/spanien/barcelona/forum/20085.aspx/spanien/barcelona/forum/20085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villa_Silva
2008-11-15 15:45
men om han var girig i första hand, varför försöka få honom tillbaka till barca???

oh i see. men vem har tagit dinhos plats i barca just nu?? messi spelar väl inte i hans position
el capitano
2008-11-15 15:45
Om Helb och Henry är på G så tror jag inte att vi kommer att värva spelare. Eftersom alla bra spelare är köpta och de som finns kvar kommer inte att kunna spela i CL matcher.
Jag tror att Helb är på väg tillbaka till sin gamla form, jag tror mer på Helb än Henry om jag ska vara ärlig.
Barcelona BlueRed.
2008-11-15 15:41
Villa_Silva

Anledningen till att Barca var efter Silva var för att man behövde en spelare som kunde ta Ronaldinhos plats.

Och att Fabregas lämnade hade inget att göra med att ledningen inte tyckte att han passade in. Det hade att göra med Arsenal och att Fabregas var en aning för girig.
Villa_Silva
2008-11-15 15:35
Fabregas hade varit ett otroligt bra köp för barca men jag tycker att man ska strunta i honom nu när man hade honom redan en gång tidigare och sålde honom. När Barca ledningen sålde honom så tyckte man säkert att han inte passade in i laget så jag vet inte varför han skulle göra det nu. Men jag tror att han stannar i Arsenal ändå, han verkar trivas där.

Andra rykten säger att barca går in hårt mot Valencia för att försöka få silva. Silva uttryckte faktiskt ett tag att han skulle kunna flytta till barca men valde att stanna efter att villa förlängde till 2014. De e gamla nyheter men man vet aldrig med barca. De kanske försöker under sommaren igen.
Barcelona tarrak
2008-11-15 15:23
Okkapokka.

Nej, jag har inte heller haft bilden av att Xavi skulle vara en sniken person, tvärtom. Men man har ju blivit besviken och förvånad över vissa spelares girighet mer än en gång. Jag är fullständigt övertygad om att han erbjudits bra villkor i förhandlingarna och att man ändå sägs (av Txiki själv) stå så långt ifrån varandra är illavarslande. Men jag håller med om att jag gått händelserna i förväg, tids nog får vi väl reda på en större del av sannningen.
el capitano
2008-11-15 15:12
Kan det var ett orsak också att Barca är ute efter fabregas?
Det skulle vara synd om han lämnar oss nu efter alla dessa år!
Sen att Man U är intresserad av Xavi är inget nytt, Man U verkar vara intresserade alla storspelare från stora lag bara för att kunna förstöra laget.
Barcelona Kim
2008-11-15 15:10
Återigen - vi vet inte vad som är sagt i fallet Xavi, vi vet inte vilka direktiv som Txiki har gett ut, vi vet inte vad spelaren själv har sagt. Det enda som är säkert är att Xavi har uttryckt en önskan om att få vara kvar i klubben och avsluta sin karriär i Barça.
Deportivo PeJu
2008-11-15 15:10
Ämne: tarrak

Min bild a....
Håller med. Det känns lite som att det ligger en hund begraven här.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 15:09
tarrak

Min bild av Xavi är att han inte är en sån som spelar för pengar utan för klubben, Allas bild av honom då egentligen såklart. Men varifrån kommer helt plötsligt detta pengasug egentligen? Är de för han vill dra in lite extra pengar innan han slutar eller?

Hela den här förhandlingen verkar skum.
Barcelona tarrak
2008-11-15 15:04
Det skulle förvåna mig mycket om inte Xavi stannar, men jag är rädd att det kommer att ske till ett oproprtionerligt högt pris. Tycker inte att man skall skylla på agenten i det här fallet. Xavi är så pass gammal och väletablerad i klubben att han skulle kunna gå till Txikis kontor och lösa det på studs om viljan fanns. Jag är rädd att vi kommer få se en ganska segdragen historia.
Deportivo PeJu
2008-11-15 15:00
Never mind.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 15:00
el capitano

Tack!
el capitano
2008-11-15 14:56
Okkapokka.

Varsågod :)
Deportivo PeJu
2008-11-15 14:56
Ämne: PeJu //

Synd att ....
Fair enough.

Tror ändå att det hade varit svårt att inte ryckas med. I stridens hetta tror jag att de flesta hade blivit glada, om inte annat för att man snuvat värsta konkurrenten på en titel.
el capitano
2008-11-15 14:54
westinhoblaugrana

hoppas verkligen att han gör det, ta pengar från Henrys lön och ge till Xavi istället som nån skrev här =)
Det är hans agent som försöker krångla till allt, jag tror att Xavi nöjer sig med det han får från Barca. Han verkar vara en kille med stort hjärta.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 14:54
Lite Off-topic men, Hur får man kursiv eller fet text på de man skriver? ett exempel är i PuJus inlägg.

Någon som vet?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-11-15 14:51
el capitano

Xavi stannar 100 %. Han är culé ända in i ryggmärgen och kommer aldrig lämna barca. Tycker bara att barca ska ge honom vad han förtjänar i lön, så får vi detta överstökat.
Real Madrid Nr 5 Magic - Zidane
2008-11-15 14:50
PeJu //

Synd att man inte kan bevisa en sådan sak men jag är som person som hellre förlorar rättvist än vinner orättvist.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 14:49
tarrak

Exakt så resonerar jag också. Låt alla vara välkomma, Sen får man bara ta skiten att de kommer alltid finnas idioter på forum. Som i verkliga livet också.
Deportivo PeJu
2008-11-15 14:46
"Lätt att säga i efterhand? Ja kan garantera att ja aldrig hade varit stolt eller glad över en sån titel."

Som sagt, det är lätt att säga nu. Jag tror nog att du hade varit glad och hurrat om Real vunnit på ett sådant mål också.
el capitano
2008-11-15 14:46
BlueRed.

Tack, den har jag läst. Hoppas att han förlänger med Barca.
Barcelona BlueRed.
2008-11-15 14:44
el capitano

Det senaste jag har läst i alla fall.

*Länk
el capitano
2008-11-15 14:43
tarrak

Nåt nytt om Xavi? Jag googlade sönder min dator idag men hittade inget.
Tror du att han stannar?
Barcelona tarrak
2008-11-15 14:40
Jag förstår att många tycker att det är orättvist att marängerna får skriva här, medans deras forum är låst för utomstående. Men försök att vara större och se förbi sådant. Här på Les Rambles skall alla som vill diskutera Barcelona vara välkomna. Kan man inte hantera det så bör man kanske söka sig någon annanstans.
Barcelona Culéé
2008-11-15 14:39
nr 5 magic - zidane

vill du ha stryk eller?
nä ba driver med dig haha =)
2008-11-15 14:36
Jo men ta reda på vem som är idiot och vem som inte är före ni hoppar på någon =)
Barcelona Culéé
2008-11-15 14:33
det finns idioter i alla forum, bland annat hära.
men vi försöker ignorera de "idioter" som är från vårt forum. dom som snackar goja , ja tycker vi borde lämna dom ifred.
2008-11-15 14:31
Culéé// Det vet jag men bara för det betyder det inte att alla är så? Glöm inte att det finns idioter från ert forum också
Barcelona Culéé
2008-11-15 14:30
nr 5 magic - zidane

om du vill snacka normalt och diskutera är det helt okej och du är varmt välkommen i detta forum, men du måste också förstå att de finns vissa från ert forum som kommer in hit och skapar problem.
2008-11-15 14:23
Culéé //

Tror nog inte att vi surar så mycket pga den matchen det var trots allt Copa del Rey o den betyder inte så mycket. Vi surar nog mer över vårt försvarsspel. Visst är det skämmigt att förlora mot ett div 3 lag men det svider inte så mkt.

Okkapokka.//

Kul att höra =)
Annons: