/spanien/barcelona/forum/20102.aspx/spanien/barcelona/forum/20102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-12 08:58
Synd Synd Synd att Real åkte ur Copa Del Rei. Men spelar man så dåligt som de tydligen gjorde och släpper man in 3 mål mot ett div. 3 lag på sitt eget hemma plan, så förtjänar man nog inte att gå vidare.

Men man ska aldrig och jag säger aldrig våga räkna bort Real Madrid efter en sån match. Jag ser folk skriva att de redan nu längtar att få spöa Madrid på El Classico, men underskatta inte deras förmåga i de stora matcherna. Formen säger ingeting när det gäller "Den spanska Derbyt". Real kan ligga sist i tabellen och spela uselt, men på Classicon så kan de fan i mig vinna, så snälla ni räkna inte bort de.

Men skulle Madrid förlora på El Classico och de spelar på samma sätt som de har gjort senaste matcherna, så kommer Bernt att få kicken, helt säkert.

Barcelona LaBarca
2008-11-12 07:58
om atletico madrid vinner sin match , och vi vinner våran match så möts vi i åttondelsfinal i Cdr. det är sant , titta länktips.
Barcelona Kim
2008-11-12 05:53
Det är inte utan att man drar ganska brett på smilbanden när man läser den krönika som skrivits från Madridhåll inatt. Jösses, allt är nu Calderóns fel, då han inte värvat David Villa.

Vad är felet med Raúl? Vad hade Villa kunnat göra för att förhindra sex(!) mål i baken av ett lag från tredjedivisionen? Är ni madridistas så blinda att ni inte själva ser det absurda i situationen? Det är inte anfallet det är fel på, ni har en hel uppsjö goda (nåja...) anfallare. Ni läcker som ett såll på i stort sett samtliga positioner i försvar & mittfält. Där är problemet.
Barcelona true_barca_fan
2008-11-12 01:15
det kommer att bli lätt match imorn för barca

synd att real åkte ur haaaaa
Barcelona De Goda
2008-11-12 00:35
Ska bli spännande att följa Villarreal imorgon. Undrar om de själva tror på att de kan klara av uppgiften? Jag menar de förlorade sist med 5-0. Och om de verkligen försöker att gå vidare i cupen kommer det trots allt att ta på deras krafter anser jag, och kommer då krafterna räcka till en vinst på helgen???
Real Madrid Zoltani
2008-11-12 00:00
Criff,

Hahah
Barcelona Criff
2008-11-11 23:48
Sergio the machine, ingen annan kan skriva i Reals forum förutom ni :) Så även om någon hade velat hade det inte gått hehe.
Barcelona barcadinho
2008-11-11 23:47
Det är inte bara en svacka.
De har bra material, men man ska spela som ett lag. Inställningen är viktig.
Ramos, Cannavaro, Gutti och till o med målisen Cassilas är långt ifrån formen. Skador av RVN och Arjan är ett problem och man kommer inte till toppen på en gång, när man är borta flera månader.
Raul är inte ung länge och Drenthe saknar erfarenhet. Higuain och Sniejder kan bära laget en bit men troligtvis inte hela vägen.

Och det saknar en ledare och det saknar en tränare med auktoritet a la Capello som behövs i såna svaga perioder.
Det ser inte ut o vara deras säsong, helt enkelt.

Men ok, vi får vänta några veckor till så att bilden klarnar sig bättre.

Vi glömmer förstås inte att titeln är inte bara mellan Real o Barca. Det finns flera starka klubbar i ligan.
el capitano
2008-11-11 23:46
Ämne: Haha, kolla länktips....
hihi...rolig läsning =)
Jag tror inte ett skit på vad Marca skriver, Marca nyheter är lika pålitliga som BlondinBellas blogg..
Real Madrid Sergio the machine
2008-11-11 23:46
Ville bara tacka för folk inte sprang in till vårt forum och börja snacka en massa skit. riktigt moget av alla er härinne. Sen läste jag lite ner tror iaf real är att räkna med då bör vi också tro det.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-11 23:42
Ämne: Haha, kolla länktips....
Skitsnack, varför skulle man släppa världens effektivaste mittfältare? Han har gått ut och sagt att han vill spela för Blaugrana under hela sin karriär.
Barcelona Barcanist(FREE YASSIN!)
2008-11-11 23:42
Ämne: Skitsnack knappast a....Knappast att Xavi vill lämna för några "korvöre"
2008-11-11 23:41
Ämne: Ämne: Kul och....
Sant, alla lag har sina flipp-flopp säsonger
Barcelona Saman.
2008-11-11 23:40
Skitsnack knappast att ledningen kommer låta Xavi lämna klubben över några "korvöre".

Thats all folks, night!
2008-11-11 23:39
Haha, kolla länktips.

Tror faktiskt det är rent sk!tsnack!
Xavi har Barca-hjärta och tänker inte bara på pengarna. Dem där jävla Marca skriver en massa skit, som t.ex att C.Ronaldo var klar för Real Madrid långt innan dem ens börjat förhandla, och nu kommer dem ut med att Xavi inte vill förlänga p.g.a för låg lön, HAHA!
Barcelona el Flaco
2008-11-11 23:35
Om det är något jag har lärt de två senaste säsongerna är att inte räkna ut Madrid, oavsett hur pass dåligt de än spelar och hur många mål de än släpper in.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-11 23:32
Ämne: Kul och läsa er foru....Skrattar bäst som skrattar sist? Man ska inte ta och håna er för det kommer en dag i framtiden och vi kommer gå igenom precis det ni går igenom nu en tuff period. Det kommer och går för alla lag. Det är bara att bita ihop och köra på!
Barcelona barcadinho
2008-11-11 23:31
Jag börjar känna tvärtom faktiskt.
Att Real kommer inte funka i år och kommer inte hänga med om ligatiteln. Det är inte bara en dålig match här och där, utan en serie av många dåliga matcher. Och det handlar inte om en svacka, utan situatione är djupare. Det är många stora och små bitar som inte stämmer.

De lyckades plocka sina poäng, men jag tror tvärtom, att turen tar slut snart och de kommer att tappa mer i framtiden.
kanske redan till helgen.

Jag blir inte förvånad om Calderon ringer snart till Moskva och försöker få Laudrup till Madrid, så snart som möjligt. De gillade förmodligen vad han gjorde med Getafe förra säsongen. Laudrup har gjort ett kontarkt som tillåter honom och lämna Spartak om han får ett erbjudande från Spanien.
På Juande ramos tror jag inte, eftersom man anställer inte en tränare som har misslyckats på sistone.

Det är bara spekulationer från min sida och jag kommer kanske svälja surt allt jag skriver.
Men det gör inget att spekulera och fantisera.
Ibland har man rätt också.
det är bara kul.

Men jag är ganska säker på att Schuster kommer inte fortsätta länge.

(dax för mig o sova)
Real Madrid Zoltani
2008-11-11 23:29
Kul och läsa er forum nu faktiskt ... jävlig mogna dom flesta av er och fattar att alla lag har sina svackor, även Barca har haft sina :D men går ju grymt bra för er nu .. Och Real...vad ska man säga liksom, otroligt dåligt just nu men som många av er redan skrivit .. man ska aldrig räkna bort Real... :) Hala Madrid och have a good one
Madridistan A
2008-11-11 23:24
Ämne: Madridistan A:
Sånt....
Säg inte nu att du tror att Barca åker mot Benidorm:O Tror inte ni har bättre form nu än vad vi har.

Rambla

Kanske ska ja också ta och lära mej det.
Barcelona Bernie
2008-11-11 23:24
Real Madrid kan vända vilken match som helst, det är fakta. Oroande är just deras försvar, varför de läcker så mycket hittils denna säsong? Vi får se hur de klarar sig mot bättre lag snart, ifall det ser likadant ut då blir det svårt och knipa något alls på Camp Nou med den glada anfallsfotbollen och stabila försvaret vi har presterat hittils.
Barcelona Ciao-V
2008-11-11 23:22
Madridistan A:
Sånt som händer. Bollen är rund som någon sa
innan.

"Grattis för Cupen"?
Tror du att Barca vinner Cupen? Barca är inte vidare ännu!
Barcelona Rambla
2008-11-11 23:22
Ämne: Fyfan hur kan vårt f....Phffft....det trodde vi också det året Messi gjorde sitt fantastiska mål mot Getafe på Camp Nou och vi vann med 5-2. I bortamatchen blev vi helt utspelade och förlorade med 4-0. Sen den dagen tar jag inte ut något i förskott.
Barcelona Rambla
2008-11-11 23:20
Ciao-V:

Nej precis, det borde den säsongen de tog sin första titeln av de två senaste vara ett bevis på. Hur många gånger kom de tillbaka när det såg helt omöjligt ut? De kommer att vara livsfarliga när det väl gäller.
Madridistan A
2008-11-11 23:19
Fyfan hur kan vårt försvar gå från att ha släppt in minst mål förra året till att släppa ALLREADY mer än vad vi släppte in hela förra året, efter bara 20 matcher ungefär? Grattis för Cupen, ni vinner den.
Barcelona Ciao-V
2008-11-11 23:18
Ämne: Jag anser att de fle....Precis, räkna aldrig bort Madrid tills det är matematisk omöjligt.:).
Barcelona Ciao-V
2008-11-11 23:16
Har för mig att Real Union möter oss, om vi går vidare!
Barcelona Rambla
2008-11-11 23:15
Jag anser att de flesta här underksattar Madrid alldeles för mycket. Okej, de suger verkligen just nu men jag är fullständigt övertygad om att de kommer att tända till och vara heltaggade i december när det vanskas stormatcher. Våga bara inte räkna bort dom redan nu.
Barcelona Ghazza
2008-11-11 23:13
Ämne: Ämne: Rambla,....
Funkar utmärkt. Tackar =)
Barcelona Rambla
2008-11-11 23:11
Ämne: Rambla,

Äsch sånt....
Ghazza:

Detta är den bästa upplösning jag kan erbjuda.
Annons: