/spanien/barcelona/forum/20011.aspx/spanien/barcelona/forum/20011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-11-23 21:14
Pep.G, det är nog du själv som överskattat honom. De flesta som vet lite mer om läget tror inte att Bojan ska hoppa in och stänka in mål som 17 - 18 åring.
Han gjorde flertal mål förra säsongen, det kallar jag inte bolltapp. Samtidigt som att många utav målen visar världsklass. Han har fört alla Spanien U-lag till framgång och titlar med sin näsa för mål.
Så det är nog frågan vad du förväntar dig utav Bojan istället för vad han presterar.

Higuain spelade i Boca som ordinarie i flera år, vann skytteligan och kom sen till Real.

Bojan har spelat i Barcelonas ungdomslag och nyligen kommit upp till A-laget. Han kommer behöva mer tid på sig samtidigt som han fortfarande växer. Så att han är valpig i situationer är inte så konstigt.
Barcelona Rambla
2008-11-23 21:14
Ämne: Ämne: Det är ....
När det gäller kantplatsen så håller jag med, då är både Jeffren och Pedro mer intressanta alternativ än Bojan. Men nu måste ju Bojan också få speltid och så länge Pep kör 4-3-3 så lär det bli på en kant. Dessutom, innan Pedro blev skadad så visade han i stort sett ingenting. Han fick ju förtroendet i början av säsongen då vi förlorade mot Numancia och kryssade mot Racing.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-11-23 21:13
Ämne: Mes Que un Club ! 3 ....
hahah
Ska du säga det? Messi är för fan 21 år och Raul e 32 år år nästan.

Messi har vunnit mycket med båda klubblag och landslag, och kommer att göra det i framtiden med.

Messis merit lista:

* OS-guld: 2008
* FIFA U-20 World Cup: 2005
* La Liga: 2004-2005, 2005-2006
* UEFA Champions League: 2005-2006
* Supercopa de España: 2005, 2006
* Copa América: 2007 (2:a)
Barcelona Pep.G
Rambla
Jag tycker Bojan är överskattad. Bojan har spelat i LaLiga ca ett och ett halvt år. Säg en bra match han har gjort ??
Valencia Faye
Fullt så rättvist resultat, båda lagen hade sina chanser att avgöra
Christián
om man ska döma eftar vad real s.k. fansen skriver här att Messi bär hela laget då är det en självklarhet att han borde få Balon d'Or och Fifa wordl Player, för att bära ett stor lag FC Barcelona på sina 21-åriga axlar är ingen lätt uppgift, fråga bara higuain
Barcelona J.Gamper
Tänk också på att Bojan ska spela centralt och är inte en riktig ytter som Pedro kan vara. Ärligt talat så föredrar jag hellre Pedro på kanten istället för Bojan.

Som några sa innan, kanske inte så dålig ide o låna ut Bojan ett tag.
Barcelona LaBarca
2008-11-23 21:12
Ronaldinho gör mål igen för milan xD
Barcelona sölta
2008-11-23 21:11
Ämne: Det är lustigt hur v....
Håller med, men jag tycker ändå att Pedro visat i år att han är ett bättre alternativ än Bojan om det gäller en kantplats, däremot centralt så är självklart Bojan bättre, och jag tycker att han är ljusår bättre än Henry t.ex.
Barcelona Barcalonawi
Ämne: klagar ni på henry s....
Getafés tränare är smart. Han har avslöjat Barcas ENDA svagpunkt ikväll. Barcas spel bygger ju mkt på anfall å aggresivitet. Så när mittfälterna (+ ev Alves/sylvinho) är också med.. Då blir countringarna väldigt farliga för oss. Spelarna hinner inte backa helt enkelt. Han ställde dessutom upp med 3 st rena anfallare från början. Varför tror ni det? Vilket lag som helst hade varit försiktigt när de besöker Camp Nou för att inte åka på en riktig smäll. Men inte han.. Han visste exakt hur han skulle utnyttja Messis frånvaro från kvällens match.

Bra aggresivitet av Barca att vinna tillbaka bollen hela tiden. Synd att vi spelade 1-1 på hemmaplan, men jag tror att både Pep och laget har lärt sig mkt av dagens match. Dessutom så leder vi forfarande ligan med 3 mål. Så vi har inget att sörja över culés ;)

Visca
Barcelona Gud är störst!
Lite annat nu! RONALDINHO mål på frispark för Milan. Han har kommit igång på riktigt nu. Avgör hela tiden. Kul för honom.
FooTBaLL
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★

Vem du än gämför Higuggla med kommer ingen säga att han är bättre än någon barca spelare för mig är sylvinho bättre än honom så sluta gämför spelare nu, tänk på matchen mot Bate och Getafe matchen istället hur fan kommer det gå för er utan eran "bäste" spelare i laget Higuain ??
Barcelona Dedeffo
Ämne: Det var inte jag som....
Nej, du var smart nog att jämföra en 18 åring med en 21 åring. Bojan har nyligen fyllt 18 år och får sitta mest på bänken medans med Higuain är 21 år och får spela mycket mer.
Barcelona LaBarca
Real madrid kommer att förlora nästa vecka. va säkra på det.
Barcelona Xavi.H
Efter en enda match börjar alla kritisera spelare..
Barcelona Pep.G
Criff

Jag har alltid tyckt att Bojan är överskattad. Den dagen han inte ramlar för varenda närkamp han får emot sig, eller när han gör nånting förutom att tappa bollen säg till mig så kan jag byta uppfattning !
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-11-23 21:10
Det var inte jag som drog den där jämförelsen med higuain utan det var ni!

Jag bara påminde er!
Barcelona BlueRed.
2008-11-23 21:10
Nu drar jag och gör något vettigt, att jag tänker försöka leta efter ett vettigt inlägg just nu som jag kan svara på kommer inte jag orka.
Vi hörs.
Barcelona Rambla
2008-11-23 21:09
Det är lustigt hur vissa här bedömer spelare efter en match. Bara för att Pedro gör ett bra ihopp och Bojan är mindre lyckosam när han startade så är han tydligen slut och kan kastas? Ni glömmer att se helheten. Hur bra spelade laget i första halvlek? Vad för tempo var det i passningspelet osv? Pedro och Henry kommer in under en helt annan matchbild när Barça har ett stort tryck mot Getafe och det är spel mot ett mål. Och så drar ni era slutsatser efter det. Märkligt.
Delarocha RIP Puerta
Yaya Toure var väl långt ifrån sagolik idag? Tappade ju boll alltför ofta. Sämst på plan i Barca var ju dock Pique. Han gör inte många rätt enligt mig.

Ja Messi och Higuain är väl en mer rättvis jämförelse. Vet inte riktigt vem jag anser vara bäst av dem. Det är otroligt svårt.
Real Madrid Sherko
Mes Que un Club ! 3

Tyst med dig, den dagen messi vunnit och gjort lika mycket för barca som raul gjort för madrid kan du skriva så...
Real Madrid Juventus FC = Mesta Mästarna
2008-11-23 21:08
test
Barcelona Mes Que un Club ! 3
Detta bevisar hur bra MESSI är, Han vinner ballon do ´or, messi är kungen av fotboll och madrid är jävla avundsjuka att dom inte har någon kung, Raul ahahhahahahahah
Barcelona Dedeffo
Ämne: Jag har alltid sagt ....
Jämför Messi med Higuain istället. Och räkna ut den frågan själv. Jämför inte en 21-åring med en som precis har fyllt 18 och sitter mest på bänken.
Deportivo PeJu
2008-11-23 21:07
Touré var sagolikt bra idag.
Barcelona Barca-nist

Jay-z

snälla skriv ett brev till FC barcelona och låt oss slippa ditt tjat!
Barcelona Gud är störst!
Madridistan A

Snälla ser du itne vad ni maränger kommer in o skriver här då? Men inte stänger vi forum för utomstående. Tack o lov har vi bättre RED. Love u red! haha ;)
Barcelona Criff
Haha kul att nu helt plötsligt efter en dålig insats utav Bojan har alla poängterat att Bojan är värdelös som fotbollsspelare.
Ska bli riktigt kul att ni kommer sitta varena EM & VM om några år och se Bojan springa brevid Fernando Torres som andra forward.
Barcelona Pep.G
2008-11-23 21:06
Kan nån svara på min fråga ? Vad ser folk hoss Bojan som dem inte ser hoss Pedro ? Pep snälla satsa hellre på Pedro än på Bojan !
Barcelona sölta
2008-11-23 21:06
Pedro däremot gjorde ett fantastiskt inhopp, han borde vara första backup till Iniesta och Messi på kanterna.
Annons: