/spanien/barcelona/forum/20081.aspx/spanien/barcelona/forum/20081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-11-14 10:33
Lägg till Henrique som ser riktigt intressant ut och som spelar 90 min i varje match för Bayer Lerverkusen. Med lite mer rutin så kan han kanske en dag ersätta Marquez då han visar upp samma säkra bollbehandling som Kaiser.
Barcelona Barcelonito
2008-11-14 10:24
Abidal är en av världens bästa vänsterbackar. Dani Alves är världens bästa högerback. Puyol har alltid varit en av de 2 bästa mittbackarna i världen. Marquez och Milito är väl också världsklass? Och 2 unga killar som lär sig fortfarande, Pique och Caceres. Den bredden är det inte många som har av så många världsbackar. Titta på Real, Milan, Man U, Arsenal, Liverpool och fråga dig själv: Har de samma bredd på backlinjen som Barca?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-14 10:14
Mojito

Dude du läste mina tankar, helt jävla sjukt. Jag tänkte exact på samma grej, fan va spooky. Därför vill jag ha en vind snabb back i laget al la Ivan Cordoba typ. Eller en back som kan täcka bra på djupet. Jag har sett att Martin Caceres har den tendens att hela tiden täcka för just såna typ av bollar som går mellan backlinje och målvakt, så vi kanske har rätt spelare i laget, fast vi inte spelar så ofta med honom i form av Caceres...
Barcelona Mojito
2008-11-14 09:50
Får inte missa Anna Brolins La liga i helgen...

Angående försvaret
Jag tycker vi har rätt material i backlinjen för den typ av spel & försvarsspel vi har.
Mot United släppte vi endast in ett mål på 2 matcher i CL, men då hade de också parkerat bussen framför Van der Sar.

Jag tycker inte vi har försvarsspelare av absolut toppklass, men som sagt de fyller sin funktion i det sättet Barca spelar.
Vår svaghet, precis som många andra, är när vi blir utmanade i djupled och får vända om och jobba med ansiktet mot Valdes.
Fasta situationer anser jag också skapar oro, särskilt om inte Yaya och Abidal är på plan.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-14 09:27
Fan va tråkigt att missa såna sköna diskussioner. Läste igenom gårdagens inlägg och jag håller mig till Tarraks synpunkt. Men nu tycker jag att det är dags att starta en ny "fight"...

Till er som har läst Can Barca v.46, vad tycker ni om det de skriver angående vår försvar?

Är det så att vi egentligen har en dålig försvar men en bra försvarande lag, som sätter press redan på motståndarmålvakt?

Hade vårt försvar klarat sig bra utan den höga prassen som mittfällt och anfall sätter?

Nu vet vi alla att Barcelona försvarar sig genom att anfalla, men säg till exempel att vi möter Man. United i en eventuell semifinal i Cl, skulle försvaret klara sig bättre i år än förra säsongen?
Barcelona haeger
2008-11-14 07:12
"Asked about the renewal negotiations, Barcelona president Joan Laporta said last week to journalists that things are looking good: "The talks are going in the right direction and we will do everything that is needed to keep him. He's a key player for us because besides being a great player, he's also an example for the youth players. But I don't want to say more about it because it's Txiki Begiristan who is dealing with the contract renewals. He's responsible for these issues and he's holding the talks trying to renew the contracts."

Så här har Laporta uttalat sig.

Men jag håller med Tarrak och Rambla i denna fråga, €9milj är för mycket.
Han är ju inte heller en spelare som säljer mycket tröjor etc, såsom Messi och Henry gör.
Det spelar också in tror jag.
Barcelona Ghazza
2008-11-14 00:25
tarrak,

Det är väl just lite det som är Xavi i ett nötskal. Han spelar väldigt enkelt, och gör allt som han är bekväm med att göra. Det var samma sak som när Rijkaard tog över och han ville få Xavi högre upp i banan till skottlägen. Xavi blev nästan knäckt över att tvingas skjuta oftare, det var inte riktigt han, men han lärde sig det tillslut. Det är väl därför han är så populär. En äkta katalan med "seny" som ingen annan ;)
Barcelona tarrak
2008-11-14 00:17
Kim

Förra säsongen var väl Deco mer frånvarande än närvarande. Och visst Xavi har världens högsta passningsprocent, men det var också ett av de stora problemen. Nog för att medspelarna var hopplöst stillastående, men det kändes som att Xavi alltid priorieterade det enkla alternativet, istället för att våga slå den vågade passningen som ledde till något konstruktivt. Det var en del av den bristande ledarskapsförmågan och ansvarstagandet som jag kritiserat honom så hårt för.

Sådär, nu har jag ägnat en hel kväll åt att trasha än av klubbens största legendarer. Jag är inte så negativt inställd som jag framstår, men jag hoppas verkligen att de där lönekraven är Marca-bullshit. Bona nit, culés!
Barcelona Gud är störst!
2008-11-14 00:08
Aja dags o sova bröder.

Vi hörs, Bona nit!
Barcelona Kim
2008-11-14 00:06
Personligen kan jag tycka att Iniesta i sina bästa stunder är snäppet bättre än Xavi, men tyvärr har han större dalar också och slår bort betydligt fler bollar än vad vår nummer 6 gör. Xavi är helt enkelt en jämnare spelare. Att han inte varit så framträdande under de senaste två säsongerna beror nog snarare på Decos närvaro än på att Hernández skulle ha varit dålig på något vis.
Barcelona Gud är störst!
2008-11-14 00:02
tarrak

Ja, jag menar att Iniesta inte riktigt har de exakta egenskaperna som Xavi för att axla den rollen och jag därför tror inte han hade axlat den rollen lika bra i alla fall inte de 2 senaste säsongerna. Men just nu vet jag inte han kan kanske det.
Barcelona tarrak
2008-11-13 23:59
Ämne: Ämne: Allvarl....Jag skyller det på magkänslan. Jag tror helt enkelt inte att Txiki erbjudit speciellt mycket mindre än de påstådda €7 miljonerna och ändå verkar man vara långt ifrån överens. Det är möjligt att jag har helt fel och då ber jag Xavi om ursäkt för mina förhastade slutsatser.

Gud är störst!

Helt klart, men jag snackar inte kunnande och potential. Utan jag anser att Iniesta klarat av att prestera i samma nivå, och till och med bättre, än vad Xavi gjort de två senaste säsongerna.
Barcelona Rambla
2008-11-13 23:55
tarrak:

Jag håller med om Deco. Där hade vi den riktiga dirigenten. När det gäller Iniesta är jag osäker på att han kan axla det Xavi gör i dagsläget. Däremot så har Iniesta helt andra egenskaper som Xavi inte är i närheten av.

Nåja, Txiki och Xavi kommer säkert snart att skingra våra tvivel och informera om vad som gäller.

Kim:

Det har även nämnts i katalansk press. Saken är väl den att hela situationen börjar oroa en aning. Det har också börjat skrivas och insinueras om det här i andra länders press, vilket är en aning irriterande. Det borde redan varit löst enligt min mening.
Barcelona Gud är störst!
2008-11-13 23:54
tarrak

Ahh, Xavi har nog bättre spelsinne och passningsförmåga än Iniesta men det betyder inte att Iniesta är dålig på någon av de egenskaperna. Iniesta är bättre 1 mot 1, dribblingar ocn snabbhet.
Barcelona Kim
2008-11-13 23:53
Ämne: Allvarligt talat så ....
Jag måste ifrågasätta hur det kommer sig att så rutinerade personer som Rambla och tarrak helt plötsligt börjar intressera sig för uppgifter som den största spanska dyngtabloiden Marca häver ur sig. Detta måste vara något unikt, för aldrig tidigare har jag sett en så livlig diskussion utifrån något som Barcelonabaserade tidningar knappt nämner. Eller har jag missat något i EMD & Sport?
Barcelona tarrak
2008-11-13 23:51
Rambla

Mitt resonemang var aningen tillspetsat, men i mina ögon så vann vi och förlorade vi med Deco. De senaste säsongerna har mer av ansvaret vägt över på Xaxi, men det har kanppast skett på ett tillfredsställande vis. Han är inte den ensam att bära skulden, men han har knappast gjort sig förtjänt av en astronomisk löneförhöjning. Som jag sa tidigare, tror jag att en ensam Iniesta kunnat göra allt han gjort, minst lika bra.
Barcelona Gud är störst!
2008-11-13 23:49
Nu tycker jag att vi lugnar ner oss innan det blir för mkt. För som sagt vi vet ju inte ens om det här är det minsta sant. Men OM det är det så måste jag gå in på samma linje som Tarrak och Rambla, som sagt om det är sånt så trodde jag inte det här om Xavi kommer ni ihåg programmet på MTV? Det var om VM och de koncentrerade sig på några spelare bl a Xavi och då sa han och hans pappa att Xavi har aldrig spelat för pengarna och kommer aldrig göra det.

Rambla

Du har en bra synpunkt där. Det kanske är han sista stora kontrakt och han vill kanske tjäna lite extra nu så han klarar sig resten av livet på det? I o för sig så kommer massa jobb efter fotbollslivet för en sån stor stjärna, TV o så. Men men Xavi o Txiki kommer säkert uttala sig om de här snart.

Men GLÖM INTE om det är sant, vilket jag igentligen inte tror. Kom igen MARCA? Haha.
Barcelona Rambla
2008-11-13 23:46
tarrak:

Du får tänka på att vi då hade en Ronaldinho i toppform. I dagens Barça så vill Pep bygga spelet genom Xavi och i dagsläget hittar du nog inte en spelare som honom i Europa som hade klarat av den rollen på Barças mittfält. Ja möjligtvis Cesc då, men då är vi inne på ofantliga värvningssummor igen och Cecs löneanspråk lär inte vara lägre än Xavis är jag rädd för.
Barcelona Jay-z
2008-11-13 23:43
Allvarligt talat så visste jag att det här skulle hända. Har man en sån spelare som Henry som har tappat allt han hade förut. Men endå tjänar lika mycket om inte mer än förut. Får ju andra spelare som Xavi som jag tycker har vart helt ok att gå upp i taket. Visst folk har höjt han till skyn men så bra har han inte vart. Förra året när vi behövde han som mest va han inte mer än ok. Han va dålig många matcher om man ska vara ärlig.

Men problem ligger hos Henry inte Xavi. Jag tycker att Henry antingen ska gå med på en löne sänkning eller säljas. För han har vart en börda senaste åren.

Hur som hällst de synd att Cesc inte stanna i Barca då hade Xavi inte vart så bekväm i sin situation. Cesc är klart den bästa spelaren i Arsenal endå tjänar han inte mest. Förstår inte hur han kan va så ödmjuk till en klubb som inte är hans moderklubb. Om Xavi drygar sig så finns det andra alternativ.

Lets talk about Cesc baby.

Edit: ursäkta stavfelen
Barcelona tarrak
2008-11-13 23:42
Jag håller med om att jag i diskussionen rasat iväg lite och hållit lösa tidningsuppgifter för absolut sanna. Det kan naturligtvis vara rent bullshit, men jag tror nog inte att det är några skambud som presenterats Xavi direkt.

Och visst Xavi har styrt extremt mycket i vårt spel de senaste två säsongerna. Tacka vet jag 05/06...
Barcelona Kim
2008-11-13 23:38
Vilka indica pekar egentligen på att uppgifterna stämmer? Allt som finns är, såvitt jag själv vet, endast tidningsuppgifter. Löneförhandlingar brukar skötas väldigt internt och få uppgifter brukar läcka ut till allmän beskådning. Så innan vi börjar kritisera Xavi, så ska vi nog vara säkra på vad som är sagt.

Och tarrak, jag tror absolut att Xavi är en spelare som vi står och faller med. Han är, enligt mig, lika viktig för vårt mittfält som Puyol är för vårt försvar. Extremt mycket i vårt spel går genom honom, och han styr tempot med järnhand. Att spela in någon ny i rollen tar tid. Så jo, på sätt och vis står vi och faller med Xavi Hernández.
Barcelona Rambla
2008-11-13 23:35
Sen så ställer jag mig frågande till de summorna vi diskuterar. Det är inte alls säkert att Xavi kräver några €9m och att klubben erbjudit €7m+bonusar. Detta är uppgifter från Marca och vi vet alla vad det innebär.
Barcelona tarrak
2008-11-13 23:33
Ämne: Då kan vi ställa Xav....
Inte det minsta rättvist enligt mig. Ändå tror jag att det är större chans att Eto'o går med på ett sådant skambud. Barcelonahjärtat klappar förmodligen starkare i Kamerun, än Terassa.
Barcelona Rambla
2008-11-13 23:28
Då kan vi ställa Xavis löneanspråk i paritet med ryktena som säger att Txiki kommer att be Samu sänka sin lön om han ska få sitt kontrakt förlängt. Jag har för mig att Samu tjänar ca €6,5m. Är det rättvist då?
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-13 23:28
Vad tjänar messi i årslön någon som vet det?
Barcelona Gud är störst!
2008-11-13 23:26
Grabbar Barcas sida på youtube checka in o subscriba.
Barcelona tarrak
2008-11-13 23:23
Tack Rambla! Är Xavi värd nästan dubbelt så mycket som Iniesta? Självklart inte, om man ser till det han presterat och förmodligen kommer han inte göra det heller. I mina ögon ligger bollen hos Xavi. Vill han inte gå med på det fantastiska erbjudande han fått får vi kolla efter andra lösningar. Han är knappast en spelare vi står och faller med.
Barcelona Rambla
2008-11-13 23:22
Ämne: Hur som helst så mås....
Jag håller med här. Det har tagit alldeles för lång till redan och det värsta är att det har läckt ut till pressen. När det handlade om Messis, Bojans, och Iniestas nya kontrakt gick det hur smidigt som helst. Jag antar att Xavi känner att detta är det sista stora proffskontrakt han skriver innan han lägger av och kanske därför vill få allting rätt när det gäller kontraktet.
Barcelona BlueRed.
2008-11-13 23:17
Hur som helst så måste detta lösas snabbt! Det sista vi vill ha är negativa spelare på plan, och definitivt inte inne i omklädningsrummen.
Barcelona Rambla
2008-11-13 23:14
Jag fattar inte hur man kan anse att Xavi ska ha €9m i årslön eller om det tom var mer än så. Varför ska han helt plötsligt ha den superlönen? Jag håller med tarrak här, visst har Xavi varit i riktigt bra form allt sedan Em i somras men var höll Xavi hus de senaste två säsongerna?

Iniesta fick sin lön höjd till €5m när han förnyade sitt kontrakt i våras. Det ryktades att han var den lägst betalda av alla Barcelonas stjärnor. Trots det så klagade Iniesta aldrig över det.
Annons: