/spanien/barcelona/forum/20154.aspx/spanien/barcelona/forum/20154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2008-11-05 20:03
Duda

Springandes, eller man såg det inte, men antagligen
Real Madrid MADRID 1902
2008-11-05 20:03
Pio Pio
Är inte det här en fotbolls forum?
Du har Pm!
Barcelona Joanilson
2008-11-05 19:49
är det nån som vet vart man kan ladda ner Barcalåten som spelas på varje hemmamatch eller säga vad den heter?
Barcelona Duda
2008-11-05 19:38
Hur skadade sig Iniesta? Var det när han sprang och så eller var det en tackling? Jag missade det, såg bara när han byttes ut..
Barcelona Joanilson
2008-11-05 19:36
sorry att det blev två inlägg:)
Barcelona Joanilson
2008-11-05 19:35
riktigt tråkigt med Iniestas skada för han är ju en viktig spelare. men om nu Henry verkligen inte kan spela på vänsterkanten så kan han och Etoó skifta en hel del plus att Barca kan ha ännu mer spel på högerkanten så finns både Henry och Etoó inne i och runt om straffområdet vi inläggs och inspelssituationer
Barcelona Joanilson
2008-11-05 19:35
riktigt tråkigt med Iniestas skada för han är ju en viktig spelare. men om nu Henry verkligen inte kan spela på vänsterkanten så kan han och Etoó skifta en hel del plus att Barca kan ha ännu mer spel på högerkanten så finns både Henry och Etoó inne i och runt om straffområdet vi inläggs och inspelssituationer
Barcelona Ciao-V
2008-11-05 19:27
Pio pio:
Håller med dig att det går massa påhittade rykten, så har det alltid varit.
Men att Franco skulle hjälpa ut Barca i nöd utan något at vinna på det sälv, har jag svårt att tro. Han kanske var skyldig en tjänst till borgmästaren som säkert var en ja-sägare(lojal till Franco).
Las Palmas Pio pio
2008-11-05 19:22
chonchorito

Det kanske det är. Men vi överdriver ibland också när det gäller Franco och Real-relationen. Vissa grejer finns det fakta om, andra är massa myter.
Barcelona chonchocorito
2008-11-05 19:20
Ämne: chonchorito

Lite ....
Överdrivet, det kan man lugnt säga. Tycker han borde vara mer påläst innan han uttalar sig sådär.
Las Palmas Pio pio
2008-11-05 19:19
Japp, bl.a. Tror ni helt ärligt att han hade godkänt att köpa upp en bit mark utan att få vinst på den?

För det handlade definitivt inte om att hjälpa Barcelona. Barcelona hade nog sålt marken till någon annan investerare om inte staten hade ingripit. Så enkelt är det!
Las Palmas Pio pio
2008-11-05 19:18
Madridista A

Jag skulle vilja veta vilken källa ni har oxå. ;-) En av dem jag har läst är den som finns i länktipset. Men å andra sidan hur neutral är den heter anti-barcelona.com??
Barcelona Hetfield
2008-11-05 19:17
Jag tänkte fråga er en sak : Tycker ni att vi ska behålla Henry nästa säsong?

Många verkar vara inne på att sälja Henry och köpa t.ex: Benzema, men det känns som att Henry har blivit en lagspelare , han accepterar bänken, vilket inte Benzema skulle göra, så jag tycker att vi ska behålla honom
Barcelona Ciao-V
2008-11-05 19:14
Pio pio:
Så det handlar egentligen om ett köp som Franco godkände då han styrde allt i Spanien med sin järnhand.
Alltså ett försök hos madristas att rättfärdiga det stöd som de har fått av diktatorn genom att påstå att Franco hjälpte även FC Barcelona!
Madridistan A
2008-11-05 19:12
Ämne: chonchorito

Lite ....
Källa?
Barcelona Oha789
2008-11-05 19:01
Killar jag tänckte bara säga lite kort om Yaya Toure.

Jag tycker han är en abslut sämsta spelaren Just nu i Barcelona efter Abidal.

Killen promenerar på planen han tar små små steg när han joggar och har ingen motivation. Tycker faktis att Barcelona skulle tjäna på att sälja honnom för några miljoner.

Jag tyckte han var Bra föra året, men inte kånstigt att han han ska se bra ut då hela laget var i katastrof form föra året, då Yaya var ny i laget och ville bevisa vad han går för.

Men Yaya är alldeles för seg för Barcelonas tempo och snabba växlingar.

Sergio B. har faktis skött sig riktigt bra och tycker att han redan visar att Yaya inte har nåt mer i Barcelona att göra.

Det är vad jag tycker, skulle vara kul att veta vad ni andra tycker.

Las Palmas Pio pio
2008-11-05 18:58
chonchorito

Lite överdrivet av Kviborg. Barcelona hade en skuld på den tiden då man byggde Camp Nou. Man ville sälja den gamla arenan och den tomten (Les Corts) och så ville Barcelonas borgmästare ha tomten. Dels för att den låg så pass centralt och det skulle själva vinna en hel del på affären. Men som vi vet då, så styrde Franco landet och han var tvungen att godkänna allt som berörde utgifter gällande staten. Så visst godkände han det. Men det var även för att det skulle vinna pengar på det. Inget annat!

Det är samma sak när det gäller Di Stefano. Från annat håll så vill man tona ner det. Men sanningen är att en viss Di Stefano hann till och med spela en match med Barcelona innan "fifflet" i fotbollsförbundet hände.
Barcelona chonchocorito
2008-11-05 17:51
Kollade nyss på senaste programmet av euro talke med David Fjäll. Kviborg var också med, och han säger att Franco (diktatorn) hjälpte klubben Barcelona så att dom ej gick i konkurs. någon som vet om detta stämmer?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-05 17:43
Culéé

Inte en chans att Busquets ska spela dom matcherna. Yaya måste spela.
Barcelona Culéé
2008-11-05 17:41
inte bara det att han är borta i el clasico, vi har viktigare matcher innan de, valencia (hemmaplan) och sevilla (bortaplan).
6 VIKTIGA poäng innan el clasico.
möjlig startelva till el clasico?
---------Valdes-----------
Alves--Puyol--Marques/pique--Abidal
-----Xavi--Sergio--Keita-----
----Messi---Eto´o---Henry/Hleb?
vad tycker ni?
intressant att följa slutspurten av året!
vamos barca.

Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 17:34
Om han nu är borta 6 veckor så är han tillbaka 16:e December och han kan vara tillbaka tidigare. Räkna inte bort han från clasico.
Barcelona chonchocorito
2008-11-05 17:33
#LÄNK
Barcelona dios del fútbol es el Xavi
2008-11-05 17:29
Synd att Iniesta blev skadad nu när han är som bäst! Nu gäller det för Hleb att visa varför vi köpte honom. Tycker att Henry ska också visa vad han går för. Jag tycker att han har tappat för mycket nu och jag vet att han kan så mycket bättre.
Tycker att vi borde starta med Messi, Eto'o och Xavi för med dem så är det målkalas varje match.

Iniesta recuperar su!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-05 17:28
Hepp, man får ta och bita ihop och hoppas på att Iniesta kryar på sig. Nu är det upp till bevis för Hleb. Hoppas han tar vara på sin chans.
Barcelona Culéé
2008-11-05 17:27
kanske det är så att han är borta 6 veckor men jag har också sett spelare som har kommit tillbaks rekordsnabbt, en spelare som Iniesta så är det inte omöjligt. så räkna inte ut han från el clasico.
Barcelona Jeffren Suarez #17
2008-11-05 17:23
fan vad ledsen man blir när man inte kan ställa upp med sitt bästa lag i el classico.

men vi är iallafall vidare och det räcker med 1 vinst till så är vi klara 1:a i gruppen så det känns gött.
Barcelona Unicef
2008-11-05 16:40
Skönt att Maradona inte valt att kalla Messi till matchen Scotland-Argentina 19Nov.
Spanien Söderström
2008-11-05 16:34
Jag kan tänka mig att Hleb får spela ungefär så mycket på vänsterkanten som Iniesta skulle ha gjort (förutsatt att det går bra förstås), men kanske mindre på mittfältet, det är ju fler som konkurrerar om positionerna där?

Förresten Rambla, var det du som tipsade om La Liga Loca? Tack i så fall, den är rätt rolig.
Barcelona Rambla
2008-11-05 16:09
Ämne:
Brukade inte Henry....
Vad ska Henry göra när det är tränaren som säger åt honom att spela där? Det är för honom bara att bita ihop och gilla läget.
Barcelona Rambla
2008-11-05 16:08
ElDuroDeFCB:
Tja, "una ruptura del septum intramuscular" är väl en rejäl muskelbristning i den främre lårmuskeln antar jag. Du var ju själv inne på att det tar minst 6v att läka.

När det gäller Hleb så är vissa lite väl tidiga att döma ut honom som någon slags flopp. Hur länge har han varit i Barcelona? Det är väl högs 3 månader och då har han varit rätt allvarligt skadad i 1 månad. Hur i h-e ska han redan nu kunna prestera drömfotboll hade ni tänkt er?
Annons: