/spanien/barcelona/forum/20138.aspx/spanien/barcelona/forum/20138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Duda
2008-11-09 01:26
Men det känns som att kommentatorer och experter säger lite fööööör mycket ibland. Som Chris Härenstam sa när han var i "eurotalk" förra året, ibland kan det även vara bra att va tyst också. Du är ingen "expertkommentator" om du säger det som 99% redan vet, tycker jag...
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 01:24
Ämne: Kim: Min personliga ....
Han uttalar namnet korrekt, ser inte det roliga i det :) men kanske roligt att höra för någon icke-spansk talande vad vet jag.
sebbaa
2008-11-09 01:22
Ämne: Här har ni nån som v....
Tror jag skall kila över till Puertan och sätta mit vad. :)
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-09 01:22
Ämne: Haha. Fast man vet j....
Den där Bosse är en idiot, jag fattar inte varför han sitter med inne i studion? Jag lovar dig jag kan sköta hans jobb 10 gånger bättre än vad han kan. När han snackar låter han verkligen inte som en expert. Dessutom så är han Chelski-fan och älskar Grekisk fotboll.
Barcelona Barca_PXM
2008-11-09 01:20
Här har ni nån som verkligen tror på sitt lag från Reals forum. Läs och njut.

Är inte ett dugg orolig inför mötet mot Barca. Spelar ingen roll hur dålig form vi är eller hur bra form Barca är i. Vi kommer vinna, utan problem. Jag kan sätta allt jag äger och någonsin komma äga på det, jag kan lova att vi vinner. De som inte tror mig kommer få se själva när vi vinner med 0-2 på Camp Nou.
2008-11-09 01:20
Ämne: Kim: Min personliga ....
Hussfelt gör ju bort sig så jävla mycket tycker jag. Som tex mot Malaga när det stod 1-2 efter första halvlek och domaren blåser av så säger Hussfelt 'Ɔ-0 efter första halvlek'' och han har sällan något vettigt att säga mellan matcherna och vet knappast vem som blir utbytt eller vem som passar etc.
Barcelona Duda
2008-11-09 01:19
Haha. Fast man vet ju t.ex. att Glenn gillar Liverpool mest av allt, så det känns ju ganska dummt att låta honom kommentera (eller få säga sin åsikt) när det gäller just Liverpool.

Sladjan Osmanagics favoritlag är Real Madrid, men när han talar inför matcherna (Champions League) så märker man inte av det alls.

Den där Bosse är bara irriterande. Han tycker ju att allt han säger är rätt och alla andra har fel, vad det än gäller. Typ straffen Gerrard fick senast mot Atletico.
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 01:19
BlueRed; Hahaha aouch, Kommer så mycket skit ur hans mun att jag automatiskt stänger av när han babblar :) Tacka fan för att han är borttagen från kommentators rollen och är allmänt tyckare och 'Expert' numera.

Kim; Björklund jobbar som scout åt Valencia också ;). Det är väl rätt jobbigt att höra Robert Perlskog eller Kåmark snacka om Real Madrid, man undrar ju bli inte deras tungor tillräckligt bruna. "Ojojoj vilket mål av Higuain", snubben skjuter utanför straffområdet när får det att låta som om det var från halvaplan, iofs kan man lätt skippa dom problemen genom att inte kolla på Real matcher :)
2008-11-09 01:17
Ämne: Messi är gud.....
Förknippa inte en spelare med gud, det är bara dumt.
Barcelona Braxingen
2008-11-09 01:15
Kim: Min personliga åsikt är den att de favoriserar topplagen, inte minst oss, för att sälja bra TV.

Men att de skall sälja bra TV är inte den anledning till att jag abonnerar på TV4 Sport. Jag vill se objektiva och kritiska granskningar, och inte att de skall ägna sig åt favorisering av topplagen bara för sakens skull.

Hussfelt är generellt sett över mängden. Jag är mer allergisk mot Perlskog och Hedman, som verkligen storsympatiserar med storlagen.

Jag nämnde ett exempel på Real Madrids forum i deras match förra veckan. Först så anklagade han en motståndare till Real Madrid att ägna sig åt fulknep när han försökte få Gago varnad. Sedan gjorde Pepe samma sak och blev hyllad för sin fotbolls-hjärna.

Att Hussfelt uttalar namn lite annorlunda är mer bara roligt och charmigt :)
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 01:13
Duda

Som sagt, alltid kul och lyssna på honom, känns som om dem på Viasat bara har med honom som en pajas.
Spanien Söderström
2008-11-09 01:13
Hussfelt verkade väldigt positivt inställd till Barcelona idag, tyckte jag. Brukar han inte vara det, eller tänker jag på någon annan?
Barcelona Duda
2008-11-09 01:11
Ämne: Johan Cruyff

Gle....
Men i finalen sa han "Jag har alltid trott på United, så varför ändra nu?" Haha. Skojare han är.
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 01:08
Johan Cruyff

Glenn trodde faktiskt på Barcelona, han trodde att dem skulle ta sig till final och vinna.
Barcelona Kim
Vad är det egentligen ni hänger upp er på när det gäller kommentatorernas färgningar? Jag kan faktiskt inte avgöra om någon skulle vara madridista eller culé. Det enda jag vet är att Jocke Björklund håller på Valencia och att Gary Sundgren har spelat i Zaragoza. ;)

Jag tycker att Hussfelt gör det hela riktigt bra. Han är engagerad, påläst och gör vad han kan för att fixa till uttalen. Han är dessutom den första som inte talar om det kungliga smutset.
Mistblinde
Messi är gud.
Barcelona Gud är störst!
JA! En annnan sak att glädjas åt. Jag ligger i delad ledning med några andra i tippningen på spanien sidan. Ska ta marängerna!

Förresten är det bara jag som bryr mig om den tävlingen?
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 01:06
Rent generellt kan man ju snabbt konstatera att kommentatorer i Sverige är värdelösa finns bara några som sticker ut ur mängden i positiv bemärkelse. Känns som att kommentatorer som är passionerade får massor av skit, vem minns inte Ralf Edström kommentar till Lasse Granqvist efter Zlatan's mål Em 2004 "nej Lasse, nu får du lugna ner dig, det är möjligt" Pajasvarning.

Plus för; Lasse Granqvist, Jesper Hussfelt(underskattad), Glenn Strömberg.

Minus; Resten av kommentatorerna, speciellt Glenn "Ojojoj" Hysén.

F.ö var det ingen i Viasat studio som under sändningarna trodde på att Barcelona skulle vinna Champions League, Man Utd & Chelsea sa alla, snacka om att skjuta sig själva i foten.
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 01:04
Goitom 4,5? Konstigt, tyckte att han gjorde det ganska bra ändå.
Barcelona barcadinho
2008-11-09 01:00
Ayaz/

Sista ord från min sida ikväll.
DeN som får sparken först i Madrid är schuster.
Jag lovar...
Barcelona DaniAlves
2008-11-09 00:58
Där har ni spelarbetygen från Goal.

Eto'o betyg : 9,5

Hade det varit ett bra motstånd eller en avgörande match så hade han fått en 10a antar jag.
Barcelona LeoMessi10
2008-11-09 00:56
Barcelona barcadinho
2008-11-09 00:55
Ayaz/

Det är inte nytt det du skriver.
De flesta av kommentatörerna på fyran luktar för mycket maränglukt. De försöker kanske dölja det, men man märker.
Tur att grabben på reklamen innan mathcerna och på pausen har en röd-blå tröja.
Lite balans, eller hur...

(dax för mig o sova)
Barcelona LeoMessi10
2008-11-09 00:54
alltså så skönt :D 6-0 haha kunde ha varit två siffror om man hade satt alla chanser men 6-0 är mycket starkt, men synd att messi inte målade men eto är på hugget 13 mål på 10 matcher
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 00:53
Ayaz

haha det märks. :D

Föresten, bara jag som ler enormt mycket varje gång dem visar Eto'o på bänken?
Han är fortfarande lika aktiv där som när han är ute på plan.
Pep orkade inte ställa sig upp efter varje mål (kan förstå honom), men Eto'o rusade upp efter Henrys mål.
Barcelona DaniAlves
2008-11-09 00:52
Samuel Eto'o så j*vla het han är!

13 mål på 10 liga macther.
elr vad sägs om 7 mål på de 3 senaste liga matcherna?

Han behövde bara en halvlek för att göra de Higuain gjorde på 78 min (fastän han inte fick 2 straffar). Så Imponerande!
Barcelona Gud är störst!
2008-11-09 00:51
MessssiiTheOne!

Grattis broder!
Barcelona Ayaz
2008-11-09 00:49
nu när real har problem det ända dom tänker på är att byta ut spelare.dom bara disskuterar vilka stjärnor dom ska köpa och vilka ska få kicken.en sak jag alltid har tyckt om real.det är ett köplag.så fort dom ser en bra spelare dom måste köpa.om dom lägger bud på messi så förvånas inte jag.ursäkta grammatiken.har tagit en hel del pilsner
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 00:49
Kul var också att Cruijff var på plats, stolt han måste vara över Pep och grabbarna!
Christián
2008-11-09 00:48
kommer nån ihåg vilken komentator som för typ 2-3 år sen sa den som inte gillar FC Barcelona gillar inte fotboll
Annons: