/spanien/barcelona/forum/20051.aspx/spanien/barcelona/forum/20051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo^
2008-11-22 17:55
Ämne: Ännu en förlust för ....
Ja troligtvis blir det väl så.
Barcelona Mojito
2008-11-22 17:54
Ännu en förlust för Arsenal, ska vi gissa att ryktena kring Cesc och Barca fortsätter i veckan?
Barcelona Mojito
2008-11-22 17:45
Benzema känns lite som Zlatan i unga dagar.
En ganska självisk men briljant tekninker och hyfsad målskytt. Jag är inte säker på att han skulle hitta rätt i Barcas spelidé, och tycker de pengarna kan läggas på bättre saker. (Självklart är det svårt att sia om hur han hade presterat)
Om Etóo stannar och Bojan fortsätter utvecklas har vi 2 bra centrar.

Och ang europas bästa klubbar, se länktips
- en något trivial ranking, eller vad säger ni...
Barcelona el Flaco
2008-11-22 17:37
AlexC/

Brukar du följa franska ligan och Lyons matcher? Tycker du att Benzema-hypen är befogad?

barba/

Snälla, nämn inte Atleti som ett av Europas bästa lag. För att nämnas i den diskussionen måsta man ha lyckats besegra Madrid någon gång under detta millennium.
Barcelona barba
2008-11-22 17:30
Ämne: Hej Pep. G

Jag hå....
Barcelona
Real Madrid
Valencia
Sevilla
Atletico Madrid
Juventus
Roma
AC Milan
Inter Milan
Chelsea
Liverpool
Manchester United
Chelsea
Bayern München

Samtliga lag måste ju anses vara bättre än Lyon, finns säkert flera.
Barcelona AlexC
2008-11-22 17:21
Hej Pep. G

Jag håller inte med dig, som du förväntade dig. Att säga att Benzemas storhet ligger i att han gör mål mot lag som Rennes och sen höjer folk honom till skyarna är ett ganska löst uttalande. Han var magnifik förra säsongen i Lyon, han startade i EM (även om han inte direkt tokdominerade där) och han har fortsatt att spotta mål denna säsongen. I ett av Europas 10 bästa lag.
Barcelona el Flaco
2008-11-22 17:20
Pep G./

Ska jag vara helt ärligt så har jag personligen aldrig följt Benzema i den franska ligan. Jag har bara läst via de katalanska tidningarna att han gör succé och att han gör många mål, osv. De enda gångerna jag sett honom spela var under EM (där både han och det franska landslaget floppade) så jag har inte sett honom spela tillräckligt många gånger för att ge honom en rättviss bedömning. Men visst, jag kan hålla med om att Lyons prislapp på 50 miljoner euro är over the top.
Barcelona Pep.G
2008-11-22 17:13
Jag ska säga nåt som kanske ni inte håller med om. Och det är att Benzema är överskattad. Han är bra men att han är värd mellan 400-600 miljoner är bara skitsnack. Så bra är han INTE. Han spelar i Lyon och gör mål mot lag som Rennes och sen så höjer folk honom till skyarna. Köper vi honom för 100 miljoner kan jag gå med på det. Men herregud 400 mille för en överskattad fransos. NEJ TACK !
Barcelona LaBarca
2008-11-22 16:49
Etoo pangar in några imorgon :D
Barcelona el Flaco
2008-11-22 16:49
Mojito/

Jag har för mig att Abidal borde vara tillbacks i början av December ungefär. Inte säker dock.
Barcelona Mojito
2008-11-22 16:38
el flaco

tack :-)

Borde inte Abidal vara tillbaka snart, det var väl 3 veckor som han skulle vara borta..?
Delarocha RIP Puerta
2008-11-22 16:23
Petersays; Det roligaste med detta citatet är väl meningen (Benzema kommer ju i sommar). Att de redan är klart är det nog bara i Reals värld men men. Får det dem att må bra så är det väl bara att köra på.
Barcelona el Flaco
2008-11-22 15:41
Mojito/

Jag läste för några dagar sen att Milito kanske kommer tillbacks någon gång under Mars månad. Abidal har jag läst något om.
Barcelona Dedeffo
2008-11-22 15:24
Ämne: petersays, dem har h....
Samma problem för mig med. Mina fläktar blir helt konstiga när jag kommer in på Svenskafans och all den här skitreklamen åt höger sabbar bara hemsidan.
Barcelona Mojito
2008-11-22 15:15
Madristas vill tillbaka till galacticostiden när storstjärnorna köptes in på rad.
Tydligen vill de "spela världes vackraste fotboll" och vara "störst bäst & vackrast" igen.

Ska bli kul att se vilka spelare de värvar med pengar som de egentligen inte har denna gång?
Kanske dags att sälja sin träningsanläggning till kommunen igen, hehe.

Om Florentino Perez kommer tillbaka som ordförande kommer Real säkert åter igen att rycka i våra spelare (Figo). För om de vill spela vacker fotboll ligger väl våra spelare närmast till hands...

BTW, Ingen som vet hur rehabiliteringen går för Abidal och Milito?
Barcelona petersays
2008-11-22 15:14
Och jag installerade Flashblock till Firefox så nu slipper jag dem också. Tur att det alltid finns vägar runt.
Barcelona Criff
2008-11-22 15:08
petersays, Ja, man kan undra vad de flesta i den ledningen pysslar med.

Jag fixade dem här flash grejerna nu iaf, fanns ett smart litet program som heter IE7Pro som blockar ut alla jobbiga flashar. Så nu funkar sidan galant :)
Barcelona tarrak
2008-11-22 15:01
Fint litet reportage om Barcelonas ungdomsakademi på Uefas hemsida. (Länktips)
Barcelona petersays
2008-11-22 15:00
Criff
Ja det är konstigt. Alla går ut på lån, ingen får chansen i laget. Ungefär motsatsen till vår strategi. Köpa in fyra anfallare känns ju sådär lagom vettigt. Då börjar man undra...

Och det med sidan har jag anmärkt på förut också. Min dator goes wild och fläktarna rusar.
Safet10
2008-11-22 14:59
Jag ska kolla iallafall City - Arsenal...3p för City! !!! :D:D
Barcelona petersays
2008-11-22 14:58
Undrar vilken PL-match man ska streama idag då? Chelsea - Newcastle eller City - Arsenal? Om man ändå hade betal-tv så man kunde zappa smärtfritt.

Barcelona Criff
2008-11-22 14:53
petersays, dem har han Bueno som såg väldigt intressant ut i sin senaste match! Men du vet Real fans, istället för att ge en utav de egna chansen ska unga talanger köpas in och ligga i hög utanför kortlinjen för att försöka komma in.

Till en annan sak. alla dessa flash reklamer på denna sidan förstör hela sidan. Mina ord som jag skriver kommer upp typ 5 skeunder efter jag skrivit in dem, för sidan blir så seg. KASST!
Barcelona petersays
2008-11-22 14:48
Madrid-redaktionen vill shoppa.

"Det snackas om Crespo. Det låter bra. Men jag vill ha någon ung och grym redan nu! Huntelaar? (Benzema kommer ju till sommaren) Och så minst två yttrar av klass."

Har de inga från akademin som de kan plocka upp? Å andra sidan krävs det nog namn.
Barcelona Jugador
2008-11-22 14:43
Ämne: Fyran väljer att ta ....
Varför Viasat väljer att inte sända Barcelonas matcher är för att den gruppen(C) är så gott som avgjord. En annan tråkig sak är att Barca, som förra säsongen, hamnat i en grupp med mindre intressanta lag, därför visas inte möterna.
Barcelona A.Gaudi
2008-11-22 13:52
blir ändå alltid orolig vid rykten av skador på messi. han verkar ju vara rätt envis och tjurskallig, men jag hoppas att han inte är dum nog att spela ifall läkarna varnar att det finns minsta risk för att riva upp en skada.

Getafe/sporting ska vi slå även utan en glödhet messi.
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-11-22 13:47
Blaugrana93

Dem brukar lägga upp länkar på forumet innan matchen börjar.
Barcelona Saman.
2008-11-22 13:21
Det är bara att hålla utkick på rojadirecta under matchdan.
Barcelona Blaugrana93
2008-11-22 13:20
Nån som vet var man kan hitta Barcas CL-match mot sporting nästa vecka streamad gratis på internet? Vilken hemsida rekommenderar ni ?
Barcelona Saman.
2008-11-22 13:16
Ja så kan det gå när man försöker spela rugby på fotbollsträningarna.
Barcelona Criff
2008-11-22 12:04
Hahaha, silka jubelidioter :P
Annons: