/spanien/barcelona/forum/20113.aspx/spanien/barcelona/forum/20113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion0
2009-01-18 19:45
MadridistaN,

Barn o barn.. Det är real supportrar, sen om de är 13 år struntar jag fullständigt i även om jag vet att de är lite barnsligare men det är fortfarande en real madrid supporter, jag tänker inte låta någon real supporter komma in till mitt favoritlags forum och provocera oss, alla fans har rätt att komma hit till Barcas forum och diskutera så länge man diskuterar rätt. Sen om vi gör nånting, har någon hindrat att inte göra samma sak ? Ska jag bara sitta här o låta laget som jag hatar få slänga in massa ord på laget som jag älskar ? Nej jag ignorerar inte det, jag kämpar och älskar FC Barcelona och kommer alltid försvara det även om det låter löjligt. Kallt här i mitt rum, -12.
Barcelona BlueRed.
2009-01-18 19:44
Intressant.

Since the season 1997-1998 the Liga is played with 20 teams and a three-points-for-a-win sytem. Barcelona's record number so far was 46 (2005-2006). The absolute record was 47 (Real Madrid, 2007-2008).

Not even when 22 teams played in the Liga (and the first round had by consequence two games more), no team achieved 50 points. Atlético Madrid (1995-1996) and Real Madrid (1996-1997) both got 49 points in that three-points system.

Länk!
MadridistaN,
2009-01-18 19:38
Ämne: MadridistaN,

Det ....Jag är inte någon som gnäller på domare när ett lag får domslut med sig. Visst madridistas på Puertan gör så men jag är säker på att finns folk som gör det här ine också och folk i andra forum. Bara för att andra skriver barn inlägg ska du också få göra det? Tänk lite över det. Jag kan också säga som du gör: Bara för att ni gör si så ska jag också göra det. Barnen i puertan är minst lika jobbiga som barnen här inne. Jag rosar inte den andra och risar den andra. Säger bara att det är tråkigt att läsa folk skriva inlägg som de kan hålla för det sig själva istället, även när det gäller folk som hejar på Madrid - som jag gör.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-18 19:37
Mojito

Intressant tanke.....Faktiskt :)
Barcelona Mojito
2009-01-18 19:35
Jag konstaterar;

Folk ska inte kasta sten i glashus.
Laporta blir anklagad av maränger för att ha mutat domare och samma helg som Calderon avgår pga att, uppenbarligen, ha riggat val vinner Real en match som domaren totlat dömer bort det andra laget i....
Barcelona Cape
2009-01-18 19:35
Lion0

Självklart det kan vara oerhört irriterande, men det är som sagt bättre att bara skita fullständigt i dom. Det slutar ändå alltid med bann från forumet för de supportrar från Puertan som håller på.

Pepe är en av ligans bästa mittbackar. :) (Självklart inte bättre än varken Puyol eller Marquez)
Barcelona Jr. Honken
2009-01-18 19:34
Du har HELT rätt BlueRed! :D
Delarocha RIP Puerta
2009-01-18 19:34
Det man kan glädja sig åt är att Reals spel aldrig kommer hålla om de ska ta sig någonstans i CL där domarna håller en betydligt högre nivå. Så blir la en kvartsfinal i CL för dem i år igen. Antagligen åker de ut mot Liverpool.
Barcelona Lion0
2009-01-18 19:32
BlueRed.

Tack.
Barcelona Jr. Honken
2009-01-18 19:32
Komigen nu grabbar! Vi Barca-fans skiter väl i hur det går för toarullarna!? Bara Barca vinner så är väl det bra? Vi leder ju ändå med 12 poäng, men om en vecka kan det säkert ha gått upp till 15!=)
Barcelona Lion0
2009-01-18 19:31
Cape

Jag gillar inte när lag (speciellt real) provocerar oss och säger att domarna hjälper oss. Och jag vet, jag vill inte sjunka till deras nivå men jag älskar mitt lag och försvarar det rätt utan att jag ''gnäller'' om domaren. När vi vinner och får ett tveksamt beslut så kommer real supportrarna in o stormar oss och nu när dom vinner med ett tveksamt beslut så håller vill alla vara lugna och inte vara ''fjantig''. Pepe är en bra mittback men i mina ögon går Puyol, Marquez, Albiol, Gonzalo (Villarreal) före. Pepe har en tendens att ibland göra fantastiska saker, minns fortfarande El Clasico förra året på Camp Nou när real vann med 0-1, då var han otroligt bra men han är väldigt klantigt ibland i mina ögon. Såg vi bevis på idag framförallt.
Barcelona BlueRed.
2009-01-18 19:30
Barcadinho.

Är det lugnt då om domarna i Spanien gör som dom gör då? Bara för att det händer i Italien? Klart man klagar på domaren när dem dömer fel och man tycker att dem borde själva ha sett att det var fel.
Barcelona Cape
2009-01-18 19:28
Barcadinho

Det är klassiskt att klaga på domaren, men man får ju tänka också att de bara gör sitt jobb. Men i vissa stunder undrar man ju om de inte kunde göra det lite bättre ändå?

Det är svårt att jämföra domarna i de olika stora ligorna då det är en helt annan toleransnivå i exempelvis England jämfört med Spanien.

Domarna kommer alltid få klagomål på sig och det är lite utav en del av sporten!
Delarocha RIP Puerta
2009-01-18 19:27
Barcadinho;
"Samma överallt, jag är hundra på det."

Vad är detta för påstående? Det är ju bara något du antar. Har du tittat på spanska ligan så vet du att man kan förvänta sig ett väldigt konstigt beslut i varje match. I mer eller mindre varje match sker det något väldigt diskutabelt. Det sker defintivt inte lika ofta i någon annan liga jag kollar på, dvs England och Italien och till viss del Allsvenskan. Att du säger "det är jag säker på" tyder ju bara på att du inte har någon aning alls.
Barcelona Vampíro
Komiskt hur vi var totalt värdelösa efter 3-2 borta mot Osasuna men att Madrid är världsmästare efter att domaren hjälpt de till ännu en seger mot samma lag på hemmaplan. Inget att oroa sig för då vi fortfarande leder med 12 poäng, det lutar dock mer åt att Real kommer börja tappa poäng före än oss.

Måste också få berömma Osasuna dem har visat de senaste matcherna att de förtjänar att vara kvar i Primeran, vilka kämparinsatser men ibland räcker det inte till.
Christián
Haahahaha kolla pepes min i länktipsen,

Men säger inte Osasuna mycket om spanska ligan, att jumbon kan pressa liga ettan så hårt, o mot liga tvåan blir bestulna av 2 straffar, som kunde ha betyt kvitering eller vinst.

Tror inte ett botten lag skulle klara av det i PL
Barcelona Barcadinho.
2009-01-18 19:24
Sluta snacka skit bara om domarna i Spanien.
Det har blivit nästan som "in" att klaga bara på de.

Lägg av och sluta vara enkel riktade.
Tittar ni inte ibland på PL eller Serie A?

Vaddå, är det bättre därborta?

Glöm det i så fall.

United och Chelsea, samt Inter, Juve och Milan har också domarnas fördel, klart på hemma plan i alla fall.

Det är inget särskilt i Spanien utan överallt, Ja, tom i den argentinksa ligan eller den turkiska.

Tror ni inte att Galatasaray har fördel från domarna hemma, eller Fennerbache?

Samma överallt, jag är hundra på det.

Alltså, inte bara spanjorer.
Barcelona chonchocorito
2009-01-18 19:23
Någon som vet hur det gick för Barca Athletic?
Barcelona Cape
2009-01-18 19:22
Lion0

Vissa Madrid-supportrar har en tendens att komma in hit och hetsa, det betyder inte att vi ska svara med samma "salva".

Pepe är klart en av ligans bästa mittbackar.
Barcelona DM1982
2009-01-18 19:22
Ämne: Inget ovanligt att s....
Du har helt rätt, nivån på domarna kan ofta vara skrämmande låg men det man nästan alltid kan räkna med är att de gynnar de stora lagen, Real och Barca. Det är inte roligt när ett lag vinner på att domaren gör alldeles för dåligt ifrån sig.

I det här speciella fallet var det linjedomaren som sa att det inte var straff, huvuddomaren pekade på straffpunkten.

De mindre lagen har ingen chans om de inte döms på lika villkor som de stora lagen och helt klart döms de annorlunda. Även om Barca får fördelar är det något som jag inte gillar då fotbollen blir lidande.

Den här gången fick Real en jäkla fördel med en straff som Osasuna inte fick men även med utvisningen. Man får hoppas att linjedomaren aldrig mer får döma, det var alldeles för dåligt beslut då straffen var rätt så självklar.
Barcelona Lion0
2009-01-18 19:20
MadridistaN,

Det är precis så när Barca får med sig någon tveksam beslut, efter matchen kommer real fansen in i forumet och börjar prata om muta. Jag undrar hur mycket domaren kostade, lär inte vara så mycket. Jag kommer att provocera för att jag gillar inte real madrid för det första och för det andra för att ni gör exakt samma sak, kommer in hit o provocerar oss men fråga eran redaktion varför ni har forumet avstängd för lag som inte håller på real ? Real är flera klasser lägre än Barca, det förstår du själv med men ville påpeka det igen för det smakar så sött att säga det. Var det någon som sa att Pepe var en av ligans bästa mittbackar ?
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-01-18 19:16
Cape

Skriver under ditt inlägg.
Christián
2009-01-18 19:15
Grabbar skit i hur det går för dom vita äcklen, så länge Barca presterar så kan domarna göra mål åt dom också
Barcelona Cape
Inget ovanligt att skylla på domaren i Liga BBVA eftersom nivån är rent ut sagt usel. Real och Barca får mycket emot sig, båda sidor kan nog räkna upp flera gånger då domarn tabbat sig rejält.

Men både Barca och Real får även mycket med sig, idag är ett solklart exempel men det är så det är i Spanien. Synd för Osasuna som ändå ligger sist också går målvakten och tabbar sig på 2 av 3 mål. Spanska domarkåren borde gå på kurs?

//Edit
Notera att jag hade varit ett åskmoln ifall Barca och Real hade ombytta roller i tabellen ;)
Barcelona Okkapokka.
Christián

Såklart de gör ;)
Barcelona Napao
2009-01-18 19:14
Är det så tråkigt det enda ni snackar om är dom vitas match?
Christián
Okkapokka

Det heter EL Pasillo inte Pastillo ;)
Barcelona LaBarca
Skit i marängerna. vi är 12 poäng före och dom tappa nästan denna match. (solklar straff samt CP Störd domare). Deportivo lär käka dom nästa vecka.
Barcelona Barcaholic
MadridistaN,

Nästan ingen har sagt att ni har mutat dommaren? Men det som är störigt är att om det händer Barca så säger ungefär 90% av reals forum att vi mutar dom. Ni kanske ni förstår hur störigt det är?!
Barcelona Okkapokka.
2009-01-18 19:12
Aja oavsett vad som än händer Madristas så ses vi på Bernabeu när ni gör som oss förra året, nämilgen El Pasillo ;)
Annons: