/spanien/barcelona/forum/1999.aspx/spanien/barcelona/forum/1999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-02 22:19
@the cameroonians:

Det är väldigt synd för Barca har otroliga fans när det kommer till finaler som spelas på neutrala arenor. Synd att man aldrig får höra sån stämning på Camp Nou vår hemmaborg där motståndarna ska känna skräck, nä då är det dödstyst.

Aja, what can you do.
Barcelona the cameroonians
2015-09-02 22:13
Fidizzle

Om Lucho inte bryr sig om att ta upp och utveckla en spelare som Samper (och knappt heller Munir & Sandro), vad får dig att tro att han skulle göra det med en föredetting som Pato som dessutom fick nobben av ett halvdussin PL-klubbar i augusti?

Nolito spelade under Lucho både i Barca B och i Celta, båda vet vad de kan förvänta sig av varandra och därför är Manuel som han egentligen heter ett namn som ofrånkomligt kommer att förknippas med en eventuell anfallsförstärkning. Det enda som är off gällande honom är priset, kreativiteten och känslan för mål har han. Och i spanska ligan tror jag nog hans namn gör en och annan försvarare nervös om det nu skulle vara någon viktig faktor att väga in.

Men, jag ser såklart hellre att Lucho satsar på Sandro, som har minst lika stor potential, och då syftar jag på Nolito, inte ankan från Brasilien.
Barcelona Coach Pep.
2015-09-02 22:09
@the cameroonians:
Jag var på Camp Nou och såg Barca - Milan i gruppspelet 2011 och det var samma sak där, fast förmodligen värre. Man skämdes att ställa sig upp och sjunga hymnen, typ. Det var inte fullsatt och det verkade mest som att fansen stannade hemma och förväntade sig en enkel vinst. Det var knappast så att folk strömmade till arenan för att ta emot AC Milan, utan det var mest en likgiltig "dag på jobbet"-stämning. T.o.m. Milans bortakurva var större än vår egen och hördes mer. Det var en ära för Milanfansen att hälsa på oss, och även om det var tråkigt att uppleva ett dött Camp Nou så var det rätt att vi visade Milan att de inte är på vår nivå. Det var ju ett tag sedan skräpMilan kunde spela fotboll (eller något lag från Italien för den delen). Desto tråkigare är det med fotbollsturisterna som håller på med sina telefoner och kameror istället för att se på matchen. Sen dessa jävla världsförbättrare som kommer till arenan med politiska budskap, främmande landsflaggor o.s.v. Camp Nou är för fan en katalansk helgedom och det skall endast vara katalanska flaggor och Barca-färger. Men men, det är ju "viktigt" med globalisering, mångfald och "modernitet". Jag är seriöst avundsjuk på folk som håller på mindre lokala klubbar med riktig läktarkultur där man kan känna riktig tillhörighet och uppleva galen stämning varje vecka. Så brukade Camp Nou också vara, och Laporta kunde åtminstone förbättrat situationen till skillnad från den där fåntratten Bartomeu som kommer sälja ut oss ännu mer.
Barcelona petersays
2015-09-02 22:02
@Liunil Masse:
Men kom igen nu. Vad är det där för pajastabell och vem bryr sej om vad varumärket värderas till? Läs bara hur de räknat på det så kommer ni fatta att det inte är så viktigt. " A brand is defined here as the trademark and associated intellectual property. Football clubs are made up of a mixture of fixed tangible assets (stadium, training ground) and disclosed intangible assets (purchased players) with brand value." Vilket betyder att de som vräker mest pengar omkring sig också klättrar i rankingen. En klubb med få köpa spelare och många egna hamnar alltså långt ner. En vräkig nybyggd stadion gör att laget klättrar i rankingen - en anrik stadion fylld av symbolik är inte värd ett skit i mätningen. "The purchase of Gareth Bale from Tottenham Hotspur in 2013 for a world record fee of over 130 million U.S. dollars has helped Real Madrid climb to second in the table ahead of Manchester United. " Fattar ni hur absurd listan är nu? Real köper Bale för SVINMYCKET pengar. I denna mätning betyder det att de klättrar i rankingen eftersom deras lag blir värt mer pengar (dyrare).
Fidizzle
2015-09-02 21:42
Junta Dimision

Ja skriver en gång till. Pato är 25 år gammal. Van nistelrooy var i samma situation. Hade stora skadeproblem i Holland, men fick rätt träning och motivation, och förtroende av sir Alex, och blev tillslut en grym late bloomer, vid 26-27 års ålder.
Jag rankar Nolito som Sergio Garcia. En tidigare Barca reject, som gör sig bäst i en mindre la liga klubb.
För du kan inte säga att Nolito är en bättre spelare än Pato, när båda är friska!?
2015-09-02 21:40
Liunil Masse

Den mängd turister som finns på plats bidrar till en allt sämre ljudkuliss, för dem är det viktigare att ta en selfie än att sjunga med. Det är svårt att få igång en hel sektion, för det är så mixat med folk. Tror också många säsongskortsinnehavare säljer sina platser för att tjäna pengar vilket leder till ännu mer mixade sektioner.

Jag var själv på den senaste matchen och satt mellan en familj från Norge (som undrade vem den där nr 20 var och hade aldrig hört talas om någon Sergi Roberto), samt en soci med sin tioåriga son som satt och tuggade pistagenötter. De sjöng inte med i hymnen och använde sin tuta endast vid målet och när domaren inte dömde straff till Suarez. Ett Olé från pappan när Messi gjorde en dribbling var allt han fick ut mellan tuggande och skalspottandet.

Svårt att känna sig taggad och sjunga med klackens sånger när det är så dämpade människor runt omkring... Inte ens In-Inda-Indapendencia i 17:e och 62:a minuten fick decibel-mätarna att gå i höjden.

Dock var det en helt okej stämning i samband med målet :-)

Läktarkulturen är något som Seguiment FCB slogs för i valet, men den frågan ser ut att ännu en gång få stå åt sidan för andra "viktigare" frågor.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-02 21:23
En sak som retar mig... Stämningen på Camp Nou blir värre för varje år. Matchen mot Malaga, det var dödstyst och då o då hör man lite "BARCA!" Som en försäsongsmatch var det. Senaste El Clasico på Camp Nou var det också väldigt tyst. Engelska kommentatorn sa att det var bland de tystlåtna El Clasico han varit på. Jämför det med El Clasico för några år sen på Camp Nou. Vad fan har hänt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-09-02 21:16
@Fidizzle:

Jaha och det var fem år sen? Ska vi försöka värva Torres också för att han var en av världens bästa anfallare för 6 år sen? Sen att han ska bli motiverad av att sitta på bänken är ju inte heller så troligt. Nolito är ett mycket säkrare kort och han har gjort över 10 mål de två senaste säsongerna i Spanska ligan vilket är mer än vad Pato har gjort i Brasilianska ligan.
Fidizzle
2015-09-02 21:12
Xaviesta

Skönt att du förstår min tanke.
Anfallarna som är på listan är dem som hade varit tillgängliga för köp denna sommar, och gärna väntat till januari.
Reus hade ju enligt media vägrat vänta till Januari.
Sen finns det såklart en skara riktigt bra anfallare, men dem kostar halv miljarden+, och sitta på bänk!?
2015-09-02 21:03
@Liunil Masse:

Han vann för att han har 25.000 konservativa Nuñistas i ryggen som endast byter läger om både ekonomin och de sportsliga framgångarna är åt helvete, som 2003. Förmodligen är det just detta som kommer krävas för att han ska avgå, och mitt tips är att det kommer bli innan mandatperioden är slut.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-02 20:47
Fidizzle Ja, Pato kommer att vara riktigt motiverad att sitta på bänken och titta på MSN leka fotboll vecka in och vecka ut och "hoppas" på att någon av dom blir långtidsskadad så han kan komma tillbaka till sitt gamla lag. Att han sedan själv alltid är skadad i stort sett precis som Van Persie på din lista är en helt annan historia. Jag förstår din tanke men spelartypen du eftersöker är svår att få tag i som accepterar bänk men fortfarande håller tillräckligt hög kvalité. Din lista behöver en putsning!
2015-09-02 20:42
Målen i längre sammandrag från Spaniens U21-match.
2015-09-02 20:40
Munir skapade en straff i slutminuten som Deu klappade in till 2-0.
Fidizzle
Junta Dimision

Minns du målet Pato gjorde på oss, sist han besökte Camp Nou!?
Killen är 25 år, och med rätt träning och motivation, komma tillbaka till sitt gamla jag.
Barcelona Liunil Masse
@the cameroonians:

Det är sorgligt. Kommer bara bli värre, alla vet det. Bartomeu är ett skämt, hur fan vann han? Kan fortfarande inte smälta det.
2015-09-02 20:29
Målet - Deu leker vid kortlinjen... :P
Barcelona Junta Dimision
2015-09-02 20:28
Fidizzle

Är jag synskadad eller ser jag verkligen Pato på din lista av spelare som skulle kunna sätta skräck i motståndare?
Fidizzle
2015-09-02 20:28
B-Guden/The Cameronians

Ja är chockad över er naiva tanke, att ingen i M-S-N kan bli långtidsskadad. En skada på ex. Messi och Neymar, hade gett oss formationen Munir-Suarez-Sandro, Det gör mig mörkrädd.
Då är det skönt att ha ett ess i rockärmen, som vi hade förut i form av Larsson.
Tanken är att det inte skall märkas när någon från start elvan går skadad, tyvärr så märkts det allt för mycket just nu.

2015-09-02 20:23
Deulofeu och Munir kombinerade sig fram och Gaya såg till att förvalta läget fram till 1-0.
2015-09-02 20:11
Fidizzle

Jag är chockad.
Barcelona B-Guden
2015-09-02 20:10
@Fidizzle:

Skulle ta Nolito före alla dessa spelare utan att va något större fan av Nolito
Fidizzle
2015-09-02 20:00
Gabriel/The Cameronians

Det behöver inte vara en spelare som är lika bra som M-S-N, utan det jag är ute efter är en spelare som sätter lite skräck i motståndet eller ger oss en ny dimension i spelet. Det gör verkligen inte Nollto eller en oprövad Jarmenko..

Förslag på spelare vi skulle kunnat/kan ta in som fullt etablerade status starka spelare hade exempelvis varit

Dzeko
Soldado
Jackson Martinez
Rondon
Bacca
Pato
Van Persie

Tyvärr har ju dem redan gått till andra klubbar, men är säker på att vi hade värvat dem, bara Barca lagt ett konkret intresse
2015-09-02 19:48
@Smogen:

Här.
Barcelona Smogen
2015-09-02 19:45
the cameroonians Har du länk till tabellen?
2015-09-02 19:42
Såg nyss en tabell över klubbarna med de mest värdefulla varumärkena.

Barcelona har tydligen tappat till en sjätte plats och släppt förbi lag som Chelsea och City.

United toppar före Bayern och Real.

Dags för Bartomeus propagandamaskin att jobba på klubbens image och inte bara sin egen!
2015-09-02 19:36
Törstar ni efter fotboll med lite inslag av Barcelona så startar snart matchen mellan Spanien och Estland i U21-kvalet till EM 2017 Starelvan; Kepa Bellerin, Duarte, Johny, Gayá Oli Torres, Saul, D. SUAREZ DEULOFEU, Ceballos, MUNIR Avspark 19.45, stream i länktips. EDIT: såg inte att avsparken var redan 18:45...
2015-09-02 18:13
@Fidizzle:

Kan du ge ett exempel på en "etablerad och status starkt" spelare?

Att hitta en sådan spelare för en rimlig summa (i en redan ansträngd ekonomi där lönekontot står för 73% av de totala kostnaderna) är i princip en omöjlighet. Vi kan inte köpa in ännu en crack bara för att ha som garanti OM någon av MSN skulle bli skadade. Därför diskuteras mindre namn som har en bit till toppen men som av andra anledningar kan göra ett bra jobb. I mina ögon ska det vara någon med förmåga att göra sin spelare och har näsa för mål - i den mallen passar Nolito in, precis som Sandro som redan är i laget och inte kostar €20 miljoner.

Och ärligt, anser du att Falcao är en bra back-up till Costa, en spelare som inte anses vara bra nog att köpa loss och kommer snarare som en ersättare till Drogba än ´konkurrent till Costa. Skämmas kan du göra själv ;-)
Barcelona Gabriel
2015-09-02 18:09
Fiddizle Oj, vad annorlunda vi två tänker gällande anfallsreserven. Jag anser att det är långt ifrån optimalt att köpa in en anfallare som ska konkurrera med en av MSNs platser, samtidigt som jag ödmjukt undrar vem du tror skulle kunna hålla en tillräckligt hög nivå för att ens klara av att göra det? Messi, Neymar och Suarez bildar tillsammans världens bästa anfallsuppsättning, där de dessutom enskilt och individuellt förmodligen är topp 5 fotbollsspelare o världen. Så, återigen, jag undrar vem du tycker skulle köpas in för att kunna klara av att sätta press på någon utav dessa så som du själv vill, för det finns liksom inte många anfallare där ute som hade klarat av det. De jag kommer på sådär snabbt i huvudet som håller en liknande nivå är Agüero, Hazard och Lewandowski, så bara så att det inte ska bli några missförstånd - är det en sådan klassvärvning du är ute efter? Personligen ser jag det som både onödigt rent ekonomiskt och även sportsligt då jag anser att det finns andra positioner som behövs förstärkas först, samtidigt som jag även anser det vara en ohållbar situation att få in ytterligare en världsklass anfallare. Vi såg väl alla hur upprörda både Neymar och Suarez blev förra säsongen när Lucho valde att byta ut någon av dem, och Messi är knappast bättre han heller när det kommer till den saken. Det slutade med att Luis Enrique mot vårsäsongen valde att byta ut en mittfältare och istället droppa ner Messi till mittfältet varje gång han skulle byta in Pedro så att ingen skulle bli grinig där uppe. Man kan givetvis tycka vad man vill om den typen av reaktioner från anfallarna, men samtidigt är dessa 3 alla världsspelare och den typen av status kommer med ett visst ego, så enkelt är det. Vad Barcelona behöver, även om det knappast är någon prioritering i mina ögon, är isånnafall en anfallare som antingen är ung och lovande och som har utrymme för utveckling men som redan håller en relativt hög nivå, eller en mer etablerad och lite äldre anfallare som varit med länge och kan erbjuda laget en ny dimension i spelet. Sen vet jag inte varför vi diskuterar värvningar just nu överhuvudtaget ändå med tanke på att silly season fönstret precis stängt och det kommer att dröja åtminstone till juluppehållet innan en möjlig värvning kan göras.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2015-09-02 18:02
Jag säger Nolito, om man ska välja någon av dem två. Han känner till Barça och ligan redan. Ett säkrare kort. Han påminner mig om David Villa väldigt mycket. Se länktips.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-02 18:01
Barcelonistas Du svarade aldrig på frågan men det är lugnt, jag förväntade inte mig något bra argument från din sida heller eftersom du aldrig har ett, oavsett diskussionsämne. Du gillar bara att tycka tvärtemot logik, statistik, fakta, andra skribenter och fan och hans moster, och du gör det inte för att du verkligen tycker det utan du gör det bara för sakens skull och för att få reaktioner. Du gillar att vara forumets huvudämne helt enkelt. Det finns ingen som helst logik i din åsikt eftersom du nämner Bravos, i synnerhet, absolut bästa egenskap som hans sämsta istället medan du försöker lyfta Ter Stegens absolut sämsta egenskap som hans bästa. Bravo är en traditionell målvakt och sådana inger säkerhet och du vet vad du får av dom som tränare. Ter Stegen har en mer spektakulär spelstil med höga berg och djupa dalar och han kommer att bli jämnare med åren, ju mer speltid och erfarenhet han packar på sig. Men att hävda att Mats ger mer trygghet och säkerhet till försvaret än vad Bravo gör för tillfället är ju alldeles befängt och därmed får du räkna med reaktioner. Dina inlägg suger min vän eftersom du aldrig är dig själv i dom och aldrig skriver vad du egentligen tycker. Du gillar bara att röra om i soppan för sakens skull och såna skribenter är inte värda mycket i granen vid juletider. Dags att växa upp, grabben.
Annons: