/spanien/barcelona/forum/20074.aspx/spanien/barcelona/forum/20074.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villa_Silva
2008-11-15 18:13
ramos fick rött förra gången så han är säkert inte med
Barcelona LILLA MESSI10
2008-11-15 18:10
hörni grabbar är ramos med idag mot valladolid eller inte. de står på den där artikeln inför valladolid-real madrid att ramos är med skulle vara tacksam med ett snabbt svar FORZA BARCA
Villa_Silva
2008-11-15 18:10
haeger du behöver inte säga något alls
Villa_Silva
2008-11-15 18:09
jag tror faktiskt inte att Xavi skulle lämna Barca ändå. han verkar trivas i laget och barca är det bästa laget i världen just nu. Varför skulle han vilja lämna något sånt
Barcelona haeger
2008-11-15 18:09
Villa_Silva

Får man inte värva bra spelare eller?
Ingen av de där spelarna var världsstjärnor innan de kom till Barcelona (Ronaldinho undantaget?)
Så det var verkligen INTE galactico värvningar om det är det du menar.

Och att Riijkard "tryckte ut" spelarna som du skrev, håller jag inte alls med om.
Luis Enrique blev ju inte bättre precis, vilka andra legender pratar du om?

Och att du kunde se Ronaldinho värvningen som ett PR trick är bara ursinnigt dumt av dig.
Deportivo PeJu
2008-11-15 18:06
Ämne: Lite nytt om Xavis k....
Gud vad skönt. Nu kan vi förhoppningsvis lämna det här bakom oss.

Hoppas för övrigt att Barcelona ger honom ett kontrakt till 2014.
Villa_Silva
2008-11-15 18:06
Ronaldinho,Deco,Eto mfl. men i slutändan visade det sig vara bra värvningar. Men eftersom enrique fick inte spela så blev jag ganska arg att de andra fick spela istället för honom. Riijkard bara tryckte ut honom och dem andra legenderna ur laget.
Jag gillade inte ronaldinho i början och tänkte att det vara bara ett PR stunt som alla madrid värvningar. men han visade sig vara den bästa värvningen någonsin och jag saknar faktiskt att se honom i barca.
Deportivo PeJu
2008-11-15 18:04
"Fast jag själv är nästan helt övertygad om att han nån gång i framtiden kommer återvända till Blaugrana."

I second that.
J.Janerique
2008-11-15 18:03
Om Fabregas skulle komma till Barca vore det perfekt för ligan. Vi kan förhoppningsvis också ro hem Kaká och då är Vi världens största liga. Såg Arsenal nyss och det kan inte vara kul för Cesc; tror han inser att han snarare vinner titlar (i en klubb som Barca ) än i Arsenal...
Barcelona BlueRed.
2008-11-15 18:03
Lite nytt om Xavis kontrakt, där det bland annat står att det ända som dem inte är eniga om, är hur länge kontraktet ska gälla.
*Länk
Barcelona haeger
2008-11-15 18:00
Villa_Silva

"Barca började bli Madrid 2 med alla värvningar"

Vilka värvningar menar du då?
Villa_Silva
2008-11-15 17:56
Ämne: Villa_Silva

Den h....
Det hade varit roligt om Fabregas återvände. Kanske även Quaresma återvänder någon gång. Men hellre fabregas än Quaresma som jag anser är en medioker spelare. Mourinho gjorde ett bra köp, lol
Villa_Silva
2008-11-15 17:53
jag har inte haft så mycket koll på Barca sedan min favo spelare Luis Enrique pensionerade sig. jag försöker hålla koll på laget och övergångarna men efter enrique och alla de gamla spelarna som guardiola,kluivert,rivaldo lämnade laget så slutade jag faktiskt att vara en barca fan då jag ansåg att Barca började bli Madrid 2 med alla värvningar. Men jag har fått nytt förtroende för barca nu när Guardiola/Enrique återvänt. Hoppas det går bra för dem
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 17:50
Villa_Silva

Den hela historien om Fabregas är ett väldigt känsligt ämne. Alla kommer alltid ha blandade känslor och olika åsikter om just denne fotbollsspelare. Fast jag själv är nästan helt övertygad om att han nån gång i framtiden kommer återvända till Blaugrana.
Barcelona Barca o Mort!
2008-11-15 17:48
Villa_Silva

Arsenal gav ett kontrakt till honom som gav mycket pengar innan han hade fyllt 18, det kan man inte i Spanien som jag sa innan. Därför valde han Arsenal istället för Barca.
Sen om han valde att gå till Arsenal istället för ManU eller Chelsea, tror inte att Manu eller Chelsea hade gett så mkt mera lön.
Barcelona Kim
2008-11-15 17:48
Så ja, nu räcker det med påhoppen. Man behöver inte vara otrevlig när man upplyser någon om gällande regler. Kan alla vara trevliga och hålla en hövlig ton mot andra lags supportrar, så slipper vi i redaktionen kliva in med stora saxen - plus att vi garanterat kommer få ett trevligare forum där folk känner sig välkomna, oavsett lagtillhörighet. :)
Villa_Silva
2008-11-15 17:45

Läs p....
ja men vad jag försöker säga är att om han hade varit pengar girig så hade han lika gärna kunnat skriva på för chelsea ellr Man U vid denna tid. han väljer ändå att stanna i Arsenal. Men jag visste inte om att man inte kunde skriva på proffkontrakt i spanien om man inte är 18.
srry om jag har förolämpad er Barca fans på något sätt
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 17:42
Villa_Silva

I Spanien får man inte skriva proffskontrakt förrän man är 18 år, däremot i England får man skriva kontrakt med vadsomhelst i stort sätt. Cesc var som bekant 16 år vid övergången och valde alltså proffskontrakt i England med Arsenal istället för tålamod och Barca.

Cesc valde en fet lön och den enkla vägen ut. Och att Barca är en rikare klubb har ingen betydelse.
Barcelona Saman.
2008-11-15 17:41
Villa_Silva

Eftersom man i spanien inte kan skriva proffskontrakt med ungdomar under 18 så kan man inte erbjuda de fantasilöner som de gör i premier league eftersom de kan skriva proffskontrakt med vem dom vill i princip.
Villa_Silva
2008-11-15 17:32

Snack....
fabregas valde pengarna??? barca är en rikare klubb än Arsenal och kunde erbjuda honom mer pengar. Fabregas valde säkert arsenal för att han inte trivdes i barca.
Fabregas slår mig inte som den girige pengar spelaren. Jag tycker faktiskt inte att barca ledningen ska försöka få tillbaka honom. precis som BlueRed sa, Xavi är kvar och det är bättre om man satsar på någon från den egna leden.

Iniesta/Silva var otroligt grymma tillsammans som yttermitfältare under EM och det hade varit roligt att se dem två tillsammans in någon klubb i framtiden. hur roligt hade det varit om det var real madrid med villa/messi på top
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 17:23
David - barca

Jag tror tyvär att du måste ha Barca-tv för att se deras matcher. Eller såklart vara på plats på Miniestadi.
Barcelona Rybbe
2008-11-15 17:20
mitt tips är att real får med sig max 1 poäng idag.
Barcelona David - barca
2008-11-15 16:02
Kan man på nått sätt förutom barca tv och med dom förutsättningarna att man inte har typ spanska kanaler, se på barca atletic? :D
Barcelona BlueRed.
2008-11-15 16:02
Villa_Silva

Barca har inte försökt att få tillbaka honom, inte än i alla fall. Ledningen har till och med förkastat rykten om att man skulle köpa tillbaka honom, just på grund av att dem inte vill betala för något som dem själva har skapat.

Själv så hoppas jag inte på Fabregas. Xavi kommer stanna, och under tiden så är jag ganska säker på att det kommer komma någon som kan ta över Xavi´s roll, från den egna leden.

Barcelona Barca o Mort!
2008-11-15 15:56
Villa_Silva

Arsenal snodde honom av oss för att engelska klubbarna kan skriva profesionella kontrakt med spelarna före spanska klubbar kan. Fabregas valde pengarna och stack.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-15 15:50
Villa_Silva

Det är Iniesta som är första valet på den positionen ,och som denna grabb spelat är jag glad att vi lät bli att värva Silva eller Arshavin. Synd att han är skadad nu.

Andra valet är väl Henry/ Hleb.
Villa_Silva
2008-11-15 15:50
henry kommer säkert att avsluta säsongen med 12-13 mål ock vilket är bra för honom. Han kommer aldrig att nå formen från arsenal och det kan man inte heller begära. han blir äldre och äldre och jag tycker inte att fansen ska sätta honom i nån form av press på att han ska göra 25-30 mål. Dem dagarna är över för honom och bäst att man låter spelare som messi,eto,bojan ta hand om dem sakerna.

Men har får även för lite stöd från fansen och har det säkert betydligt svårare då han fär höra eto's och messi's namn hela tiden. Sån't kan verkligen påverka en anfallare
Villa_Silva
2008-11-15 15:45
men om han var girig i första hand, varför försöka få honom tillbaka till barca???

oh i see. men vem har tagit dinhos plats i barca just nu?? messi spelar väl inte i hans position
el capitano
2008-11-15 15:45
Om Helb och Henry är på G så tror jag inte att vi kommer att värva spelare. Eftersom alla bra spelare är köpta och de som finns kvar kommer inte att kunna spela i CL matcher.
Jag tror att Helb är på väg tillbaka till sin gamla form, jag tror mer på Helb än Henry om jag ska vara ärlig.
Barcelona BlueRed.
2008-11-15 15:41
Villa_Silva

Anledningen till att Barca var efter Silva var för att man behövde en spelare som kunde ta Ronaldinhos plats.

Och att Fabregas lämnade hade inget att göra med att ledningen inte tyckte att han passade in. Det hade att göra med Arsenal och att Fabregas var en aning för girig.
Annons: