/spanien/barcelona/forum/20157.aspx/spanien/barcelona/forum/20157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-11-07 14:17
Jag tror inte Cesc hade passat brevid Xavi, man har sett det antalet gånger i landslaget att när dem är på plan samtidigt blir det en för mycket eller nåt.
Spelet har aldrig klickat enligt mig iaf.
Barcelona nemo
2008-11-07 14:11
MEs Que un Club;

Det skulle vara härligt att köpa tillbaka Cesc, men dock skulle jag vilja att Busquets tar pivoté rollen istället för Marquez.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-07 13:55
Har ni sett? Jag tror faktiskt Barca kommer köpa tillbaka Cesc.

Fattar ni ? Hur grymt skulle inte detta va?

-----------------Valdes---------------------

Alves-Puyol-Pique/Milito - Abidal / Sylvinho

------------------ Marquez ----------------

----------- Cesc ------- Xavi -------------

Messi ----------------------------- Iniesta

------------------ Etoo -------------------

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-07 13:53
Är der bara jag som ser stora bokstäver på våran forum eller??
Barcelona Masia
2008-11-07 13:18
Har nån en länk till en film som handlade om när barca vann cl 2006? den var gjord av någon om hetter master... Den är nog ganska känd och i början får man se lite citat och så får man se när chelsea vann över oss året innan.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-07 13:11
Ser inte bra ut för Sevilla, förlorat 4 matcher irad nu. Los Ché kryssade igår mot Köpenhamn och Real förlorade mot Juve. Bra för oss.
Barcelona Smacked
2008-11-07 13:10
Hur ser ni på detta? Jag ser det som att Iniesta kommer att få köra vänster ytter om detta händer. Iofs känns det lite meningslöst att veva ut 40+/- mille euro när han inte kommer att kunna spela i CL något mer,men givetvis i ligan. Det vore ett förjävla bra mittfält fast innerst inne tror jag att detta bara är bull**it rykten som florerar pga nyhetstorka.
Barcelona petersays
2008-11-07 13:09
Speaking of, så blir Abidal borta tre veckor till. Synd eftersom han äntligen började spela med självförtroende. Jag älskar verkligen Sylvinho i anfall, men ser gärna att Abi finns tillgänglig när det blir riktigt hårt motstånd i december.
Barcelona petersays
2008-11-07 12:58
Av de du nämner är ju endast Giuly skolad i frankrike. Men det är klart det finns exempel på bra transfers från frankrike, jag känner bara en liten bitter eftersmak sedan värvningarna av de senaste fransoserna som fortfarande har en hel del att bevisa. Säga vad man vill, just nu går det bra för laget - men ni vet alla vilka de svagaste positionerna i laget är. Vänsterback och vänsteranfall där Henry och Abidal spelar.

Nevertheless. Det pratas fortfarande om fantasisummor för en spelare som inte spelat i nån av de stora ligorna. Jag tror absolut inte han kommer gå för några 100 mille som ryktet säger. Men jag tycker inte vi ska lägga ens hälften så mycket på en enda spelare.
Barcelona Suñol
2008-11-07 12:21
petersays: Yaya, Ronaldinho, Marquez, Guily etc
så att döma ut värvningar från franska ligan är bara dumt.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-07 12:10
Ämne: Måste gratulera er s....Laget spelar som ett helt lag och alla kämpar för varje sekund helt enkelt.

Samt att Pep har byggt om hela laget och tagit bort mätta stjärnor.
Barcelona Mojito
2008-11-07 12:05
ElDuroDeFCB
Efter att merparten här inne tippat att vi skulle köra över basel oavsett startelva är det klart att det måste finnas fler än jag som är oroliga efter den plattmatchen. Jag såg samma tendenser till spel som förra säsongen på våren, och jag vill inte hamna i den ångesten igen. Därför vill jag att vi hittar tillbaka direkt igen. Gör vi ännu en dålig match är det skitsamma om vi inte förlorat på 14 matcher.
Och desutom finns det ett talesätt...en olycka kommer sällan ensam...
Jag är orolig för att jag älskar Barca, och endast av den anledningen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-07 12:03
Criff

Det du säger är mycket rätt, men jag tycker att du saknar 2 viktiga detaljer: Laget spelar mer som ett lag, alla jobbar för varandra och de är alla hungriga på titlar.

Det andra är att man nu inte förlitar sig på Deco eller Ronaldinho för att ge de avgörande passningarna, utan alla har en fot med i målchanserna.
Barcelona Criff
2008-11-07 11:52
Nr 5 Magic - Zidane, skillnaden i det stora heter Guardiola :)
Sen har han infört att Xavi kommer närmre motståndarnas straffområde, Messi har en mer fri roll... och så har han infört vinnarmentalitet och kämpaanda i laget.
Real Madrid Nr 5 Magic - Zidane
2008-11-07 11:31
Måste gratulera er så fin fotboll ni spelar bara och ni börjar bli mer effektiva är förra säsongen.

En fråga, vad är anledningen tycker ni till att allt går bra för er nu till skillnad från förra säsongen?

har inte sett så många matcher av er denna säsongen men vinner man 4-0 måste man ju spela bra.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-07 10:54
Mojito

Varför så orolig? Ingen här inne har någon som helst anledning till att vara orolig..tänk så här istället..vi har nu 14 matcher irad utan förlust istället för att tänka på att vi spelade lika. Tänk även att vi i ligan har inte spelat lika sen andra omgången, allt det här är positiva besked.

Nu när Andres är borta se det positiva med att få igång Hleb... Sluta va den som tittar på glaset och ser den halv tom och börja titta på glaset och sen den halvfull istället...

Vi leder ligan vi leder gruppen och är vidare i champions legue och vi har inte förlorat sen första matchen på säs. inledningen. Basel matchen var inte viktig, kolla bara Arsenal som spelade 0-0 hemma mot ett lag de slog med 5-2 borta. Det är sånt som händer, plus att vi vilade 5 "start 11" spelare....

Jag ser inte någon anledning till panik eller oro...coola ner lite, smoke some weed (skoja), relax och så kommer du att se att Barcelona åter kommer att vinna med 3-4 mål
Barcelona Dizzy
2008-11-07 10:25
Här kan ni läsa en Intervju med Dani Alves:)

Visca Barca!
Barcelona Mojito
2008-11-07 09:05
Efter svackan mot Basel känns det oerhört viktigt att vi påbörjar en ny vinstrad. Himlen blev lite mörkare efter tisdagsmatchen med frågetecken kring vilken kvalitet våra "reserver" håller.
Inställningsmässigt var det en rejäl dipp, och det visar att vi inte på något sätt kan ta en match för given, oavsett om det är mot Basel i CL eller Benidorm i CdR. Hoppas att vi kan hitta tillbaka till den eufori som präglat många av de tidigare matcherna inledningsvis.
Oerhört viktigt att spelare som Xavi och Puyol tar ansvar och visar med kroppsspråk och inställning var skåpet ska stå.
Jag hoppas också att Hleb och Henry tar chansen under vampiros frånvaro och hittar både sig själva och sina roller i spelsystemet. Att skador inträffar måste man räkna med, men det känns extra nervöst nu när det just är Iniesta som är borta. Äntligen hade vi åter en fungerande vänsterkant, var ett tag sedan med tanke på Ronnies svaga fjolårssäsong.
Det jag absolut inte vill se i morron är tveksamhet i bolltempo och obeslutsamhet i straffområdet. Vi får inte falla tillbaka till den ineffektiva fotboll vi spelade i våras.
Tror att matchen i morgón är sååå viktig för hur resten av hösten kommer se ut.
F-n att man ska känna sig orolig nu när vi haft en så bra start. Kanske blir det en väckarklocka som fungerar positivt i stället. Man kan bara hoppas. Facit kommer 22.00 i morron.
Bäva månde Valladolid,
Visca Barca, y Visca Culés
Barcelona petersays
2008-11-07 08:21
Äsch då. Klart att spelare lämnar alla alternativ öppna. Men det kommer ändå kosta mer än det smakar. Benema i all ära men vi har spelare som Gai och Tiago som bara väntar på att få en chans i ligan. Behöver vi ändå en LW i 1-2 år finns det betydligt intressantare namn till bättre priser.
Barcelona petersays
2008-11-07 08:03
Om Benzema väljer mellan Real och oss så vill jag inte ha honom. Har han inte hjärtat på rätta stället från början får det vara.

Äsch det låter säkert hårt och fjantigt, men ändå. Dessutom ser jag många spelare från canteran som kan komma upp i anfallet till nästa år. Finns mycket bättre värvningar att göra än att priskriga med real över en spelare som inte är prövad i spanska ligan. Min erfarenhet av spelare från franska ligan som kommer till barca är ju sådär.
Barcelona Barca_PXM
2008-11-07 03:35
Det vore kanske bra om Barca värvar Benzema, det e ifall tillräckligt med CASH kommer finnas efter säsongen. Det hänger också på om Barca vinner ligan eller CL, men om Barca vinner nåt då det vore mycket bra att värva Benzema.

Seriöst Benzema e en av världsklass målgörarna, han kan sänka världens bästa klubblag eller landslag med sina avslut. Men det krävs pengar, om Real inte vinner nåt i år, då e det besvikelse för de.

Samt då e det stor chans att de försöker värva honom, de lär behöva värva nya färska spelare och gärna unga. Vänta bara till sommaren, de kommer slänga Saviola, Salgado och kanske Robben pga sina skador.

Men det beror på deras situation och framgångar efter säsongen, de kanske KICKAR Schuster till och med så vem vet. Dock även om Real inte vinner nåt, kanske deras tränare sitter kvar en säsong till som sista chans.

Så det jag försöker säga att Benzema kommer bli riktigt stor anfallare samt väldigt svår att stoppa, för klubbar som Real, Chelsea, Man U, Milan. Pengar fixar de på kort tid, så vad jag tror om Barca har gott om pengar vid nästa sommar.

Då de borde passa på och köpa Benzema, pengar går att ta tillbaka. Det e många som e missnöjda med Henrys målfacit, jag e också delvis missnöjd med det men annars nöjd med hans prestation som lagspelare. Ingen glömmer hur jobbigt det var att Etoo var skadad samt när Saviola, Henry och Gudjohnsen inte gjorde lika bra jobb som Etoo.

För att vinna titlar krävs det en målskytt, en som kan lukta målet på en kilometer. Jag menar någon som har vassa ben eller väldigt farlig i straffområdet, annars vi som e Barcafans kan glömma TITLAR. Och om jag har fel säg vad ni tycker, jag säger bara kolla hur RVR hjälpte Real att vinna två liga titlar.

Skulle Real haft en välfungerande lag som håller ut och kan leka ut stora lag, då de hade till och med vunnit CL under senaste två säsonger. Visst Barca har Bojan, men ingen bör eller ÖVERHUVUDTAGET ha förväntningar över honom.

För Bojan är bara TALANG, en talang som Bojan behöver utvecklas eller mogna i en god period. Jag vet att killen kan bli riktigt bra, men det finns ingen garanti på det. Enligt vad jag tror och kan säga såhär, Bojan kommer inte bli världsstjärna som Messi, Ronaldinho, Kaka, Zidane.

Men han kommer bli som Xavi, INiesta, Valdes, alltså betyda en hel del för laget men inte bli världsstjärna. Jag vill inte förstöra någons förhoppningar angående BOjan, men jag påstår bara vad jag tror. Och när det gäller Iniestas frånvaro just nu, det finns en lösning med lite risker.

Om jag var Pep så skulle jag använda Messi som yttermittfältare, annars hur ska man säga slicka kanterna med honom. Messi är likadan som Iniesta när det gäller spelstilen, så varför inte låta Messi spela som vänster / höger mittfältare.

Och man kan låta Henry spela central forward med Etoo, då får både Etoo och Henry chansen att spela och göra mål. Det e ifall Barca spelar med 4 4 2, varför sa jag att det alternativet skulle bära lite risker.

Det e pga att Messi inte har spelat som mittfältare förut, eller överhuvudtaget som yttermittfältare. Men jag tror att han kan slicka kanterna genom rätt samspel med centrala mittfältarna, jag skulle våga prova det i en enkel på hemmaplan.

Eller om Barca leder ligan med långt föresprång, varför inte då Barca har på sätt och viss råd att tappa poäng i en match max. Men en annan sak, Real börjar darra lite just nu. Deras självföretroende skjunker, så jag kräver lite gran att Barca håller ut nu och vinner nästan alla matcher ända till El Classico.

Det e då vi har fördelen, för som Capello sa att man kan lika gärna förlora ligan men inte El Classico. Men jag utrycker mig såhär, man kan lika gärna vinna båda El Classico och ligan om det går. En annan sak grabbar, hoppas Malaga skräller så att vi skrattar ännu mer. ;)
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-07 02:29
Vet inte om ni vet men Ronaldinho avgjorde för Milan idag mot Braga, 1-0 I 90 minuten:)
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-11-07 00:16
HAHA! Har ni hört låten om messi på engelska? Den är på spanska igentligen men dem har gjort en engelsk version!
el capitano
2008-11-07 00:05
Ämne: el capitano

JA! M....
han är iallafall fri nu och Barca kommer att hjälpa honom med advokat och kanske tom det finansiella delen också.
Jag hoppas att han att blir frikänd, det är löjligt annars.
2008-11-07 00:03
Fyfan vilken härlig publik. Jag diggar Celtic de har bra samarbete med Barca och fansen gillar varann.
Barcelona DaniAlves
2008-11-07 00:00
Benzema kommer vara jävligt dyr säger jag bara, så om vi verkligen inte behöver en ny striker så är det ett onödigt köp, jävligt dyr.
Barcelona haeger
2008-11-06 23:58
Rybbe

Varför köpa Benzema när vi redan har Henry, Eto'o och Bojan?
Han kommer stanna upp Bojans utveckling radikalt.

Han vill även inte spela på vänsterkanten, när han gjorde det i Lyon så blev det massa rabalder om det, han gick ut och klaga osv.

Barcelona behöver verkligen ingen spelare som inte accepterar att spela på en plats där han helst inte vill.

Samtidigt så har vi redan Iniesta och Hleb som kan spela på vänsterkanten och Bojan är en bra backup till Eto'o.
2008-11-06 23:56
el capitano

JA! Men det verkar itne vara helt klart, det slutgiltiga domen kommer senare. ;)
el capitano
2008-11-06 23:32
Läs länktips om Yassin. Han är fri nu..
Barcelona Rybbe
2008-11-06 23:22
Ämne: Jag hoppas verkligen....
killen ligger bakom varje målchans lyon har. han kan göra en målchans av inget och själv göra mål från inget, han hade passat perfekt till backup för etoo ute till vänster.
Annons: