/spanien/barcelona/forum/20099.aspx/spanien/barcelona/forum/20099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2008-11-09 13:43
Vet nån vart man kan se assistligan?

Vill veta hur många assist Messi har gjort :)
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 13:42
Emadinho

Ja men inte fan behövde Eto'o falla som en död fågel för att få straff med sig?
Barcelona Hyder
2008-11-09 13:39
Emadinho

Förstår din poäng. Men vad du borde ta med i beräkningen är att två av Higuains mål var straffar. Jag menar, Eto'o gjorde 4 spelmål på mindre än en halvlek. Higuain hade lika gärna kunnat gjort två mål i eran match även om det krävs mycket kyla för att avgöra på en straff också. Det är en viss skillnad på de bådas prestationer, förflutna osv. Vissa saker till Eto'os fördel och andra inte.
Barcelona BlueRed.
2008-11-09 13:36
DILJEN OTLU

Tack för matchrapporten, som jag skrev igår så var det det ända som saknades med en bild av Eto'o också. Riktigt bra skrivet!

Vad nickar du här inne på forumet?
Barcelona Barcelonito
2008-11-09 13:35
Kommer inte Valdes till landslaget snart så är det ju bara löjligt. Killen är helt klockren nu. Jag säger inte att han ska starta med landslaget men han är om inte bättre så iaf lika bra som Reina. Casillas ska stå i landslaget även om han inte är i den bästa formen, men andra och tredjemålvakterna borde vara Valdes och Reina.
Real Madrid Emadinho
2008-11-09 13:32
Snacka om att många här sjukter sig själva i foten när de kritiserar Rodrigo för något Robert skrivit. Herregud människor, säg att det var Rodrigo som skrev detta, allt ni tycker är rätt behöver inte vara rätt i andras ögon. Dessa är i slutändan subjektiva åsikter.
Och om ni nu anser att Bercelona har de bästa spelarna i världen, varför då reta er på att folk inte tycker det? ni vet väll själva, räcker inte det?

Det är också bara komiskt att man ska nämna Franco titt som tätt, snart kommer ni drömma om honom, akta er.

Jag håller med om att Messi är hur bra som helst nu, men han får ju också all beröm han förtjänar, eller?

Ni accepterar inte att andra spelare än Berca spelare blir hyllade, om man pratar om världens bästa vaktmästare så blir ni upprörda, "det är väll Messi som är världens bästa vaktmästare?!"

Higuain förtjänar alla behröm han kan få, skillnaden mellan hans bedrift igår och Etoos är att han spelade i ett lag som är ur from, där medspelarna inte spelar på sina normala standard, medan Etoo spelar i ett lag med toppform, och rå är det enklare att göra mål när man gång på gång blir friställd av Messi, Xavi och Henri än att rädda sitt lag helt på egen hand som Higuain gjorde. Killen har dessutom inte varit ordinarie i ett storlag mer än 2-3 månader medan Etoo har spelat på toppnivån i snart 10 år.

Komigen ta av er era glasögon och se saker från flera perspektiv än ert blåröda perspektiv. Allting är inte SVART eller VIT, det finns även andra färger.
Barcelona Andreas
2008-11-09 13:29
Ang. kritiken mot Henry så tycker jag den är befogad. Ska man spela som vänsteranfallare i Barcelona ska man prestera mer än vad han gör anser jag. Visst, han igår gör han ett mål och två assist vilket man kanske inte bör klaga över men man får även tänka på vad en eventuell erästtare kan bidra med. Min dröm på vänsterkanten är Kun men risken är väl tyvärr stor att det stannar visst just en dröm. Men hur som helst tänk er Kun till vänster då hade det blivit åka av även på den kanten och inte bara på Messis högerkant. Vågar sätta en hel del på att tex Kun att att uträttat bra mycket mer än Henry om han hade haft Henrys plats. För om sanning ska fram känns det inte för mig som att Henry drar ett speciellt stort lass i dagens Barcelona utan mer lever ganska mycket på Messi, Eto'o, Xavi etc, men däremot lyfter han en rejäl lön. Alltså ett anfall från vänster med Kun-Eto'o-Messi!

Skulle dock inte förvåna mig om Titi prickar in sin gamla Arsenal-form nu bara för jag skrev detta inlägget. =)
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 13:17
Ciao-V; Jag håller med dig, kanske missuppfattade dig lite innan. Vem minns inte för några säsonger sedan när vi duttade runt bollen, framförallt i sidled i 90 minuter. Inget roligt i det, nu jobbar vi mer i djupled och har större rörelse på spelare utan boll vilket gör att vi kommer mer till avslut :) Win-win situation. Kan även tillägga att vi haft grymma spelvändningar iår samt mer avslut vilket gjort oss mer oförutsägbara än att spela i sidled 90 min som varit några tidigare år.

Titlar på bekostnad av 'Barcelona-identiteten', får iaf inte enligt mig förekomma, men smaken är som baken.

Guardiola vilken fotbollhjärna han har!
Barcelona Kapten11
2008-11-09 13:14
Helt fantastiskt spel igår kväll igen!
Underbart att se rörelsen, kreativiteten och arbetsmoralen i laget.
Men ändå kan jag inte låta bli att vara orolig över vad som kommer att hända om Messi skulle åka på en skada. Faktum kvarstår, i alla dom matcherna där Messi inte har startat, så har det sett betydligt sämre ut. Förhoppningsvis så kommer det finnas möjlighet att vila honom då och då, men då måste exempelvis Henry och Sammu visa att dom kan prestera utan honom.
Han är världens utan tvekan bäste fotbollsspelare idag, så det är väl egentligen inget fel i att vara så beroende av honom, men med tanke på hans skadehistoria, så blir jag lite orolig ändå.
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 13:09
Johan Cruyff:
Jag förstår vad du menar. Barca ska alltid spela vackert och offenssivt. Det är vi överens om. Men det ska inte ske på bekostnad av effektiviteten.
Och förresten vem vet bäst om detta, om inte Pep som är inskolad i klubben. Jag är därför inte orolig för att den biten ska åsidosättas heller.

Edit: Titlar är viktiga. Jag behöver inte söka mig till en annan klubb när jag hävdar det.
Barcelona LionelMessi_19
2008-11-09 13:02
- Den enda klubb jag aldrig skulle spela för är Real Madrid, säger han till Marca.

hahah fan va skön torres är.
el capitano
2008-11-09 13:00
hehe..Torres är skön :)
se länktips
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 13:00
Ciao-V; Okay, ta inte illa upp, men det finns ett lag från Madrid med vita tröjor, dom har flest CL-titlar i historien även ligatitlar, du kanske borde sympatisera med dom, om titlar är det viktigaste.

Ett annat klockrent exempel är Brasilien VM94 som vann men blev totalsågade i pressen på hemmaplan för att dom inte spelade 'Jogo Bonito'.

Handlar mer om kultur och tradition, något man måste ha i åtanke som Barcelona fan i min mening.
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 12:59
Idag vill jag att både Villarreal och Valencia vinner. Då de hittills har spelat bra fotboll.
Barcelona tarrak
2008-11-09 12:58
Men snälla ni! Ni är så ivriga att ösa skit över alla som inte säger att allt med Barcelona är bäst, att ni inte ens orkar kolla upp de mest grundläggande fakta. Det var Robert och inte Rodrigo som skrev att Higauin var bäst i ligan. Så nu kan ni börja hoppa på honom istället...
Barcelona Barcamartin
2008-11-09 12:56
... För övrigt så var det Robert som skrev att Higuain är ligans bästa spelare.

Så varför ni ska hoppa på Rodrigo förstår jag inte, men ändå
Barcelona Barcelonito
2008-11-09 12:53
Paella con las gambas

Jo den har man hört innan ;)
Barcelona Ciao-V
2008-11-09 12:51
Vinster är det som räknas i slutändan.
Vacker spel och antalet fintar vinner man inte titlar på.

Just nu är Barcas anfallstrio är europas målfarligaste(bäst).

Eto'o, Messi och Henry har gjort 23 mål tilsammans på tio matcher(13+6+4).
Spanien Paella con las gambas
2008-11-09 12:51
Ni minns väl det gamla ordspråket:
Om Gonzalo Higuain gör 4 mål i två halvlekar gör Samuel Eto'o 4 mål i en halvlek.
Barcelona Johan Cruyff
2008-11-09 12:49
JoeyLA; Gör som många andra, bojkotta skiten! Med tanke på att Rodrigo är chilenare borde man inte ta hans "spanien"-krönikor och dylikt på allvar. Patetiskt är ordet, varje gång man läser skiten så ångrar man att man klickade där, hatet bara lyser igenom, synd om människan. Inte nog med att Spanien redaktionens huvudansvarige är Kviborg som enbart nämner Barcelona med att "dom har en instuktionsvideo med Henrik Larsson" som enda positiva med FCB så ser man att dom knappast verkar neutrala. Franco-varning ;) Haha

* förövrigt, inget ont om chilenare men när dom leker spanjorer då blir det bara pannkaka av skiten.
Barcelona Barcelonito
2008-11-09 12:48
JoeyLa
Vill de ha ligans bästa spelare? Det borde Messi vara eftersom han är världens bästa spelare. Ligans bästa anfallare? Det är väl den som gör mest mål och i flera olika matcher, Eto'o. Eller vad sägs om David Villa? Higuain är inte i närheten av de spelarna. Iniesta då? Varför nämner ingen honom? Guti? Hahaha... Man kan bara skratta åt den killen och alla som tycker att han är bra.

Spanien Söderström
2008-11-09 12:46
Ämne: sjukt att rodrigo en....
Det är ju en blogg, då behöver man kanske inte alltid skriva "jag tycker" innan man uttrycker en åsikt... känns underförstått?
Barcelona JoeyLa
2008-11-09 12:34
sjukt att rodrigo ens vågar påstå att ligans bästa spelare heter Higuain, skam tycker jag, när jag kan nämna minst 3 spelare endast från barca med bättre form, för att itne glömma andra spelare i andra lag, vissa stirrar sig blint på sina favorit lag !!! lite neutralitet skulle inte skada för spanien redaktionen, som påståenden om att Guti är världens bästa djupsledspassare, skärpning !
Barcelona FCB_Alex
2008-11-09 12:21
Tack :)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-11-09 12:19
Ämne: någon som vet var ma....
där har du skytteligan i LA Liga.

Etoo spelade 10 matcher i ligan och har gjort 13 mål. :D
Barcelona Ghazza
2008-11-09 12:18
Det var då själva fan att man missade matchen igår.. Sista gången jag hoppar Barca =)
sebbaa
luddeee

4. Det finns i Statistik där till vänster.
Barcelona FCB_Alex
Henry har gjort 5 mål i ligan
Barcelona dragspelspojken
2008-11-09 12:13
Fan, jag hoppas verkligen att vi (Inter) slipper möta er i C.L slutspelet. Enligt goal.com var Valladolids målvakt deras bästa spelare igår. Läskigt.
luddeee
2008-11-09 12:12
Tja,
är det någon som vet hur många mål den gode "titi" Henry har gjort i ligan detta år?
Annons: