/spanien/barcelona/forum/20034.aspx/spanien/barcelona/forum/20034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Safet10
2008-11-24 00:57
Barca o Mort!:

Du är så jävla rolig du..FM spelar jag inte och kommer inte spela ok..HAHAHA Shit vilka roliga snubbar det finns här..Du säger att jag sa Bojan var kass efter denna match,,Jag tycker Bojan är kass överhuvudtaget..Han är ung,vadå då kolla Pedro,Busquets,Messi när han var i Bojans ålder MYCKET bättre än vad han är..Så det e så..Bojan håller inte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona sambasoccer
2008-11-24 00:52
jag håller med Safet10!!
Pedro e en mycket bättre spelare än vad Bojan e!!
Bojan har en ganska dålig spelförståelse men Pedro kom in i matchen ganska snabbt & gjorde en mycket bra insats så hellre han än Bojan & man kan inte inte skylla på att han e ung messi va oxå ung när han kom till a-laget & redan då va han riktigt bra.
kul att se barca spelarna kämpa & slita känns bra..
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-11-24 00:35
MQUC3

Jahaaa haha märkte inte att du citerade :P
My bad, sorry (a)
Barcelona DaniAlves
2008-11-24 00:34
Spelarbetygen från goal, Alves bäst med en 7a.

Alves har spelat riktigt bra de senaste 5-6 matcherna.. ser bra ut för hans del.
Barcelona Barca o Mort!
2008-11-24 00:32
Safet10

Du pratar om Bojan som om han vore kass, kom igen killen är ung och är inte i formtoppen. Man behöver inte låna ut honom för att han gör en dålig match. Fortsätt spela FM du..
Barcelona BlueRed.
2008-11-24 00:16
Barca Barca

Håller med, tålamod med Bojan. Kritiken som Henry får är delvis förståelig, men Bojan är 18 år gammal och har fått ungefär hälften så mycket speltid som Henry har fått. (Ligan, CdR och CL)
Barcelona sölta
2008-11-24 00:16
@rambla

Ja, som för de flesta är det ju när det går lite snabbare, som tex i kontringar, som han får problem i positionsspelet. Det är ju då det är svårt. Men det kan nog komma med åren.

Annars hoppas jag mycket på Henrique till nästa säsong...
Barcelona Barca Barca
2008-11-24 00:00
Hyfsat match idag. Det känndes mer som en krigarmtach från brittiskaöarna än en spansk välspelad. Barca gillar inte matcher som denna och det såg man på långa vägar. Eto'os första touch är något otroligt att skåda, han får slipa lite på den punkten. Annars gillar jag att vi itne gav upp, det var hela tiden vilja hos spelarna och det uppskattar man. Känns så här i efterhand rätt så bra resultat, 1-1 mot Getafe på hemmaplan innan mardrömms månaden är rätt bra, nu fick barca spelarna en rejäll käftsmäll och kanske kom ner på jorden igen. Sevilla på borta plan nästa helg och vinst måste det fan bli, annars kan Real helt plötsligt gå om oss i ligan.

Bojan behöver tid! Tålamod mina bröder.
Safet10
2008-11-23 23:58
Såg ni Keita's målquest...Fy fan va härligt asså...Muslim 4life :D (inget illa menat mot er nonmuslimska :D)
Canaletes
2008-11-23 23:55
Dedeffo

Så om dem inte skulle läsa från ett paper, skulle de vara bra då? Det är ju skitbra program tycker jag, + att dem e härliga o har humör vafan
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-23 23:55
Ehhh Gonza?? Ja var väl bland dom första som la märke till det redan när spelschemat sattes..Ja skrev att han var lite SEN..

MADRIDSTAN..

Läs nogare..
Safet10
2008-11-23 23:49
Bojan var som vanligt KASS!!! Snälla låna ut honom i något klubb i 1,2 år så att han får mer speltid och kommer tillbaka som en mognare och bättre spelare..
Safet10
2008-11-23 23:48
Pedro mycket bättre än Bojan...Ser hellre Pedro i rollen där Bojan spelar/spelade !!!Keita matchens lirare helt klart..!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-11-23 23:44
"Mes Que Un Club! 3"

Du kan väll inte ha märkt det för en halvtimme sen va? Det har diskuterats flitligt här på forumet typ 20 gånger sen ligan började.

Iaf, håller med Rambla lite om Pique. Förstår inte varför folk "hatar" honom så mycket. Han ser helt stabil ut även fast när han ska passa så kollar han ner lite för mycket på bollen, typ som att han känner sig osäker. Kanske, som 3 pers typ redan sagt, så kommer det med tiden och han kan då etablera sig bland storbackarna i Europa. Only time will tell.
Barcelona Antonio Puerta
2008-11-23 23:41
aa det e sant han kommer utvecklas oerhört mycket.syftar på Pedro.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:40
BlueRed.

Här har du en smakprov på Aron från idag när han gjorde assist till pavly,
Barcelona Rambla
2008-11-23 23:37
sölta:

Tycker du verkligen att Piqués positionsspel är så dåligt? Jag tycker mig se att han ofta står rätt och bryter moståndarlagens kontringsförsök vid mittplan. Fast det är möjligt att jag missat något? Det skulle då vara när motståndarna får till snabba omställningar? Då är ju flera spelare oftast ur position och ser lite vilsna ut. Något Pep får träna på i fortsättningen får vi hoppas.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:37
Antonio Puerta

Jag hoppas verkligen han får mer speltid framöver, Pedrito den eller så kallade PEDRO!
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:34
BlueRed.

Nej exakt, kolla på Drenthe och Robben när barcelona vissade sig att dem var INTRESSERADE,hehe!!
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-23 23:31
Namn: Lalehz » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-23 23:18
Jag har lagt märke till en sjuk sak (eller så är jag bara oinsatt i hur la ligas spelschema lottas). Lagen Barcelona spelar mot är alltid de laget som Real Madrid möter i omgången därefter..

Alltså för att visa:
omg1
Barcelona-Numancia
omg2
Real Madrid-Numancia
Barcelona-Racing
Omg3
Real Madrid-Racing...

Och så fortsätter det ända tills dess att sista omgången är spelad. Är det någon som vet varför det är så här, för det kan väll inte vara en slump?

LITE SEN??
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 23:30
Ämne: BlueRed.

Då tyck....
FC-Barcelona

Får nog göra det, vill gärna se vad han har att erbjuda. Inte så svårt och få någon att se duktig ut på YouTube så jag får nog följa honom lite från och med nu på TV / Streams.
Barcelona Antonio Puerta
2008-11-23 23:30
Pedrito som kallad Pedro om man ger honom speltid kommer han bli riktigt grym,Lennon är grym men tro mig dem två är av samma spelstil han kommer utvecklas denne Pedrito "Pedro".
Barcelona haeger
2008-11-23 23:27
Jag förstår inte alla som klagar på Pique, han är inte så dålig som vissa säger.
Jag gillar han grymt mycket och tror att han kommer vara en världsback inom några år.
Barcelona DM1982
2008-11-23 23:27
Även om det hade suttit jäkligt fint med en vinst idag så måste man sansa sig lite också och uppskatta en pinne mot Getafe. Det är ett helt ok lag som vi möter och som vi brukar ha svårt för, de försvarar sig bra. Sedan ser man direkt när Barca inte har en bra dag, bollen rullar långsamt och ingen tar jobbiga löpningar. I slutändan så lyckades vi trots allt fixa till en kvittering.

Det man dock kunde se rätt fort var att Bojan, precis som många skriver, inte är redo för att var med i startelvan. Det är en spelare som kan komma in och röra till lite när motståndarna är trötta men han är inte en spelare som man kan sätta in från början. Han är å andra sidan väldigt ung fortfarande, kanske gick det lite för bra för snabbt förra säsongen.

Sedan har jag klankat ner på Henry rätt mycket den här säsongen men man såg direkt att det är en spelare med rutin, han kommer in med tyngd. Han skapar ytor åt andra och tar även löpningar som ingen tog innan. Han borde ha startat den här matchen, helt klart.

Keita gjorde visserligen mål men han är mycket blek och ser inte ut att ha anpassat sig till Barcas spel ännu. Han ser vilsen ut på planen och står mest och gnäller med domaren känns det som. Han måst fokusera på sin uppgift bättre.

Alla lag spelar dåligt många gånger under säsongen, idag spelade inte Barca så bra. Att då i det läget i alla fall få en pinne mot Getafe är bra i min bok. Kolla bara på Villareall som åkte dit igår. Sevilla och Valencia kryssade och Real Madrid vann visserligen men spelade otroligt uselt. De känner nog av stressen inför veckans CL-spel, de måste nog vinna om de inte ska åka på en riktigt stor mina i kvalspelet.

Nu börjar den tunga perioden för Barca men vi leder ligan och spelar bäst fotboll för tillfället. Nu är det bara att borra ner skallen och ösa på under hela december.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:25
BlueRed.

Då tycker jag att du ska ta en titt på Tottenham för att få se hella hans speed, har kollat några matcher med dem för gillar att följa Pavlychenko grym anfallare som fan, och då får man ögonen för Aron för han är nästan överallt kampar som en liten marsvin, han hade varit perfeckt för ett lag som barcelona när dem inte får in något en kvik jäveln med härlig teknik, och bra spel sinne
Barcelona Criff
2008-11-23 23:23
Var ett tag sen, men när Pique lirade i Zaragoza var han stabil som fan. Jag tror bara Pique behöver anpassa sig och komma in i laget. Jag tror han vill överbevisa sig själv för att försöka vinna över fans, det brukar alltid sluta i katastrof.
Pique ska inte vara första valet som mittback och är således inte det heller. Han är en man för framtiden och kommer säkert bli en gigant och kanske till och med en blivande kapten.
Det ni!
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 23:21
FC-Barcelona

Hoppar in lite här. Aaron Lennon verkar vara en intressant spelare, det man har sett av YouTube i alla fall. Han är bland dem snabbaste också i Premier League, har jämförts med Walcott i Arsenal ett par gånger.

Barcelona sölta
2008-11-23 23:20
Ämne: Jag tycker att ni öv....
Ja, han är väl hyfsad med fötterna, något bättre än Milito och Cacéres. Problemet är att han försöker spela som Marquez, och så bra är han inte. Han har oerhörda problem med att värdera när han ska ta risker och när han ska lugna ner spelet t.ex.

Som jag ser det är huvudspelet hans enda riktiga styrka, till skillnad från dig så tycker jag att han ofta är i fel position, och närkamsspelet behöver han utveckla rejält.

Det finns potential, men jag tycker det är fel att låta han spela så mycket som han fått göra. Marquez är solklart förstaval som mittback tillsammans med Puyol om inte han spelar ytterback.
Barcelona FC-Barcelona
2008-11-23 23:13
Rambla

På tal om yttrar vad säger du om Aron lennon från Tottenham? på minner mig satans mycket om Giuly?
eller är han en ytter eller mittfältare?
Barcelona Okkapokka.
2008-11-23 23:10
FC-Barcelona

Jag håller med dig, Matchen idag var lika underhållande som en överkörning, om inte mer underhållande. Sen manade publiken på laget på hög nivå.

Synd att inte 2 satt där på Piqués nick.
Annons: