/spanien/barcelona/forum/20128.aspx/spanien/barcelona/forum/20128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dragspelspojken
2008-11-09 12:13
Fan, jag hoppas verkligen att vi (Inter) slipper möta er i C.L slutspelet. Enligt goal.com var Valladolids målvakt deras bästa spelare igår. Läskigt.
luddeee
2008-11-09 12:12
Tja,
är det någon som vet hur många mål den gode "titi" Henry har gjort i ligan detta år?
Barcelona FCB_Alex
2008-11-09 12:11
någon som vet var man kan hitta den spanska skytteliga tabellen?
Villa_Silva
2008-11-09 12:09
4 mål av Eto. Han har passerat Villa nu. Tänk om villa gör 4 mål ikväll, hehe
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 12:03
Duda; Hehe, tänker mer för att lyckas måste man kunna få misslyckas :) Dvs nu känns det som att när han får spela måste han överbevisa sig själv hela tiden, vilket inte kan vara gynnsamt med tanke på hans unga ålder, han få kunna blanda och ge tillskillnad från Henry som i åldern av att ha en jämnt prestation. I hope you got my point :P

Söderström; Är beredd att hålla med dig ang. Hleb, vilket sparkapital vi har i honom. Även om han inte tagit en fast plats i laget så ser jag många storheter i honom även om han saknar ett bra avslut :) Dom där tvåfotarna var inte att leka med alltså, Hehe.

Ciao-V; Skillnaden var väl att H.Larsson kom gratis om jag inte missminner mig, Henry kostade 20 miljoner Euro dvs stor skillnad, med tanke på att han inte ville gå gratis säsongen innan.

Dessutom, vet inte om du märkt det men i Barcelona handlar det inte 'bara om att vinna matcher' utan hur man gör det, där ser man tydligt att Henry faller ur ramen.
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 11:58
Förstår inte riktigt den omfattande kritiken som Henry får.
Vi vinner våra matcher. Han bidrar med mål och assist. Han bidrar med en lång erfarenhet och tyngd i laget som nästan ingen annan har. Han tar ansvar i truppen.

Han har inte köpts för att ersätta Eto'o utan snarare att fylla i H. Larssons roll. Han är dessuttom omskolad till kantanfallare.

Ni kan inte kräva att han ska omvandlas till Henry som han var en gång i tiden i Arsenal. Den finns inte längre.

Tror att Pep vet hur han ska använda honom. Han lett honom spela 90 minuter igår. Nu kommer CdR och då får Bojan möjlighet at spela, kanske tillsammans med honom.

Henry kommer att göra runt 15-16 mål när säsongen är slut och ännu fler assist än förra året. Vi borde vara nöjda med det. Killen snart 32 år.

Om ni sänker era förväntningar på Henry så tror jag att ni ser honom på ett annat sätt.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-09 11:56
Fast Henry är ändå på väg i rätt riktning. Vässar han bara avsluten så kommer det bli dunderhonung av detta :)
Barcelona Duda
2008-11-09 11:49
Jag håller med Johan Cruyff i många punkter, men det är fortfarande en hel del matcher kvar och jag är säkert på att Bojan kommer få många chanser. Inte för att "misslyckas" dock, utan för att lyckas :P

Med Henry är det dock svårt, han blandar och ger. Är bra på att starta upp kontringar och ta löpningar, men som ni säger så är hans avslut + beslut katastrofala till och från. Vad det blir av denna grabb vet man aldrig.
----Messi----
2008-11-09 11:45
Bästa matchen på länge, bästa startelvan. bästa bytena. underbart.
Spanien Söderström
2008-11-09 11:44
Var det någon annan än jag som tyckte att mittfältet och anfallet inte fick samma "kontakt" igår som det fått under de flesta andra matcher?

Och jag ställer mig för övrigt ganska tveksam till att välja Gudjohnsen före Hleb.
Barcelona Criff
2008-11-09 11:41
Jag är också besviken av Henry, även om han deltog mycket mer igår än vanligt och löpte framförallt jättemycket så känns det som när han får bollen så går allt halv dant. Han är typ den enda svaga länken på planen när vi spelar, han klarar inte att dribbla av sin motståndare om han kommer rakt på, snubblar, gnäller över domslut osv..
Ändå gjorde han 2 assister och 1 mål igår. Så hans effektivitet kan man inte gnälla över, fast hans avslut har heller ingen hög klass längre. Han måste bli framspelad på mållinjen i princip för att sätta den.
De långskotten han tog igår var bara pinsamma.
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 11:39
Överlag är jag otroligt nöjd med Guardiola dock tycker jag vi borde höja ett ögonbryn mot Guardiolas sätt att matcha Henry.

Han spelar allt för ofta i startelvan, vilket inte är fel i säg men när spelare som Bojan inte får speltid blir jag iaf lite orolig. Om Henry med meriter som VM-guld, EM-guld & CL-finalist behöver mer tid att anpassa sig efter 1,5 säsong i Barcelona kan vi nog konstatera att han tyvärr inte kommer spela mycket bättre än han gör i dagsläget. En helt okay spelare men ingen spelare vi kan bygga spelet runt direkt.

Då ser jag hellre att man matchar in Krkic mera, som behöver mer speltid & utrymme att misslyckas i FCB.

Tompa; Du borde tanka ner lite videos från 'El Dream Team', man ser otroligt många likheter med dagens FCB :). Passningstempot, rörelsemönstret och positionsbytena, kan väl även tillägga att jag tycker dagens bedrift är större i sig med tanke på att fotbollen överlag gått framåt sedan 'El Dream Team' de Cruyff fanns. Men vi har inte vunnit något än.

Grabbar dock ska vi komma ihåg att säsongen är lång och några skador(gud förbjude) så kan läget se annorlunda ut. Dock tycker jag Guardiola har jobbat in en lag-mentalitet & lag-anda som vi inte har sett i FCB på många, många år.
Barcelona_Messi10
2008-11-09 11:31
.....
Barcelona Duda
2008-11-09 11:30
Om fotboll är min religion, då är Messi min gud! Så kan man ju också se det :)
Barcelona Tompa
2008-11-09 11:25
Rambla:
Håller med om att t.ex Pippo Inzaghi är en dödligt giftig avslutare, med en effetivitet som är bland det grymmaste jag sett. Nu är han i slutet av karriären men även om han hade varit 6-7 år yngre hade jag ändå inte viljat byta bort vårt Lejon om vi fått Pippo som ersättare.

Jag håller med dig om att Etóo inte kan jämföras med Ronaldo när han var som bäst, han var i en egen klass då.
Barcelona Barça-fan
2008-11-09 11:19
Rambla.
Jag blir nog tvungen att säga emot dig lite. Hade du sagt samma sak om Eto'o för ett par säsonger sedan så hade jag varit beredd att hålla med dig, men om det är något som Samu har förbättrat senaste säsongerna så är det avsluten. Jag håller honom absolut som en av världens bästa avslutare (top 3) och kanske tom. den bästa. Nistelrooy och Torres tillsammans me Samu tycker jag platsar. Om man ser till kvalitativa målchanser så sätter Eto'o fler sådana nu än vad han gjorde förr, samtidigt som han är mer av en lagspelare än de flesta andra målskyttar ute i Europa.
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 10:46
Målen med spanska kommentar.
Barcelona Tompa
2008-11-09 10:44
Som många andra culés hade jag inga höga förväntningar på den här säsongen. Det viktigaste var att man såg en förbättring jämfört med fjolårssäsongen.

Valet av Pep Guardiola som tränare kändes som en stor chanstagning. Det kunde bli allt från succé till totalfiasko. Lyckligtvis blev det succé, t.om supersuccé. Någon skrev innan att han aldrig vill se Bernd Schuster som Barcatränare. Jag tror inte vi får se tysken som Blaugranatränare heller. Guardiola kommer säkert vara vår tränare många, många år till.

FORCA BARCA!
Barcelona Rambla
2008-11-09 10:43
Tompa:

Jag tar tillbaka det där, ja eller åtminstone förtydligar det lite. Självklart är även Samu många gånger giftig och dödligt effektiv och precis som du skriver så har han förbättrat den biten. Jag syftade mer på helheten. Det jag menade var att han inte är någon RvP, Ronaldo (när han var som bäst) och Inzaghi, spelare som behöver en halvchans och så är det mål. Resten av matchen kan sådana spelare vara helt osynliga och knappt ta en löpning för laget.
Barcelona LionelMessi_19
2008-11-09 10:41
Någon som har läst de där;)?
Barcelona Tompa
2008-11-09 10:36
Rambla:
Jag tycker faktiskt Etóo förbättrat sin effektivitet avsevärt den här säsongen. F.t kan jag inte se någon anfallare som är vassare. Sen kan han knappast hålla uppe det här målsnittet hela säsongen. Får han bara vara skadefri är han emellertid glödhet favorit att vinna skytteligan.
Barcelona Rambla
2008-11-09 10:31
Samu är långtifrån världens kvalitativt bästa avslutare. Han är inte precis hundraprocentig och iskall i sina avslut. Tack vare att han visar en sådan hunger och löpvilja gör att han hela tiden hamnar i avslutslägen. Däremot gör han ju flest mål för tillfället.
Barcelona Tompa
2008-11-09 10:26
Håller med om att Henry är allt annat än vass i avsluten numera. Tycker dock inte vi ska såga honom allt för mycket. Visst är han långt från Arsenalformen men han hsar ändå gjort 4 mål och jag tycker han deltar i spelet betydligt mer än fjolåret.

Men LAGET, vilket fenomenalt spel vi (ännu en gång) fick bevittna. Jag har följt Barca i 15 år och jag tror aldrig jag sett dem så här bra någon gång. Messi är f.t världens bäste spelare och Etóo världens bäste avslutare. Den som påstår något annat är inte seriös.
Barcelona Arman-Messi
2008-11-09 10:19
INGET MER ATT SÄGA BARCELONA VÄRLDENS BÄSTA KLUBB JUST NU !!
Barcelona Rambla
2008-11-09 10:13
Ämne: Ämne: han som....
Trots det är Henry mer fit och mer delaktig i matcherna än han var förra säsongen. Det som dock oroar stort är hans låga kvalité på avsluten. Han har nästan tappat allt i avslutmomentet. Svaga, lösa skott och väldigt dåligt placerade allt som oftast.
Barcelona Kim
2008-11-09 10:08
Ämne: han som skrev matchr....
Jag håller nog med Diljen fullständigt. Henry var inte bra igår. Borta är den effektivitet och den fullständiga livsfarlighet som uppstod när han i Arsenal kom farande längs vänsterkanten. Igår tappade han bollar, slog bort passningar och missade bra målchanser. Trots ett mål från hans sida, så anser jag inte att han gjorde någon bra match.
Barcelona Criff
2008-11-09 09:58
"Barcelona har nu gjort 34 mål på 10 matcher (3.4 i snitt!!) och i Madrid spelar ligans kanske bäste spelare just nu - Higuaín."

Om Messi är VÄRLDENS bästa spelare, hur kan då Higuain vara spanska ligans bästa spelare? Mycket underligt...
Barcelona Joanilson
2008-11-09 09:52
han som skrev matchrapporten från igår sa att Henry hade en mindre lyckad kväll igår men om jag inte är helt ute och cyklar så gjorde väl Henry 2 assist och ett mål och det är ju jävligt bra sedan att han missade en del chanser är en annan sak, han skapar ju chanser som man brukar säga när man försvarar andra spelare som missar många målchanser
Barcelona Criff
2008-11-09 09:34
In a match packed with incidents, the topic of refereeing inevitably came up. Referring to the dismissal of Sergio Ramos, Schuster chose to play it safe: "The truth is that I did not see the entire incident. I saw the Malaga player all and thought that was it. The sending off surprised me I cannot comment much more."

Moving on to the deciding penalty, he continued, "I was too far, it is impossible to comment. Our players reacted directly, so judging by that I would say it was a penalty, but I personally did not see it."

Schuister är fan patetisk, hade matchen blivit lika eller dem förlorat så hade han KNAPPAST låtit så. Hoppas verkligen aldrig den tränaren blir tränare för Barcelona.
MagicaJuve
2008-11-09 09:27
Det är nästan löjligt vilken spelare ni har i Messi.
Annons: