/spanien/barcelona/forum/200.aspx/spanien/barcelona/forum/200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-04-11 23:11
basaric - "el guaje" Klockrent, hela laget känns som en stor jäkla röra. Finns ingen tydlig riktlinje hur vi ska spela fotboll, hur vi ska röra oss eller hjälpa varandra. Hur ska man agera när man är satta under press ?, hur ska vi löpa, försvara eller markera. Dessa uppgifter är en av tränarnas främsta prioriteringar enligt mig, och här är vi i särklass sämst av alla samtliga stora fotbollslag i världen. När man får en fotbollspelare som Iniesta att inte spela bra fotboll ( syftar FRÄMST på dagens match ), då har man verkligen gjort något grovt tjänstfel.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-11 23:11
Har han avgått än??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-11 23:10
Nästa säsong då jävlar haha! Vilket magplask, visst gör vi en fantastisk dålig match men hur fan kan vi skapa så bra lägen och fortsätta missa. Hatten av för Messi ikväll, man vill hoppa in tvn bara för att hjälpa honom. Samtliga medspelare svek honom, att han inte blir förbannad är otroligt. Hade spårat ur totalt om mina medspelare fortsatte gömma sig. Största problemet trots alla taktiska misstag är att vi saknar en ledare både på plan och på bänken. Ingen kliver fram med sin aura likt puyol och xavi gjorde. Ingen tränare som blir förbannad och visar missnöje på bänken, ingen tränare som pushar på.
Barcelona II Barça II
2017-04-11 23:08
Klippet Viasat studion hade klippt ihop gällande Ter Stegen var inget roligt att se. Vi behöver verkligen se över målvakts positionen till nästa säsong.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-04-11 23:07
5 personer som jag saknar i Barcelona: 1. Laporta 2. Pep 3. Xavi 4. Puyol och 5. Valdes. God natt!
Barcelona yeezus
2017-04-11 23:07
Nej men man märker ju att det här laget behöver rensas och starta om på nytt. Det är just dessa matcher som är avgörande för säsongen och återigen, likt förra säsongen, misslyckas vi.

I en perfekt värld anlitar vi en tränare utifrån med färska nya idéer och spelare. Men sen kommer man på att vår styrelse inte vill mer än detta. Jag har sagt det innan, jag säger det igen – vi är en av de största klubbarna i världen, om inte den största, men resonerar som vilket mittenlag som helst och nöjer oss med det. Jag förväntar mig samma visa nästa år igen.

Pengarna jag kommer få på en Real-vinst i clasicót kommer vara den snabbaste pengarna någonsin.
Barcelona Carles5
2017-04-11 23:06
[QUOTE=Lazio]Haha, tack för kvälles skratt! Ett barcafan som talar om med -och motgång och slänger runt med ordet "plastsupporter" efter en förlust i en kvartsfinal i Champions League. Exakt vilken motgång talar du om pojkvasker? Ni har en trio som ni kan sitta och masturbera till mellan påfyllningen av popcorn. Ni syns och hörs hela tiden. Ni aspierar på alla titlar varje år. Ni har fler än en spelare som kan utmana om "världens bäste". Barcafans...Haha ni saknar verkligen verklighetsförakning. Men för all del, fortsätt. Det är väldigt underhållande och se små fjunisar slå sig för bröstet om hur hardcore Barcafans dom är. L O L [/QUOTE] Haha troll. Vad vet du om något? kan lova dig att Barcelona inte legat på denna nivån under alla åren jag följt dem.
Barcelona basaric - "el guaje"
2017-04-11 23:03
Det är tränarens uppgift att inför varje säsong gå igenom truppen och utvärdera spelarna och vilka positioner som behöver att förstärkas. Väljer man då att inte förstärka eller att köpa in fel spelare så begår man ett tjänstefel när man roterar i startelvan varannan match. Behöver dina nyckepspelare att vila? Fullt förståeligt. Men i Luis Enrique´s fall så går det inte. Varför? Jo, för att spelarna han köpt in och spelarna som han valt att tro på gång på gång underpresterar och kostar oss poäng och titlar. Nu pratar jag inte enbart om dagens match. Det har sett ut så här sedan dag ett. Säsongen då vi vann trippeln gjorde vi det på grund av Messi, Suarez och Neymar. Tränaren och resten av truppen hade absolut ingeting med det att göra. De laget som hade haft den trion just då hade vunnit trippeln. Nu råkade dom befinna sig i Barcelona. Har vi någonsin vunnit en match då Mathieu startat? Varför spelar Sergi Roberto fotboll överhuvudtaget? Vem är Andre Gomes? Hur mår Rakitic? Ni alla som någonsin spelat fotboll, eller följt fotboll under en längre period förstår att det ibland är väldigt svårt att vinna matcher då man har EN spelare som underpresterar. Varför tror Luis Enrique att han och hans lag ska kunna vinna matcher när majoriteten av startelvan underpresterar VARJE match? Varför gör han samma jävla misstag varje vecka? Jag känner inte igen min klubb längre. Hur hade det då sett ut utan Messi, Neymar eller Suarez? När var det senast någon av er läste en rubrik som liknar den här: "Rakitic briljerade då Barcelona körde över Valencia" eller "Iniesta glänste mot Paris." Flera år sedan. Det handlar alltid om dom tre där uppe. Det funkar inte. Tre spelare ska inte behöva ligga bakom varje anfall. De ska inte behöva droppa ner på mittfältet eftersom vi inte har en enda kreatör på mitten. De ska inte behöva täcka upp för ytterbackarna både offensivt och defensivt. Backlinjen är under all kritik. Många spelare som begår individuella misstag, absolut. Men samtidigt är spelarna förvirrade. Ena dagen kör vi 3-4-3 bara för att nästa dag byta tillbaka till 4-3-3. Sedan går vi tillbaka till en trebackslinje bara för att kunna köra med fyra backar nästa dag. Mathieu ska starta ena dagen. Rafinha ska spela högerback. Mascherano mittback. Plötsligt är han vänsterback. Sedan ska Mascherano användas som mittfältare. Alba startar, matchen efter är han bänkad. Trött..
Barcelona Barc6
2017-04-11 23:03
Då jag inte vill lägga energi på den här matchen tänkte jag bara babbla ihop en någorlunda bra inlägg. Bear with me! Det är lite indicier under matchen som gör mig väldigt fundersam över hur våran kära LE tänker samt hur våra kära spelare tänker. När man dem senaste matcherna har bytt ut Mathieu under halvtid för att han inte gjort sitt jobb, HUR kan man då vara så envis och starta med han igen i en sån här stormatch, för att därpå göra standardbytet i halvtid JUST för att han inte gjort sitt jobb. Gör om gör rätt. Jag personligen H*TAR när en spelare inte tar sin roll på fullaste allvar. Ett exempel är Mascherano idag, han tappar sin position i alla tre målen JUST pga att han joggar hem istället för att springa och täcka yta. Jag hittar två spelare i laget som har en fotbollshjärna...resten har inte spelförståelsen för att få starta för en klubb som Barca och våran dignitet. Det kan vara just att tar en onödig frispark i en farlig situation när alla vet att vi inte är bra på fasta situationer. Och det också när motståndaren inte har varken kroppen eller tanken mot mål. Jag bryr mig inte om att man förlorar matchen... eller att man åker ut ur CL... eller att en spelare är dålig eller speciellt att domarna har gjort en dålig match, det har jag ärligt talat tröttnat på. Utan jag tycker att Vi ska F*an tacka domarna när matchen är slut! Vi är inte en klubb som ska sura över nåt som Vi själva har åstadkommit. Ha lite stolthet och tacka för j*vla matchen! Vi är FC Barcelona!
Barcelona wallmannen
2017-04-11 23:02
Var inte Barca bra på att försvara fasta situationer för ett tag sedan? Eller minns jag fel?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Lazio
2017-04-11 23:01
@Carles5:
Haha, tack för kvälles skratt! Ett barcafan som talar om med -och motgång och slänger runt med ordet "plastsupporter" efter en förlust i en kvartsfinal i Champions League. Exakt vilken motgång talar du om pojkvasker? Ni har en trio som ni kan sitta och masturbera till mellan påfyllningen av popcorn. Ni syns och hörs hela tiden. Ni aspierar på alla titlar varje år. Ni har fler än en spelare som kan utmana om "världens bäste". Barcafans...Haha ni saknar verkligen verklighetsförakning. Men för all del, fortsätt. Det är väldigt underhållande och se små fjunisar slå sig för bröstet om hur hardcore Barcafans dom är. Går ironin verkligen över era huvuden små culès? L O L
Barcelona FCB-1899
Alla plastsupportar som började gilla Barca i medgång och som redan skriver ut oss över dubbelmötet borde genast sluta följa laget. Visst spelar vi inte så bra den här säsongen men 3 mål kan vi absolut göra på hemmaplan vi om når vår högsta nivå. Större mirakel har hänt era färskingar. Pessimista medgångare. Visca Barca i vårt och torrt!
Barcelona the cameroonians
Lucho; När vi inte har bollen är det mitt ansvar att sätta positioneringen, men utan boll måste vi ha intensitet. Det saknades.
Barcelona Carles5
2017-04-11 23:00
[QUOTE=Pep - El Míster]Carles5 Äh, lågt och lågt. Är lite humoristiskt hatisk just nu - ingen big deal. Tror inte han sitter här och läser direkt. Uttrycker mig så för att jag stör mig på vad han gör med laget just nu och vad han utstrålar på sidlinjen. Gonatt! [/QUOTE] jag förstår. jag är riktigt förbannad själv just nu. Men det är bara att bryta ihop och ladda upp till helgen och sen returen. . gonatt på dig
Barcelona FCB_Messi
2017-04-11 22:59
Vad ska man säga efter ännu en plattmatch. Samma visa varje gång . Masherano som ligger bakom baklängesenmålen och suarez som bränner alla lägen . Det är vardag nu. Snälla suarez ett jävla målet kunde du väl gjort, ETT fucking mål. Sen folk som klagar på Messi, herregud säger jag bara. Han gjorde allt han kunde göra i en sån här match med 4 juvespelare omringad. Vad fan ska han göra mer ? Spelade fram två frilägen med som åsnorna bränner. Äsch godnatt vi är såå körda.
Barcelona II Barça II
2017-04-11 22:59
Viasat visar inte ens straffsituationen när de visade höjdpunkterna. Hyckleri. I ärlighetens namn är det två saker som avgör idag. Målvakterna, största skillnaden mellan lagen. Buffon räddade allt, Ter Stegen räddade inget. Tränarna, Alegri och LE spelar inte ens i samma liga. LE har inget allt att komma. Alegri gjorde allt rätt.
Barcelona the cameroonians
2017-04-11 22:58
Lucho; Det var en dyster föreställning, nästan som del 3 av första mötet med PSG. Det är allvarligt och sorgligt. Impotens.
Barcelona Carles5
2017-04-11 22:58
Jussi Man bojkottar inte sitt lag på det sättet. Är fansen missnöjda kan de demonstrera detta på olika sätt. Att man sitter tyst på läktarna första 10 minuterna och har banderoller uppe med olika budskap. eller har ramsor som tydligt markerar sitt missnöje. men man uppmanar inte folk att inte gå på matcherna. jag förstår som sagt ditt missnöje men kag håller inte med om metoden att framföra det
Umtiti
2017-04-11 22:57
@Pep - El Míster:
Jag förstår vad du menar och respekterar dig. Du är nog 1000x bättre fan än vad jag är. Dock har jag otroligt svårt med vår nuvarande ledning. De pissade på klubbens emblem och historia när de behandlade Cruyff såsom de gjorde.Utan Cruyff hade Barca aldrig varit den stora klubb som de är idag.
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-11 22:56
Carles5 Äh, lågt och lågt. Är lite humoristiskt hatisk just nu - ingen big deal. Tror inte han sitter här och läser direkt. Uttrycker mig så för att jag stör mig på vad han gör med laget just nu och vad han utstrålar på sidlinjen. Gonatt!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-04-11 22:53
Carles5 Det handlar inte om det. Det handlar om att få Enrique/klubben att agera. Inte konstigt att Enrique kör med samma skit om och om igen, han får alltid stödet från läktaren. Samma med laget. En förlust spelar ingen roll. De har ju supportrarna bakom sig. Det är trots allt supportrarna och medlemmarna som äger klubben. Då måste man ställa krav.
Barcelona Mido
Jag gav upp säsongen sen i höstas, man märkte att något inte stämmer. Jag sa till alla mina barca hatare, grattis till era guld redan i oktober. Jag klandrar ingen, hela klubben sover just nu. Om någon tror på psg comeback då får ni alltid hoppas, vi snackar inte om en buss, vi har en solid mur å knäcka. Vi ses efter sommaren, trevlig sommar på er och glad midsommar.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
@Kröjjff:
Jag har högre förväntningar på Suarez än många andra spelare. Visst har han fortfarande en magisk förmåga att dra till sig farliga situationer, men med hans kvalitéer ska man också sätta något av de ? Han var absolut inte sämst på planen, men gör fortfarande en otroligt vek insats. Vi hade behövt ett bortamål...
Barcelona Carles5
[QUOTE=Pep - El Míster]Haha! Underbettet låter oss alltså återigen förlorara med stora siffror borta i CL trots debaklet i Paris! Han lärde sig inget eller? Att ett bra bortresultat underlättar returmatchen hemma på Camp Nou? Oavsett vad som händer denna säsongen eller vad som har uppnåts tidigare under de felväxta käkbenet så är det fullständigt OACCEPTABELT att Barca förlorar med dessa siffror ute i europa och CL. För ett par år sedan nöjde man sig knappt med ett oavgjort resultat i ett CL bortamöte och var stoltare än en tupp över laget, klubben och spelarna. [/QUOTE] riktigt lågt att kalla vår tränare för sånt! Oavsett om man tycker hur de presterar eller inte
Barcelona Pep - El Míster
Självklart ska jag kolla returmötet och hoppas på en vändning! Jag skulle aldrig bojkotta laget eller liknande och jag tycker inte heller folket nere i katalonien ska göra det. Presidenten och tränaren må vara under all kritik men klubbens emblem, historia och spelare(de flesta) vill ju inte detta och förtjänar således inte tomma läktare. Visca i vått och torrt!
Barcelona Rambla~
2017-04-11 22:52
Den här Unzue kan ju tydligen inte organisera ett försvar. Hans zonmarkeringar på fasta situationer är ju ett skämt. Bottenlag i la liga har ju julafton på hörnor mot oss. Oftast fel gubbe på motståndarnas farligaste huvudspelare allt som oftast. Detta har ju studerats noga av motståndare det är ju tydligt i varje match typ. Tar de honom som tränare, vad har han för erfarenhet egentligen, vet jag inte vad jag gör. Numancia under några månader i Segundan och 1 match för Racing Santander har jag för mig, that's it. Han är tydligen redo enligt sportchef Robert.
Barcelona Mecum
2017-04-11 22:50
Jag har aldrig sett iniesta såhär dålig. Aldrig sett masken som rår för alla 3 målen. Ter stegen bönar och ger. Suarez och neymar var helt under isen
Barcelona Zyzz
Känns lite dystert att veta att Messi och Iniesta har sitt bäst före-datum bakom sig. Det kommer dröja innan Barca vinner någon stor titel igen.
Barcelona El Pistolero #9
[QUOTE=Rambla~]En storklubb ska inte förlora matcher med sådana siffror som 4-0 och 3-0 i CL, spelar ingen roll om nu råkar ha en mellansäsong eller inte. Det är under all kritik. Har man inte bättre kraft framåt i bortamatcherna får man ju för fan se till att spela tätare och grisa till sig resultat, inte det här vi får uppleva. Under all värdighet för fan. [/QUOTE] Unzue nästa säsong då o samma skit. Vamos!
Barcelona Kröjjff
2017-04-11 22:49
@Alltid en legend, Puyol .:

Hade Suárez varit mindre horribel om han istället positionerat sig så att chanserna aldrig uppstått och därmed i likhet med någon annan inte kunnat beskyllas för att "missa" mål?
Annons: