona

Jaha? =P
Barcelona FCBarçelona
2008-11-03 22:44
Straffen messi tog mot Valencia förra säsongen.
KOLLA LÄNKTIPS!
Christián
2008-11-03 22:43
En mycket interesant dokumentär om franco och real madrid, den är på spanska o tyvärr finns det inte eng text, me aja till er som förstår spanska
Barcelona Joanilson
2008-11-03 22:41
det är inte någon som råkar ha ett länktips till en sida där man kan streama morgondagens match?
Barcelona Barcelona!!
2008-11-03 22:35
Jag tycker absolut det ser ut som att Messi spottar mot Duda.
Barcelona Ciao-V
2008-11-03 22:25
Ser att även Milito var med på begravningen(länken i rapporten inför matchen).
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-03 21:55
Messi spottar inte på Duda det ser man tydligt. Duda springer åt höger och Leo har huvudet riktat framåt och spottar ditåt.

Bli inte överraskade detta är Madrid Marca.
Annons: