/spanien/barcelona/forum/20052.aspx/spanien/barcelona/forum/20052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
el capitano
2008-11-30 09:42
Och om Henry får tillbaka sitt självförtroende och kommer i form då ingen back i världen kommer att kunna stoppa honom varken i teknik eller speed.

Barcelona Criff
2008-11-30 09:37
Henry gjorde en helt ok match igår, men samtidigt tycker jag att han är den svagaste länken i laget.
Man får inte alls den där känslan att "nu händer något" när Henry får bollen, men när de flesta utav de andra spelarna får bollen vet man att något kommer hända. Jag skyller inte ens på honom, för jag tycker man ser på honom så fort han får bollen att han känner sig missplacerad och med det har väl hans självförtroende att göra något exceptionellt försvunnit.
Kommentatorn på GoalTV sa det också igår, att han borde improvisera mer, precis som yttrarna i Sevilla gjorde när dem satt fast.

Pique får gärna göra sina misstag, Pep försöker skola honom¨så han kan ta över Marquez roll, det är så uppenbart. Pique kommer bli en kung i vårt försvar i framtiden. Vänta och se.
el capitano
2008-11-30 09:27
Reals läkerteam är sämst, hur kan man starta med Pepe och Snajeder (stavning??) när båda spelarna är inte 100% återställda?!
Jag tycker synd om Real också med skador är en del av fotbollen, alla lag kan drabbas av skador.
Barcelona FCB :)
2008-11-30 09:15
alltså det är ju nästan komiskt hur mycket skador real får. Börjar nästan tycka synd om dem. Det går en kvart , sen en skada. Sedan någon med ljumskproblem. Man undrar vad dom har haft för träning innan säsongen..
el capitano
2008-11-30 08:10
Go morgon Culés
Nu sitter man på jobbet med ett leende på läpparna :)
Imponerad seger mot Sevilla igår, alla i Barca gjorde ett fantastisk match ink. Henry och Pique som alla klagar på av nån anledning. Alla spelare kan inte prestera 100% i varje matcher och det borde ni veta, båda Henry och Pique gjorde bra match och Henry är på G, det syns på honom.

*Se länk, alla mål från matchen med bra kvalité.
Barcelona kluivert_nr9
2008-11-30 05:29
Ämne: x....Var det inte väldigt uppenbart att Sevilla gjorde så med mening? Styrde bort Messis kant totalt för att öppna upp åt Henry? Något dom lyckades väldigt bra med fram till sista delen av matchen när Messi till slut rann igenom.

Målet som Eto'o gjorde var ju en ren slump också. Honom och Messi höll dom stenhårt. Istället lät dom Henry vara "fri". Han är ju extremt lättläst... han kan nästan bara göra en fint nuförtiden som slutar med att han går in i banan och skjuter (placera en bredsida i bortre), vilket han inte heller klarar av. Som tidigare nämns här i forumet... hans avslut är katastrofala, och det syns tydligt att måtståndarna vet om detta...

Så lura er inte av att Henry syns mycket och håller mycket i bollen. För farligare än så blir det inte... tyvärr.

Alla som har spelat fotboll på hyffsad seriös nivå vet la om att man oftast släpper till lite extra på en viss del/kant på planen för att ha bättre koll på den svåra delen/kanten.

Samma sak gäller när man anfaller... man söker ju upp motståndarens svaga sida, om det finns en sådan.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-30 05:23
x
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-30 05:23
Förstår inte allt dess klagande på Henry hela tiden. Jag tycker han gör en helt OK insats, Messi var osynlig och såg inte alls att vara på spelhumör första 65 min..Han blev bra borttagen av sevilla men sen 2 mål, det r grymt !
Barcelona DaniAlves
2008-11-30 03:41
Messi har nu gjort hela 17 mål och 9 assister så här långt, då räknar jag ligan + cl + cdr.

Han ligger riktigt riktigt riktigt bra till, en sak som jag gillar med messi så mycket är att han är som bäst på stormatcher till skillnad från ronaldo, zlatan osv.. dom försvinner helt när det verkligen gäller.

Grande Messi !
Barcelona LeoMessi10
2008-11-30 03:03
vi kommer till el classico men först ska vi njuta av 3-0 vinsten och sen börja prata om valencia matchen ingen eto´o alltså men vi vinner endå:D
Barcelona Pep.G
2008-11-30 02:42
Pique må vara duktig, men snälla, vare sig Real spelar dåligt eller inte så vill jag inte ha backlinjen som vi hade idag under el classico. Låt Puyol vara mittback, samt låt Caceres spela på vänsterkanten. Eller ta ut Pique och sätt in Caceres där. Pique får för mycket speltid enligt mig samt så får inte Caceres särkillt mycket speltid. Och det tycker jag han är värd.

P.S Såg ni Alves eller ? Han spelar högerback ena minuten och i nästa så spelar han vänsterytter. Underbart att se =D
Barcelona Ciao-V
2008-11-30 02:31
Här har du målen.
Barcelona Barcalonawi
2008-11-30 02:23
Oki.. nån som har tänkt på årets el classico än. Real har ju samma schuster som förre året.. fler skadade spelare än förre året och sämre form generellt.

Hur många här tror att schustar kommer att "ställa bussen" igen framför målet? Dvs köra så defensivt (fegt) som möjligt och bygga sitt anfall mest på kontringar?

OCH.. ifall iniesta inte är klar till el classico.. Vem tycker ni bör vara första kandidaten för å erstätta honom, Henry elr Hleb?
Barcelona Barçanist
2008-11-30 02:20
Har någon länk till alla målen? :)
Barcelona SaM__-
2008-11-30 02:13
Ämne: Jag kan förstå att H....Där håller jag faktiskt med dig Nian. Avsluten och Henry, vad har hänt?

Det är ofta man ser Henry får perfekta "frilägen" från vänstersida och skjuter antingen över eller fösare rakt på målvakten. Att knorra var han kung på och där tycker jag han ska ha högre krav på sig själv. Visst jag menar inte att han ska knorra alla bollar i krysset 10 av 10, men någon motta får det väl vara på avsluten. Men jag tror det kommer med tiden!

EDIT: I och med att jag har grävt ner pessimisten i mig ikväll så måste jag erkänna att han dock var helt okej idag och skapade oreda hos Sevilla :-)
Barcelona joninho__90
2008-11-30 01:41
Ämne: Kolla på matchens bi....haha kolla på henry bild 1 av 10 :P Tuff frisyr ;)
Barcelona Nian!
2008-11-30 01:39
Jag kan förstå att Henry har tappat speeden. Men för tusan hur usla är hans avslut egentligen. Antingen går dom 5 meter över, eller så rullar dom i famnen på målvakten.

Avslut är väl inget man tappar med åldern direkt, se på Nistelrooy. Ibland ser det lite skämmigt ut när han från 10meter försöker "curla" in den och det blir värsta strumprullaren och bollen rullar till målvakten.
Speciellt av en spelare som Henry. Hoppas dock han börjar göra lite mer mål.

Men han var bra idag.
Barcelona Xavi.H
2008-11-30 01:36
Henry var grym idag, kan inte klaga.
Canaletes
2008-11-30 01:34
Ni klagar konstant på Henry och Pique!
tare lungt
Kixer
2008-11-30 01:33
BeautifulBarca//

Henry kom förbi sin försvare flertals gånger och lite som Elduro skrev att skottet är svagheten, men vi vet att han har riktigt bra skott, hade något oflyt idag dock. Fattar inte att du gnäller efter denna match, Henry var klockren!

Många i Barca var riktigt bra idag.
Barcelona Puyol5
2008-11-30 01:32
En komplett trupp är vad Barca har iår. Redo för alla utmaningar som ställs mot oss. Vänsterkanten är ända svagheten, vilket säger en hel del om vår klass. Henry/Abidal är inte direkt dussin lirare. Men är det någonstans vi kan tänkas behöva stärka upp - förutsatt att ingen lämnar - är på vänstersidan.

Sedan måste någon börja träna utsparkar med Valdes. Han är totalt värdelös på de, alla utsparkar hamnar fel. För att komma upp i trion med Casillas, Buffon och Cech behöver han träna på de. Iövrigt har han slutat med dem där 3-4 dundertabbarna varje säsong, så numera är han en stabil och pålitlig målvakt även för en storklubb alá Barca.
Barcelona jasko’o
2008-11-30 01:29
Jag fattar inte hur kan ni klaga på Henry hela tiden! I första halvlek var bättre än Messi, hände mycket mer på hanns kant.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-30 01:25

Snälla alla ni som skriver att Henry och Pique va dåliga, vi kan inte ha sett samma match. Henry var dominant i sin kanst under andra halv lek, mosquera hade inte en chans mot Henry och det ända som Henry saknar nu är väl det sista rycket och skottet. Annars var han helt fenomenalt både offensivt och defensivt. Han löpte extremt mycket och gjorde enligt mig en kanon match.

Pique gjorde även han en myckey bra match, mne ibland går han in föe hårt och klumpigt i vissa situationer. Men som nån skrev tidigare, han har längden som ingen annan barca back har och dessutom så börjar han bli bättre och bättre med att sköta uppspel från backlinjen. Det enda han saknar och vi fick bevis på, är snabbhet. Fan kanote är inte världens snabbaste anfallare men han löpte förbi Pique ett ex antal gånger. Men Den taktiker som Pep är, så ser han till att i andra halvlek spela men Marques lite djupare och mer bakom Pique just för att slippa se Pique bli omsprungen.

Jag talar nog för många av när jag säger att Pep är en grym taktiker och vi just nu ser omänskligt bra ut. Men nu ska vi inte låta vinsten stiga upp i skallen för mycket. Det saknas trots allt 3 stora kossor till....GOd natt nu pojkar och flickor....
Barcelona barcadinho
2008-11-30 01:23
Några sista ord innan jag lägger mig.

Barca 08-09 har gjort mer mål än den tidigare Barca.
Jag tycker inte att trion
Messi+Etoó+Henry(Iniesta)
är sämre än
Ronaldinho+Etoó+Giuly.

0-3 i Sevilla, med ca 70 procent bollinnehav och knappt någon målchans för hemmalget.
För mig är det en utklassning.

Men det spelar ingen roll hur var och en tycker och tänker, så länge vi vinner och är på rätt väg. Då är alla nöjda mer eller mindre.

Barcelona BeautifulBarca
2008-11-30 01:14
Kixer

Du måste skoja!
Han var bra för att vara en reserv!

Tänk dock på att han är en av de bäst betalda spelarna i klubben.
Kixer
2008-11-30 01:11
kluivert_nr9//

Henry var ju bra idag.
Barcelona BeautifulBarca
2008-11-30 01:06
Etó'o tog ett gult med flit.
Och så vill jag skriva ett meddelande till Rambla som hävdade att Getafe hade inget att sätta emot Real. Inget lag i7 La Liga kan man räkna ut min vän. Det borde du veta vid det här lagret. La Liga är klass. Alla lag har tillräckligt med kvalitet för att vinna över vem som helst.
Barcelona kluivert_nr9
2008-11-30 01:03
Ämne: Ämne: En av d....
Deco? Vem är/var han bättre än?

Xavi?
Iniesta?
... knappast!

Dinho är det offensiva vi har tappat. Men istället så har vi fått en Messias och ett hungrigt lejon. Känns mer än ok!
Barcelona kluivert_nr9
2008-11-30 01:00
Ja det var en skön vinst. Men knappast någon utklassning?

Jag anser att vi saknar Iniesta väldigt mycket. Henry är inte tillräckligt bra för Barcas startelva. Tycker nästan att Hleb borde gått in i halvtid. Han känns betydligt vassare än Henry.

Sen var det kul att se att Messi inte slutade med sina försök och ruscher med bollen. Han hade ingen superdag egentligen förutom målen, och detta kommer bara göra honom ännu starkare och bättre tror jag.

... Yaya... KUNG! Vart var Sevillas mittfällt? Kanote var tvungen att gå ner på mitten stundtals. Men han blev uppäten av Yaya också :D
Barcelona Koeman!!
2008-11-30 01:00
Ämne: En av de bästa mathc....
Det enda är att barca blivit bättre bakåt, framåt har dem mycket sämre lag framåt jämfört med 04/05 då dinho och deco var med.
Annons: