/spanien/barcelona/forum/20044.aspx/spanien/barcelona/forum/20044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2008-11-23 23:27
Jag förstår inte alla som klagar på Pique, han är inte så dålig som vissa säger.
Jag gillar han grymt mycket och tror att han kommer vara en världsback inom några år.
Barcelona DM1982
2008-11-23 23:27
Även om det hade suttit jäkligt fint med en vinst idag så måste man sansa sig lite också och uppskatta en pinne mot Getafe. Det är ett helt ok lag som vi möter och som vi brukar ha svårt för, de försvarar sig bra. Sedan ser man direkt när Barca inte har en bra dag, bollen rullar långsamt och ingen tar jobbiga löpningar. I slutändan så lyckades vi trots allt fixa till en kvittering.

Det man dock kunde se rätt fort var att Bojan, precis som många skriver, inte är redo för att var med i startelvan. Det är en spelare som kan komma in och röra till lite när motståndarna är trötta men han är inte en spelare som man kan sätta in från början. Han är å andra sidan väldigt ung fortfarande, kanske gick det lite för bra för snabbt förra säsongen.

Sedan har jag klankat ner på Henry rätt mycket den här säsongen men man såg direkt att det är en spelare med rutin, han kommer in med tyngd. Han skapar ytor åt andra och tar även löpningar som ingen tog innan. Han borde ha startat den här matchen, helt klart.

Keita gjorde visserligen mål men han är mycket blek och ser inte ut att ha anpassat sig till Barcas spel ännu. Han ser vilsen ut på planen och står mest och gnäller med domaren känns det som. Han måst fokusera på sin uppgift bättre.

Alla lag spelar dåligt många gånger under säsongen, idag spelade inte Barca så bra. Att då i det läget i alla fall få en pinne mot Getafe är bra i min bok. Kolla bara på Villareall som åkte dit igår. Sevilla och Valencia kryssade och Real Madrid vann visserligen men spelade otroligt uselt. De känner nog av stressen inför veckans CL-spel, de måste nog vinna om de inte ska åka på en riktigt stor mina i kvalspelet.

Nu börjar den tunga perioden för Barca men vi leder ligan och spelar bäst fotboll för tillfället. Nu är det bara att borra ner skallen och ösa på under hela december.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:25
BlueRed.

Då tycker jag att du ska ta en titt på Tottenham för att få se hella hans speed, har kollat några matcher med dem för gillar att följa Pavlychenko grym anfallare som fan, och då får man ögonen för Aron för han är nästan överallt kampar som en liten marsvin, han hade varit perfeckt för ett lag som barcelona när dem inte får in något en kvik jäveln med härlig teknik, och bra spel sinne
Barcelona Criff
2008-11-23 23:23
Var ett tag sen, men när Pique lirade i Zaragoza var han stabil som fan. Jag tror bara Pique behöver anpassa sig och komma in i laget. Jag tror han vill överbevisa sig själv för att försöka vinna över fans, det brukar alltid sluta i katastrof.
Pique ska inte vara första valet som mittback och är således inte det heller. Han är en man för framtiden och kommer säkert bli en gigant och kanske till och med en blivande kapten.
Det ni!
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 23:21
FC-Barcelona

Hoppar in lite här. Aaron Lennon verkar vara en intressant spelare, det man har sett av YouTube i alla fall. Han är bland dem snabbaste också i Premier League, har jämförts med Walcott i Arsenal ett par gånger.

Barcelona sölta
2008-11-23 23:20
Ämne: Jag tycker att ni öv....
Ja, han är väl hyfsad med fötterna, något bättre än Milito och Cacéres. Problemet är att han försöker spela som Marquez, och så bra är han inte. Han har oerhörda problem med att värdera när han ska ta risker och när han ska lugna ner spelet t.ex.

Som jag ser det är huvudspelet hans enda riktiga styrka, till skillnad från dig så tycker jag att han ofta är i fel position, och närkamsspelet behöver han utveckla rejält.

Det finns potential, men jag tycker det är fel att låta han spela så mycket som han fått göra. Marquez är solklart förstaval som mittback tillsammans med Puyol om inte han spelar ytterback.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:13
Rambla

På tal om yttrar vad säger du om Aron lennon från Tottenham? på minner mig satans mycket om Giuly?
eller är han en ytter eller mittfältare?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-23 23:10
FC-Barcelona

Jag håller med dig, Matchen idag var lika underhållande som en överkörning, om inte mer underhållande. Sen manade publiken på laget på hög nivå.

Synd att inte 2 satt där på Piqués nick.
Barcelona Robért
2008-11-23 23:10
Angående Bojan som varit flitligt diskuterad här inne ikväll håller jag med om att hans insats idag var svag. Men som jag ser det sitter allt i huvudet. Självförtroendet finns inte där för tillfället. Måste ändå säga att hans start på andra halvleken var mycket bättre (som resten av laget) så jag hade inte haft något emot att se honom ett tag till. Istället blev han utbytt och det undgick nog ingen hur besviken han var på sig själv. Förhoppningsvis växer hans självförtroende framöver för då kommer vi se en helt annan Bojan än vi fick se idag.
För övrigt är det helt ofattbart vilka medgångssupportrar det finns här på forumet (Nej, detta gäller absolut inte bara Barcas forum). Skäms!
Barcelona Dedeffo
2008-11-23 23:09
Fotbollskanalen Europa riktigt skit program. Sitter och läser igenom papper är allt dem gör. Dem kan i princip ingenting.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:06
Jay-z

Hahaha Snälla för fan, dem kreativa mittfältarna har barcelona och vi har kanske världens bästa mittfältspelare, bara för att vi inte kunde vinna en match sluta gnäll jag njöt av spelet idag på grund av Kämppa glödden dem vissade idag, men bojan och hleb var en besvikelse idag men dem tar tag i nästa match :D
Real Madrid Seaniboy
2008-11-23 23:06
Ämne: Ämne: hur län....
Okej. Hade inte tänkt och göra det.
Barcelona Dedeffo
2008-11-23 23:05
Ämne: hur länge blir inies....
Han kan vara redo redan innan El Clasico. Och snälla tjata inte om era skadebekymmer nu.
Barcelona Rambla
2008-11-23 23:04
Jag tycker att ni överdriver en del som påstår att Piqué gör dåligt ifrån sig och att han har dålig teknik. Allt som oftast så har han faktiskt ett bra passningsspel men självklart är det när han gör misstag ni påtalar hans brister. Lägg därtill att han är bra i sitt positionspel och står oftast rätt när han bryter uppspel. I luftrummet vinner han nästan allt defensivt. Ja, han gjorde ett grovt misstag i kväll som kostade ett mål. Trots det så hävdar jag att efter Kaiser Rafa så är Piqué den mittback som har bäst passningspel. Han är fortfarande ung och har självklart en hel del att lära sig.

Det enda som Barça saknar är två riktiga yttrar. Istället så spelar Pep med Bojan, Iniesta, Henry på kanterna. Den ende som kan räknas som ytter är väl Pedro och i viss mån Messi, men han har ju mer en fri roll. Tänk om vi haft två klassiska yttrar som även jobbar hemåt i defensiven. Då hade det blivit åka av. Ja, eller åtminstone en riktig ytter som när vi hade Giuly. Kanske kan Pedro bli det med tiden?
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-23 23:03
Äsch, spärra alla..
Canaletes
2008-11-23 23:03
Måste bara säga att Messi saknades ENOORMT!! Att Bojan och Hleb verkligen svek och hur fan kan domaren vara så dåligt att nästan ha samma kläder som Getafe?!?! Jag blev fan flera gånger confused!

Arshavin skulle vara jätte välkommen för min del :)
Real Madrid Seaniboy
2008-11-23 23:02
hur länge blir iniesta borta?
Barcelona Jay-z
2008-11-23 22:59
Hade vi haft Cesc Så hade Eto'o haft 100 målchanser idag. För Fabregas är galet grym på att hitta djupleds bollar i tajta försvar. De är en sån mittfältare vi behöver mot såna lag som backar hem. Passa åt sidan fram och tillbaks hjälper inte låt motståndar försvaret springa de är de vi måste arbeta på.

Ade har Cesc bakom sig de är drf han gör så många mål. Eto'o hade Dhinho Deco bakom sig men nu har vi inte lika kreativa mittfältare.
Barcelona Latinoo
2008-11-23 22:59
Trist match ikväll, hoppas det går bättre i CL.
Barcelona Rambla
2008-11-23 22:58
Haha, lite överdrivet att spärra Daebes kanske? Han visar åtminstone allt som oftast respekt här inne och i ärlighetens namn så frågade han om Messis skadeproblem och jämförde med Madrids när han fick en motfråga.
Barcelona LeoMessi10
2008-11-23 22:56
nu är det bara att komma igång till nästa match, först sporting matchen men sevilla matchen måste vi vinna
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-11-23 22:49
Som tidigare utlovats, så blir det spärr på dig, då du är den 1000:e madridistan som kommer in här och tjatar om era skadeproblem. Grattis!
Barcelona Dedeffo
2008-11-23 22:45
Ämne: Namn: "Robinho#....
Det värsta är ju att den där Robinho#10 är den som är inne mest här och skriver av Marängerna. Haha. Killen är 15 bast, vad förväntar du dig av en fjortis?
Barcelona barcadinho
2008-11-23 22:44
Om vi tänker på matchen och tidigare matcher så finns det en del spelare som man är orolig för.

Hleb först och främst - han verkar inte lyckas med att anpassa sig i Barca. Han hade en del anpassnings problem i staden London och i Arsenal, men det lösnar inte för grabben.
Han är blek och så han har varit i princip alla matcher som han fick vara med.

Bojan härliga säsong från i fiol har inte ett direkt förtsättningkapitel. Han är så nervös att misslyckas, så allt blir fel. Det kommer att bli bättre med åldern och erfarenhet.
Det är bra att man ger honom chansen då och då. Men man ska inte äventyra laget och poäng för hans skull. Att vinna står över alla personliga fall.

Jag tycker med att Pique saknar den tekink som krävs från en backspelare i Barca. Jag trodde att han skulle bli stabilare med tiden. Han får ju mycket speltid.
Hans största fördel är däremot hans längd och jag tror att Pep tänker på det. Det går inte att spela med fyra backar på typ 1.75 cm (plus en målvakt på 1,83). Nån måste rensa i luftrummet. Men hans längd gör honom lite klumpig.
Han bör spela mycket enklare och undvika farliga dribblingar.

Xavi - ni kommer att bli arga på mig nu för att han får en del kritik av mig. Han måste släppa bollen mycket snabbare i vissa situationer. Han älskar att ha bollen vid fötterna, det vet vi. Men det bromsar spelet ibland, särskllt på kontringar. Han behöver inte springa själv med bollen 30 meter, utan kan passa den.
Men han är förstås en av de viktigatse vi har.

Pedro gjorde ett bra inhopp och jag kan inte låta bli och tänka på hur han spelade på införsäsongs matcherna. Han var jätte bra.
sebbaa
Han är nog tillbaks nästa La Liga match Daebes//Zizou,
Barcelona Dedeffo
Ämne: Hur länga blir Messi....
Han har inte ens varit skadad. Han tyckte bara att det gjorde lite ont i högra låret under fredagsträningen. Nu kommer du säkert gå in på Real forumet och göra narr av Messi.
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-11-23 22:41
Hur länga blir Messi borta?
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-23 22:38
Namn: "Robinho#10" » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-23 22:24
ni slösar bort er tid genom att diskutera med barca fans, det går bara int. så jävla trångsynta människor. Jag vett för jag har en jävla massa barca kompisar.

: Ett stort fett LOL..
Vad har dom för fel ? www.draallaöverenkam.se ?
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 22:25
Ett tips för vissa som har svårt för att stava till vissa ord (ta inte det här som något negativt, jag själv har problem med dem lite längre orden), så rekommenderar jag Firefox som webbläsare, den har stavnings kontroll som hjälper och funkar som det som används i Microsoft Word.

Går även att lägga till ordlista som Engelska eller andra språk. Går också att lägga in enstaka ord och namn som t.ex. Messi, Eto'o eller Papastathopoulos. Dessutom är det snabbare och snyggare än Explorer, tycker jag i alla fall.

Matchen; Inte ett dugg orolig över att vi kryssade idag, förluster kommer och kryss matcher likaså. Vi är inte i någon sorts kris efter denna match. Det kanske till och med blir en tändning inför dem lite svårare matcherna som kommer.

Barcelona Culéé
2008-11-23 22:20
om alla är snälla och kollar åt höger ---- så ser ni Euro Talk, och ser jag rätt när det står " det är dött på Camp Nou"?
tror att det kommer ändras te morgondagen =)

off topic: varför har inte Ronaldinho och Deco uppdaterats i Els Cracks?
Annons: