/spanien/barcelona/forum/20086.aspx/spanien/barcelona/forum/20086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaBarca
2008-11-13 19:50
vi får inte sälja Jeffren. han kommer bli något stort. det vet jag!
Barcelona tarrak
2008-11-13 19:42
little_master

Jeffren är 20, Arshavain är 27. Dessutom har vi jättelöftet Gai som tydligen har lovats chanser i A-laget så fort han inkasserar sitt spanska pass. Utöver dessa framtidslöften har vi alltså även, Hleb och Henry som täcker upp bakom den eminente Iniesta. Lägg därtill att ryssar är ökända för sina anpassningsproblem, så har jag svårt att se varför man skall riskera pengar på en sådan värvning.

Anledningen till att Pep inte satstat påJeffren är att han varit skadad och inte spelat match sedan början av sepember. Hade han varit frisk och gjort bra ifrån sig i Atlètic hade han säkert fått chansen.
Barcelona little_master
2008-11-13 19:33
tarrak
Det är fortfarande lite skillnad på Jeffren och Arshavin. Det är en världspelare vi talar om. Jeffren har potentialen helt klart. Men det som talar emot honom(enligt mig då) är att Pep har inte valt att satsa på honom än. Trots att vi egentligen saknar en vänsterytter så satsade pep inte på honom. Frågan är när han har tänkt och gjöra det? Det optimala vore om han satsade på honom nu när vi var i behov av en vänsterytter.

Barcamartin
Alla spelarköp har chans på att bli floppvärvningar. Vem hade väntat sig att Henry skulle bli den floppen han blev. Eller Zambrotta som var världens bästa ytterback innan han kom till oss. Att köpa spelare är ju en chansning. Den chansen får man defenitivt ta. Vi tog den chansen mot spelare som Henry och Zambrotta. Varför kan inte vi då ta och chansa med Arshavin. Om han floppar då är det riktigt synd. Men gör han succe så kan han och Messi tillsammans med Eto'ó bilda ett mäktigt anfall. Man får inte alltid tänka i det negativa tänket.

Vi får mer bredd i anfallet också. Henry börjar bli gammal och mer skadebenägen. Sen har många av våra spelare åkt på långtidskador. Därför vet vi inte om vi kan råka ut för fler långtidskadador. Jag vill mer än gärna ha Arshavin istället för se honom flytta till Madrid. Och om han gör det och gör dunder Succe då skulle det göra extra ont.
Barcelona Barcamartin
2008-11-13 19:24
Till alla ni som vill sälja Henry och köpa Arshavin.

Jag förstår erat tänk, men vad händer om Arshavin inte heller lyckas prestera enligt förväntningarna. Då har vi köpt honom i onödan, då har vi värvat en till flopp-spelare, dessutom så kommer det ännu en köpt spelare som tar plats från våra egna produkter. Pedro kommer ännu längre back i ledet, kanske Bojan också. Sen så minskar kanske också chansen för att sedan ta upp t.ex Jeffren eller Assulin till nästa säsong.

Så Arshavin - nej tack

Men om t.ex Henry eller Hleb råkar ut för en långtidsskada, då ändras förutsättningarna.
Barcelona tarrak
2008-11-13 19:23
little_master

Iniesta må vara bättre på mittfältet, men han och Xavi tillsammans är ingen lyckad kombination. Det blir för mycket sidledsrullande och alldeles för snällt och mesigt i defensiven. För lagets bästa bör Iniesta spela i anfallet där hans osjälviska och lojala spel, kompletterar Messis dribblingslusta och Eto'os skottvillighet på ett utmärkt sätt. Och nej, jag vill fortfarande inte ha Arshavin, vi har Jeffren.
sebbaa
2008-11-13 19:19
Dessutom skulle ju Arshavin ge mera bredd i anfallet, o då skulle alla inte behöva klaga på att Messi eller någon annan inte är där, för då skulle Arshavin vara det! Jag tycker han skulle vara värdefull för oss, med tanke på skador o sånt som kan hända vem som helst, så skulle vi ha en till anfallare att gå på.
Barcelona little_master
2008-11-13 19:12
Ja nu när det gått bra för oss är alla plötsligt nöjda med truppen. För 1-2 månader sen var truppen tunn enligt de flesta av er. Arshavin är ingen dålig spelare. Han har allt som en off mittfältare och anfallare har. Plus att han kan spela till vänster i anfallet. Vi saknar en sådan spelare. Vi är bland de bästa klubbarna i världen och därför bör vi ha de bästa spelarna. Visst vi har Iniesta som kan lira på den positionen men han är betydligt bättre som mittfältare. Många vill inte ha Arshavin för att Henry eller Hleb får mindre speltid.
Angående Henry så är det en stor spelare. Han kämpar och sliter men det vill sig inte för honom. Han är som en Ronaldinho i vårt lag(fast han skapar inte de problemen som våran käre brasse gjorde) och det är en stjärna som underpresterar. Varför satsa på en spelare som underpresterar och är på väg neråt o karriären? Tänk också på hans lön där han kostar klubben enorma pengar. Varför ska vi inte då kunna lägga ut pengar på en spelare som spelar sin bästa fotboll nu och är grym. Dessutom har han barca hjärta och vill komma till oss. Får vi han för ett bra pris så ska vi va där.
Säsongen är fortfarande lång och ni som säger att han kommer bli överflödig. Har ni tänkt på att det kan komma skador på precis vem som helst i anfallet. Messi/Eto'ó och kanske Iniesta igen. Så har vi en Henry som inte presterar och samma sak med Hleb. Nej vi måste köpa honom för att få truppen helt komplett.
Barcelona tarrak
2008-11-13 19:06
Ämne: Hur ser ni på det hä....
Jag skulle uppskatta risken till o,3%. Sergio är Barcelona rakt igenom och vill inget annat än att stanna kvar i klubben. Hans agent har berättat att han är väldigt nära att skriva på ett nytt 5-års kontrakt, förmodligen blir det klart innan månadsskiftet.
Barcelona Dedeffo
2008-11-13 19:03
Ämne: Hur ser ni på det hä....
Chansen är inte stor att ni får honom. Det var lite struligt med kontraktet men nu har det tydligen blivit bättre och han ska få nytt kontrakt.
Spanien Rödvit tomtemor
2008-11-13 18:58
Hur ser ni på det här? Av de fåtal gånger jag har sett killen har han imponerat och är en mycket intressant spelare.

Hur stor är chansen för vår del att värva honom eller risken för er del att förlora killen?
real-generation
2008-11-13 18:56
Va sägs om denna :D

Take your soccer ball to the bathroom
Take your soccer ball to the mall
Take your soccer ball when you eat
and at night when you're in bed
I wake up Saturday morning ready for the game
I run to the field.......
and guess what I forgot?
the soccer ball

Barcelona Koeman_4
2008-11-13 18:48
Lite O.T.
"Flickvännens sanning om C.Ronaldo"
Är inte det minsta förvånad om det skulle vara så här..

Ang,Arsjavin. Jag vill inte ha hit honom i Januari.
Men Till nästa säsong vore det kul att äntligen få se honom i den Blå-Röda tröjan :)
Tycker inte vi behöver värva/sälja någon spelare nu. Truppen verkar sammansvetsad och resultaten talar ju för att det stämmer.
Kankse ska vänta tills dom 4 stora matcherna är spelade, men det ser otroligt bra ut nu.
Säsongen 05/06 någon? :P
real-generation
2008-11-13 18:46
Soccer is a sport of heart, joy, skills, and Honor. Many people play it for money and don’t really
Care about the sport. A true professional soccer player plays for what’s in the front, NOT the
Back. If the team that’s in the front goes big and then you’ll go big with them. Play this beautiful
Sport for fun and enjoy. Many youngsters look up to big names stars like Cristiano Ronaldo,
Kaka, David Beckham, Pele, and many names. Guess what my friends they practiced so they
Could get where they are now, INTERNATIONAL SUPERSTRS! You want to get there just
Practice hard and in games try harder then what you practiced.
Barcelona Barca o Mort!
2008-11-13 18:32
Culéé

Själv tycker jag att Torres är större än Valdes :)
Barcelona Culéé
2008-11-13 18:14
Delarocha RIP Puerta

Glöm inte David Villa och Carles Puyol, Cesc Fabregas, Raul , Morientes, Marchena , Diego Tristan , Palop, Valdes , Pique (inte där ännu).
en hel del spelare, och MYCKET mer.
Safet10
2008-11-13 18:08
Arsjavin kan dra åt helvete...Hade hellre sett Benzema i barcatröjan. Plus så är Benzema runt 7,8 år yngre (inte säker) ....Visca Barca
Barcelona __Messi__
2008-11-13 18:03
Ämne: __Messi__ ;

Absol....Tackar, då ska jag göra det ;)

Vad tror ni priset per person är för biljetter relativt bra?
Delarocha RIP Puerta
2008-11-13 17:24
fcs; hur tänker du nu? Spanska ligan har de senaste 10-15 åren fostrat fram; Messi, Iniesta, Sergio Ramos, Torres, Casillas, De La Red, Bojan?, Dani Alves, etc etc. Förstår inte hur du vill få franska ligan till den bästa rent talangmässigt på senare år då spanska och italienska lika gärna skulle kunna nämnas...
Barcelona fcs
2008-11-13 16:59
Håller med ElDuro och Humphrey, Benzema är bra, kanske den mest lovande spelare som går att köpa nu. Sen det är inte bara spelet, jag tror att han blir riktig stor stjärna (karismatisk, kaxig) och det betyder pengar för klubb som han representerar i framtiden.

MADRID 1902, Ligue 1 ska inte underskattas..Zidan, Drogba, Henry, bröderna Toure, Anelka osv. När det gäller talanger, kanske den bästa ligan i Europa senaste 10-15 år.
Barcelona The Game
2008-11-13 16:57
Palle Kuling:

Ta Goal.com med en nypa salt. Brittisk baserade sidor brukar ha tendens till att göra en höna av en fjäder! :D OCH jag hoppas verkligen inte att han kommer till Barca, finns tillräckligt med bredd och ser ingen anledning till att förstärka, vi har mer eller mindre två på varje position. Mycket snack också om Abidals vara eller icke vara. Tycker man inte kan klandra Abidal alltför mycket, han gjorde en bra första halva av hans debut säsong och va inte direkt dåligt efter det heller. Den skaran som sa köp Abidal! Köp Abidal! är nu den skaran som har vänt sig och säger sälj... Vad tycker ni ? Holla for a Dolla
Barcelona Palle Kuling....
2008-11-13 16:28
Ämne: Arshavin-Eto´o-Mess ....
Barca kommer inte köpa Arshavin. Kolla länktipset.
Barcelona FCBARCELONA_10
2008-11-13 16:20
Henry: "Ronaldo är ingenting jämfört med Messi"

Någon som har läst de här ;)?
Spanien Söderström
2008-11-13 16:14
Ämne: Ämne: Jag ork....
Vilka menar du? Av det man såg i Arsenal att döma borde Hleb passa Barcelona bra, han hade kanske gjort ett bättre jobb på mittfältet igår när Xavi och Iniesta inte var där?
Barcelona B.G
2008-11-13 16:11
Arshavin-Eto´o-Mess
Jag väntar.....
Barcelona Barcanist(FREE YASSIN!)
2008-11-13 15:59
Ämne: Jag orkar faktiskt i....Värvningen av Hleb var inte alls skit.
Det är bara det att han inte får speltid, vi har ju så många andra bättre spelare på hans position.

Mot Valladolid blev han väl inbytt (eller spelade hela matchen, vet ej riktigt) och stod för assisten som gjorde så att Henry kunde näta. Rätta mig om jag har fel..
Tycker faktiskt Hleb är bra, han har bara inte kommit igång än vettu..
Barcelona Messidinho_10
2008-11-13 15:23
__Messi__ ;

Absolut så finns det. Kolla på Barcas hemsida =)
Barcelona __Messi__
2008-11-13 15:18
Är det någon som vet om det finns biljetter kvar till Barca-Valencia i December??

Tacksam för svar!
sebbaa
2008-11-13 14:20
Vet inte om ni diskuterat detta redan men, länktips ;D
Barcelona Saman.
2008-11-13 14:08
Japp det är kört för Ruud. Ganska synd att en anfallare av hans kaliber ska försvinna på detta vis...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-13 13:54

Jag tror att det är över nu för Ruud denna säs. och i Madrid, killen är borta mellan 6-9 månader...
Annons: