/spanien/barcelona/forum/20142.aspx/spanien/barcelona/forum/20142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_PXM
2008-11-07 03:35
Det vore kanske bra om Barca värvar Benzema, det e ifall tillräckligt med CASH kommer finnas efter säsongen. Det hänger också på om Barca vinner ligan eller CL, men om Barca vinner nåt då det vore mycket bra att värva Benzema.

Seriöst Benzema e en av världsklass målgörarna, han kan sänka världens bästa klubblag eller landslag med sina avslut. Men det krävs pengar, om Real inte vinner nåt i år, då e det besvikelse för de.

Samt då e det stor chans att de försöker värva honom, de lär behöva värva nya färska spelare och gärna unga. Vänta bara till sommaren, de kommer slänga Saviola, Salgado och kanske Robben pga sina skador.

Men det beror på deras situation och framgångar efter säsongen, de kanske KICKAR Schuster till och med så vem vet. Dock även om Real inte vinner nåt, kanske deras tränare sitter kvar en säsong till som sista chans.

Så det jag försöker säga att Benzema kommer bli riktigt stor anfallare samt väldigt svår att stoppa, för klubbar som Real, Chelsea, Man U, Milan. Pengar fixar de på kort tid, så vad jag tror om Barca har gott om pengar vid nästa sommar.

Då de borde passa på och köpa Benzema, pengar går att ta tillbaka. Det e många som e missnöjda med Henrys målfacit, jag e också delvis missnöjd med det men annars nöjd med hans prestation som lagspelare. Ingen glömmer hur jobbigt det var att Etoo var skadad samt när Saviola, Henry och Gudjohnsen inte gjorde lika bra jobb som Etoo.

För att vinna titlar krävs det en målskytt, en som kan lukta målet på en kilometer. Jag menar någon som har vassa ben eller väldigt farlig i straffområdet, annars vi som e Barcafans kan glömma TITLAR. Och om jag har fel säg vad ni tycker, jag säger bara kolla hur RVR hjälpte Real att vinna två liga titlar.

Skulle Real haft en välfungerande lag som håller ut och kan leka ut stora lag, då de hade till och med vunnit CL under senaste två säsonger. Visst Barca har Bojan, men ingen bör eller ÖVERHUVUDTAGET ha förväntningar över honom.

För Bojan är bara TALANG, en talang som Bojan behöver utvecklas eller mogna i en god period. Jag vet att killen kan bli riktigt bra, men det finns ingen garanti på det. Enligt vad jag tror och kan säga såhär, Bojan kommer inte bli världsstjärna som Messi, Ronaldinho, Kaka, Zidane.

Men han kommer bli som Xavi, INiesta, Valdes, alltså betyda en hel del för laget men inte bli världsstjärna. Jag vill inte förstöra någons förhoppningar angående BOjan, men jag påstår bara vad jag tror. Och när det gäller Iniestas frånvaro just nu, det finns en lösning med lite risker.

Om jag var Pep så skulle jag använda Messi som yttermittfältare, annars hur ska man säga slicka kanterna med honom. Messi är likadan som Iniesta när det gäller spelstilen, så varför inte låta Messi spela som vänster / höger mittfältare.

Och man kan låta Henry spela central forward med Etoo, då får både Etoo och Henry chansen att spela och göra mål. Det e ifall Barca spelar med 4 4 2, varför sa jag att det alternativet skulle bära lite risker.

Det e pga att Messi inte har spelat som mittfältare förut, eller överhuvudtaget som yttermittfältare. Men jag tror att han kan slicka kanterna genom rätt samspel med centrala mittfältarna, jag skulle våga prova det i en enkel på hemmaplan.

Eller om Barca leder ligan med långt föresprång, varför inte då Barca har på sätt och viss råd att tappa poäng i en match max. Men en annan sak, Real börjar darra lite just nu. Deras självföretroende skjunker, så jag kräver lite gran att Barca håller ut nu och vinner nästan alla matcher ända till El Classico.

Det e då vi har fördelen, för som Capello sa att man kan lika gärna förlora ligan men inte El Classico. Men jag utrycker mig såhär, man kan lika gärna vinna båda El Classico och ligan om det går. En annan sak grabbar, hoppas Malaga skräller så att vi skrattar ännu mer. ;)
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-07 02:29
Vet inte om ni vet men Ronaldinho avgjorde för Milan idag mot Braga, 1-0 I 90 minuten:)
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-11-07 00:16
HAHA! Har ni hört låten om messi på engelska? Den är på spanska igentligen men dem har gjort en engelsk version!
el capitano
2008-11-07 00:05
Ämne: el capitano

JA! M....
han är iallafall fri nu och Barca kommer att hjälpa honom med advokat och kanske tom det finansiella delen också.
Jag hoppas att han att blir frikänd, det är löjligt annars.
2008-11-07 00:03
Fyfan vilken härlig publik. Jag diggar Celtic de har bra samarbete med Barca och fansen gillar varann.
Barcelona DaniAlves
2008-11-07 00:00
Benzema kommer vara jävligt dyr säger jag bara, så om vi verkligen inte behöver en ny striker så är det ett onödigt köp, jävligt dyr.
Barcelona haeger
2008-11-06 23:58
Rybbe

Varför köpa Benzema när vi redan har Henry, Eto'o och Bojan?
Han kommer stanna upp Bojans utveckling radikalt.

Han vill även inte spela på vänsterkanten, när han gjorde det i Lyon så blev det massa rabalder om det, han gick ut och klaga osv.

Barcelona behöver verkligen ingen spelare som inte accepterar att spela på en plats där han helst inte vill.

Samtidigt så har vi redan Iniesta och Hleb som kan spela på vänsterkanten och Bojan är en bra backup till Eto'o.
2008-11-06 23:56
el capitano

JA! Men det verkar itne vara helt klart, det slutgiltiga domen kommer senare. ;)
el capitano
2008-11-06 23:32
Läs länktips om Yassin. Han är fri nu..
Barcelona Rybbe
2008-11-06 23:22
Ämne: Jag hoppas verkligen....
killen ligger bakom varje målchans lyon har. han kan göra en målchans av inget och själv göra mål från inget, han hade passat perfekt till backup för etoo ute till vänster.
el capitano
2008-11-06 23:21
Om Valencia spelar som ikväll mot oss resultat kommer att bli tvåsiffrigt. Fan va dåliga de var, starkt av FC Köpenhamn.
Barcelona haeger
2008-11-06 23:20
Jag hoppas verkligen inte att vi köper Benzema.
Skulle vara ett jävligt onödigt köp.
Barcelona Barça-fan
2008-11-06 23:20
Ruskigt hur bra Köpenhamn står upp mot Valencia ikväll. Både resultat- och spelmässigt. Jag är imponerad.
el capitano
2008-11-06 23:13
Valencia - FC Köpenhamn 1-1 nu =) Cecar santin målskytt
Barcelona Rybbe
2008-11-06 23:13
Köper vi inte benzema bör hela barca-ledningen avgå.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-06 23:05
Ämne: När man ser ett lag ....
Tyvär så kommer inte att klassen i Svensk fotboll at hojas. Att Svenska talanger och bra spelare försvinner till Danmark e pga lönerna samt skatt.
Canaletes
2008-11-06 23:03
Barça-fan

Jag tror det därför att Danmark ligger mer söderut än Sverige :P

Ju mer söder man går desto bättre lag. Ju mer norr desto sämre
Barcelona Barça-fan
2008-11-06 23:01
När man ser ett lag som FCK spela fotboll mot ett lag som Valencia så kan man inte undgå att skämmas lite för kvalitén hos de allsvenska lagen här hemma. Sätter man FCK i jämförelse med valfritt lag i allsvenskan så är klasskillnaden stor. Samtidigt ska Sverige vara en lika stor, om inte större fotbollsnation än Danmark. Något måste göras med svensk fotboll och detta snart!
Canaletes
2008-11-06 22:51
FCB_Xavi

Mer logiskt. Men vem vill gå ditt?
+ att det finns många fransktalande i Barca ;)
Barcelona DaniAlves
2008-11-06 22:50
är så glad att det går bra för Ronaldinho i milan, han avgjorde ida uefa cup matchen med sitt otroliga mål den 93e min

kolla länk för målet.
Barcelona FCB_Xavi
2008-11-06 22:42
Det är mer logiskt om Benzema hamnar i Real. Deras anfallare börjar dra in på åren pluss att de är intresserade av han. Vi har en bra centerforward. Så egentligen är det ganska onödigt att köpa han om vi ska använda honom på fel position eller?
Canaletes
2008-11-06 22:40
Ronaldinho mål för Milan i sista minuten!!
Barcelona DaniAlves
2008-11-06 22:21
ElDuroDeFCB

Nej så som jag såg förra året så blev Benzema vansinne när Lyon spelade med honom på vänsterkanten och Fred på anfallet.

Benzema hade då bråkat med klubben på grund av det, så jag tror han vill spela som center och inget annat.
Canaletes
2008-11-06 22:19
Om den finns en spelare jag vill ha till nästa år är de Benzema! Han är bara 20 år!! och så bra.

Sen också eller näst nästa år Cesc :D
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-06 21:53
Gud är störst! (FREE YASSIN!)

Jag tror inte att Barca har en riktigt 100% start 11. Det enda "givna" för mig är Etoo, Messi, Xavi och Puyol...och även de roterar, så alla avbytare borde kunna spela med varandra oavsett start 11
2008-11-06 21:41
En sak som är lite synd för avbytarna typ Bojan, är när de får spela med spelare som inte är vana med att spela tillsammans och då blir det fel och det ser ut som spelarna underpresterar rejält. Jag tror Bojan hade spelat mycket bättre om han fick starta med de vanliga grabbarna som starta. Men när Eto´o presterar så bra så kan inte Bojan putta bort honom från den positionen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-06 21:39

Man ska egentligen inte leta efter bra spelare långt ifrån sitt eget bakgård, när man har världens bästa skola i sitt eget hem. Jag känner absolut inte till alla våra mini stars, man jag kan tänka mig att några av de skulle göra det bra..
el capitano
2008-11-06 21:38

Jag t....
Jag hoppas och ber till gud att Benzema kommer till oss.
hehe..jag vet, real och Man U kommer att starta krig om C Ronaldo igen =)
el capitano
2008-11-06 21:36

Du få....
Man ska alltid tänka det värsta i dagens fotboll men ingen kommer att ta vampiros plats i startelvan när han är frisk o hel.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-06 21:35
Ämne: startelva mot toppla....
Bort med Henry och flytta up Hleb till vänsterkanten och in med Gudy eller Keita.
Annons: