/spanien/barcelona/forum/20022.aspx/spanien/barcelona/forum/20022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-11-24 14:12
Aldrig att Messi lämnar Barca för Real!

Never!!
Barcelona David - barca
2008-11-24 14:00
Måste bara säga det, och kom ihåg att detta är min åsikt.. så behöver inte klaga dom som inte håller med.. men jag är fan lite kär i pedro asså, älskar hans stil och tror seriöst att om han klarar pressen så tar han messis kant vid eventuell skada galant !! :D tycker att överlag som vissa sa att både han och caceres kunde få lite mer chanser framöver..
Barcelona B.G
2008-11-24 13:58
Valdes
Alves-Puyol-Marquez-Keita
Xavi-Touré-Iceman
Messi-Eto´o-Henry
Barcelona Dedeffo
2008-11-24 13:58
Keep on dreming att du ens tror att du får dina tassar på Messi. Han kommer att vara en culé hela sin karriär.
Barcelona Dedeffo
2008-11-24 13:55
Haha, kolla in det här. Juan Villalonga som kommer att vara en kandidat i Real Madrids 2010 president val har sagt det här

"I want the best players at Madrid. There's nothing I would like more than Calderón getting the best Barcelona players. My favourite is Messi, and the second one is Messi. The third one would also be Messi. It's always a great satifaction for me if we take away players from Barça, like Evaristo, Milla and Figo..."
''
Madridistan A
2008-11-24 13:55
"En betydligt trevligare anekdot är idolens möte med bollkallen, på varsin tränarbänk, i kvällens möte mellan Barcelona och Getafe.

Victor Muñoz (Getafes nuvarande mister) mötte 1986 Barcelonas dito, Pep Guardiola, efter klassificeringen (på IFK Göteborgs bekostnad) i Uefacupen. Den ene var hjälte, och naturligtvis hårt uppassad av bollkallen Pep Guardiola som ryckte i spelaren för att få matchtröjan.

Ett klassiskt foto."

Ur Per Zanders blogg på Fotbollskanalen.se För bild kolla länktips.
Barcelona Barcelonista! :D
2008-11-24 13:34
Ämne: Ämne: Om jag ....
Tycker att du har rätt i en sak, det är att vi inte ska förvänta oss att bojan ska ha samma utveckling som messi hade. Men jag tycker samtidigt att DU inte kan förvänta dig att bojan kommer bli en stjärna i framtiden för det vet du inte. Han kan bli såld och spela i gimnastic om 4 år, man vet ju aldrig.

Messi(as)
Håller med dig, man måste ta med sig de positiva sakerna men man kan samtidigt inte ignorera de negativa sakerna och därför tycker jag att det är bra att vi diskuterar de negativa sakerna och analyserar hela spelet, alltså de negativa och positiva sakerna, man kan ju inte säga att det var en klockren match igår.

Barca para siempre! :)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-11-24 13:20
Ämne: Mycket bra match igå....
Messi(as)
Ett mycket bra positiv inställning av dig, exakt sånt man vill se av en culé.
Förresten håller med dig om allt du har sagt.

Det fanns så mycket positiva saker i gårdagens match att får ur, men det ser ut som att visa folk tar det negativa före det positiva.
Barcelona Messi(as)
2008-11-24 13:11
Mycket bra match igår tycker jag, det vi absolut inte får glömma är att vi skapar chanser. Hela laget pressar och kämpar det är sånt jag vill se.

Jämförelser mellan spelare kan vi gott lägga ner. Bojan är framtidsman för Eto'o plats. Pedro gjorde ett bra inhopp igår och visade att han sitter på lite kvalitéer som kommer komma till använding.

Yaya känns allt mer som en Iniesta fast 2,50 lång :) Keita springer för hela den afrikanska befolkningen. Man måste vara imponerad av hans löpstyrka, fifan!

Förstår mig inte på Vänsterbacks positionen. Vi måste ha något nytt där, och jag menar inte att vi ska köpa in en spelare. Caceres spelar väl där i landslaget varför inte ge honom chansen och visa vad han går för. Sylvinho imponerande inte alls, han hade en bra chans på skottet iofs..

Keita visade annars upp en grym vänsterfot när han började mata inlägg från vänsterbacks positionen =) Kanske han ska spela där? ;)

Hleb är duktig, men vill lite för mycket tror att han måste spela de enkla passningarna först. Tror att han är på gång i alla fall. Mycket bättre än för någon match sedan. Vi måste ge det lite tid.

Vi måste utnyttja kanterna! (Det vi har på bänken!)

Lite mer fokus vid avsluten och vi hade vunnit matchen! Men som sagt, vi skapade hur många chanser som helst det är det viktigaste!
2008-11-24 13:05
Tyckte annars att Pique inte var i sin vanliga nivå igår som han brukade vara.
2008-11-24 12:55
Ämne: Om jag då kan fortsä....Hela den här Bojan diskussion är från Messis sida, jag kan förstå det.
Alla förväntar sig att Bojan ska prestera så jäkligt bra som Leo gjorde när hans genombrott sket.
Det är omöjligt att jämföra sådana spelare med varandra. det finns en Messi och det finns bara en Bojan, alla har sin egen speltil och alla går på sin väg.

Så jag säger till er förvänta er aldrig att varken Bojan eller någon annan spelare ska få samma genombrott, eller spelstil som Messi, för det är bara helt enkelt otänkbart.

bara en fråga. Var Ronaldinho en stjärna när han var 18 åring? nej! vem i helsike kände ens namnet Dinho? ingen!

vad jag försöker komma fram till är att Bojan kommer att vara stjärna i framtiden, men det kommer med tiden, det är bara att vänta och se.

Ännu en gång (Förvänta er aldrig att varken Bojan eller någon annan spelare ska ha samma genombrott, eller spelstil som Messi, för det är bara helt enkelt otänkbart.
Barcelona kallesiete
2008-11-24 12:55

Sevilla - Barca
Barca - Valencia
Barca - Real
Villarreal - Barca

Tar vi 7-9 poäng på dom matcherna så är i alla fall jag nöjd.

Ser gärna att en del spelare vilas mot sporing. Vi ska ändå kunna klara ett kryss och säkra gruppsegern i sista matchen, som spelas på Nou Camp.

Hur ligger det till med Marquez? Har inte speciellt bra koll. Skadad/avstängd igår? Bör inte Iniesta vara spelklar till El Classico i alla fall?

Med en relativt skadefri trupp kan vi vinna allt denna säsongen. Fullständigt övertygad, trots matchen igår.
Barcelona BIGBarcelona
2008-11-24 12:45
Om jag då kan fortsätta på Bojan diskussionen. Som många har påpekat så är Bojan just bara 18 år och därför är han en spelare som mentalt och kroppsmässigt inte är redo för startelvan i barcelona. Det är en press som han inte klarar av för tilfället, men med tiden kan han bli bättre. Alltså kan man inte redan nu se om han kommer bli storstjärna eller en flopp i framtiden, men man hoppas på att han blir en storstjärna:)
Alla kan ju inte bli lika bra som messi
Barcelona Dedeffo
2008-11-24 12:30
Vilka idioter det finns här inne specielt den där Safet som jämför Bojan som nyligen fyllt 18 med Messi, Busquets och Pedro. Vad har du sett av Pedro? Tänk på att Bojan ska spela centralt och inte som winger.
2008-11-24 12:27
Kan ni för fan sluta skylla eller håna på Bojan bara för att vi kryssar mot ett taktiskt spelande lag som Getafe?

Är rikitgt riktigt säker på att ni tyckte att han var världens bästa talang redan före året, när han levererade vid 16-17 årsåldern, med sina 12 mål i sin debut säsong.
Vilket jag tycker alltjämt att han är alltså världens bästa talang, ni kanske ha olika åsikter men min är i alla fall så.

Vissa här inne som skyller på den här lilla valpen:D har ingen jävla aning om vem de kritiserar.
Killen är så ung så att han inte klarar av sådana press. tror ni att han är Messi eller Iniesta? förväntar ni att han ska förrnedra hela Getafe? eller att han ska kliva fram och avgöra denna match?

Nu får ni lägga av med Bojan kritiserings diskussionen och börja med något vettigare. :S

Försöker inte försvara Bojan, men anser att killen är fööööööööör ung för sådana kritiseringar.
Det är inte Etoo eller Henry ni kritiserar utan 18 årige Bojan.

Ingen får ta detta utskällning till något personligt, tål inte bara dessa kritiseringar på en 18 åring. :D
Barcelona Klint
2008-11-24 12:17
Jag har hackat en del på Henry men jämfört med Hleb så väljer jag Henry på vänsterkanten alla dagar i veckan. Hlebs första månader i Barcelona är bland det sämsta jag har varit med om.
sebbaa
2008-11-24 12:15
Angående Reals "Vi toppar skadelistan" nyhet; varför gör man en sån lista? Jag tycker det är något uttryck av panik för att de inte leder, något i den stilen iaf, och nu kommer en massa madristas kasta skit på mig antingen här eller i eget forum, men skador händer nog alla lag, Real råkar väl ha mest denhär gången bara..
Barcelona sölta
2008-11-24 11:59
Vi får se i vår vilket lag som är piggast i slutspelet i CL och slutspurten av ligan. Dessutom, bland de lagen du räknar upp är det bara Inter som leder sin liga. Varför ska vi ta efter dem?

Så du tycker att Henry har gjort bra ifrån sig det senaste? Eller ens någon gång sen han kom? Felet är inte att Henry fick sitta på bänken, felet är att det inte hänt oftare så att Bojan/Hleb får chans att komma in i matchtempot.

Och Gudjohnsen världsstjärna, du måste skämta.
Barcelona B.G
2008-11-24 11:49
Varför blev det oavgjort?

Jo för att Guardiola envisas med att spela med Bojan, varför? skulle Henry ha spelat från start skulle Barcelona garanterat ha vunnit. Problemet med Barcelona är rotationssystemet, varför ska vi vara annorlunda gentemot Manchester United, Milan, Inter, Real Madrid. Varför låter vi ofärdiga spelare få spela när vi har riktiga proffs/värdlsstjärnor som Henry & Gudjohnsen.
Varför spelar vi med 2 deffensiva spelare Keita och Toure när Gudjohnsen är skadefri och i form?

Guardiola har brister i sitt coachande punkt slut.

Varför spelar man med Hleb på kanten när han gjorde sina bästa matcher i Arsenal som central mittfältare?
Real Madrid DonnieDarko
2008-11-24 11:43
vf finns de ingen osasuna sida här?
Barcelona A.Gaudi
2008-11-24 11:40
Något jag är lite orolig för är Bojan. han är en mega talang men han är fortfarande alldeles för dålig för att spela i våran a-trupp!

i mitten kan han göra lite bra saker men där får han väldigt sällan speltid. på kanterna är han SÄMST, killen är en striker ingen "winger". jag skulle faktiskt vilja låna ut honom, då skulle han få betydligt mer speltid och vi skulle samtidigt kunna hyra in Arshavin i truppen utan att han blir överflödig. sedan om 2-3 år när bojan är mogen så har ju åtminstone Henry lämnat(kanske även etoo), och det finns plats åt honom igen.
Barcelona Mojito
2008-11-24 11:19
Grande Geta

Tack för en bra match själv, hörde att ni tog med er ribban hem...
Respekt fick ni redan förra året då vi bara fick med oss en poäng på 2 möten.

Ut med dig nu i snön och skjut lösplugg precis som Real... :-D
Getafe Grande Geta (f.d. Feyenoord & AJA)
2008-11-24 11:02
Tack för matchen!

Gläder en som gör lumpen i Finland ;). Nu respekterar ni väl oss mera?
Barcelona Mojito
2008-11-24 10:02
ElDuroDeFCB

Japp, så är är det. Pep har ju själv gått ut och sagt att dehär resultaten inte är normala.
Vi kommer inte alltid vinna varje match, sån är sport i allmänhet och fotboll i synnerhet.

Alla spelare jämförs också med "the best of the best". Allt ska hända NU, DIREKT, och vara "top notch", annars duger det tydligen inte.

Det blir ju svårt att glädjas över något när man har de kraven på allt och alla.
Det finns alltid något gott i det onda, man måste se möjligheterna snarare än problemen.
Vi fick i mot Getafe möjlighet att lufta Sylvinho, Bojan, Pedro, Guddy, Hleb - spelare som kommer vara betydlesefulla när matchandet blir intensivt.
Ska man tappa poäng så var det ju i denna omgång då alla andra utom Real tappade poäng. Helt okej.

Och det är klart att världes bäste ska saknas även i ett så bra lag som Barcelona. Vetskapen kring detta ger ju de andra indikation på att de måste dela på ansvaret när han är borta.

Jaja, ny match på onsdag, nya inlägg att vänta, förhoppningsvis på en bra nivå och utan madristas eller medgångsfans som inte tillför något till det lag & forum som är mer än en klubb!
Visca Barca :-)

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-24 09:32
Mojito

Det blir ju kaos här inne när man får för mycket av det goda. Många här inne förväntar sig 4 eller 5 mål varje match, och har tappat förståelse för fotbollen (känns så när man läser alla inlägg). Getafe spelade över sin kapacitet igår, de lyckades stänga varje yta och varje passningsalternativ på ett nästan 100%ig sätt. Den backade med 11 man och de stängde kanterna bra. De var helt fokuserade på sin uppgift och lyckades till slut få med sig 1 poäng, trots massiv press från Barca.

Vi vann inte men 1 poäng är inte heller något dåligt resultat. Om man kollar på de 3 stora ligorna så förstår man att alla de stora lagen prioriterar CL i veckan. De 4 stora i England kryssade, Valencia-Sevilla kryss, Villareal torsk, Juve torsk. Barcelona, med lite mer tur kunnde ha vunnit, men ribban ville annat, så sak samma vi toppar tabellen fortfarande och kämparandan finns i laget. Så nu hoppas jag att vi säkrar första platsen i CL och går in i den tuffa period med fokus och vilja att vinna
Barcelona Mojito
2008-11-24 09:11
Hmm, en hel del kaos på forumet igår.
Efter förra landslagsuppehållet kom det också en "svacka" (mot Bilbao, 1-0) om jag inte minns fel.

Getafe är ett spöklag och jag ser inget konstigt i att de spelar bra mot oss. Vi var inte så dåliga igår som många vill få det att framstå.
Pep gjorde de byten han kunde och rbban var emot oss vid ett par tillfällen.
Någon skrev att Keita ser vilsen ut. Håller inte med. Hans uppgift (i offensivt uppställt spel) är att ligga bredvid Etóo som en extra anfallare. Det kan se konstigt ut ibland när rörelsen inte är så bra (första halvlek) Gillar hans löpningar och kämpar gör han definitivt.
Någon skrev att Xavi stoppar upp spelet? Håller inte med här heller. Hans genialitet kommer som bäst till nytta när han har folk som rör sig och skapar ytor. Om så inte sker är det bättre att han driver och har boll än nån annan, t ex en krampaktig Bojan.
Apropå Bojan så är det inte konstigt att han hade en dålig match. Han är ung och hans nivå går upp och ner. Förra säsongen fick han mycket speltid och då presterade han också.
Pique är inte så dålig som en del påstår. Många fler godkända passningar är felaktiga, ett antal bra brytningar och en nick i ribban. Men klart att han ska spela något mer säkert och värdera passningar uppåt i banan på ett bättre sätt.

Vi leder ligan, vi har sparat Messi, vi tar med oss de positiva sakerna från gårdagens match & vi går vidare mot nästa mål - att säkra gruppsegern i CL. Gissar på 1-1 på onsdag.
Barcelona Barca o Mort!
2008-11-24 07:49
Safet10

Javisst du vet ju säkert bättre än Eto'o och Henry som mer än 1 gång har gått ut och sagt att han kommer att bli någo stort. Och nej jag tror inte att det bara är för att de spelar i samma lag.

Missade du förra säsongen eller? Killen var hur grym som helst!

Var ba tvungen!
"Namn: rrr Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-24 02:01
Oj oj oj! föreställ er denna startelvan på Camp Nou mot Barcelona:

Casilias
Ramos Pepe Cannavaro Marcelo

Diarra
Gago Sneijder
Guti?
Higuain Raul Robben

Ser inte alls illa ut?"

Även utan domaren ska de vara 12 st mot oss tydligen :)
Barcelona Barcelona!!
2008-11-24 01:36
Barcelona spelade inte så bra idag, men lyckades ändå skapa en massiv press både i slutet på första och i början på andra och var nära ett segermål också, det e en styrka.
Barcelona Sürer
2008-11-24 01:07
tycker också att bojan inte var bra alls idag desamma gäller hleb men oförtjänt att kasta så mycket skit på bojan, han spelade inte ens på sin normala position o hela laget fungerade inte första halvlek han har ju redan producerat 2 mål i cl, ballotelli vafan har han gjort i inter iår? lägg inte någon tonåring med messi, finns ingen som varit så lysande som honom vid så ung ålder, inte ens maradona var så bra vid den åldern, ronaldo o då menar jag den riktiga ronaldo är också en annan

längesen jag såg barca göra så många individuella misstag under en match som idag, uselt från vissa spelare, och NEJ 1-1 hemma mot getafe är abslout inget goskänt resultat som vissa av er påstår här inne,

för övrigt synd att domaren blåser sönder hela matchen, spanska o italienska domare förstör matchrytmen,

visca el barca visca el cataluyna

Safet10
2008-11-24 00:57
Barca o Mort!:

Du är så jävla rolig du..FM spelar jag inte och kommer inte spela ok..HAHAHA Shit vilka roliga snubbar det finns här..Du säger att jag sa Bojan var kass efter denna match,,Jag tycker Bojan är kass överhuvudtaget..Han är ung,vadå då kolla Pedro,Busquets,Messi när han var i Bojans ålder MYCKET bättre än vad han är..Så det e så..Bojan håller inte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annons: