/spanien/barcelona/forum/20095.aspx/spanien/barcelona/forum/20095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ayaz
2008-11-10 15:35
Då är det ju bara att hoppas att dom kanalerna väljar att visa matchen.Skulle vara bra om du informerar oss efter att du har fått svaret.

Tack
Barcelona Oha789
2008-11-10 15:23
Som jag berätta förut, så är jag trännare för BP
och där har jag min ledare som jobbar för TV4 och han sa att han ska kolla med TV4Sports chefen där och se varför dom gör det på denna sätt att dom låter bli att visa vissa matcher,

Jag fråga han om det är möjligt att inte få signaler från spanien och att dom inte då kan visa matchen, han sa jaa det är möjligt men inte för många gånger, TV4 ska kunna hitta signaler över hela världen, Men han sa också att dom kanske inte vill slösa pengar på att köpa in signaler för det kostar dom bara en massa extra pengar, dom har kontrakt med enstaka kanaler som dom hämtar in matcher och om dom kanalerna inte visar matchen så vill inte TV4 Sport, gå och förhandla om andra kanaler som visar matchen då det kostar mycket pengar.

Men han sa att han ska prata med honnom och han ska ge mig ett svar.
Barcelona DM1982
2008-11-10 15:18
Ämne: Är det någon som vet....
Rätt säker på att den inte kommer visas. Det blir en hackig och seg stream som gäller alltså.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-10 15:01
Ämne: carceres har han fåt....
Caceres spelar inte så ofta. Sammanlagt så har han spelat 250 minuter. Minst av alla försvarare.
Barcelona Moe-_-
2008-11-10 14:59
Ämne: carceres har han fåt....
Han spelade mot Valladollid.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-10 14:47
Säsong 08/09 känns underbar! FC BARCELONA - vinst, vinst, vinst, vinst...........
Real Madrid madridfans
2008-11-10 14:46
carceres har han fått spela i år eller är han skadat?
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-10 14:32
Ayaz - Dem visar inte matchen.
Barcelona Ayaz
2008-11-10 13:42
Är det någon som vet om tv4 kommer att sända matchen nu på onsdag?Eller kommer det bli stream som vanligt?

Tack i förhand
Barcelona Riiio!!
2008-11-10 13:27
Ämne: Beror på om Andres e....
Iniesta blev väll skadad mot basel i tisdags och robben dagen efter alltså onsdag på uppvärmningen innan juve matchen??
Barcelona Riiio!!
2008-11-10 13:27
Ämne: Beror på om Andres e....
Iniesta blev väll skadad mot basel i tisdags och robben dagen efter alltså onsdag på uppvärmningen innan juve matchen??
Barcelona BlueRed.
2008-11-10 13:24
Rambla

Tackar! :)
Barcelona Rambla
2008-11-10 13:07
Ni som ville ladda ner matchen. Från brittiska Sky Sports med superkvalité och intressant studiosnack med Gus Poyet.
Delarocha RIP Puerta
2008-11-10 12:54
Sen kan man ju alltid räkna med att glasliraren går sönder minst en gång till innan han är tillbaka. Så Iniesta är nog tillbaka innan Robben.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-10 12:45
Beror på om Andres e borta 6 eller 8..Robben är borta 6 veckor och blev skadad dagen efter Iniesta..Så du kan räkna på ..

Ops:: Sorry Robben blev skadad tisdag, 3 dagar efter...
Barcelona Riiio!!
2008-11-10 12:39
Ämne: Rejkard in Schuster ....
Haha måste vara ett skämt fan!! Vet någon ifall det är Iniesta eller Robben som är borta längre??
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-10 12:29
Rejkard in Schuster ut för Madrid om inte Bernt lyckas bättre??

HAHAHA man slutar aldrig att tröttna på såna rykten
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-10 12:20
Med Yaya, Keita och Xavi på mitten förlorar vi väldigt mycket i snabbhet men vinner i skottstyrka och djupledslöpningar. Alla tre har riktiga "Kanoner", och Keita har visat många ggr att han gillar att gå på djupet och Xavi har även han visat prov på bra djupledslöpningar A La Van Bommel 05-06.

Alternativen är ju många, och man får inte glömma mr ice som åter gör en kanon match. Det tog honom 3 säs. men han har nog hittat till den goda formen som han en gång hade. Hleb gör också en bra match och jag gillar honom mer i mitten än på kanten.

Jag skulle inte vilja vara i Peps skor, så många stjärnor och så få platser att spela dessa på. Det sköna är att ingen klagar på "spelbrist", inte spelarna iallafall, men deras agenter snackar en massa bullshit....
Barcelona Rambla
2008-11-10 11:26
Yaya, Keita och Xavi på mittfältet måste ju bara vara det optimala. Henry och Hleb får turas om på vänsterkanten. Ja, Samu går ju ut dit rätt ofta också så Henry får lite spel i mitten han också.
Spanien Söderström
2008-11-10 11:21
Jag tycker att försvarsspelet har sett bättre och bättre ut, om det fortsätter så tror jag att det kommer hålla. Men "problem" med starkare motstånd får man nog alltid räkna med, ändå (det kallas ju starkare av en anledning).

Busquets är både lovande och duktig men i nuläget skulle jag välja Touré, helt enkelt för att han är bättre. Även om han inte är lika snabb känns han säkrare och jämnare, och fysisk styrka kan göra mycket i sådana matcher.

Skulle anfallet bestå av Messi, Eto'o och Henry kanske man skulle överväga att ha två mer defensiva mittfältare, eller en renodlat defensiv och en tvåvägs, typ Touré och Keita.
Barcelona Riiio!!
2008-11-10 11:18
Ämne: Tänkte starta en dis....
Själv är jag inte så förtjust i Pique men alltså killen e grymm på huvudet och eftersom real har Ruud borta så är det kanske inte så dumt att sätta in pique, han lär ju vinna huvudkampen med higuain eller raul. Är väldigt förtjust däremot i Caceres eftersom han har också bra spänst och e duktig på huvudet men samtidigt väldigt mycket snabbare än pique. pique är i form däremot, det är ju inte Caceres. Hoppas på honom mot recre nu i helg!!!!

Puyol är underbar på vänsterbacksplatsen!!!!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-10 11:18
Barcelonito

Det är ju det. Ingen vet, men man kan tro. Sett till alla billiga mål som vi har släppt in, så tvekar man ibland på försvarets agerande. Fel beslut tas ofta, och det anser jag beror på rotations spelet i backlinjen. Där ska man aldrig rotera tycker jag. Kolla in Chelsea eller United, de har haft samma mittbakspar hela i 3 år och de funkar extremt bra, vi å andra sidan har bara denna säs. haft 4 olika mittbakspar. För en stabil backlinje krävs 2 stabila mittbakar som spelar hela tiden med varandra...
Barcelona Barcelonito
2008-11-10 11:11
Hur vet ni att försvaret inte håller? Varför skulle de inte hålla mot andra lag om de har släppt in minst mål hittills?

Frågan är bara om Alves-Marquez-Milito-Puyol inte fungerar bättre än Alves-Marquez-Puyol-Abidal.

Det är så fel som det kan bli att säga att försvaret inte håller. Försvarspelet gäller för hela laget och inte bara backlinjen. Med yttrar som Iniesta, Henry, Hleb, Messi som jobbar hem jättebra och 2 deffensiva mittfältare tillsammans med Xavi och löpare i Toure, Busquets, Keita så kan jag helt enkelt inte förstå varför det inte skulle fungera.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-10 11:09
Mojito

Måste säga att du tar upp en viktig fråga, väldigt viktigt fråga enligt mig. Alla vi har blivit "tillfälligt blinda" av alla mål som Barca producerar att vi egentligen har glömmt bort att titta på försvarsfronten. Jag anser att Barcelonas försvar saknar 100% säkerhet. Vi släpper in det där 1-6 målet hela tiden. Det känns inte riktigt soma att vi kan hålla 0 så ofta som vi skulle. Men mot Valladolid så ser man hur en trolig 4 backslinje kan komma att se ut mot de stora lagen. Puyol till vänster är för mig helt ok, eftersom Alves gillar att gå till attack så ofta, då kan Puyol back in och bilda en 3 "manamittbackslås" som jag anser är väldigt stark.

Sen ska vi inte va oroliga för Madrid så som de spelar just nu. Låser man Higuain så gör de tydligen inga mål. Killen är het, men va händer om han plockas bort? Därför anser jag att Pivote rollen ska axlas av Toure, som är fysisk starkare än Sergio, men Sergio å andra sidan är snabbare, så Sergio anser jag ska spela mot Villareal och Valencia som spelar en snabbare fotboll och Yaya ska spela mot Madrid och Sevilla som kör lite "ospansk fotboll" för tillfället.
Barcelona Mojito
2008-11-10 10:34
Pep har ju visat att han kan få fart på anfallspelet och taktiskt sett har han lyckats nästan 100%
kan han lyckas lika bra med försvarsspelet blir jag lyrisk.
Kolla länktips, lite info kring tillsättningen av Pep från hemsidan.
Barcelona haeger
2008-11-10 10:13
Jag tror tyvärr inte att försvaret kommer hålla mot de större lagen, jag har sett klart och tydligt att det ofta är ganska virrigt i försvaret under matcherna.

Om Real, Valencia eller något av de stora lagen har en bra dag så kommer det bli svårt att hålla igen där bak, väldigt svårt.
Barcelona Tompa
2008-11-10 10:08
Mojito:
Ärligt talat så har vi ju inte mde allra bästa lagen än. Jag tror dock att försvaret kommer hålla bra även mot marängerna, Valecia mfl. När det gäller försvarsspelarna är det
glädjande att Dani Alves börjar visa Sevillatakter efter en ganska svag inledning. Naturligtvis är Militos och Abidals skador avbräck men det känns inte som att försvaret står och faller med dessa.

I El Clasicó och mot Valencia hade jag utan tvekan valt Yaya före Busquets. Sistnämnde är naturligtvis väldigt lovande men jag är tveksam till att han är redo att axla en så viktig position i de riktiga stormatcherna.

Vad gäller anfallsspelet är det grymt bra för tillfället. Man kan aldrig garantera något men jag har svårt och se att något lag överhuvudtaget kan stå emot det under en hel match för närvarande. Eller vad tror ni andra?
Barcelona Mojito
2008-11-10 09:06
Tänkte starta en diskussion ang vårt försvarsspel.
Håller vår försvarslinje mot bättre motstånd än det vi mött hittills?

Kanske är försvaret redan tillräckligt bra och kommer höja sig efter vilken nivå som krävs?

Eller är det skitsamma eftersom vi öser in mål framåt?

Vad betyder skadorna på Milito, Abidal?

Är Caceres & Pique redo/mogna för att t ex försvara mot Villa/Silva och Llorente/Rossi?

Vilken Pivote lämpar sig bäst mot starkt motstånd, - Toure eller Busquets?

Själv tror jag att vårt försvarsspel är bra. Om inte så hade inte anfallsspelet fungerat så bra som det gör. Mycket av anfallsspelet bygger ju på hög press som är en del av försvarsspelet.

Ser fram emot december och toppmötena!
Barcelona haeger
2008-11-10 03:47
Det behöver inte gå bra för en spelare bara för att han gör mål.
Kolla på Henry ;-)

Och ni som säger att han gjorde två assist mot Valladolid. Han gjorde en assist, för inte kan man räkna med skottet han sköt som målvakten sedan lämnade en retur på som sedan Eto'o sköt in.
Barcelona DaniAlves
2008-11-10 01:48
så härligt att det går bra för Ronaldinho, han nätade för milan ida ochså.
Annons: