/spanien/barcelona/forum/20037.aspx/spanien/barcelona/forum/20037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_PXM
2008-11-23 01:16
Sherko

Nej det har jag inte gjort, men Raul har inte varit sa javla bra hittils. Och var inte sa saker att Barca far en spelare skadad snart, jag vet att du hoppas pa det men var inte saker. Vi far se vad som hander, men kom ihag en sak.

Om Real forlorar El Classico da skyll inte pa skador, for det e Reals fel att de inte varvade tillrackligt med spelare innan sasongstart. Alla tar ansvar for sitt, jag vill bara saga det och fa se vad som hander. Tycker att vi borde skippa diskussionen om Barca och Real, det racker sa langt.
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 01:14
Barca_PXM

Du vill inte tjafsa i onödan, varför då skriva att han pratar som en alkis?
Lugna dig, är det någon som ska skriva något logiskt är det väll du.

Sherko

Det kanske kommer redan imorgon. Messi kanske får vila under Getafe matchen, upp till bevis för Barca då och visa att vi inte är allt för beroende av honom.

Real Madrid Sherko
2008-11-23 01:07
Barca_PXM

Haha, den enda som skriver som en alkis här är du :P

Vet inte var du får "tro inte igen att Real vinner allt plus VM, KOM IHAG ni vann bara mot HUELVA med 1 0."

Raul brukar prestera mot dem spanska topplagen, och espanyol är faktiskt det bästa spanska laget vi mött tillsammas med atletico.

Men det är sant han har varit usel ett tag nu, och att ruud är skadad gör inte situationen bättre.

På tal om poäng, så är inte 5 poäng så mycket, minns du förra säsongen när vi gick från 9 poängs ledning till 3 poäng på 2-3 matcher?
Det svänger snabbt säger jag bara, och vem vet ni kanske får en nyckelspelare som eto, messi eller xavi skadad snart, precis som vi fått och då kanske det inte går lika bra som det går nu.

Men men, har du festat idag eller?
Barcelona FCB :)
2008-11-23 01:07
Tråkigt om Higuaín blir borta länge. Vill gärna att han är med i El Clasico. Så att dom inte kan skylla på något.

;)
Barcelona Barca_PXM
2008-11-23 01:01
Criff

Jag har problem i datan med att skriva exakt den text som du vill ha, men du borde vara tacksam for att jag skriver och engagerar mig. Men hoppas Sherko fattar.
Barcelona Criff
2008-11-23 00:56
Barca_PXM, Vad du än har druckit, så skicka hit det också :P För jag förstod hälften utav den texten du skrev precis!
Barcelona Barca_PXM
2008-11-23 00:52
Sherko

Jag ska inte skriva det har for dig pga jag vill tjafsa i onodan eller utan anledning, nu vill jag bara upplysa dig till ratt vag Sherko. Sank din balhet och tro inte igen att Real vinner allt plus VM, KOM IHAG ni vann bara mot HUELVA med 1 0.

Du snackar som alkisar bara du borde vet det, eller forsoker du vara som Nostradamus. Jag ska beratta en viktig sak for dig om ditt vackra REAL, som jag ser Real behover varva nya spelare for att du ska fa som du onskar.

Ruud e skadad och Raul fortfarande dels blek, bara Higuain visar styrka i straffomrodet. Saviola springer som en dvarg och inte vet vad han gor, aven om Real kommer igang tro inte de vinner alla sina matcher. Och Real har brister i truppen, och med den trupp som ni har bara du ska veta.

Ni kommer aven ha det svart mot Sevilla, Valencia. OBS! har du glomt att Valencia har skit bra defensiv, eller Sevilla, Villareal kan sina grejer anda. Forresten enligt vad tabellen SNACKAR om vi vinner mot Getafe med stor sannolikhet, da Barca kommer ligga 5 poang fore REAL.

Och vad jag har sett av Barca idag, de kan sin sak pa hemma plan och det kan du inte FORNEKA BORT. Och darfor jag samt varenda javla Barcafans tror att Barca har stor chans eller mojlighet att vinna mot Real i Nou Camp, men jag e absolut inte 100 % saker pa det.

OBS! vet du att Raul inte har gjort sa manga bra matcher hittils, varken mot Juve eller idag mot Huelva. Han har bara varit bra mot Espanol, t o m Higuain har varit battre tycker jag. Problemet jag har inte tid for att hoppa pa nagon som du, men du e valkommen har men garna skriva nat LOGISKT.
Barcelona Criff
2008-11-23 00:49
Sherko, precis som du verkar optimistisk över att Real kommer vinna får väl vi vara optimistiska över att Barcelona kommer vinna?

Hade jag dock satt mina besparingar idag på något utav lagen är Barcelona klart favoriter, sen kan självklart Real överraska, men med alla dessa skador och underpresterande stjärnor mot ett tåg som Barca är just nu så lutar det mer åt det som hände förra säsongen då ett sargat och skadedrabbat lag kom till Bernabeu och fick på pumpen med 4 - 1.
Deportivo PeJu
2008-11-23 00:47
"Säger bara en sak, hoppas inte för mkt för precis varje real spelare höjer sig när dem möter er, det har vi sett på dem 5 senaste mötena :P"

ÄR det bara Real-spelarna som höjer sig inför El Clasico? Du tror inte möjligtvis att Barça är precis lika sugna på att vinna? Om inte mer sugna, just med tanke på hur det gått de senaste säsongerna.
Real Madrid Sherko
2008-11-23 00:46
BlueRed.

Dem håller förhoppningsvis på att komma igång.

Den som lever den får se hur det går :)
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 00:28
Sherko

Har dem kommit igång eller ska dem komma igång? Och att dem är ute ur formsvackan kan du omöjligt vara säker på, inte efter dagens match.
Och att dem är igång var något många sa förra säsongen om Barca också när det kom vinster som denna för oss. Det visade sig att vi hade fel.

Och det är väll ganska självklart att jag ska hoppas så mycket som möjligt på vinst när El Clasico drar igång. Och med den formen vi är i och med dem skador och ett spel som knappast är övertygande från er sida, så är det självklart att vi är favoriter.
Visst höjer sig spelarna ett snäpp när matchen är igång, men dem spelare vi har just nu är snäppet före i formkurvan.
Barcelona Xavi.H
2008-11-23 00:14
En ganska bra kväll för Barca, även om Real vann (utan att glänsa), Villareal åkte ju på stor torsk och Sevilla - Valencia fick oss Culés en anledning att sova skönt.
Real Madrid Sherko
2008-11-23 00:14
barcadinho

Real har precis kommit igång, dem verkar vara ur formsvackan nu. Vänta bara så dem kommer igång så ska du se gamla vanliga vinnande real.

Många av er är övertygade om att ni kommer vinna el classico, var ni inte det förra året också?
Säger bara en sak, hoppas inte för mkt för precis varje real spelare höjer sig när dem möter er, det har vi sett på dem 5 senaste mötena :P

Men men, vi får se....hoppa inte på mig nu, som vissa av er brukar göra helt utan anledning.
Barcelona petersays
2008-11-22 23:52
0-0 till slut. Bästa resultatet för oss men inte så kul att se, även om andra halvlek var hästlängder bättre än första. Framförallt bra målvakter får man säga. Den unge brassen i Valencia värd att hålla ögonen på. Första gången jag såg honom.
Barcelona Dedeffo
2008-11-22 23:51
Fy fan vad Capell och Navas ligger och rullar på gräsmattan i 90 minuter.
Barcelona barcadinho
2008-11-22 23:49
Islam_Bosna/

Nej du. Det är inte överdrift.

Han passar som en puzzelbit till Lazios högerextrema ultras skitstövlar.
Barcelona barcadinho
2008-11-22 23:38
Nej, en tråkig fotbolls kväll för min smak.
Först Real som knappt vinner över ett lag som man ska bara "köra över". Deras fans kanske är nöjda med tre poäng, men fotbollen är inte bra.

Det var en del vita näsdokar som folk viftade i slutet. Det blir mycket mera näsdokar nästa hemma match om spelet fortsätter vara så här.

Första halvleken mellan Sevilla och Valencia var sådär. Jag orkar inte titta på den här matchen mer. Jag är besviken på Sevilla nu för tiden. De spelar inte alls "full fart och agressivt från första sekunden" längre. Väldigt passiva för att vara Sevilla på hemmaplan. Men det kvitter väl egentligen.

Villarreal får en total hjärnsläpp, precis efter att jag och en del andra berömde de med massa av goda ord.
Jätte bra. De får gärna fortsätta och få såna hjärnsläpp.

Det enda som är värd extra ord idag är att PSG vann över Leyon och Giuly gjorde målet.

Vad ska man säga om Saviola?
Jag skrattade faktist ganska ordentligt när jag fick höra för 1,5 år sen att marängerna tog honom. vadå? Måste man ta vem som helst bara för det är gratis.
De behövde inte betala en enda euro för clownen, men väldigt konstigt. Jag visste på en gång att han inte skulle få spela mycket och jag var faktiskt förvånad och höra hur Schuster berömde honom inför värvningen.
Jag tror inte att Schuster var riktigt ärligt då, eller?

Marängerna behöver nya spelare och de får gärna värva facisten Di Canio. Det är nog lite inne nu för tiden med tatuerinar på Bernabeu.
Den här nollan spelar inte längre i Lazio, utan i ett division C i Italien.
Han kanske kan tändas igen i Nadrid.
Om man gav chansen till Saviola, varför inte då till Di Canio...

Vi får hoppas på roligare spel imorgon.
Barcelona Okkapokka.
2008-11-22 23:28
Tycker synd om El Pipita i Real Madrid, nu när de verkat lossna för honom så drabbas han troligtvis av en långtidsskada. Det är bättre för oss men jag beklagar ändå.
Barcelona tarrak
2008-11-22 23:25
Ämne: Kim:

Låt oss inte....
Säg det till Di canio istället...
Barcelona Islam_Bosna
2008-11-22 23:23
Kim:

Låt oss inte överdriva nu, och kalla Di Canio för faschist.

Så vitt jag vet så har han fördömt den fascistiska ideologin och han har sagt att han inte stödjer den.

Angående hälsningen han gjorde mot Lazios fans så är det en traditionell romersk hälsning, och även om Mussolini använde den så är den alltså tagen från gamla romartiden och har alltså egentligen inget med faschismen eller nazismen att göra även om dem använde den hälsningen.

Barcelona petersays
2008-11-22 23:18
Hela laget ligger ju på rygg och rullar och tittar vädjande på mot domaren.
Barcelona petersays
2008-11-22 23:18
På tal om att filma. Sevilla.
Barcelona Pep.G
2008-11-22 23:01
Haha alltså det roliga man sa när Saviola lämnade Barca för Real var att han skulle få speltid. Alltså mer speltid i Real än vad han fick i Barca. Men man glömmer att säsongen 06/07 så fick Saviola rätt mycket speltid för att vara "hatad" av Riijkard. Och tro mig han skulle få ännu mer speltid förra säsongen så skadedrabbat som Barcelona var än vad han får nu när Real Madrid är skadedrabbat. Vilken clown alltså. Tyckte verkligen om han när han var i Barcelona !
Barcelona Kim
2008-11-22 22:50
Nu är skaften inne på Madrids forum igång igen och diskuterar värvningar. Ta mig sjutton, men är det inte Di Canios namn som dyker upp? Fascist som är han är, så passar väl Real Madrid alldeles utmärkt för honom. Han kommer smälta in bra i historieböckerna senare, om en sisådär 30 år. Jag menar, gör han mål så hamnar han där, misslyckas han så blir han bara en i mängden bland allt från Ultras Sur till gamle Santiago Bernabéu.
Barcelona Dedeffo
2008-11-22 21:56
Mes Que un Club ! 3

Håller med dig, han ahr blivit en riktig filmare. Skönt att Real inte får igång sitt spel ännu.
Canaletes
2008-11-22 21:56
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-22 21:55
Pepe har blivit en jävla filmare, jag som hade respekt för han..Värdelös har han blivit.
Barcelona Hetfield
2008-11-22 21:52
Real fansen ska inte komma med en massa ursäkter, vi fick klara oss utan Ronaldinho, Deco, Messi och Eto'o rätt så ofta under förra säsongen, jämför det med Robben, RVN och ev. Higuin, ja....klasskillnad
Barcelona Dedeffo
2008-11-22 21:50
Synd att Real vann. Men dem ska veta att dem övertygar inte och kommer ha det oerhört svårt i framtiden bra för oss dåligt för dem.
Barcelona Criff
2008-11-22 21:41
Jag tror det var hälsenan som small.
Annons: