/spanien/barcelona/forum/2005.aspx/spanien/barcelona/forum/2005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2015-09-01 00:40
@Liunil Masse:

Doria värvades till OM medans Bielsa var coach utan att Bielsa bad om honom.
Istället struntade ledningen i Bielsas önskemål, sålde spelare han ville behålla och värvade in bland andra Doria.

Bielsa valde att inte använda Doria då han inte behövde honom - Doria utlånad till Sao Paulo i Brasilien där han var ordinarie.

Nu går alltså flyttlasset till Granada. Är helt övertygad om att den spelaren blir något stort om han får tillräckligt med speltid.

Bra för Granada om något!
Barcelona Gabriel
2015-09-01 00:40
Haha, fuck De Gea rätt åt honom. Snackar en massa skit om att han aldrig kommer att spela för Real Madrid och ett par år senare gör han allt i sin makt för att gå dit. Glömmer aldrig när han signerade Thiagos matchboll 2012 med "see you in Manchester", lol hur slutade det då? Som sagt, nu håller jag tummarna för att Van Gaal och fansen fryser ut honom totalt och satsar på Romero istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mr. Culé
2015-09-01 00:39
Carlos Bustillo från Cadena Ser rapporterar att De Gea dealen inte är över ännu.

Manchester United skickade papperna till den spanska fotbollsförbundet med klockslaget 23:59, en minut före utsatt tid enligt honom.
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-01 00:35
Haha, vad gör De Gea om United skulle ställa detta ultimatum: Skriv på nytt kontrakt eller sitt på läktaren under 1 års tid. Visserligen får han ju betalt för att sitta på läktaren men ändå, jobbig sits för grabben. Tycker dock inte ett dugg synd om han, verkar vara douchig.
Barcelona Erik Satie
2015-09-01 00:29
Haha vilket fiasko det blev med De Gea. Edit: Rätt åt honom dessutom, respektlös som han har varit, bland annat mot Atletí.
Barcelona the cameroonians
2015-09-01 00:27
@[Carles Puyol 5:

United skickade tydligen in papperna 1 minut för sent.
Om detta var medvetet låter ja vara osagt, men det är minst sagt en riktigt stor prestigemässig förlust för Peréz och Real.

Men man ska inte ropa hej ännu, ligaförbundet kan mycket väl plötsligt komma med andra uppgifter och giltigförklara affären. Sista ordet är nog inte sagt.
Barcelona >The Reporter<
2015-09-01 00:25
Officiellt. De Gea stannar hahaha
Barcelona Gabriel
Haha fan va sjukt att De Gea värvningen inte hann bli klar. Otroligt roligt och bra nyheter för oss, han hade höjt Real Madrid ett snäpp. Visst han lär bli klar ändå men inte spelklar förens nästa år. Hoppas att Van Gaal fryser ut De Gea nu också, win win, haha.
Barcelona Mr. Culé
@[Carles Puyol 5:
Real Madrid, med Pérez i spetsen, lär med största sannolikhet pressa den spanska fotbollsförbundet för att få mer tid så att dealen går igenom. Just saying.
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-01 00:24
@Barc6:

Inte nog med det så har man även fått in Ricky VW till laget, helt ok förstärkningar för ett lag som Betis.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-01 00:20
[Carles Puyol 5] Sjukt om det stämmer :)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-09-01 00:14
Enligt flera spanska tidningar så hann Real inte fixa pappren därför blev De Gea inte klar för Real. Tack o lov att Real klantade sig rejält. Hade dem värvat De Gea så hade dem blivit ännu starkare. Kommer festa som fan.
Barcelona Barc6
2015-09-01 00:06
@100% AntiMadridista:
Ja det rättfärdigar inte att vi Barca har varit felfria gentemot våra spelare, speciellt Eto'o. En av Barcas sämsta affärer ur alla aspekter att byta ut Eto'o mot Ibra. ------------------------- Joaquin tillbaka till Real Betis La liga.. en spelare man inte kan hata. Kul att spelare återvänder.
2015-09-01 00:06
Jätte skumt att Victor Valdes inte följer nån Barca - spelare varken på Tweeter eller på Instagram.
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-01 00:00
De Gea eller inte, vi kommer köra över Real oavsett.
2015-08-31 23:43
Barc6 Det var ju så vi gjorde med Eto'o som gjorde mycket mer för Barca än vad Navas gjort för Madrid. Vi gav bokstavligen bort ett lejon och köpte....
Barcelona Soda Popinski
2015-08-31 23:32
Någon som vet vad det totala beloppet som spenderats under detta sillyfönster? Vore intressant att veta.
Barcelona enkos
2015-08-31 22:55
Jag blev rörd när jag läste. .. stor eloge till IFK-s fans
Barcelona Barclasico
2015-08-31 22:40
@Liunil Masse:
"facepalm".. så dumt beslut!
Barcelona Liunil Masse
2015-08-31 21:51
Kommer ni ihåg Doria som många på forumet ville ha innan? Han är klar för Granada haha.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 21:25
Kolla länk haha sjukaste jag sett.
Barcelona Rambla~
2015-08-31 21:15
Även om det är lite tråkigt med vår ban nu under transferfönstret är det nog bara bra. Jag vågar inte ens tänka på vilka galna affärer vi hade gjort denna sommar med tanke på vilka priser det handlar om.
Barcelona Barc6
2015-08-31 21:09
@B-Guden:

Nu pratas det om att man skall betala United runt 35miljoner + Navas. om detta stämmer så är det riktigt vidrigt att bara slussa iväg en spelare som Keylor som har gjort det väldigt bra hittils. Ähh Perez kan väl inte sova om natten om han inte får slösa pengar.
Barcelona B-Guden
2015-08-31 21:03
@Rambla~:

Navas är inget stort namn och som vi vet så måste du va ett "affisch" namn för att spela där. Bara kolla på vilka spelare som fått lämnat och vilka spelare som kommer.
Barcelona Rambla~
2015-08-31 20:47
Jag fattar inte grejen med de Gea. Har inte Navas gjort det bra hittills? Varför sån panik att ta in de Gea nu? De får ju honom gratis nästa sommar. Istället måste de lägga upp 30-40m nu när endast 1 säsong återstår på kontraktet. Det är så typiskt Perez, handlar utan att tänka sig för och har aldrig något tålamod.
Barcelona Mr. Culé
2015-08-31 20:41
De Gea in 2011, speaking to Cadena SER: “I wouldn’t go to Real Madrid even if they offered me a blank check.”

Notera att uttalandet gjordes när spanjoren fortfarande spelade för Atlético de Madrid.

Skall bli intressant att se Madrid-derbyt i Calderon.
Barcelona Rambla~
2015-08-31 20:04
Jag baserade min negativa reaktion på Kröjfs uppgifter. Är även medveten om att han tydligt sa ifrån att det ej är bekräftat.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-08-31 20:03
Ruben Baron Äsch, bra artikel men deprimerande så in i.. glad att jag läste den men ångrar att jag läste den ungefär.
Barcelona 5puyol5
2015-08-31 20:00
Rivaldinho, Den store Rivaldos son är klar för Braga i Portugal, tänk om han blir lika bra som sin pappa. Det ryktas om att Victor Valdes är på väg till Marseille, helt sjuk hur han Valdes förstörde sin karriär!
Barcelona Kröjf
2015-08-31 18:53
Rambla

För det första kanske min förhandsinformation inte har fog för sig i slutänden. För det andra är jag själv verkligen ingen vän av C-More. Hade för egen del självfallet helst sett att spansk fotboll visades på markbaserad och reklamfri TV, precis som luftpastejerna från engelska ligan i Tipsextra en gång i tiden. Men.......
Annons: