/spanien/barcelona/forum/19982.aspx/spanien/barcelona/forum/19982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_armin
2008-12-09 20:09
--------Jorquera-
V.Sánchez-Cáceres-Piqué-Sylvinho
--Victor Vázquez-Busquets-Keita
Hleb----------------Pedro
-------Bojan---------

Bojan*11

Lär dig namnen: Jorquera, Busquets. Lägg märke till att Victor Vázquez är en offensiv mittfältare också.
Spanien Söderström
2008-12-09 20:05
Ämne: Jag fattar inte varf....
För att det inte är någon svensk i laget eller för att matcherna anses mindre intressanta än andra.
Barcelona Dedeffo
2008-12-09 20:02
Jag fattar inte varför Viasat aldrig visar Barcelona? Vi spelar otroligt fint.
Barcelona Bojan*11
2008-12-09 20:02
Start elva mot Shaktar.......

--------Jorquero-
Sylvinho-Caceres-Pique-Vasquez
--Sanchez-Basquets-Keita
Hleb----------------Pedro
-------Bojan---------
el capitano
2008-12-09 20:00
Dedeffo

lika rent som mitt samvete :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-09 19:59
el capitano

Det beror på hur ren den klockan är :).
el capitano
2008-12-09 19:58
Canaletes

jag har redan kollat, det fungerar klockrent.
Canaletes
2008-12-09 19:57
el capitano

BRA! Hoppas de funkar då :D
Spanien Söderström
2008-12-09 19:56
Ämne: Startelvan:
Jorquer....
Edit: Trodde att Vázquez var mittfältare, ursäkta.
Barcelona Ciao-V
2008-12-09 19:53
Håller med. Klockrent krönika av Kviborg.
Celderon & co. sparkar Schuster nu för att rädda sin egen skin. Väldig kontraproduktivt.
De hade kunnat låtit honom avsluta säsongen.
Nu riskerar vi att möta ett lag spillror.
Barcelona Gonzalez_Barca
Comeback för Jorquera då efter 11 månader. Hoppas han håller nollan ikväll.
el capitano
jag har värdekod till CDON stream som vi alla culés kan kolla på matchen där. koden kommer 10min innan matchen.
Barcelona tarrak
2008-12-09 19:52
Startelvan:
Jorquera, Víctor Sánchez, Piqué, Cáceres, Sylvinho, Sergio Busquets, Keita, Víctor Vázquez, Hleb, Pedro y Bojan.
Barcelona BlueRed.
2008-12-09 19:47
Jag tycker det ska bli riktigt kul att följa matchen ikväll. Hoppas verkligen på Cáceres från start.
Barcelona petersays
2008-12-09 19:43
Spännande ikväll. Lite sugen på att se vad alla gör när de får chansen.
Barcelona Barçanist
2008-12-09 19:39
Tycker faktiskt det är lite dåligt av Guardiola att ta med Henry i truppen mot Shaktar.
Tror nog Henry känner sig lite utanför nu, han känner nog att dem andra spelarna som blev utvalda är mycket viktigare än honom.. Det är dem inte, Henry är också viktig för Barcelona
Spanien Söderström
2008-12-09 19:38
Ämne: Jag måste ju säga at....
Jo. Juande Ramos känns som en korttidslösning och det är väl med tanke på sättet han gjorde sorti ur Tottenham ganska troligt att en ny tränare införskaffas efter säsongen. Han har nog inte riktigt vad som krävs för att träna en så stor klubb.

Men är det någon som vet varför det blev som det blev med spelarinköpen i somras? För någon mer utförlig förklaring än att de satsade allt på Cristiano Ronaldo borde väl finnas?
Barcelona BlueRed.
2008-12-09 19:38
El rey Lionel :)

Han är tillbaka 4 januari mot Mallorca.
Barcelona El rey Lionel :)
2008-12-09 19:33
någon som vet hur det går för Iniesta? När väntas han vara tillbaka?
Barcelona Barçanist
2008-12-09 19:31
#10/ S. Busquets

Klar vinst är det aldrig.
Barcelona #10/ S. Busquets
2008-12-09 19:29
Blir nog inte många mål ikväll men ändå en klar vinst.
Barcelona El diós de Fútbol es Xavi
2008-12-09 19:18
Det kommer antingen bli en värsta match mot real eller kommer det bli en floppmatch. För om Juande Ramos kan peppa upp marängerna så kommer det bli en mycket bra match tror jag. Men jag hoppas och ber att Fc Barcelona vinner med stora siffror.
Visca El Barca!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-09 19:17
Ämne: Ämne: Längese....
Tänkte göra det men sen såg jag också att de du skrev var mitt i prick, Lite synd att kopiera va? ;)
Barcelona Rambla
2008-12-09 19:15
Ämne: Längesen jag tyckte ....
Kviborg är underskattad. ;)

Äh, du får väl också delge oss dina synpunkter trots att det är om samma ämne.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-09 19:13
Längesen jag tyckte en Real Madrid krönika var så bra, allt är bara mitt i prick.

Jag såg att Rambla han före.
Barcelona Rambla
2008-12-09 19:12
Jag måste ju säga att Kviborgs krönika träffar mitt i prick. Värre clowner än Calderon och Mijatovic som samtidigt leder en klubb var det nog länge sedan man såg i Spanien. Jag håller med barcadinho, Juande Ramos är inte en tillräckligt stor personlighet för att i längden träna em superklubb som Real Madrid. Inte så konstigt att man enbart gav honom kontrakt säsongen ut. Han lär försvinna till sommaren.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2008-12-09 19:11
barcadinho
jag tror att det är så att barca kommer få möta ett lag som två i sin grupp.DVS att den som kommer tvåa i Inters grupp så kommer vi möta dom i åttondelen
Barcelona Dedeffo
2008-12-09 19:10
barcadinho

Jag gillar att läsa dina vettiga kommentarer. Varför inte gå med i Barca redaktionen och göra artiklar och annat?
Barcelona barcadinho
2008-12-09 19:07
Ja ha, så var det dax. Jag trodde faktiskt att han skulle sparkas för typ 6 veckor sen och jag var väldigt nöjd med deras beslut att ge honom chansen ett tag till.
Schuster har inte precis ett direkt skuld för allt, men en förändring av en tränarpost ger ibland en positiv effekt. Det betyder inte alltid att han som sparkas är dålig, men det kan resultera i alla fall en effekt när ett lag inte fungerar.

Men med Schuster hade jag en stark känsla av att spelarna tappade tro på honom. Och då är det kört.
Och vad ska man säga om J. Ramos - på ett sätt ett bra alternativ (en spanjor som kan ligan och traditioner) och på ett annat sätt inte tillräckligt bra.
Han har inte den rätta personligheten tycker jag. Han är faktiskt för tyst och för blyg. Och det passar inte med verkligen stora lag.
Jag tror inte heller att den holländska gruppen kommer att ha speciella känslor för honom. De vet knappt vem han är.

Det är tiden som ska visa hur det kommer att gå för honom, men min egen känsla är att krisen är större än vad man tror.
Real Madrid kommer att hamna i samma position som 2004, då de sparkade tre tränare på en och samma säsong, utan att nå tillfredställande resultat.

Klubben har gjort faktiskt ett litet taktiskt misstag här inför el clasico.
Nu går igen all fokus till Real och vi kan bara tjäna på den. Låt de ta rubrikerna nu så Pep kan jobba i lugn och ro och förberedda en hungrig trupp tills på lördag.

Som jag skrev igår.
Vi kommer att vara super taggade, jag lovar.

Lika lite som jag bryr mig om deras laguppställning så bryr jag om tränaren.
De får komma med vilka spelare eller tränare de vill.

Vi kräver revansch.

Det är en träningsmatch idag mot Shakhtar.
Visst vill man inte missa och det blir en streaming.
Men det som mest intresserar mig i den här Cl omgången är vilka lag som kommer att sluta tvåa i respektive grupp.
Jag vill ha en klar bild på vilka motståndare vi eventuellt kan möta i åttondelsfinal.
Jag tror att lottningen är på fredag kl 13.00 (??).
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2008-12-09 18:47
Mitt tips:

pinto
sylvinho, caceres, piqué, victor sánchez
busquets
keita, guddy
hleb, bojan, pedro

skulle dock inte förvåna mig om jorquera får stå.
Annons: