/spanien/barcelona/forum/20066.aspx/spanien/barcelona/forum/20066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2008-11-16 20:48
Med Puyol på vänsterkanten behöver Marques en ny mittbackspartner.
Caceres spelade tillsammans med mexikanen mot Real Betis (såg matchen på plats). Båda såg minst sagt skitnödiga ut, och jag tror inte de passar vidare bra ihop enligt Pep.
Marques & Pique har väl inte heller direkt imponerat ihop, men det är ju givet att Pep ser dem som förstavalet när Puyol behövs på vänsterkanten.
Jag ser mer potential i Caceres och hoppas han kan matchas in allt eftersom. Det lär dock inte bli lättare när Abidal och milito är tillbaka från sina skador. (Nån som vet hur det gär med Militos rehabilitering?)
Får hoppas att Recreativo inte styr uppspelen till Pique, så att vi kan utnyttja Marques fina passningsspel.
10 minuter kvar...
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
Nu gäller det. Storlagen har förlorat och kryssat nu återstår det att se vad vi går för. Kom igen nu barcelona fram med glöden en vinnst ska vi åka hem med
Visca el Barca (L)
Barcelona FCB#19
Grabbar, kan ni förklara för mig vrf vi inte spelar med Caceres?,dom matcherna jag har sett han spela så tycker jag att han har varit OK, kanske en liten risk när dom slår långa bollar mott våra försvarare. Men pique är klumpig som ni säger han han är inte så speciellt snabb kan jag sga och recarctievo har riktig snabbra yttrar som för det mesta vänder inot som messi typ, och jag tror att 60% av alla anfall så kmr pique bli bortgjord.
Barcelona Milbona
2008-11-16 20:44
ElDuroDeFCB/ skulle du inte kalla mig fan bara för att man inte skriver i forumet tycker jag är grymt fel....

Själv håller jag mig alltid uppdaterad här men skriver inget, då jag inte känner mig manad att skriva på SF forum då alla verkar balla ur som på italienska sidan om du förstår...
Barcelona Sahand11
2008-11-16 20:43
Jag tycker inte att vi ska börja kritisera Pique för att han är för klumpigt osv. Jag tycker att han har gjort sitt bästa när han fått chansen och inte gjort bort sig på något sätt. Även om Caceres är en personlig favorit i backlinjen så tykcer jag att Pique skött sig ganska bra. Han har längden och huvudspelet som är ett måste i en backlinje.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-16 20:43

Inget med matchen att göra men fan Erik och Mackan på tv6, det är underhållning oxå hahah..
el capitano
2008-11-16 20:37
Dessutom Pique sköter uppspelningen från backlinjen...hehe..ser komisk ut när vi har Marques och Puyol i laget.
Jag tror att Pep gillar båda Pique och Busquets eftersom båda har startat många matcher medan Cáceres har inte fått så mkt speltid, Keita förstår man att han var skadad och Pep är försiktigt med honom. Pique verkar vara Peps favorit och man ska aldrig favorisera en enskild spelare i ett lag.
Canaletes
2008-11-16 20:35
Hleb borde få chansen. Men jag tycker inte han har imponerat än så mycket.

Han är också väldigt klen... :P
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-16 20:35

Pep väljer Sergio B mycket på grund av att Guardiola ser sig själv i Sergios sätt att spela. Sergio B är väldigt lik Pep i sitt spelstill...
Barcelona Nian!
2008-11-16 20:32
Aldrig förstått mig på Pique. Känns som att han va i England för länge. Rätt oteknisk och klumpig, känner mig inte säker med honom i backlinjen.
el capitano
2008-11-16 20:32
Jag tror på vinst, säker vinst. Vi kommer att döda matchen på 30 min
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-16 20:31
Hur tror ni det går idag ?

Själv så tror jag på en 0-2 vinst. Messi x2.

FC Barcelona
Mes Que Un Club!
el capitano
2008-11-16 20:25
Keita är teknisk och mycket skickligare med bollen än Busquets.
Sen Pep envisas med Pique när vi har en spelare som heter Cáceres och är 10 ggr bättre än Pique.
sebbaa
2008-11-16 20:25
ElDuroDeFCB

Håller helt med dig, för mig skulle nog Cacarés vara självklar före Pique, men tydligen inte får våran pep?!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-16 20:23
el capitano

Ett stort tack till dig osso!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-16 20:22

Jag ville verkligen se Caceres starta, jag har inte riktigt fattat tycke för Pique, han känns klumpig...
Barcelona Mojito
Pep sparar säkert Keita inför de tuffa matcherna i december. Han har ju precis varit skadad och kommmer säkert in en bit in i andra halvlek.
Sen är det inget snack, Pep har en viss förkärlek till Busquets, vilket för mig är helt okej. Han är lite oslipad ännu, men det finns potential som endast kan förädlas via rekvent matchande.

Julafton kommer tidigt i år, nu gäller det att knyta till säcken och ta vara på poängtappet tidigare idag och igår...! Visca Barca
Barcelona 2HeadsOnEagle
ElDuroDeFCB

Tack så mycket, uppskattar det verkligen!

Hoppas verkligen det blir mål kalas även idag. :D
el capitano
2008-11-16 20:21
2HeadsOnEagle Barcelona och alla andra som saknar tv4sport, nu skickar jag länk med bra stream som ni kan kolla. Stream dyker upp 5-10 min innan matchen. Hoppas att ni slutar att tjata om det under matchen. Tips spara sidan som bokmärken i era favoriter i era datorer eftersom varje helg är det samma länk och hemsida!

*LÄNKTIPS
Barcelona etoo for capitan
2008-11-16 20:20
el capitano
Jag håller med dig, vill också se keita från start!
Barcelona Smogen
2008-11-16 20:20

pep har ju roterat ganska friskt, men nu verkar det faktiskt som att han fått sina favoriter.
Å andra sidan är det en vecka till nästa match, så det kanske är därför han kör med starkaste laget. Tror att startelvan mot Getafe kommer se rätt annorlunda ut då det är nmatch mot Sporting tre dagar senare.

Synd att inte Pedro är med i truppen, hade gärna sett att han fått lite speltid.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-16 20:19
2HeadsOnEagle

www.justin.tv eller www.myp2p.eu eller www.rojadirecta.com
el capitano
2008-11-16 20:17
Varför Pep aldrig startar med Keita? Busquets är bra men inte i samma klass som Keita
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-16 20:15
Var kan jag se matchen då jag inte har tv4sport. Det va längesen jag streama en match så har glömt alla sidor...
Barcelona Smogen
shit! jag tror faktiskt införrapporten prickat rätt med startelvan! imponerande! :)
Barcelona Mojito
Valdes
Alves
Pique
Marques
Puyol
Busquets
Toure
Xavi
Henry
Etóo
Messi

Det är dagens startelva enligt hemsidan
Barcelona Culéé
2008-11-16 19:58
ElDuroDeFCB

så ska de se ut.
ingen startelva har släpps va jag vet, nån som har sett eller hört en preliminär? (stavning)
sebbaa
2008-11-16 19:57
Skulle gärna se båda två på samma kant! Men det är nog aningen överdrivet.. :(
Barcelona etoo for capitan
2008-11-16 19:55
Okej grabbar tänk på matchen istället. Vem ser ni hellst i start elvan, Guddy eller Hleb?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-16 19:54
Culéé

det lugnt man, jag ville verkligen inte göra någon så där upprörd, men men, nu till matchen istället, T-minus 66 min. till avspark...Vet vi start 11 ännu?
Annons: