/spanien/barcelona/forum/20155.aspx/spanien/barcelona/forum/20155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kixer
2008-11-05 15:35
Vad ni gnäller på Henry! Vad gjorde Eto´o när han blev inbytt igår? Inte ett skit. Och kom ihåg att det var Henry och ingen annan som spelade fram fint till Messi som gjorde mål.

Tur att det är Pep som tar ut laget. Självklart att han är inte lika bra som för två tre år sedan men han är fortfarande en bra spelare.
Barcelona Barcelonito
2008-11-05 15:34
Dessvärre? Ok, vet inte hur man kan ha bättre ersättare till en spelare. Hleb och Henry, och så säger man "dessvärre". Suck...
Barcelona tribente_magico
2008-11-05 15:27
tror dessvärre pep kommer köra med henry på vänsterkanten, eftersom har sagt att han skulle va en nyckelspelare i år så tror ja han inte vågar sätta 2 st spelare framför henry, skulle trycka ner henry ordentligt, även fast ja tycker både hleb o iniesta är bättre på kanten.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 15:26
Rambla

Står det vilken typ av skada? Muskelbristning ska inte ta 6-8veckor för att bli bra!
Barcelona Rambla
2008-11-05 15:24
Det är nu bekräftat. Iniesta blir borta 6 till 8 veckor. Fy fan, när vi väl får skador så är det alltid långvariga sådana och på nyckelspelare. Nu känns det verkligen surt. Upp till bevis nu Hleb, det är dags att visa varför du blev värvad.
2008-11-05 15:23
Barzani//

den diskusionen har redan varit, så tror inte många orkar ta den igen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 15:21
Madridistan A

Muskelbristning på den främre lår muskeln tar mellan 4-6 veckor intensiv rehab för att läka...Försöker man påskynda processen så är chansen till att muskeln brister igen 100%. Explosiva spelare som Iniesta råkar oftast för såna bristningar, det är inte ovanligt i dagens fotboll, eftersom de tränar varje dag och har match 2 ggr vecka. Det gör att musklerna inte hinner vila upp sig och därför kan en snabb ryck få muskeln att brista. Messi gjorde det mot Celtic förra säs. på champions legue, Roben råkar ut för såna vart annat dag ungefär.

Jag åkte på 2 muskelbristningar på mindre än ett halv år på framsidan av låret. Det tar sin tid, 4-6 veckor oavsett om man är proffs eller inte

Barzani
2008-11-05 15:19
Vad säger ni om Messis spott på Duda?
2008-11-05 15:14
jag hoppas inte henry ersätter iniesta på vänsterkanten!, då kommer det bli likadant spel som förra året, och ja går så långt att vi kan hamna i en rejäl formsvacka med henry på vänsterkanten, hela spelet stannar upp och blir enformigt.

Då ser jag mycket hällre pedro eller hleb där, båda är irrationella i sitt spel och mycke bättre på att utmana en mot en från kanten. hoppas pep håller med!
sebbaa
2008-11-05 15:05
Madridistan A

De beror väl helt på hu "grov" den e. Men vi lär som sagt få veta mer inom kort, bara att avvakta!
Madridistan A
2008-11-05 15:00
sebbaa

Tror inte. En muskelbristning tar väl inte så lång tid att läka:S Måste vara något värre.
sebbaa
2008-11-05 14:57
Misstänkt muskelbristning? Rätta svare frår vi väl då undersökningarna e klara, idag, eller imorgon senast gissar jag
Madridistan A
2008-11-05 14:51
Vad är orsaken till Iniestas skada? Vad rör sig det om?
Real Madrid MADRID 1902
2008-11-05 14:26
Zizou_spars
Han har varit i livsform över 2 år.
Har aldrig sett han göra en dålig macth sen är det inte dåligt att han är lika bra vilken positon han spelar.

Eliaz08
2008-11-05 13:57
Fan va synd att Iniesta blir borta i ca 6 veckor. Hoppas att Keita blir spelklar snart. Som alla skriver här: Upp till bevis Helb! Henry måste vakna också, han ser inte ens giftig ut i anfallet som lille Bojan eller lejonen gör.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 13:21
Nu är det upp till bevis för Hleb om skadan på Vampiro är så allvarlig.
Spanien Söderström
2008-11-05 13:20
Äsch, Bosse är ju i alla fall rolig... till skillnad från säg, Mjällby, Hedman och Hysén. (Tänk vad trevligt det vore om Canal plus hade Champions League.) Men straffen är helt fel, även om jag är glad för poängen.
CRS Nr: 47
2008-11-05 12:30
Bosse på Viasat har inte många rätt någon gång. Men han kan ju fan inte resonera heller, kommer först på bollen å sånt skit. Är det straff så borde det i princip bli straff på varje hörna och frispark som är i offensivt område.

Löjligt att han inte kan ge sig då Sladjan klart har rätt. När t o m Glen Hysen säger att det inte var straff så kan det väl ändå inte vara fel? ;)

Viasat hade en väldigt bra chans att bli av med Bosse nu när dem gjorde en nysatsning, men de tog den inte och kickade honom. Han borde kommentera Grekisk fotboll, verkar vara det som han brinner för.

Helt värdelös är han i varje fall...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 12:22

Jag har hela tiden påpekat att vi saknar fortfarande en värvning till vänsterkanten...Men när jag sa det, så tänkte jag på att Iniesta va en mittfältsspelare och inte vänsterytter, och att Hleb/Henry skulle dela på den positionen. Nu med facit i handen så vet jag att både Hleb och Henry inte klar riktigt av rollen som vänsterytterspelare. Iniesta är den som har magin som krävs för att spela till vänster. Nu vet jag inte hur Pedro kan sköta jobbet där ute på kanten, för om jag inte minns fel så är han en så kallad "wingman" till vänster.

Hoppas på att Andres kommer tbaks hel, men det här va verkligen fel tidpunkt för den typ av skada. Men vi får inte glömma att en trupp består av 11 spelare och Iniesta skulle inte vara så grym utan de övriga 10....Så vi får hoppas på att hans ersättare lyckas. Jag hoppas på Henry, oavsett va alla säger, jag hoppas på Henry för det han en gång representerade.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-05 12:20
Vi kammade verkligen hem noll i gårdagens match, ingeting. Matchens lirare i vårat lag blev skadad i sex veckor ,och om sanningen ska fram hade jag hellre torskat med 3-0 igår än att Iniesta skulle blivit skadad.

Tror många här inne inte anar hur mycket Iniesta betyder för vårat lag.
Barcelona Messi(as)
2008-11-05 12:04
Det är helt otroligt att Iniesta går och skadar sig nu som en #%"#%"#5 mardröm. Jag har sett honom spela dröm fotboll på sistone och han är i en otrolig form han är den bästa vänster anfallaren vi har just nu.
Henry är så otroligt dålig på vänster kanten att jag sörjer Iniestas frånvaro.. Speciellt nu när vi har viktiga matcher framför oss.

Visca Iniesta
Real Madrid Zizou_spars
2008-11-05 11:53
Tråkigt med Iniesta, speciellt nu när han var i sitt livs form. För det var han väl ändå? Hoppas han repar sig till clasico!
Spanien Söderström
2008-11-05 11:08
Brukar inte Cáceres spela vänsterback i landslaget? I så fall vore det kul att låta honom prova det i Barcelona också, när Abidal är skadad.
Barcelona Criff
2008-11-05 11:04
JuanJimenez(Milanista), precis som någon skrev längre ner så diskuterade vi 2006 i Champions League.
Då fanns inte borriello i Milan.
Barcelona petersays
2008-11-05 10:54
Nu får vi hoppas att segertåget fortsätter i ligan istället. Iniesta kommer absolut att saknas. Med tanke på hur Pep har överraskat i startelvorna hittills är det inte stor chans att pricka rätt men jag hoppas på något liknande.

------------Valdes------------
Alves--Puyol--Marques--Sylvinho
Xavi----Yaya/Busquets----Guddy
Messi-------Etoo----------Hleb

Starta med Etoo i mitten, är vi två mål upp vid 60 minuten så varför inte ge Henry chansen i mitten en stund? Vi bör starta med Messi, Etoo, Xavi eftersom de är otroligt viktiga spelare för målgörandet.

Vem som spelar av Yaya och Busquets är mig likgiltigt, båda är bra spelare med olika kvaliteter. Men jag ser gärna Guddy starta på vänsterkanten, han har visat vilja och spelat bra de matcher där han fått chansen, håller sig framme på returer liksom Xavi.

Puyol gjorde en suverän insats som offensiv högerback igår, men jag vill självklart se Alves igen och flytta in Puyol i mittlåset. Pique borde få vila en match nu och samla sig. Uppspelen centralt sker istället via Marques.
Sylvinho har spelat bra. Inte satts så mycket på prov i det defensiva iofs, men jag vill verkligen ha honom för hörnor och inlägg. Tillsammans med Alves och Xavi är vi då livsfarliga på fasta situationer. Vinhos skruvade frisparkar igår var det snudd på det farligaste vi åstadkom.

Valdes given i målet.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 10:46
Mojito

Du har rätt angående mycket, men jag anser inte att gårdagens resultat var en motgång, utan snarare en välbehövlig väckarklocka, som du även är inne på. Om man anser att gårdagens match är en motgång, vad anser man då om säs. som gick?!?

Som en god vän till mig sa en gång, att tippa champions legue är mer tur än kunskap men att tippa ligan är mer kunskap än tur. Och oftast är det så att i liga spelet så fokuserar laget på ett helt annat sätt. Oftast tippar man rätt för att man kan motståndarlaget. Hade Basel spelat i primera division hade de aldrig fått 1-1 med sig på Camp Nou. Men i Champion legue kan allt hända, kolla bara på Cluj, Anarthosis, Bate...Vilka är de egentligen? Men de har slagit lag som Roma, Zenit, spelat lika mot lag som Inter, Chelsea osv.

Förresten så finns det en till lärdom att ta med sig från gårdagen...

*- Underskatta inte dina motståndare

Barcelona Mojito
2008-11-05 10:15
Några lärdomar att ta med sig från gårdagen...
- Att ingen är odödlig,
- Att inställning är A och O
- Att Henry vill men inte kan
- Att Hleb har långt till formen
- Att det måste finnas bättre alt. än V. Sanchez
- Att Pique inte ska sköta uppspelen
- Att Messi och Xavi betyder (för) mycket
- Att detta var en match som borde vinnas men som i slutändan kanske var bra som en väckarklocka.
- Att en plötslig motgång förvandlar ett postivit och förväntansfullt forum (inkl mig själv) till en samling pessimister och ifrågasättande Culés.

Till sist, hoppas Iniesta tillfrisknar snabbt och att lejonet åter ryter till ett par gånger på lördag, typ vid 22:06 och 22:29... Visca Barca!!!
Barcelona Mojito
2008-11-05 10:05
JuanJimenez
Tror Barca Barca avsåg året 2006 då vi vann CL och mötte Milan. Då hade de inte Borriello.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 10:05
JuanJimenez(Milanista)

HAHA och av sina 19 mål så var 3 med huvudet...3 av 19 säger mig inte mycket om hans huvudspel...Dinho har på 3 mål gjort 1 med huvudet...va säger man om det? Att Dinho är bäst med skallen eller?

Milan har inga bra anfallare i luftrummet, det är bevisat
Spanien JuanJimenez(Milanista)
2008-11-05 09:52
19 mål i Serie A förra säsongen.
Annons: