/spanien/barcelona/forum/19992.aspx/spanien/barcelona/forum/19992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2008-11-29 11:46
Criff

Vi hade också lite tur med oss i 4-2 målet ;)

Jag tror att vi får se en riktigt underhållande match idag, Två offensiva lag som båda kommer kämpa för 3 poäng, och en publik som kommer elda på sitt lag. Jämt kommer det bli och jag tror vi tar segern med 3-2.
Barcelona Rambla
2008-11-29 11:35
Ni som har Viasat Fotboll kan se en intressant match idag.

"Fotboll: Bayer Leverkusen-Bayern München

Bundesliga. Från Bay Arena Textat. Direkt. Bundesliga: Bayer Leverkusen-Bayern München (29/11-08). Omgång 15. Matchen spelas på Bay Arena."

Det ska bli intressant att se vad vår back Henrique går för mot Bayern München. Jag ska bänka mig. ;)
Barcelona Criff
2008-11-29 11:28
Nej det såg man senast mot Sporting också, hade vi fått dem 2 baklängesmålen som vi fick i den matchen hade jag satt mitt livs besparingar på att vi hade förlorat matchen.
Detta året gör vi 2 mål istället med en utbytt Messi.
Barcelona Tompa
2008-11-29 11:19
Rambla:
Så sant. Det är verkligen mycket bättre inställning i dagens Barca än det var förra säsongen och det ska Pep ha stor cred för.

Matchen i kväll då? Sevilla på bortaplan är sannerligen ingen lätt motståndare men jag tror ändå på en mycket underhållande match ochBlaugranaseger med 3-1. Messi visar återigen vem som i dagsläget är världens bäste spelare.
Barcelona Barça-----
2008-11-29 10:51
ahh håller också med. Xavi är i toppform nu och han kanske spelar så här tills han är 30 eller högst 31 så tycker jag att fabregas skulle vara den perfekta ersättaren till honom och xavi är då med i ett rotations system som inhoppare
Barcelona Rambla
2008-11-29 10:50
Ämne: Sánchez Pizjuán and ....
En förlust är ingen katastrof och inget jag är speciellt orolig över om det skulle ske. Till skillnad mot förra säsongen så lägger sig inte laget ner och dör efter en förlust, utan kommer tillbaka i nästa match och kämpar och ge allt för en seger. Är det något som verkligen märks av allt det som Pep har infört så är det inställning och kämparanda.
Barcelona Criff
2008-11-29 10:46
Sánchez Pizjuán and the Blaugrana have only recorded 19 wins, while the home team have 29 victories to their names and 18 games have been draws.

Skrämmande fakta inför matchen?

Tror heller inte Xavi kommer hålla denna nivån så länge, men han kan kanske vara en bra rotationsspelare precis som Scholes & Giggs.
el capitano
2008-11-29 10:44
34 år är ingen ålder, kolla på ryan giggs och paul scholes båda är 33 respektive 34 och håller kanske inte världsklass men avgör de flesta matcherna.
Och Xavi är 1000 ggr bättre än giggs & scholes på alla sätt och viss.
Jag tror på xavi och är glad att vi har honom
Barcelona Rambla
2008-11-29 10:37
Det är skönt att kontraktet med Xavi är klart, nu kan han koncentrera sig på fotbollen. Även om jag anser att till 2014 är lite väl långt. Det är sex säsonger till och då är han 34 år. Håller han verkligen dagens klass till dess? Jag är tveksam.
el capitano
2008-11-29 10:29
Jag hoppas verkligen att Laporta behåller Eto'o, ge honom det lön han vill =)
Ingen kommer i närheten av honom när han är i form som idag. Vem kan ersätta Eto'o om han lämnar Barca?! Jo Benzema som kostar skit mycket och ingen har råd med honom
Barcelona Ciao-V
2008-11-29 10:20
Sport skriver att Laporta har gjort klart med Xavi igår. Xavi får ett kontrakt som sträcker sig till och med 2014. Lön 7,5 miljoner euro. Precis som han ville.

Han lär skriva på kontraktet när han kommer tillbaka från Sevilla.

Tycker att det är väldigt bra att få förhandlingen avslutad, om det nu stämmer.
Xavi lära hänga av sig skorna när kontraktet går ut.
Nu ska väl förhandlingarna med andra spelare ta vid antar jag.
Puyol, Valdes, Eto'o, o.s.v.
el capitano
2008-11-29 10:18
Det är skönt att Sevillas Jesús Navas är avstängt i denna match, har aldrig gillat honom. Han skulle kunna vara en bra spelare men han filmer hela jävla tiden och förstör fotbollen.
Jag tror på seger ikväll men inte lätt seger. Vi måste kriga ikväll som vi har gjort hittills.
Barcelona Riiio!!
2008-11-29 10:14
Äntliigen börjar det roliga nu!! Hoppas dom tar emot Dani Alves fint men tror inte det, kommer skrika av glädje om han skulle sätta en frispark!! =)
Barcelona Palle Kuling....
2008-11-29 10:10
Shit vad jag längtar till matchen ikväll! Det var längesedan jag längtade så mycket till en fotbollsmatch. Jag tror det blir 3-1 till Barca. Sevilla gör 1-0 tidigt sen kör Barcelona över dom :D
Spinbad
2008-11-29 10:00
Jag tror inte Gudjohnsen kommer starta som inför-rapporten skriver. Om vi ser till tidigare matcher verkar Pep verkligen köra sina rotationer konsekvent. Guddy spelade hela matchen mot sporting medan Keita hoppade in i slutet vilket jag tror innebär att Keita spelar ikväll med Toure och Xavi på mitten.
el capitano
2008-11-29 08:27
Real stänger sitt forum innan varje match nu =)

Hoppas att Sevilla fansen tar emot alves på ett schysst sätt ikväll, skulle inte förvåna mig om de buade honom!
Barcelona kluivert_nr9
2008-11-29 06:54
Ämne: Grabbar, vad tycker ....
är inte det något man bör diskutera i Milans forum, inte Barcelonas?
Real Betis AC Milan™ ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ Ronaldinho
2008-11-29 06:13
Grabbar, vad tycker ni om Ronaldinhos explosiva form, han är kungen av Milano just nu.
Barcelona SaM__-
2008-11-29 04:11
Ämne: Ämne: tarrak ....
Är inte Ronaldinho en vinnare? Exakt vad har han inte vunnit som Zidane har vunnit? Alla individuella utmärkelser har Ronaldinho vunnit likt Zidane. Han har ett VM guld, likt Zidane. Han har La liga guld, likt Zidane. Han har CL guld, likt Zidane. Så vad gör Ronaldinho till en förlorare jämfört med Zidane?
Barcelona Pep.G
2008-11-29 03:30
#Luiz Nazario de Lima#

Men så är det. Det finns många madridistas i min klass t.ex som är ärliga av sig. Och då är det är roligt att diskutera fotboll. Messi är inte bara topp 10 min vän, han är topp 1 =D
Barcelona L!VOZ
2008-11-29 01:28
Criff
Hållar med dig killen är fantastisk bra har sett honnom lite då o då..glöm inte att han är bara 12år gammal :))
Alain Richard Ebwelle heter han
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-11-29 01:20
Ämne: tarrak

Många tyck....
Tummen upp för dig! Jag vet att många Real Madrid fan skulle aldrig sätta Messi på en topp 10 placering bara för att han spelar i den blå/röda tröjan.

Men som du säger Ronaldinho hade allt! Ronnie har bättre dribblingar och större register för konst-dribblingar men dock måste man komma ihåg att Zidane enligt mig har genomtidernas bästa bollkänsla samt "Teknik" vid nertagningar osv. Skillnaden mellan dem 2 som spelare är inte så stora enligt mig alltså Ronnie och Zidane men å andra sidan är Zidane en vinnare! Inte Ronaldinho
Barcelona BlueRed.
2008-11-29 01:19
Barça-fan

Gai kommer få sin chans. Han kommer nog börja träna och spela med A-laget så fort han blir spansk medborgare.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-11-29 01:15
Grabbar den nya grabben "Cuuulé" är med största sannorlighet ett Real Madrid fans som söker empati för Real Madrid och därför skriver han så om Messi och att Barcelona har svårt mot oss!
Barcelona Pep.G
2008-11-29 01:11
tarrak

Många tycker att Maradona är världens bäste genom tiderna, men hade t.ex Ronnie spelat på den tiden, då hade det inte vart nåt snack som saken. Men det är som du säger. Fotbollen utvecklas hela tiden.

För er andra, så har jag alltid tyckt att Maradona är överskattad och så kommer det alltid att vara. Ni kanske blev snea när jags a att Zidane var världens bäste genom tiderna för att han inte var nån Culé precis. Men om vi ska snacka om dem senaste 10 åren, då är Zidane överlägset bäst och sen kommer Ronaldo. Inte den känsliga Ronaldo utan den kungliga Ronaldo =)
Barcelona Barça-fan
2008-11-29 00:57
Man hoppas ju bara på att Gai flyttas upp till nästa säsong. Victor Sanchez hör däremot inte hemma i A-truppen. Tycker varken han har visat på talang eller kvalité de gånger han har fått spela. Pedro tror jag mycket på. Han har karisma, vilja och precis lagom med själviskhet som lägger en bra grund för hans framtid. Påminner lite om Quaresma i spelstilen.
Barcelona Criff
2008-11-29 00:38
Är det någon utav talangerna som jag tror kommer bli riktigt stor är det Ebwelle, han ser helt överlägset grym ut det lilla man sett, men det här med utvecklingen kan gå lite hur som helst.
Barcelona Xavi.H
2008-11-29 00:29
Gai/ Pedro Bojan Messi
J.Dos santos Thiago
Busquets

haha snacka om framtid :D
Barcelona Rambla
2008-11-29 00:23
el Flaco:

Är det någon som ska ta över dirigentrollen i framtidens Barça så är det just Thiago. Han är som klippt och skuren för det. Fast det lär ju dröja några säsonger till och förutsatt att han fortsätter att utvecklas. Ja, och att han får vara kvar. Det har ju varit en del engelska klubbar och ryckt i honom, precis som med Gai.

Okkapokka:

Ja den är grym. :)
Barcelona Okkapokka.
2008-11-29 00:19
Off-topic: Schysst Profil-bild du har Rambla. Inte har man sett Vampiro på de sättet förrut ;)
Annons: