/spanien/barcelona/forum/20119.aspx/spanien/barcelona/forum/20119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barreman
2008-11-11 14:26
ahahahha

Namn: obbe
Sänt: 2008-11-10 23:28
Visst era drömmar funkar bra. Men skulle vara så otroligt coolt, om man får över Bolt av någon konstig anledning innan matchen.

Casillas kastar bolen så långt, Bolt är vid mittlinjen och bara spurtar i från allt och alla, rundar Valdes, stannar på mållinjen, säter på reggae på sin mp3 med feta hörlurar på, väntar tills alla springer i kapp, lägger upp bollen till sig själv, och kör en bica i Högra krysset.

Det skulle nog slå det mesta. Hristo stoichov sitter närmast dem alla och kan se allt i hopa.

Det står 0-0, och det hela händer i 96 minuten, då vi fått två spelare utvisade, men vinner ändå.
Barcelona Ayaz
2008-11-11 14:15
Engelin

Tyvärr så gör dom inte det.Såg nyss också att tv4 sport har valt att sända italienska cuppen imorgon.
Barcelona engelin
2008-11-11 14:06
någon som vet om copa sänds på eurosport?

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-11 13:46
Sherko

Det jag skrattar åt är paniken de har inne på ert forum. De flesta där inne anser inte att Real har en chans till vinst och därför dagdrömmer de om orealisktiska scenarion, eller har jag fel...Det är inte många av er Real fans som anser sig ha en chans mot oss, sett till dagens form plus skador...
Real Madrid Sherko
2008-11-11 13:38
ElDuroDeFCB

Du fattar väl att dem flesta skojar?
Eller så hoppas dem på sånt som inte är realistiskt.

Sånt är inte ens värt att skratta åt.
Barcelona BlueRed.
2008-11-11 12:57
Ämne: Såg ni Fan Tv? Dom s....Inte så bra panel, de ultimata vore Niva, Birro och Kåmark. Mycket spansk blandat med Birros sköna poetiska uttal.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-11 11:24
Ämne:
Var inne på Reals ....Ja du, vem fruktar inte ett formstarkt Barcelona med Samuel längst fram som öser in mål? :p
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-11 10:19

Var inne på Reals Forum (har verkligen inget att göra på jobbet) och läste lite av deras inlägg. Fan jag har inte skrattat så här mycket på flera dagar. De drömmer om att slå oss på El Classico, och det är inte vilka drömmar som helst, de överdriver också, Usain Bolt ska typ runda hela laget med sin snabbhet och göra en bica i krysset, Sen typ att de ligger under med 2 - 0 och Raul gör Hattrik eller att Saviola kommer in och avgör i 98 minuten osv osv. Shit, jag har aldrig sett Real fansen så oroliga för El Classico som de gör just nu...

Vi sätter skräck på de just nu, och man ska ha i baktanken att vår mittfällt inte är världens största storleks mässigt ;-)... Hur som helst, jag längtar efter november månads slut, då vi verkligen sätts på prov. Det är nu mötet mot top 4 lagen kommer in och vi ska visa hur stora vi egentligen är.

Och helt ärligt så är jag mer orolig för Villareal än för något annat lag i ligan just för tillfället. De spelar väldigt klokt och bra och har inte världens största stjärnor i truppen heller, jag gillar Pelegrinis sätt att coacha och jag gillar Villareals sätt att spela.
2008-11-11 09:14
Ämne: Humphrey Bogart

S....Det beror vad du syftar på.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-11 08:54

Barcelona är ju intresserade av Asenjo och jag undrar nu om inte har bestämt sig för att gå till Barca efter 6-0 matchen. Om jag vore han så skulle jag direkt efter matchen gå prata med Laporta uppe på läktaren och säga typ; Dude jag är trött på att släppa in 6 mål, köp mig så slipper jag spela mot er framöver ;-p....

Trots att killen släpper in 6 mål, så gör han en grym match måste jag säga. Han var den stora faktum till att det inte blev 10-0...Jag gillar honom, och så hoppas jag att han kommer till oss på sommaren, vi behöver lite fight om målvaktsposten. Alla andra verkar ju kämpa om sin plats och jag tycker att även Valdes bör göra samma sak...
Barcelona Criff
2008-11-11 06:27
Sherko, du menar när Real satte spelarbussen framför mål och sen kontrade in ett mål för att vinna med 0 - 1?
Tror nog aldrig du kommer få se Barcelona göra något sådant.
Real Madrid Sherko
2008-11-11 00:23
Humphrey Bogart

Ska vi inte göra som ni gjorde efter senaste mötet på camp nou?

Tror inte ens vi kommer behöva göra det :)
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-11 00:11
Såg ni Fan Tv? Dom sågade Valdes, Ja som tkr han har varit okej i år.lol.
2008-11-10 22:24
Ämne: Jag håller med dig, ....
Skyll inte på skador, skador kommer för varje lag samt formsvackor.
Barcelona barcadinho
2008-11-10 22:19
Intressant det ni tog upp idag om försvarspelet.

Jag håller med mycket ni skriver som t ex att rotationen kan skada lite och att det är en fördel när man spelar ihop med samma spelare i många matcher. Man lär känna till varandras plus och minus och samspela.

Men jag vill ta en annan vinkel, när ni gör en jämförelse med Chelsea och Uniteds förvsar.

Även om dessa två lag och andra lag i England spelar mindre "engelskt" nu för tiden, så finns det kvar fortfarande, särskillt på backlinjen.

Backarna i England skjuter inte bollen på en gång och springer som förut, men de gör det ibland och de gör det om de känner sig pressade eller om man hamnar i en farlig situation. Backarna i England dribblar inte lika mycket boll och kör inte lika många passningar som Barca.

Chelsea t ex - om ni tittar noga så ser ni att det är ovanligt många anfall som Chelsea byger genom ett långskott av Cech. Backarna i såna fall är inte involverade alls med att bygga anfall. Till skillnad från Valdes som nästan alltid rullar bollen till en backspelare.

I Barcelona är idiologin att man nästan alltid försöker hålla bollen och att man löser jobbiga situationer med passningar/dribblingar och inte genom långa "blinda" skott.
Backarna i Barca på grund av spelstilen måste ta många risker. Man gillar inte att en back bara sköter bollen så långt det går och man är inte uppfostrad att göra så här på matcherna.

Det kräver mycket mer tekniska backar i en sån spelstil.
En backspelare i Barca måste vara först och främst teknisk, och sen kommer styrka, längd och snabbhet.
Pique är lite klumpig med sin teknik och Busquets känner sig inte än helt säker när han behåller kvar bollen. Men de kommer att bli bättre på såna saker också.

Alltså, Barcas backar pga spelstilen tar mer risk och hamnar oftare i farliga situationer som måste lösas snabbt coh snyggt, oftare än backar från England.

(samma sak gäller också i andra spanska klubbar som real osv)
Barcelona devaK
2008-11-10 21:50
Reeal Madrid

Den som är bäst sätter skräck i motståndaren, så jag antar man blir mer rädd för Xavi och Iniesta
Barcelona devaK
2008-11-10 21:50
Reeal Madrid

Den som är bäst sätter skräck i motståndaren, så jag antar man blir mer rädd för Xavi och Iniesta
Real Madrid Reeal Madrid
2008-11-10 21:48
Jag håller med dig, Barca är det bättre laget just nu. Dessutom kommer ni ha en chans i årets el clásico på Camp Nou nu när skadorna börjar sätta skräck i Madrid.
Spanien Söderström
2008-11-10 21:48
Ämne: " Förresten så ...."Fysiskt"? Ja, där känns Diarra mer skräckinjagande. Det är nog få som inte slår Xavi och Iniesta när det gäller den saken.
el capitano
2008-11-10 21:46
Reeal Madrid

Jag snackar inte från luften, real är instabil just nu. surt men sant!
Det är ingen pajkastning heller.
Real Madrid Reeal Madrid
2008-11-10 21:43
Ämne: DIARRA och Sneijder ....
Jag vill inte starta en diskussion om det nu, men vi har inte skrivit vem som är bättre än någon annan, utan vem som sätter mest skräck i motståndaren.
el capitano
2008-11-10 21:41
DIARRA och Sneijder bättre än Iniesta?! hahaha..Real fan tror också att Gago är la ligas bästa mittfältare. =)
Saviola har alltid varit äcklig, aldrig gillat honom.
Real kommer aldrig att greja CL eller ligan, klubben är instabil plus att spelarna vill inte ens spela fotboll tom Raul (REAL IKONEN) såg förtvivlad ut i cl matchen mot juve.
2008-11-10 21:41
Att jämföra " Förresten så blir man mer rädd för DIARRA och Sneijder än Iniesta och Xavi " går inte. Det är 4 helt olika spelare..
Barcelona Braxingen
2008-11-10 21:40
VizzlA

Jag håller hellre med än att låta det urarta i en ytterligare en pajkastning.
2008-11-10 21:40
Ämne: Är det bara jag som ....
Du är inte den enda som hatar Saviola. Jag fattar inte vad han gör på Real bänken?
Real Madrid Reeal Madrid
2008-11-10 21:39
VizzlA

Det var jag som skrev så. Den mesta tyngden ligger på Diarra, som man kan se att jag skrev med stora bokstäver. Vem skulle du vara mest rädd för, Diarra eller Iniesta? Iof så kanske du menar tekniskt, men jag menar fysiskt.
Barcelona Criff
2008-11-10 21:38
el capitano, jag fick också ;) Fast jag skulle få 2 värdekoder till, men vad är dem till nytta om streamen kommer va lika kass nästa gång? hehe
Barcelona DeRiA_BaRcA
2008-11-10 21:34
ngn troligvis start elva tills imon?
Barcelona VizzlA
2008-11-10 21:33
" Förresten så blir man mer rädd för DIARRA och Sneijder än Iniesta och Xavi "

urdrag från real forummet..håller vi med`?
Barcelona Hetfield
2008-11-10 21:31
Är det bara jag som är äcklad av Saviola, hur fan kan en spela med så mycket skicklighet nöja sig med att bli bänkad bara för att tjäna mycket pengar?
Annons: