/spanien/barcelona/forum/20114.aspx/spanien/barcelona/forum/20114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smacked
2008-11-12 13:10
Haha fan vad underbart det känns nu när man fått bekräftat att madrid förlorade. Weee
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 12:22
Prometheus

Det är jag väl medveten om att vi förlorade mot numancia, men det jag försöker säga är att det skulle vara kul om Barca spelade utan någon större fromsvacka. Vissa anser att 3 lika mathcer irad är en formsvacka, och jag ser Barcelona gärna i en sån formsvacka i så fall, bara de inte förlorar.

Jag vet att säs. bara har börjat och alla säger att Barcelona kanske har nått toppformen för tidigt, men jag tror Barcelona kan hålla ungefär samma spel hela säsongen ut, beroende på skador så klart.
Barcelona Rambla
2008-11-12 12:06
Marc Crosas är såld till Celtic för en väldigt låg transfersumma. Detta för att man lade in en klausul som ger Barça rätten att köpa tillbaka honom för en symbolisk summa efter säsongen 09/10.
Real Madrid Prometheus
2008-11-12 12:03
Ämne: Z.I

jag minns år....
ElDuroDeFCB//

Den blir svår då ni torskade mot Numancia i premiären.

Tänkte höra med er hur det går för den unge Marc Crosas som nu är i Celtic? Är han såld eller utlånad. Är synd att såpass mycket spanska talanger försvinner. Ni har väl annars ett framtida mittlås på mitten med Crosas och Busquets!?

Avslutningsvis skulle jag vilja säga att det är imponerade hur mycket talanger ni plockar upp i a-truppen. (visste reals akademi är inte heller dålig, men varenda jävel försvinner)

Vi ses den 14e ( Tror jag det är väl ;-) )
Barcelona Rambla
2008-11-12 11:32
Var hittar Madrid-redaktionen alla dessa skämt till krönikörer kan man ju undra?

Förresten, borde de inte göra sig av med Schuster? Han känns som en ganska så medioker tränare rent ut sagt. Ett storlag som Madrid ska väl ändå kunna stänga igen butiken vid 4-2 på Santiago Bernabeu mot ett lag från Segunda B? Man kan undra vad för taktiska direktiv han skickar ut till spelarna i slutet.
Barcelona Barcelonito
2008-11-12 11:31
Åt helvete med Pablo. Det är vad jag säger om det här.
Barcelona Barcelonito
2008-11-12 11:26
Z.I

Tänkt på att Real kanske tappar mer poäng nu fram till Uppehållet. De kommer ju möta alla topplag snart och då håller de inte helt enkelt så som de spelar nu. Ingenting talar för att Real utan Robben och Nistelrooy kommer att höja sig så pass mycket de kommande veckorna.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-12 11:22
Vilken clown Pablo Navarro Ruiz är. Nästan värre än Spiders på Atleti redaktionen.
Barcelona Suñol
2008-11-12 11:16
Det känns bra att våran redaktion inte håller på och skriver saker som "säsongen vi skulle spotta på Real Madrid". Må den dagen aldrig komma...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 11:04
Z.I

jag minns året då Arsenal vann ligan obesegrad, de hade då inte någon formsvacka, och jag hoppas att årets Barcelona gör detsamma, det vore en dröm.
Z.I
2008-11-12 11:00
Först och främst måste jag berömma er för fotbollen ni lirar just nu, ni blir svårstoppade om ni fortsätter så här men jag tycker att ni har prickat in formtoppen kanske lite för tidigt (om inte den håller hela vägen förstås).

Trots er utspelning av mostståndarna och övertygande vinster så måste jag höja en varningens finger åt Real Madrid, de har det tufft just nu men de är trots allt 2P efter er och då har man även en rejäl formsvacka bakom sig. Jag undrar hur det lär se ut när Real prickar in formen, då blir det tufft för dem andra lagen. De är trots allt ligamästare för andra året i rad.

Lycka till // MFFsupportern!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 10:57
Bojan.Messi.Etoo

Så går det när man låter 14åriga små grabbar, som inte fattar nånting om fotboll, skriva en krönika. Då blir det såna grejer som; "spotta barcelona i ansiktet". Fan säger man så om man är krönikör? Året då vi slog Madrid med 0-3 på Bernabeu, skulle man då som krönikör skriva; "Vi våldtog Madrid på deras egen säng eller?"

Han som skrev krönikan fattar NADA om passion, fotboll eller respekt till det egna laget eller "rivalerna". Krönikör my ass. Spotta oss i ansiktet my ass. Äcklig är vad han är denna PABLO NAVARRO RUIZ, äcklig...

Till och med madrids egna fans kastar skit på hans krönika....

Barcelona Smogen
2008-11-12 10:46
jag vill inte säga att jag syftar på något speciellt, men ibland stämmer allt ordspråket "skadeglädjen är den enda sanna glädjen" :)

apropå ingenting, att Real Madrid åkt ur den ganska oviktiga spanska cupen innebär bara att de kan ägna mer tid och energi för att vinna ligan och CL....
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-11-12 10:38
Titta vad dem skulle igentligen göra i år hahahah

Det här mina damer och herrar, är ett stort jäkla skämt! Det här var säsongen som Real Madrid skulle blomma ut på riktigt. Det här var säsongen som vi skulle återerövra Europa och spotta Barcelona rakt i ansiktet. Nu är det vi som blir bespottade.

dom skulle spotta på oss denna säsongen hahahha hahahhahaa
S. Dali
2008-11-12 10:37
Naturligtvis.
Men lik förbaskat ligger dem på våran halva, vilket gör dom till potentiella motståndare
Barcelona haeger
2008-11-12 10:34
S. Dali

Omöjligt att vi möter både Sevilla och Valencia eftersom att om båda går vidare så möter de varann.

Sedan så ser jag inte Atletico Madrid som något större hot, men bollen är rund.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 10:09
S. Dali

Den tuffare match är ju mot Atletico i nästa omgång i så fall. Union som vann igår möter vinnare av Villareal-Eijido, och ärligt talat så tror jag inte Villareal har kraft att hämta in 5 mål med ett B-betonad lag. Vinner At. Madrid så kommer vi få möta de, det om vi eller de går vidare...

Jag skiter egentligen i Cupen, vi har annat viktigare just nu...

S. Dali
2008-11-12 09:53
Om schemat stämmer på Wikipedia, så blir det ingen picnick att ta hem cupen.
Atlético, Sevilla och Valencia ligger alla på våran halva.
Ser tufft ut.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 09:40
Kolla in länken, många kanske har läst om Real Sociedads Inigo, killen bröt underbenet rejällt...och jag lider verkligen med honom. Det hände mig exact samma sak för 3 månader, det är precis samma skada. Allt är identisk, till och med sättet han blev sparkad på.

Fan jag kan fortfarande inte gå normalt, hoppas att ingen i vår trupp gå ska behöva gå igenom det...
Barcelona Criff
2008-11-12 09:37
För snittåldern på Real forumet ligger på 14, så att gå in där och diskutera slutar oftast i att dem får stänga ner forumet i vilket fall.
Låt dem sitta och skriva om sina drömelvor med Usain Bolt eller sina utklassningar dem kommer göra på Camp Nou, eller varför inte hur kassa domarna är i alla matcher inklusive Real Union.
Lägg därtil hur dem gnäller på att tidningar är emot dem.
Alla tidningar ska väl fungera som Marca, annars är det något KLART fel på dem!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 09:34

Hur kommer det sig att vi inte är välkomna i Madrids forum? De är ju här hela tiden....
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 09:16
Namn: Zoltani » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-12 00:07
Kanske överdriver nu men... Jag finner det jävligt skumt att nu när Real Madrid åkt ur Spanska Cupen så är aftonbladet snabbare än alla andra och verkligen skriver en hel artikel om det som hänt, "Tidernas skräll blabla" och langar den mest sorgliga bilden, (haha) medan när typ Real förra säsongen slog Barca i en i och för sig betydelselös match med 4-1 så stod det inte ens EN rad om det typ tills någon dag efter... Det jag försöker säga och det här kanske inte var det bästa exemplet men asså många svenska tidningar och TV4 är typ emot Real Madrid på något sätt och håller på Barcelona... Riktigt tråkigt för jag tycker ändå att dom ska vara professionella nog att inte vara så jävla enögda. BARA MIN ÅSIKT :D Hala Madrid, ska sova...ha det så jävla bra alla, Real kommer komma tillbaka!

Sorgligt att folk ens tänker så här...Madrid fans tror att allt o alla är emot de...men roliga teorier har de hehe
Barcelona Criff
2008-11-12 09:03
Det ultimata hade ju varit om Zenit hade vunnit returmötet mot Real nu i CL, och sen när Zenti ska möta Juventus så kommer antagligen Juventus vila hela laget.
Då åker Real ur i gruppspelsfasen och Zenit som spelar härlig fotboll går vidare!
För ärligt, så som Real spelar så hör dem fan inte hemma varken i CDR eller CL.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 08:58
Synd Synd Synd att Real åkte ur Copa Del Rei. Men spelar man så dåligt som de tydligen gjorde och släpper man in 3 mål mot ett div. 3 lag på sitt eget hemma plan, så förtjänar man nog inte att gå vidare.

Men man ska aldrig och jag säger aldrig våga räkna bort Real Madrid efter en sån match. Jag ser folk skriva att de redan nu längtar att få spöa Madrid på El Classico, men underskatta inte deras förmåga i de stora matcherna. Formen säger ingeting när det gäller "Den spanska Derbyt". Real kan ligga sist i tabellen och spela uselt, men på Classicon så kan de fan i mig vinna, så snälla ni räkna inte bort de.

Men skulle Madrid förlora på El Classico och de spelar på samma sätt som de har gjort senaste matcherna, så kommer Bernt att få kicken, helt säkert.

Barcelona LaBarca
2008-11-12 07:58
om atletico madrid vinner sin match , och vi vinner våran match så möts vi i åttondelsfinal i Cdr. det är sant , titta länktips.
Barcelona Kim
2008-11-12 05:53
Det är inte utan att man drar ganska brett på smilbanden när man läser den krönika som skrivits från Madridhåll inatt. Jösses, allt är nu Calderóns fel, då han inte värvat David Villa.

Vad är felet med Raúl? Vad hade Villa kunnat göra för att förhindra sex(!) mål i baken av ett lag från tredjedivisionen? Är ni madridistas så blinda att ni inte själva ser det absurda i situationen? Det är inte anfallet det är fel på, ni har en hel uppsjö goda (nåja...) anfallare. Ni läcker som ett såll på i stort sett samtliga positioner i försvar & mittfält. Där är problemet.
Barcelona true_barca_fan
2008-11-12 01:15
det kommer att bli lätt match imorn för barca

synd att real åkte ur haaaaa
Barcelona De Goda
2008-11-12 00:35
Ska bli spännande att följa Villarreal imorgon. Undrar om de själva tror på att de kan klara av uppgiften? Jag menar de förlorade sist med 5-0. Och om de verkligen försöker att gå vidare i cupen kommer det trots allt att ta på deras krafter anser jag, och kommer då krafterna räcka till en vinst på helgen???
Real Madrid Zoltani
2008-11-12 00:00
Criff,

Hahah
Barcelona Criff
2008-11-11 23:48
Sergio the machine, ingen annan kan skriva i Reals forum förutom ni :) Så även om någon hade velat hade det inte gått hehe.
Annons: