/spanien/barcelona/forum/20026.aspx/spanien/barcelona/forum/20026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:33
Gudi y Messias

Nej, Robinho är en väldigt bra fotbollsspelare..
Desamma med Valdés.

Men, jag tycker iallafall att i dagsläget är Valdés klasser bättre än vad Casillas är..
Och det är väl det vi räknar? För att det han gjorde år 2006 i CL finalen räknas inte.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:31
Criff

Och andra sidan så spelar det ingen roll i längden hur bra ytterforward man har ifall man har en säkerhetsrisk till sista utpost.

Jag tycker vi ska gå för en målvaktsvärvning i sommar och slå på stort där, en gång för alla.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:29
Barcanist

Var det ett försök till humor?
Barcelona Criff
Samtidigt har jag hellre Messi än Casillas.

Även om Valdes inte är alls lika bra som Casillas, så är han inte en dålig målvakt.

Alla dessa världsmålvakter som nämns flaxar också till det ibland, men det förstoras inte upp på samma sätt som när Valdes gör det.

Hade Valdes gjort den tabben som Casillas gjorde med muren hade det blivit lynchning känns det som.

Casillas blev bara en dålig dag på jobbet.
Barcelona Barcanist
Robinho är inte långt efter
Gudi y Messias
2008-11-25 23:26
Ghazza

Kunde tyvärr inte sagt det bättre. För jag tror även de enögda madridistorna kan komma till att erkänna att Messi är en betydligt bättre spelare än Robinho idag.

En sanning många blundat för tidigare. Likadant med Valdes och Casillas.
Barcelona Ghazza
2008-11-25 23:24
Att jämföra Valdés och Casillias är ungefär som att jämföra Robinho med Messi. Tråkigt, men sant.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:23
Barca o Mort!

Jag har väl lite hatkärlek till Valdes, jag älskar Barca, därav frustrationen mot Valdes sjabblande. Tycker samtidigt att han har ett stort hjärta för klubben, därav går känslorna isär.

Guti är bara idealet av en perfekt passningsspelare, beklagligt att han spelar för Real Madrid, jag hoppas verkligen inte han bidrar till framgångar för dem. Men jag värderar honom oavsett det väldigt högt, en stor favorit.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:21
Barcanist

Culé i all ära, men har du seriösa problem med verklighetsuppfattningen då du nedvärderar Casillas på det sättet? Han är tveklöst bättre än Valdes, och detta säger givetvis mer om Casillas än det gör om Valdes.

Barca o Mort!

Vore definitivt spännande, vore främst tänkt som mittback beroende på våra angenäma problem i mitten. Henrique ångar ju förövrigt på i Tyskland också enligt uppgifter.

Men i vilket fall! Chiellini? Ja tack!
Barcelona Okkapokka.
2008-11-25 23:19
Barcanist

Casillas är världens bäste målvakt när formen sitter, något Valdés aldrig varit nära på att vara. Sen är dagsformen en annan sak och Valdés är klart den bättre målvakten, Men Casillas är i grund och botten en bättre målvakt.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:18
Valdes är bra, han har växt med rollen tycker jag, men faktum kvarstår; tycker inte han är den som kan vara skillnaden mellan vinst och förlust då de stora elefanterna kommer på besök.

Inte beredd att ta risken heller för den delen, känns som att det kan vara vårat år iår och är inte beredd att låta det förstöras av Valdes.

Håller med lite om det Liooneel#10Messii säger, köp in en till målvakt så att Valdes får känna av lite konkurrens, kanske det skulle inspirera honom? Ett av Valdes mångåriga problem är att han blivit för bekväm i rollen som icke ifrågasatt trots diverse misstag.
Barcelona Barca o Mort!
2008-11-25 23:16
Gudi y Messias

Har inte sett så mycket att honom, kanske han skulle vara lite överflödig i och med att vi har cáceres nu och nästa år kommer Henrique..

Men när Sylvinho slutar kanske?

Förresten kan man faktist vara culé och hata Valdés och älska Guti?:P
Barcelona Barcanist
2008-11-25 23:13
Liooneel#10Messii

Har du precis vaknat från.. koma?

Casillas är inte alls bättre än Valdés (har inte vart de det här året iallafall)
Snälla, Casillas kan ju inte ens ställa upp en jävla mur.
Okej, han fixade EM guldet åt Spanien, men.. I ligan, nej, nej, nej säger jag bara. Han har vart riktigt dålig det här året.. Valdés har vart klasser bättre än Casillas det här året..

Buffon, Cech tror jag inte släpps från klubblagen..
Van der saar är 37 eller 38 år?
Han får väl en hjärtattack snart..

Julio Cesar kan väl vara ett alternativ, men Frey har inte alls varit bättre än Valdés det här året.. Det skulle du veta om du bara kollade på Barcelonas matcher..
Gudi y Messias
2008-11-25 23:13
Vad tror ni om att värva Chiellini? Spelar ju mittback nu i Juve, men vore perfa efter vänsterflanken hos oss.

Pålitlig offensiv/defensiv!
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-11-25 23:08
Varför nämner alla Valdes i Champions League 2006? Det är väl gammalt nu, det är ju samma sak med Ronaldinho han var världens bästa då. Finns rätt många bättre än Valdes även om jag tycker vi borde behålla honom fast köpa en annan rätt duktig målvakt så han kan ge valdes lite konkurrens.
Dom jag tycker är bättre är; Buffon, Casilias, Frey, Julio Cesar, Chech, Vaan der saar.
Barcelona Barcanist
Gudi y Messias

Men snälla..
Om vi ska värva en målvakt ska det vara en ung sådan som kanske kan ta efter Valdés, som t.ex Valladolids målvakt.. Men än sålänge tycker jag Valdés ska stå i Barcelonas mål, han är riktigt bra och har vart det den här säsongen..

Så du menar att Espanyols försvar var 10 gånger bättre mot Barcelona än vad det var mot Racing? Naah, skulle inte tro det..
Barcelona Barca o Mort!
Gudi y Messias

Snälla Valdes har ju vart bra iår?

Han ser dålig ut ibland men det är för att det tar 5-10 min ibland före motståndarna kommer på anfall, och då är det rätt svårt att vara 100%ig.

Skulle han ha mer att göra i matcherna kan jag garantera att han skulle se bättre ut.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:05
Barcanist(FREE YASSIN!)

Försvaret gjorde *
Barcelona Barcanist(FREE YASSIN!)
2008-11-25 23:01
Btw, Kameni släppte in 3 mål mot Racing.. Snälla!??!
Barcelona Pep.G
2008-11-25 23:01
Canaletes

Haha goda tider asså:D
Gudi y Messias
2008-11-25 23:00
Barcanist(FREE YASSIN!)

Men inte konstigt att han släpper in en del mål då försvaret är så splittrat som det är mot oss.

Han har antagligen bättre räddningsprocent än Valdes, aja, köper vi inte honom så tycker jag Akinfeev i CSKA Moskva vore något, eller möjligtvis René Adler i Leverkusen. Två extremt talangfulla målvakter!!
2008-11-25 22:59
Kameni har släppt in 18 mål, Valdés har släppt in 9.. Kameni har släppt in dubbelt så många mål som Valdés.

Du tänker såhär
-"Ahh Frey var jävligt bra IDAG.. OBS: IDAG.. Barcelona borde värva honom.. Valdés var dålig i söndags då han släppte in ett mål & ett mål nästan kom när han tappade bollen.. OBS: SÖNDAGS!

Se vad Kameni gjort för Espanyol och se vad Valdés gjorde för Barcelona så får du svaret på vem som är bäst av dem
Canaletes
2008-11-25 22:59
Pep.G

Haha! Jag gick också i 8:an. Kollade nyss din profil, vi är lika gammla :P
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:58
Barcanist(FREE YASSIN!)

Kunde inte ha sagt det bättre=)
Barcelona san_miguel
2008-11-25 22:58
Ämne: Ämne: Hej.
....
Har resan klar behöver bara biljetter.
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:57
Gudi y Messias

Som sagt, dem enda bra matcherna han gör är mot oss, och det är väl dem enda matcherna du har sett med Espanyol ??
2008-11-25 22:57
Ämne: Pep.G

Du såg själ....
men komigen.. Kameni var skit bra mot oss.. Men resten av matcherna?

Espanyol har ju förlorat dem flesta vilket betyder att Kameni släppt in jävligt många.. Ska visa dig hur många mål Kameni har släppt in samt hur många Valdés släppt in lilla gubben
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:56
Canaletes

Hahaha kommer ihåg att jag gick i 8an då. Så mycket vi krigade dagarna innan finalen asså. "Henry är så, Ronaldinho är så". Sen kommer Henke och avgör allt. Herregud vilka minnen. Nee men asså tillbaks till saken. Att folk säger att Kameni är bättre än Valdes är riktig dåligt. Dem enda bra matcherna han gör är mot Barcelona=P
Gudi y Messias
2008-11-25 22:55
Pep.G

Du såg själv vad Kameni gjorde mot oss. Frågar du mig så har jag bara en sak att säga: Köp.
2008-11-25 22:54
Ämne: Hej.

Vart får jag....
Kolla

www.airtours.se

jag beställde mina biljetter till Barcelona-Valencia där.. Matchbiljett, flyg tur & retur + hotell 3 nätter för 5400 kronor per person.. Riktigt billigt :)
Annons: