/spanien/barcelona/forum/20082.aspx/spanien/barcelona/forum/20082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
el capitano
2008-11-16 13:07
Sherko

Han är stor i Italien "Ibra" =)
Jag är inte förvånad att han är inte lika stor i Sverige, han har inte gjort bra i från sig när det gäller landslaget. Men en zlatan på plan kan inte förändra matchbilden. Han får höga och fula bollar från backlinjen som leder ingenstans. Sen lagerbäck är ett problem också, han kan inget om dagens fotboll, fast i sitt förbanade diamond laguppställningen :)
Villarreal Grande Messi!
2008-11-16 13:03
Jag startar ett nytt samtalsämne.

Henry har inte varit bra det senaste. När han får bollen stannar han upp spelet och blir ofta av med bollen. Hans snabbhet, åtminstone med boll, är som bortblåst känns det som. Och hans avslut är under all kritik. Han gjorde ju dock ett mål senast, anfallare som han är. Men han fick den leveread och det var bara att sätta dit foten. Tycker att om han inte börjar leverera typ, ikväll, så borde vi göra oss av med honom snarast, för han platsar inte. Och köpa in en eller två vassa offensiva spelare, t ex Arshavin, Benzema, Villa etc.
Barcelona BlueRed.
2008-11-16 13:01
el capitano

Jag förstår inte hur du får honom till en av Europas vassaste anfallare. Dem 2 målen han gjorde igår var hans första på 6 matcher.
Han är stor, stark och har sjukt bra teknik för sin storlek.
Han kan suga åt sig bollar likt Drogba och lägga dem avgörande passningarna och då och då så gör han mål också. Men han gör inte det så ofta som det krävs för att bli kallad bland dem vassaste anfallarna i Europa.

Nu vet jag inte hur du ser på världens vassaste anfallare, du kanske tänker på en lista där du rankat 10 spelare, men jag ser inte honom som topp 4 anfallare i världen, och nu räknar jag inte med Messi eller Ronaldo heller.

Barcelona Ciao-V(Barca!)
2008-11-16 13:01
Vilka tror ni Pep tar ut idag? Som ni vet så har det varit svårt att gissa på startelvan.

Jag tror på följande:

Henry Eto'o Messi
Gudjohnsen T. Yaya Xavi
Puyol Piquè Màquez D. Alves
Valdès
Real Madrid Sherko
2008-11-16 12:58
el capitano

Jo hans beteende på plan är verkligen irriterande ibland, iallafall för mig. Men det går inte att blunda för hans storhet. Han är ju större i italien än i sverige verkar det som, sjukt.
el capitano
2008-11-16 12:53
Vi tror alltid att vi är bäst på allt, det är vi kända för =)
Men i blindarna stad den som har ett öga är kungen/drottningen. Zlatan är Sveriges bästa fotbollspelare just nu och en av europas vassaste anfallare men världens bästa?!! Nej jag köper inte det. Visst han gör snygga mål men det gör alla i dagens fotboll. Jag gilla en viss zalatan men ibland han påminner mig om C ronaldo när det gäller hans beteende på planen
Barcelona Okkapokka.
2008-11-16 12:52
Sherko

Jovisst är det så, Men i slutändan är det ändå effektiviteten som räknas och hur mycket mål du gör som forward. På den biten är Torres och Villa mil bättre, Men å andra sidan så gör Zlatan ett flertal assist också vilket dom spanska herrarna inte gör.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-16 12:47
el capitano

Jag vet att de är så och de är inget som förvånar mig egentligen. Men kom igen dom är Sveriges ledande sporttidning och borde ha högre kunskaper inom området. Fast man kan väl säga samma sak om Marca i Spanien också, skriver en hel del dynga.
Real Madrid Sherko
2008-11-16 12:45
Okkapokka

Jo det är sant att det finns rätt många anfallare som är bättre än honom, men grejen är att han gör målen så jäkla snyggt, tror det är därför han får extra mycket uppmärksamhet.

Villa och torres är effektivare än honom men när zlatan väl gör mål så gör han det snyggt, (undantag hans straffare förra säsongen :P) eller oftast iaf.
Varken villa eller torres gör märkvärdiga mål, iaf inte ofta.
el capitano
2008-11-16 12:38
Okkapokka.

Det är inget nytt, när Juve vann dubbelmötet i CL så skrev aftonbladet att Mellbergs juve vann över real. =)
Alla svenska fotbollspelare är bästa i världen enligt svensk media
Barcelona Okkapokka.
2008-11-16 12:33
Sherko

Det var onekligen ett vackert mål, Men jag stör mig fortfarande på hur aftonblaskan kallar honom för världens bästa fotbollspelare. Har dom glömt Messi & C.Ronaldo redan?

Tycker dessutom att det finns ett flertal bättre anfallare än Zlatan. Villa,Torres tex
el capitano
2008-11-16 12:21
Arshavin vill spela för Barca har han sagt men vi får se vart båda Arshavin och Benzema hamnar.
Tycker du inte att Real borde satsa på försvarare än anfall?
Real Madrid Sherko
2008-11-16 12:20
Ni måste bara kolla på zlatans första mål igår, även om ni sett det.
Kolla in skruven i första målet, sjukt är det.
Real Madrid Sherko
2008-11-16 12:19
Okej, han verkar intressant.
Han och arshavin till vinter vore inte fel :P
Barcelona LILLA MESSI10
2008-11-16 12:18
el capitano
kom på de tack ändå
forza barca
Barcelona Barça#10
2008-11-16 12:17
Sherko//
Amr Zaki är mäktig. Han är från egypten och är 25 år gammal. Spelar i wigan men är utlånad från nån klubb i egypten.

Han har gjort 8 eller 9 mål men glöm inte att han spelar för wigan. Skulle han spela för er så tror jag han skulle göra mycket mer mål pga att ni har guti sneijder som e mkt bättre framspelare.
el capitano
2008-11-16 12:16
LILLA MESSI10

Klicka på tröjan kanske? :)
el capitano
2008-11-16 12:15
Sherko

Amr Zaki är från egyptian och spelar för el zamalek men idag spelar för wigan på lån. Han är bra men jag tror inte att hans spelstil passar det vackra spanska fotbollen :)
Du kan läsa om honom på länktips.
Barcelona LILLA MESSI10
2008-11-16 12:12
jag har en fråga. hur läser andras profiler?
forza barca

Real Madrid Sherko
2008-11-16 12:10
el capitano

Hehe det har säkert flera anledningar...men jag tror att en utlåning vore det bästa för honom, en utlåning till ett lag som osasuna eller så.
Så han får regelbunden speltid osv.

Är Amr Zaki bra eller?
Barcelona LILLA MESSI10
2008-11-16 12:09
varför håller vi på att bråka om vem som är bäst mellan messi och c.ronaldo de är klart att messi är bättre varför? jo för messi gör saker på plan som ingen i världen kan visst ronaldo skuter hårdare men messi är lite snabbare och han är bara 21 medans ronaldo är 23 och messi har mer hjärta än c.ronaldo. kolla bara så fort real vill ha honom så vill han ditt medans messi aldrig lämnar barca så där.
forza barca
el capitano
2008-11-16 12:07
Sherko

Jag håller med, Drenthe springer jävligt snabbt men utan att göra nåt bra med bollen eller på planen. Det kan bero på att han har dålig självförtroende och ingen tror på honom.
Läste att Real är intresserad av Amr Zaki också! =)
Real Madrid Sherko
2008-11-16 12:03
el capitano

Drenthe ramlar hur mkt som helst :P, han brukar alltid springa så snabbt som möjligt vilket gör att man ramlar mycket lättare vid lättare knuffar.

Och higuain, vet inte vad jag ska säga men jag hoppas verkligen inte heller att han blir en typisk filmare, men jag tror inte heller att han kommer bli det.

el capitano
2008-11-16 12:03
Messi och C Ronaldo går ej att jämföra på nåt sätt! Messi är en grym spelare som är gud när han har bollen och kan göra precis vad han vill, han ska bara träna på sina skott annars är han en komplett spelare med stort hjärta och hjärna.

C Ronaldo är en filmare, gnällig och gråtande tant som vill för mkt men misslyckas. Han dribblar även ingen är på honom!!! Killen har inga personlighet och är en drama queen. Det är min personliga åskit
Barcelona Barcelonito
2008-11-16 11:59
En annan skillnad är att Messi har mycket bättre spelförståelse. Messis passningar i djupled har Ronaldinhoklass om inte bättre. Skott kan alltid förbättras men spelförståelse kan man tyvärr inte göra så mycket åt.
Barcelona LILLA MESSI10
2008-11-16 11:57
villareal får de tufft mot malaga. visst vi vann me 4-1 men vi är ju barca inget lag kan jämföra sig med oss och jag hoppas och tror att vi vinner mot huelva idag mitt tip är 4-1 till barca. ps fett skönt att real suger så och att valencia förlora
FORZA BARCA MVH LILLA MESSI10
el capitano
2008-11-16 11:57
Jag tyckte också att båda Higuain och Drenthe kastar sig mkt i motståndarnas straffområde. Det är fan inte fotboll, och hur kunde Raul missa friläge? inte lik honom! Visst det grym bra räddning av målvakten.
Jag hoppas verkligen att Higuain inte blir som Totti eller C Ronaldo när det gäller filmningar. C Ronaldo är värst, han borde få ett pris för sina filmningar också, t ex Emmy eller Bollywood Movie Award :)
Barcelona FCB_Xavi
2008-11-16 11:54
Lite off topic men jag tycker att skillnaden mellan Messi och C.Ronaldo är att C.R har mycket bättre långskott. Ibland blir jag irreterad när Messi tar avslut utanför straffområdet. Vad tycker ni ? (Personliga åsikter)
Barcelona Dedeffo
2008-11-16 11:52
Ämne: Spelar ni hemma elle....
Med den formen Barca är just nu så är det inga problem vilket motstånd vi möter och om det ärborta eller hemma.
Barcelona Barcelonito
2008-11-16 11:47
Saviola kommer bara svika dig, tro mig. Han är inte värd en riktig chans. Han är helt enkelt för dålig för att få en riktig chans. Det är dags att spendera för Real, inte bara på en anfallare. Det behövs en högerytter också. Satsa allt på Arshavin tycker jag.
Annons: