/spanien/barcelona/forum/20123.aspx/spanien/barcelona/forum/20123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2008-11-10 10:13
Jag tror tyvärr inte att försvaret kommer hålla mot de större lagen, jag har sett klart och tydligt att det ofta är ganska virrigt i försvaret under matcherna.

Om Real, Valencia eller något av de stora lagen har en bra dag så kommer det bli svårt att hålla igen där bak, väldigt svårt.
Barcelona Tompa
2008-11-10 10:08
Mojito:
Ärligt talat så har vi ju inte mde allra bästa lagen än. Jag tror dock att försvaret kommer hålla bra även mot marängerna, Valecia mfl. När det gäller försvarsspelarna är det
glädjande att Dani Alves börjar visa Sevillatakter efter en ganska svag inledning. Naturligtvis är Militos och Abidals skador avbräck men det känns inte som att försvaret står och faller med dessa.

I El Clasicó och mot Valencia hade jag utan tvekan valt Yaya före Busquets. Sistnämnde är naturligtvis väldigt lovande men jag är tveksam till att han är redo att axla en så viktig position i de riktiga stormatcherna.

Vad gäller anfallsspelet är det grymt bra för tillfället. Man kan aldrig garantera något men jag har svårt och se att något lag överhuvudtaget kan stå emot det under en hel match för närvarande. Eller vad tror ni andra?
Barcelona Mojito
2008-11-10 09:06
Tänkte starta en diskussion ang vårt försvarsspel.
Håller vår försvarslinje mot bättre motstånd än det vi mött hittills?

Kanske är försvaret redan tillräckligt bra och kommer höja sig efter vilken nivå som krävs?

Eller är det skitsamma eftersom vi öser in mål framåt?

Vad betyder skadorna på Milito, Abidal?

Är Caceres & Pique redo/mogna för att t ex försvara mot Villa/Silva och Llorente/Rossi?

Vilken Pivote lämpar sig bäst mot starkt motstånd, - Toure eller Busquets?

Själv tror jag att vårt försvarsspel är bra. Om inte så hade inte anfallsspelet fungerat så bra som det gör. Mycket av anfallsspelet bygger ju på hög press som är en del av försvarsspelet.

Ser fram emot december och toppmötena!
Barcelona haeger
2008-11-10 03:47
Det behöver inte gå bra för en spelare bara för att han gör mål.
Kolla på Henry ;-)

Och ni som säger att han gjorde två assist mot Valladolid. Han gjorde en assist, för inte kan man räkna med skottet han sköt som målvakten sedan lämnade en retur på som sedan Eto'o sköt in.
Barcelona DaniAlves
2008-11-10 01:48
så härligt att det går bra för Ronaldinho, han nätade för milan ida ochså.
Barcelona Barcalonawi
2008-11-10 01:10
Messi(as) elr nåt sånt hette culen som letade efter "Etooo-låten" i mp3-format.

Varsigoda.. har laddat upp den här:

http://www.MegaShare.com/523338
Password: sf

Visca "Lejonet" Etooo
Barcelona Criff
2008-11-10 00:21
BlueRed, letar man tillräckligt länge, hittar man alltid det man letar efter :)
Barcelona devaK
2008-11-10 00:20
Skönt att se att Barca dominerar även utan Iniesta
Canaletes
2008-11-10 00:03
Mes Que un Club ! 3

Jag nämde det ;)
Barcelona Saman.
2008-11-09 23:21
Jag nätade även för Saman FF idag med min badboll i rummet.
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 23:18
Även Riquelme har nätat för Boca.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-09 23:15
När ni ändå nämnar vilka som gjort mål kan ja ju också säga att GIO nätat för Feyenord.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-09 23:11
Rybbe

Han menade en länk så man kan ladda ner hela matchen, och inte några enstaka highlights. Fast de kanske du själv också visste redan, I så fall så ber jag om ursäkt ;)
Barcelona Rybbe
2008-11-09 22:59
Ämne: Tråkigt, ingen som h....
finns i massor på youtube:)
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 22:50
Tråkigt, ingen som har lagt ut någon torrent så man kan se Samu´s fyrverkeri igen.
Barcelona barcadinho
2008-11-09 22:43
Men men, ni har ju snackat hela dagen om Higuain vs lejonet.

Jag försår överhuvudtaget inte hur man kan jämföra mellan dessa två. Den ena är 20 år och spelat drygt 1 år i en stor klubb och han har väldigt mycket att bevisa i framtiden.
Och den andra har redan visat i många år (säg 6 år, ok?) att han är en stor stor måltjuv och han levererade massa med mål under sin tid.

Så vad finns det att jämföra här?
Jämför Higuain med Benzema och andra i samma ålder som har mycket att bevisa.
Inte med en jäkla rutinerad anfallare.

Vadå, ska vi jämföra Pato med lejonet?
Han som inte har spelat än ett år på högsta nivå.

Jämför inte heller Higuain med Raul eller RVN. Det kan ni göra om två/tre år kanske.

Higuain får börja med att platsa i Argentinas landlag. Det är nog hans nästa mål i kärriären, efter inflytning till Real. Vi får se om Maradona är lika förtjust och om han kan spela brevid Kun Aguero, Tevez och Messi.

Man bygger ett stort namn i fotbollen på om på, och inte direkt efter 4 mål på en match.

Titta på Morientes som gjorde 5 mål för Real under en och samma match 2002, men vad betyder det?
Inte så mycket. Han lämnad Real till Monaco året därpå.
Higuain har mycket kvar att bevisa, och han kanske gör det, kanske inte.
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 22:38
Jaha, Valencia går förbi Real Madrid idag på målskillnad om de håller nollan. Har gjort två mål, 15 minuter kvart av matchen.
Barcelona Rybbe
2008-11-09 22:35
Kollade in sevilla tidigare och nu kollar jag på valencia och något ja tydligt ser är att båda lagen är svagare än vad dom varit på länge, tror inte vi kommer att ha några som helst problem med varken sevilla eller valencia.

Hotet står nog Villareal eller real för.
Barcelona FCB_Xavi
2008-11-09 22:27
Ämne: Ronaldinho har gjort....
och L. Giuly :D
Christián
2008-11-09 22:26
vad hjälper det att han näter om dom inte vinner
Real Madrid MADRID 1902
2008-11-09 22:26
Som fotbolls älskare vill man självklart att det går bra för Ronnie men så jävla skönt att Lecce kvitterar i 92 minuter för man är ju Milan hatare.;)
Sorry att det är offtopic.

Barcelona jasko’o
2008-11-09 22:19
Ronaldinho nätar för milan varje match.
Canaletes
2008-11-09 22:08
Ronaldinho har gjort mål!

Bland annat så har också Larsson och Gio gjort mål idag :)
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-09 21:47
Ämne: Criff

Det märks T....
Snälla någon, om man ska tro så kan vem som helst bli bättre. Om du nu tror om att Higuain ska bli bättre så tycker jag att du borde ta det på Puertan för här bryr vi oss inte om du tror att Higuain blir bättre än Etoo om några år.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-09 21:45
Formkurvor vänder snabbt och kan ändras när som helst. Men jag kan hålla med om att de är lite väl naivt att diskutera om en ny högerback.

Och just nu har vi turen att ha världens för närvarande bästa högerback signerat Dani Alvés.
Barcelona little_master
2008-11-09 21:39
Inte för att jag är inne ofta i puertan men det e ganska roligt och se hur de har det när deras lag spelar så dåligt nu. Bla är det mycket snack om Sergio Ramos som var världens bästa högerback för bara någon månad sen. Nu vill de ha en ny högerback. Drömmer om Dani Alves kanske?? :)
Barcelona Okkapokka.
2008-11-09 21:36
Men Eto'o är magisk på alla möjliga vis, de visste vi redan ;)
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 21:02
En liten rolig bild också, läs under med :).

*Länk

Men det där med att Eto'o hade sagt till Cáceres innan matchen att han ska näta 4 gånger, om det är sant så är det sjukt.
Real Madrid Sherko
2008-11-09 20:56
Criff

Det märks TYDLIGT att du skumläste mitt inlägg. Var skrev jag att higuan KOMMER vara bättre än eto om ett par år?
Jag skrev att jag TROR att han kommer vara det, obeservera TROR!

Förövrigt så måste jag säga att barcelona utan tvekan spelar världens bästa fotboll! Sjukt bra är ni just nu :)

Får väl hoppas att ni hamnar i en svacka snart :P
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 20:56
Herre gud, kan detta vara sant? Se länk.

Står att Eto'o hade sagt detta till Cáceres innan matchen!
Annons: