/spanien/barcelona/forum/1998.aspx/spanien/barcelona/forum/1998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr Culé
2015-09-04 21:47
Coach Pep: Neymar är enligt mig bättre än Hazard när gäller allt som kommer till det offensiva. Neymar har alltid, känner jag varit väldigt underskattad när det kommer till passningsspel och spelförståelse/speluppfattning, Neymar är enligt mig en av dem mest kompletta spelarna som finns idag. Det är ju inte för inte många culés anser Neymar är den rättmätiga arvtagaren till Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-09-04 18:45
@barcastuff: Adriano, who is training normally, is expected to start at right back against Atletico, as Alves, Douglas and Sergi Roberto are injured [md] Lahoz dömer matchen, Adriano spelar högerback, Piqué avstängd, FIFA virus. Fixa tre poäng kommer bli sjukt svårt den saken är säker.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-04 18:33
Härliga nyheter :)
Barcelona Barclasico
2015-09-04 18:22
Coach Pep. Haha Bättre bollkontroll? Bättre passningspel? Go home "Coach Pep." You're drunk to bro!
Barcelona Coach Pep.
2015-09-04 18:16
Barclasico

Nej, det är helt i sin ordning. Hazard är starkare, har bättre bollkontroll och bättre passningsspel. Neymar är snabbare och har bättre avslut. En poängs skillnad, vem bryr sig? Två supertalanger.
Barcelona Barclasico
2015-09-04 17:58
Haha, Go home FIFA, you're drunk!
Neymar 88 rating medans Hazard på 89.. Helt jävla absurt!
Barcelona S.Eto'o
2015-09-04 12:40
Det var 5 la masia spelare som startade förra Cl finalen och 2 inhoppare vilket blir 7 jämfört med 2011 då 7 starta och en kom in i slutminuterna. Visst vi har inte lika många klass la masia spelare som förr men helt ärligt vem tycker ni ska starta? Finns bara två som skulle starta och den ena vet jag inte sanningen om (valdes) och den andra kunde inte acceptera att den förlorade sonen hade större uppmärksamhet och status än honom (Thiago). Spelar vi Cl final 2017 kan vi lika gärna ställa upp med Ter stegen, Vidal/Roberto , Pique, Bartra, Alba Rakitic, Sergio, Rafinha Tello/Deulofeu/Sandro/Suarez,Messi, Neymar Då kan vi ha 8 La masia spelare
Barcelona Kröjf
2015-09-04 12:18
Barcadinho skrev:

"Jag berätta för min äldsta son, när Gudjohnsen kom in i matchen för Island att en del här på LR tyckte att han var en dålig spelare i Barca.
Hans reaktion var i stil med - "skojar dem, var är det för konstigt forum du sysslar med farsa...".

Du bör kanske bidra till att din son förstår skillnaden mellan en dålig värvning och en dålig spelare. Har du berättat för honom att många härinne tycker att värvningen av Zlatan var urusel. Någon urusel spelare tror jag emellertid inte det är särskilt många som anser att Zlatan är. Den grabb som såg Hleb spela i Arsenal eller Vitryssland och av sin pappa fick höra att att någon på vårt forum ser honom som den sämsta värvingen "alla da´r i veckan", skulle nog fundera vad det är för konstiga sidor som farsgubben sitter och lusläser.
Barcelona the cameroonians
2015-09-04 10:01
Sergi Roberto har haft en lättare hamstringsskada och tränat i gymmet de senaste dagarna, vilket klubben mycket riktigt inte kommunicerat ut.

Däremot har spelaren själv sagt till journalister på Rac1 att han är optimistisk och kommer med all sannolikhet att vara tillgänglig för spel till Atleticomatchen.

Annars är Adriano tillbaka i träning och bör hinna få grönt ljus till nästa helg.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-04 01:13
Läste nyss här att S.Roberto är skadad och att klubben håller det hemligt. Någon som har läst/hört nåt från andra källor. Det står nämligen att han inte har sett på 3 dagar i träningarna.

Om detta stämmer är det kaos för att Alves, Adriano (Nej jag räknar inte Douglas) är borta p.g.a skador. Hoppas att det inte stämmer.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-04 01:10
@Barc6:

Förstår din tanke men du vet nog nu vad jag ska skriva.
Det finns andra klubbar förutom Ajax :-). Det är mycket teknik i holländska i ligan lik i Spanien.

Jag tror snarare på det *the cameroonians* skrev att klubben ville få pengar i kassan för att balansera för att det ska se bra ut. Det är den enda logiken.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-04 00:17
Valdes tränar hårt varje dag, oftast ensam och har spelat med B-laget. De Gea gjorde allt för att lämna trots monsterlön. En världsmålvakt av Valdes kaliber borde behandlas med större respekt. Alla spelare som lämnar United ger en helt manisk bild av Van Gaal. Finns ingen som säger ett gott ord om idioten.

Valdes har alltid varit lite speciell och otraditionell sett till hans ursprung och aldrig varit ute efter varken popularitet eller publicitet. Det enda som kännetecknar Valdes är att han har förtjänat sin jävla plats. Barcelona bytte målvakter som kallingar på den tiden men killen tvingade sig hela vägen fram till en legendstatus i klubben endast genom träning.

Så ljuger Van Gaal om att han vägrat spela och träna. Exakt det som gjort honom till den han är. Fan så förolämpande.

Som om jag inte hatade honom tillräckligt efter att han sålde Rivaldo. Rivaldo är en stor ikon i klubben men han kunde bli gud. Virus till människa den vita kränkta mannen.
Barcelona Kröjf
2015-09-03 23:34
En sak är tämligen säker: stämningen på Camp Nou kommer aldrig att kunna bli densamma som på Celtic Park. Men med det sagt så har den dock blivit än sämre de senaste åren. Och nog för att Neymars namn säljer tröjor i Asien. Men "magkänslan" säger mig att biljettförsäljningen inte skjutit i höjden på hemmaplan, utan snarare tvärtom. Och det beror nog inte "bara" på att det spelades bättre fotboll på Pep Guardiolas tid. Utan också att Barca alltmer blivit ett köpelag bland andra, som spenderar miljardbelopp på fixstjärnor. Det är ju ingen större hemlighet att många katalaner inte håller på Spanien i landslagssammanhang . Så heller inte att en hel del culés övergav sin hållning i detta avseende i och med att en stor majoritetet av landslagslirarna, hade fått lejonparten av sin fotbollsutbildning i Barcelona. Spanien vann såväl EM som VM i kraft av elvor som fullständigt dominerades av fd elever från La Masia. Sanningen är den att Spaniens landslag idag förlitar sig på fler barcabrodukter, än vårt klubblag som fostrat dem. Vare sig Suarez, Neymar, Alves, Rakitic, Mascherano eller Mathieu samt dom två målvaktsalternativen Bravo/ter Stegen, som alla hör till de mer eller mindre tongivande spelare i truppen, är barcaprodukter. Så heller inte nytillskottet Arda Turan. En tröst för fanatiska lokalpatrioter, är kanske å andra sidan att icke katalanska spanjorer lyser med sin frånvaro så när som på Iniesta, sen Pedro såldes till Chelsea.... I den senaste Champions League-finalen mot Juventus var hela sex spelare i startuppställningen värvningar, varav fem från de senaste två åren. Att jämföra med vinsten 2011 över Manchester United då 7 spelare var ur dom egna leden och hade gått den långa vägen via den egna akademin. Och därmed sakta men säkert vunnit en plats i hjärtat på fans som följt deras utveckling. Av dessa var dessutom fyra födda i katalonien. Senast stannade den siffran vid 3. Låter som en petitess, men räknat i procent rör det sig trots allt om en minskning på 25 %. Med tanke på den nationalistiska anda som nu frodas i Katalonien, är det svårt tro annat än att denna åderlåtning på egna begåvningar i representationslaget som pågår, får konsekvenser även på läktarplats. Det skulle inte förvåna mig om flera av ovan nämnda värvningar, lika lite som riktiga turister på Camp Nou, kan texten i Barcas hymn utantill. Men det är kanske som i främlingslegionen, där det första legoknektarna får lära sig är att taktfast sjunga "sin" marschsång på flytande franska. Ett tror jag mig veta i alla fall och det är att tvärrandiga tröjor som är och förblir Celtics FC:s tvättäkta signum, inte kommer att innebära något märkbart närmande till den överväldigande allsång som skotska irlandsättlingar är sådana mästare på, för tystlåtna culés vidkommande. Men å andra sidan: Att exempelvis i vår tid få möjlighet att ställa sig upp mitt i massan av hundra tusen människor och mässa Messi som en ohämmad hyllning till fotbollshistoriens bäste spelare, är inte det sämsta. En i sig mäktig upplevelse, som faktiskt bara är förunnat oss baracafans.
Barcelona Barcadinho.
2015-09-03 22:49
Jag berätta för min äldsta son, när Gudjohnsen kom in i matchen för Island att en del här på LR tyckte att han var en dålig spelare i Barca.
Hans reaktion var i stil med - "skojar dem, var är det för konstigt forum du sysslar med farsa...".

Lagerbäck gör ett exemplariskt jobb med Island. Vi bör komma ihåg att Islnad är ett litet land som aldrig varit med i ett slutspel. Han var nära att ta dem till VM sist. Imponerade.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-03 22:40
Vad sägs om Mertens till oss? En riktigt underskattad spelare med otrolig bollkontroll och snabbhet. Påminner om Hazard tycker jag. Han hade passat in väldigt bra hos oss. Spelar i Napoli som inte ens är i CL.
Barcelona S.Eto'o
2015-09-03 22:27
Balotelli sa det väl runt 2012? Haha pojken har också sagt att det finns bara en fotbollspelare som är bättre än honom.....
Barcelona 1974
2015-09-03 22:20
Arda turan slog precis en assist till 1-0 för Turkiet, för er som är intresserade
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-09-03 21:59
Har någon koll på Sime Vrsaljko som skulle eventuellt ta över Dani Alves plats? Endast 23 år och snabb som vinden!
Awymard
2015-09-03 21:58
Varför skulle Balotelli säga något sånt, betyder detta att han kommer till Barca i januari? Varför köpa en anfallare i januari när man har goda ersättare som Munir och Sandro?
Barcelona Neymar N11
2015-09-03 19:47
Gabriel Detta är bland det bästa Balotelli har någonsin sagt :))
Barcelona Vampíro
2015-09-03 19:38
Vet inte om det har postats här innan men en fin liten dokumentär som visar Thiagos resa tillbaka från knäskadan. Även ett gästspel från Rafinha.
Barcelona Barc6
2015-09-03 19:15
Junta Dimision. Fantastiskt gjort utav Bayern. Det har även varit flera andra tyska klubbar som varit delaktigt i ett flyktingsprojekt. Och nu skrivs det att även Celtic varit delaktig, där en Legend match kommer anordnas och pengarna som samlas in kommer då gå åt flyktingar. Kul att även Norrköping ger sitt stöd. Nu får vi hoppas att ännu flera engagerar sig i detta flyktingsstöd. Fotboll är mer än bara ett sport. Otroligt kul att läsa om dessa nyheter.
Barcelona Gabriel
2015-09-03 19:03
Haha lägg av, har Balo verkligen sagt så? Dör av garv nu om det stämmer!
Barcelona Neymar N11
2015-09-03 18:20
@messi10stats: "Barcelona is the only club to have two Stadiums, Camp Nou for matches and Bernabeu for Training. "Mario Balotelli"
Barcelona Heisenberg
2015-09-03 17:55
Läste artikeln om Oscar Lewicki i aftonbladet där det bland annat stod att han var nykterist. Det slog mig då att det knappast var första gången jag hörde det från en svensk atlet. Det känns överlag som att det blivit väldigt vanligt. Är det någon som vet hur det ser ut med den saken runt medelhavsländerna? De har ju en annan (och betydligt bättre) vinkultur än oss i norra europa och jag kan inte erinra mig om att jag hört att någon i våra led åtminstone är nykterist.
2015-09-03 17:54
Blaugrana91

Ja, det där med turiststämpeln faller ju på sin egen logik eftersom vi konstaterat att Barcelona har grymma fans på bortamatcher - och då är ju alla där turister ;-)
Barcelona Barc6
2015-09-03 17:54
@the cameroonians:

För att nämna Ajax bara kan det också vara så att Ajax har själv en ungomdsakademi som är en av världens bästa!. Detta får ju då konsekvenserna att lag som då Ajax inte är så förtjusta i att låna in spelare ifrån andra akademier då man hellre ser sina egna ungdomar få den tid och utveckling i A-laget.
Barcelona Blaugrana91
2015-09-03 17:52
Jag förstår vad ni menar angående turistdebatten, men jag ville bara påpeka att vi alla som reser till Barca för att kolla fotboll är turister, att sen finns folk som är där "bara för att " är ju givetvis tråkigt för själva stämningen. Jag var ju och såg Gamper matchen och då måste jag säga att det var ganska bra stämning ändå.
Barcelona Barc6
2015-09-03 17:51
@the cameroonians:
Va bra, för jag beundrar verkligen arbetet och tiden du lägger ner för medlemmarna på forumet!
2015-09-03 17:49
@Barc6:

Lugnt, ska nog kunna somna även ikväll :-)
Annons: