/spanien/barcelona/forum/20137.aspx/spanien/barcelona/forum/20137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-11-09 10:43
Tompa:

Jag tar tillbaka det där, ja eller åtminstone förtydligar det lite. Självklart är även Samu många gånger giftig och dödligt effektiv och precis som du skriver så har han förbättrat den biten. Jag syftade mer på helheten. Det jag menade var att han inte är någon RvP, Ronaldo (när han var som bäst) och Inzaghi, spelare som behöver en halvchans och så är det mål. Resten av matchen kan sådana spelare vara helt osynliga och knappt ta en löpning för laget.
Barcelona LionelMessi_19
2008-11-09 10:41
Någon som har läst de där;)?
Barcelona Tompa
2008-11-09 10:36
Rambla:
Jag tycker faktiskt Etóo förbättrat sin effektivitet avsevärt den här säsongen. F.t kan jag inte se någon anfallare som är vassare. Sen kan han knappast hålla uppe det här målsnittet hela säsongen. Får han bara vara skadefri är han emellertid glödhet favorit att vinna skytteligan.
Barcelona Rambla
2008-11-09 10:31
Samu är långtifrån världens kvalitativt bästa avslutare. Han är inte precis hundraprocentig och iskall i sina avslut. Tack vare att han visar en sådan hunger och löpvilja gör att han hela tiden hamnar i avslutslägen. Däremot gör han ju flest mål för tillfället.
Barcelona Tompa
2008-11-09 10:26
Håller med om att Henry är allt annat än vass i avsluten numera. Tycker dock inte vi ska såga honom allt för mycket. Visst är han långt från Arsenalformen men han hsar ändå gjort 4 mål och jag tycker han deltar i spelet betydligt mer än fjolåret.

Men LAGET, vilket fenomenalt spel vi (ännu en gång) fick bevittna. Jag har följt Barca i 15 år och jag tror aldrig jag sett dem så här bra någon gång. Messi är f.t världens bäste spelare och Etóo världens bäste avslutare. Den som påstår något annat är inte seriös.
Barcelona Arman-Messi
2008-11-09 10:19
INGET MER ATT SÄGA BARCELONA VÄRLDENS BÄSTA KLUBB JUST NU !!
Barcelona Rambla
2008-11-09 10:13
Ämne: Ämne: han som....
Trots det är Henry mer fit och mer delaktig i matcherna än han var förra säsongen. Det som dock oroar stort är hans låga kvalité på avsluten. Han har nästan tappat allt i avslutmomentet. Svaga, lösa skott och väldigt dåligt placerade allt som oftast.
Barcelona Kim
2008-11-09 10:08
Ämne: han som skrev matchr....
Jag håller nog med Diljen fullständigt. Henry var inte bra igår. Borta är den effektivitet och den fullständiga livsfarlighet som uppstod när han i Arsenal kom farande längs vänsterkanten. Igår tappade han bollar, slog bort passningar och missade bra målchanser. Trots ett mål från hans sida, så anser jag inte att han gjorde någon bra match.
Barcelona Criff
2008-11-09 09:58
"Barcelona har nu gjort 34 mål på 10 matcher (3.4 i snitt!!) och i Madrid spelar ligans kanske bäste spelare just nu - Higuaín."

Om Messi är VÄRLDENS bästa spelare, hur kan då Higuain vara spanska ligans bästa spelare? Mycket underligt...
Barcelona Joanilson
2008-11-09 09:52
han som skrev matchrapporten från igår sa att Henry hade en mindre lyckad kväll igår men om jag inte är helt ute och cyklar så gjorde väl Henry 2 assist och ett mål och det är ju jävligt bra sedan att han missade en del chanser är en annan sak, han skapar ju chanser som man brukar säga när man försvarar andra spelare som missar många målchanser
Barcelona Criff
2008-11-09 09:34
In a match packed with incidents, the topic of refereeing inevitably came up. Referring to the dismissal of Sergio Ramos, Schuster chose to play it safe: "The truth is that I did not see the entire incident. I saw the Malaga player all and thought that was it. The sending off surprised me I cannot comment much more."

Moving on to the deciding penalty, he continued, "I was too far, it is impossible to comment. Our players reacted directly, so judging by that I would say it was a penalty, but I personally did not see it."

Schuister är fan patetisk, hade matchen blivit lika eller dem förlorat så hade han KNAPPAST låtit så. Hoppas verkligen aldrig den tränaren blir tränare för Barcelona.
MagicaJuve
2008-11-09 09:27
Det är nästan löjligt vilken spelare ni har i Messi.
Barcelona kluivert_nr9
2008-11-09 09:09
Ämne: Ämne: Messi ä....
FEL!

Gud:

* Allmän betydelse: Generisk beteckning på mäktig övernaturlig varelse eller kraft.

* Föremål för dyrkan

... så metaforiskt så kan man mycket väl kalla Messi för Gud?
För många är fotboll mer religion än t.ex kristendomen.
Barcelona Suñol
2008-11-09 04:30
Det är klart man är optimistisk men övermod är rent ut sagt nästan dårskap. Säsongen är lång och inte ett skit är klart. Vi får se hur det ser ut till juluppehållet, om trenden hållt i sig.
Barcelona Jimi Disko
2008-11-09 04:05
Härlig vinst idag, grymt stolt över att va Cule! Nu tar vi hem rubbet :-)
Barcelona SaM__-
2008-11-09 03:12
Ämne: Någon som har länk t....
Enkelt och bra!
Barcelona Barcelona!!
2008-11-09 02:35
adiiL
Aa, Barca e absolut bäst i världen just nu.
Barcelona barca__elve
2008-11-09 02:30
Någon som har länk till målen, kunde tyvär inte se matchen ikväll.
adiiL
2008-11-09 02:17
HAH lol, Real Madrid har släppt in dubbelt så många mål som oss. De kan helt enkelt inte fightas om nåt med oss nu.

Statistiken säger allt, Barca är bäst i världen just nu. Guardiolo är ett geni, den högsta förväntningen jag hade inför säsongen var att sluta på en 2:a plats i ligan.
Detta är DUNDER!!!
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2008-11-09 02:02
Samuel Eto'o, jag vet inte vad jag ska säga. Han är den hetaste anfallaren i världen just nu! Nu leder han skytteligan i Spanien på sina 13 mål som är mer än Villas 10.

Alla lag borde frukta Barcelona när de är i denna formen. Kanske var det bäst att Ronaldinho lämnade trots allt :) Forza Barca!
Pojetski_inter
2008-11-09 01:54
Ämne: Pojetski_inter

Du....
Same shit dude ;) jag är 20% "barca" fan och 80% inter.
Barcelona haeger
2008-11-09 01:53
Pojetski_inter

Du menar Barca va? :)
Pojetski_inter
2008-11-09 01:50
Jag måste bara säga att jag är mycket imponerad av den nya Barce utan Ronaldinho.
Om inter inte vinner CL så hoppas jag på barce.
Etoo vilken lirare han är hittar alltid målet.

Forza inter!
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 01:50
Duda; Kunde inte hålla med dig mer, Bosse är horribel dock så pushar han en offensiv fotboll och kritiserar svensk stel-fotboll så ofta han kan(Viasat, Matchpuls etc). Verkar dock som det är mycket snack, liten verkstad för hans del eftersom hans Enköping åkte ur Superettan ;)

Absolut, det hade varit guld, kan man kritisera spelare borde vi som konsumenter kunna kritisera kommentatorer, tror dock det skulle spåra ur totalt om det fanns en box för kommentarer "Glenn & Bosse är idioter #¤%&/!!" typ :P

Bon nuit Culés!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-09 01:47
Diaara är tydligen också skadad, han skadade sig under matchen. Robben,Diaara och Van Nistelrooy 3 viktiga spelare.
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 01:40
DaniAlves

Tryck på "Statistik" till vänster. :) Där står allt!
Barcelona Duda
2008-11-09 01:39
Johan Cruyff:
Jag håller med dig. Klart att man inte kan göra alla nöjda. Fast jag tror att en hel del av oss som kollar på Champions League stör sig ganska mycket på Bosse. Man borde kunna sätta betyg på dom också efter sändningarna, vad vet jag? :P
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 01:35
Gillar sammanfattning som Goal gör. Klockrent!

"That was to be the final action of yet another hectic Barcelona game, as the Catalans proved that they mean serious business this year. If extra points were awarded for scoring goals, Barca would have wrapped up the league already, and their form will certainly be of serious concern to all their future opponents...".

Härligt!
Barcelona DaniAlves
2008-11-09 01:35
De Goda

vart brukar du hitta info om assiststatistiken?
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 01:34
Duda; Nja beror på vart man lägger ribban. Vissa rabblar ju upp massa fakta för faktats skull, vissa pratar mer passionerat om fotbollen och det är där jag ser Hussfelts storhet, kan iofs beror på vilket sorts blod man har.

Tror inte medel 'Svensson' i stugorna ser det som passionerat utan jobbigt, men är man van vid kommentatorer från latinamerika/sydeuropa verkar till och med Lasse Granqvist från EM 2004 som en helt normal kommentator.

Man kan inte göra alla nöjda, man får inte glömma det.
Annons: